Hop til indhold
Rejsenetværk

Mindre købekraft?

Recommended Posts

Tankevækkende artikel:

Hver fjerde dansker kan ikke betale sine regninger

http://www.b.dk/nationalt/hver-fjerde-d ... -regninger

Kan vi overføre indholdet i artiklen til udviklingen i købesexbranchen, hvilke overvejelser der kan gøres, både på sælger og køber siden?

At finanskrisen også påvirker omsætningen i denne branche, er udenfor enhver tvivl, men spørgsmålet er om udviklingen giver anledning til den innovation og kreativitet, udviklingen trods en umulig dansk lovgivning, kunne afstedkomme?

Eller mener man at vi forbrugere af købesex udgør en særlig klasse, som branchen ikke kan påvirke til øget forbrug/ændret adfærd/tilgang af flere forbrugere, det derfor er håbløst at tænke nyt?

Når jeg ser på min egen situation, iagtager jeg i relation til artiklen det paradoksale forhold, at jeg trods en væsentligt lavere indkomst end mange faste forbrugere af købesex har, der har jeg bedre råd end mange af de brorgere, som artiklen beskriver, uventet oplever betalingsproblemer.

Det beror så på at jeg har en, trods beskeden privat økonomi, så samtidig en sund økonomi ikraft af atypisk lavere faste udgifter, og en relativ god løbende likviditet.

Det er tankevækkende at det forsvarligt kun muliggør, at jeg kan vælge et max forbrug til købesex for 2000 kr månedligt i gennemsnit, og det viser vel i grunden lidt om hvor meget branchen med sin omkostningsstruktur og prispolitik, er ude af trit med købekraften hos en stor del af den potentielle købekraft til købesex? Også dem der tjener væsentligt mere end jeg, men som også ofte vil have 1,5 - 3 x mine udgifter, og i min verden er købesex det sidste der skal være råd til, selvom om det er det jeg helst vil bruge mine penge på - der skal jo være styr på økonomien.

Et andet asspekt til overvejelse hos de førende klinikker med danske toppiger, er i hvor stor grad en eventuelt oplevet nedgang i omsætningen, skyldes nedgang i omsætningen, eller om en del af nedgangen kunne tænkes stadig at manifistere sig, som en en vis omsætning, der blot søger andre steder hen, eksempelvis til de flere og flere steder med østpiger/udenlandske piger, og privatpiger der skyder frem i landskabet.

Hvis tilfældet, kan det også i et eller andet omfang skyldes en beklagelig udvikling, hvor fransk uden/megafransk tilbydes af de udenlandske piger i et stigende omfang, hvilket jeg ikke vil anbefale til efterfølgelse, som et middel til at holde på kunderne.

Men noget må kunne gøres til samtidig gavn for piger, branche og gæster?

I det små måske som jeg her har foreslået:

En kombineret mulighed

viewtopic.php?f=5&t=151

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...