Hop til indhold
Onslow

Folkekirken = izlam light?

Recommended Posts

Så kom højrefløjs ekstremisterne fra SIAD igen ud og lufte deres flag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Lacroix
OdEnSe skrev, for 14 minutter siden:

Så kom højrefløjs ekstremisterne fra SIAD igen ud og lufte deres flag.

Jeg betegner mig hverken som det ene eller andet, men det er da lidt komisk at deres forkortelse lyder som noget der kunne være arabisk og at de siger at tilhørerne til Özlem Cekic skulle have pisk

Redigeret af Lacroix

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 2 timer siden:

https://frdb.dk/fredericia/Islam-kritikere-om-foredrag-i-kirke-De-har-inviteret-Satan-selv/artikel/164095

Fruentimmeret turnerer land og rige rundt med sin sharia forklædt som dialog.

Og de nyttige idioter lægger gerne røv til!

Onslows venner siger:

"De burde have pisk

Siads landsformand, Anders Gravers Pedersen, var blandt de senere ankomne. Han fortalte de andre demonstranter, at han egentlig gerne ville have været inde at overvære foredraget. Ikke for at lytte men for at straffe tilhørerne.

- De burde have pisk. Det ville jeg give dem, sagde han til de andre demonstranter."

Onslows fjende (Özlem Cekic) skriver på sin Facebook:

I dag holdt jeg et foredrag i en kirke. Og for første gang i mit liv oplevede jeg en flok højreekstremister stå ude foran og råbe slagord mod muslimer. Fx blev jeg omtalt som “satan” og “islamist”. Jeg havde ikke tid til at hilse på demonstranterne, da jeg ankom og desværre var de gået efter mit brobygger-foredrag. Flere af foredragdeltagerne sagde efter foredraget, at de var imponeret over, hvor afslappet jeg tog det. På hjemmeturen i toget tænkte jeg længe over, hvorfor jeg reagerede, som jeg gjorde.

Jeg tror en af grundene er, at højreekstremisternes hademails og trusler er blevet en hverdag for mig. Jeg har fået en skjold og den beskytter mig, så det ikke gør så ondt at blive omtalt som satan og islamist. Lidt trist, men sådan er realiteten desværre.

Den anden store grund er, at jeg VED jeg ikke er alene. Højreekstremisterne vil aldrig få held med sig, så længe et massivt flertal af danskerne går ind for at behandle alle borgere ligeværdigt - uanset deres religiøse og kulturelle baggrund. Det blev jeg endnu engang bekræftet i, da jeg så alle dem der var kommet til foredraget. Kirken havde fx ikke en eneste gang overvejet at aflyse. Politiet var der til at passe på forsamlingsfriheden.

Jeg er sku stolt af at være en del af Danmark, og derfor er det min borgerpligt at tale om brobygning og dialog mellem befolkningsgrupper. Og så længe de udemokratiske ekstreme holdninger eksisterer, så længe vil jeg rejse land og rige rund for tale om demokrati og plads til forskellighed.#brobygger<<

Det er vist ret tydeligt hvem ekstremisterne er, det er dem der vil straffe tilhørere for at lytte til et foredrag (var der nogen der sagde "ytringsfrihed"), og ikke hende som holder foredrag om dialog og forsoning. 

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 2 timer siden:

https://frdb.dk/fredericia/Islam-kritikere-om-foredrag-i-kirke-De-har-inviteret-Satan-selv/artikel/164095

Fruentimmeret turnerer land og rige rundt med sin sharia forklædt som dialog.

Og de nyttige idioter lægger gerne røv til!

Så finder jeg SIAD medlemmet Lone Elmholdts definition på en flygtning helt ude i hampen:

>>- Det er jo ikke flygtninge. De kommer og har både en mobiltelefon og en iPad. Rigtige flygtninge stikker afsted med et tæppe, sagde hun.<<

Iflg hende var de jøder der flygtede fra nazisterne så åbenbart heller ikke flygtninge, mange af dem havde noget mere end et tæppe med.

Det er godt nok nogle "kloge" og "vidende" mennesker du omgåes @Onslow :rolleyes:

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lacroix skrev, for 2 timer siden:

Jeg betegner mig hverken som det ene eller andet, men det er da lidt komisk at deres forkortelse lyder som noget der kunne være arabisk og at de siger at tilhørerne til Özlem Cekic skulle have pisk

Ja, det er sgu lidt komisk! Og morsomt sagt af dig, Lacroix :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Bear skrev, for 54 minutter siden:

så længe et massivt flertal af danskerne går ind for at behandle alle borgere ligeværdigt - uanset deres religiøse og kulturelle baggrund.

Haha, det er hykleri af hidtil usete dimensioner, at se Bear fremdrage islamisten Øzlem Cekics skriv.

Muslimer betragter netop ikke alle borgere ligeværdigt. 

Så det er dælme lidt af et selvmål.

Bortset fra det, så kender jeg ikke dette SIAD, men de lyder ikke (heller ikke), til at have for mange brikker at flytte med, og er vist ikke repræsentivt for noget som helst, og slet ikke danskere  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lars Boca skrev, for 8 minutter siden:

Haha, det er hykleri af hidtil usete dimensioner, at se Bear fremdrage islamisten Øzlem Cekics skriv.

Bortset fra det, så kender jeg ikke dette SIAD, men de lyder ikke (heller ikke), til at have for mange brikker at flytte med, og er vist ikke repræsentivt for noget som helst, og slet ikke danskere  

Betragter muslimer ikke alle borgere ligeværdigt!?

Du er godt klar over at du taler om et par milliarder mennesker ikke?

Dit rationale er lidt af et selvmål..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Legetimen skrev, for 1 minut siden:

Betragter muslimer ikke alle borgere ligeværdigt!?

Du er godt klar over at du taler om et par milliarder mennesker ikke?

Dit rationale er lidt af et selvmål..

Nej, i Islam betragtes alle religioner ikke lige. 

Du kan jo starte med at spørge om muslimske piger må gifte sig med en kristen mand? 

Nå ikke?  Ok. 

Vi må konstatere, at det med selvmål, at det klarer du ganske fint selv. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

I de færreste religioner betragtes andre religioner som ligeværdige...  Kristendommen er ingen undtagelse.

Derfor må spørgsmålet ikke være hvordan religion bogstaveligt talt er nedskrevet, men hvordan det praktiseres.

Og hvis du tror at over 2 milliarder mennesker praktiserer den på samme måde er du pænt naiv..

Nu kender jeg så et par stykker der er gift og har børn med muslimske kvinder.

Lyder som om du har for travlt med at læse Den Korte Avis, til at komme ud og se virkeligheden..

• Synes godt om 2
  • Tak 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Det er ekstremt sjældent, at man ser et tilfælde, hvor en muslimsk kvinde kan gifte sig med kristen mand. Eller en mand af anden religion i det hele taget. 

Men så er det jo super godt, at du lige kender et par stykker, hehe. 

Mon ikke du er klar over, at du er lidt på dybt vand. 

Men hils ægteparrene. Det glæder mig. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Næh. Din grove generalisering er ude på dybt vand..

Det er ikke fordi jeg ikke anerkender at islam praktiseres konservativt af utrolig mange, men at sige at ALLE muslimer ikke betragter andre ligeværdigt, er ligeså dumt som at sige at alle kristne er imperialister..

Jeg kender hele 3 par, hvoraf det ene er gået fra hinanden. Vil ikke definere det som ekstremt sjældent, men det kommer an på hvordan de vælger at praktisere deres religion.

At generalisere er jo nemt nok, det er jo præcis hvad de radikale islamister gør. Vil du bekæmpe idioti, må du anerkende at verden er kompleks og nuanceret og at hjernedøde generaliseringer blot fordummer debatten..

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Legetimen skrev, for 14 minutter siden:

Næh. Din grove generalisering er ude på dybt vand..

Haha. Det nytter ikke vel. Jeg har ikke kommet med en grov generalisering. 

Jeg har skrevet et ubestrideligt faktum. At andre religioner ikke betragtes som ligeværdige i islam. 

Måske det var anbefalelsesværdigt, at du holdt lidt igen med de selvmål. ;)

ps. Tak for info. Jeg anerkender, at du kender tre par, hvor en muslimsk kvinde er gift med en kristen mand (der vel og mærke, stadigvæk er kristen, og ikke konverteret). Det er flot. 

Og det må jeg erkende, at jeg aldrig selv er stødt på. Så tak. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lars Boca skrev, 1 time siden:

'Muslimer betragter netop ikke alle borgere ligeværdigt'

Dine ord. Hvis det ikke er en generalisering, hvad er det så?

Jeg er opvokset i en københavnsk bydel med mange minoriteter. Måske er det derfor, at mit perspektiv på emnet er lidt mere nuanceret end dit.

Så er det jo godt at du stadig kan lære. Så selv tak ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lars Boca skrev, for 55 minutter siden:

Du kan jo starte med at spørge om muslimske piger må gifte sig med en kristen mand?

Men kristne piger må godt gifte sig med en muslim? Efter din mening?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, for 2 timer siden:

Onslows venner siger:

"De burde have pisk

Siads landsformand, Anders Gravers Pedersen, var blandt de senere ankomne. Han fortalte de andre demonstranter, at han egentlig gerne ville have været inde at overvære foredraget. Ikke for at lytte men for at straffe tilhørerne.

- De burde have pisk. Det ville jeg give dem, sagde han til de andre demonstranter."

Citatfusk er vist et mildt ord, men intet middel er som bekendt for lavt for dig, når det gælder om at miskreditere dansk sindede.

Citat

De burde have pisk. Det ville jeg give dem, sagde han til de andre demonstranter.

Er det en trussel eller en opfordring til vold?

- Nej, det er billedligt talt. Men de holder jo møde med Satan selv, lød det fra Anders Gravers Pedersen.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
modenelsker skrev, for 32 minutter siden:

Men kristne piger må godt gifte sig med en muslim? Efter din mening?

Ja. Naturligvis. 

Må de da ikke det efter din mening?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Legetimen skrev, for 37 minutter siden:

Dine ord. Hvis det ikke er en generalisering, hvad er det så?

Når jeg frembringer noget, som er et ubestrideligt faktum, så er det ikke en generalisering ligegyldigt, hvor meget og hvor længe, at du vrøvler om det. 

Men bortset fra det. Er du enig i min beskrivelse af SIAD ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lars Boca skrev, for 2 timer siden:

Bare et spørgsmål Hvad er det der gør at Øzlem Cekic er islamist?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Romantikeren skrev, for 2 minutter siden:

Bare et spørgsmål Hvad er det der gør at Øzlem Cekic er islamist?

Hendes religion, retorik, tvetungethed og holdninger. 

Bare 2 spørgsmål:

1. hvad er det, der gør, at du ikke betragter Øzlem som islamist?

2. Hvordan definerer du en islamist ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lars Boca skrev, for 9 minutter siden:

Hendes religion, retorik, tvetungethed og holdninger. 

Bare 2 spørgsmål:

1. hvad er det, der gør, at du ikke betragter Øzlem som islamist?

2. Hvordan definerer du en islamist ?

Der er forskel på en troende muslim som Øzlem er og en islamist. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lars Boca skrev, for 50 minutter siden:

Når jeg frembringer noget, som er et ubestrideligt faktum, så er det ikke en generalisering ligegyldigt, hvor meget og hvor længe, at du vrøvler om det. 

Men bortset fra det. Er du enig i min beskrivelse af SIAD ?

Min pointe er jo netop at det ikke er et ubestrideligt faktum - derfor kalder jeg det en grov og stupid generalisering..

Men vi kan da ihvertfald blive enige om at SIAD ikke har for mange brikker at rykke rundt med :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Legetimen skrev, for 51 minutter siden:

Men vi kan da ihvertfald blive enige om at SIAD ikke har for mange brikker at rykke rundt med :)

Det var en grov generalisering, du der kom med :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en bruger eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at kunne skrive en kommentar

Blev gratis medlem

Opret en bruger på Eroguide.dk. Det er helt gratis!

Opret en ny bruger

Log ind

Har du allerede en bruger? Log ind her.

Log ind nu