Onslow 15846 Skrevet 28. Januar, 2018 Igen har én af de allerstørste forladt os i en alder af 94. Utallige er de stunder, jeg har tilbragt sammen med "Basserne" og "Mads og misse" Nu kan ingen leve for evigt, men han hørte til dem, der havde fortjent det, helt på linje med Goscinniy. Hvil i fred, stoute kæmpe! 5 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
decameron 170 Skrevet 28. Januar, 2018 Har læst kilometer af basser Husker specielt 73 hvor jeg var soldat ! Han satte ord på mange ting med humor Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
warmgun 4143 Skrevet 28. Januar, 2018 Onslow skrev, for 3 timer siden: Igen har én af de allerstørste forladt os i en alder af 94. Utallige er de stunder, jeg har tilbragt sammen med "Basserne" og "Mads og misse" Nu kan ingen leve for evigt, men han hørte til dem, der havde fortjent det, helt på linje med Goscinniy. Hvil i fred, stoute kæmpe! Jeg tænkte nok, at der bag dit panser var et helt igennem varmt menneske. endnu en af de helt store humorister er gået bort. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15846 Skrevet 28. Januar, 2018 warmgun skrev, for 30 minutter siden: Jeg tænkte nok, at der bag dit panser var et helt igennem varmt menneske. endnu en af de helt store humorister er gået bort. Positive ord varmer altid, men helt specifikt når de kommer fra én, man ofte har været på kant med. Tak for det. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Romantikeren 1263 Skrevet 28. Januar, 2018 Jens FUP er en genial figur i basserne. Han er faktisk ikke decideret "dovne" men hvorfor springe over gærdet er lavest, hvis man kan lade de andre trampe det gærdet helt ned til jorden så man blot kan spadseret igennem det, det er snusfornuft. Bassernes persongalleri er ja som en tegneserie, der findes alle klichere på kaserne og stereotyper, de udvikler sig aldrig og laver de samme fejl og lærer aldrig af dem, men det er altid sjovt om ikke andet man får et smil på læben. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
fafnersbane 7623 Skrevet 28. Januar, 2018 Onslow skrev, for 11 timer siden: Igen har én af de allerstørste forladt os i en alder af 94. Utallige er de stunder, jeg har tilbragt sammen med "Basserne" og "Mads og misse" Nu kan ingen leve for evigt, men han hørte til dem, der havde fortjent det, helt på linje med Goscinniy. Hvil i fred, stoute kæmpe! Jeg forstår ikke, hvorfor dette indlæg er placeret under politik. Og jeg forstår heller ikke, hvorfor Onslow har så travlt med i en anden tråd at irettesætte en bruger, der ikke staver korrekt, når han ikke selv formår at skrive Goscinny rigtigt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15846 Skrevet 29. Januar, 2018 fafnersbane skrev, for 11 timer siden: Jeg forstår ikke, hvorfor dette indlæg er placeret under politik. Og jeg forstår heller ikke, hvorfor Onslow har så travlt med i en anden tråd at irettesætte en bruger, der ikke staver korrekt, når han ikke selv formår at skrive Goscinny rigtigt. Der kan vist skrives tykke bøger om, hvad du ikke kan forstå! Men skulle en annoncering af et dødsfald placeres under hyggesnak eller hvor? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
fafnersbane 7623 Skrevet 29. Januar, 2018 Ja naturligvis skal det placeres under hyggesnak, hvor der også er blevet plads til omtale af Ikeagrundlæggerens død. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15846 Skrevet 30. Januar, 2018 fafnersbane skrev, for 10 timer siden: Ja naturligvis skal det placeres under hyggesnak, hvor der også er blevet plads til omtale af Ikeagrundlæggerens død. Jamen godt så, beriget af tvivlens nådegave valgte jeg at placere tråden under politik, da Basserne jo på sin egen måde er politisk i sin kritiske tilgang til militæret i al almindelighed. Og så forekommer det mig mere underligt at lægge en annoncering af et dødsfald ind under hygge, men nu beder jeg mods kigge på det! Sådan lige på falderebet, jeg var i tvivl om, hvordan NAVNET Goscinny bliver stavet, skrev det først med i, men googlede og fandt ud af, at det vist nok er med y. Da jeg rettede det eller rettere troede, at jeg rettede, fik jeg tilføjet y, men ikke slettet i. Forklaring nok? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
fafnersbane 7623 Skrevet 30. Januar, 2018 Onslow skrev, for 13 timer siden: Jamen godt så, beriget af tvivlens nådegave valgte jeg at placere tråden under politik, da Basserne jo på sin egen måde er politisk i sin kritiske tilgang til militæret i al almindelighed. Og så forekommer det mig mere underligt at lægge en annoncering af et dødsfald ind under hygge, men nu beder jeg mods kigge på det! Sådan lige på falderebet, jeg var i tvivl om, hvordan NAVNET Goscinny bliver stavet, skrev det først med i, men googlede og fandt ud af, at det vist nok er med y. Da jeg rettede det eller rettere troede, at jeg rettede, fik jeg tilføjet y, men ikke slettet i. Forklaring nok? Sådan, Onslow! Når et menneske dør i en fremskreden alder er det naturligvis beklageligt, men forventeligt. Dette afspejles også bl. a. i dagens tegning i Politiken, hvor Ingvar Kamprad har travlt med at samle en Ikea ligkiste. Humor kan også bruges respektfuldt i forbindelse med dødsfald. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg