Hop til indhold
jp

Nystartede medlemmer på EG

Recommended Posts

Jeg syntes der er for mange nye brugere! som braser ud og ikke kommer godt i vej ?

Kunne det laves ved at man ! Ved profil oprettelse, skulle tvinges til at læse Regelsættet/Retningslinjer

først. Inden  man trykker inter, som ja jeg er ikke en robot el lig.

El kunne der skrives et velkomst AUTO brev hvor få velmenende råd blev anbefalet!

Kunne måske hjælpe vores grønne medarbejdere. og mindske de dårlige udbrud i trådene.

Flere  metoder til en go trivsel på vores fantastiske side EG.

Der er måske noget i forvejen ?

Hilsen JP

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nemtøs

Ofte er  det  gamle  brugere  der  ikke kan rumme at  de  nye  laver fejl. 

Kunne  ønske  mig en  bedre  tone  også  selvom  der laves  fejl  eller man  ikke  er  enig. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tænker, at det som udgangspunkt er super, at nye brugere bidrager til at holde EG levende og videreudvikle sitet.

I mine øjne findes der mindst ligeså mange klaphatte blandt de etablerede brugere ;)

Redigeret af snakie

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nemtøs skrev, for 1 minut siden:

Ofte er  det  gamle  brugere  der  ikke kan rumme at  de  nye  laver fejl. 

Kunne  ønske  mig en  bedre  tone  også  selvom  der laves  fejl  eller man  ikke  er  enig. 

 

Ja du har ret! men tit tror den nye man Kan skælde ud i en tråd som han slet ikke burde være i fordi han af prinsip  hader den

Del dette indlæg


Link til indlæg
snakie skrev, for 2 minutter siden:

Jeg tænker, at det som udgangspunkt er super, ar nye brugere bidrager til at holde EG levende og videreudvikle sitet.

I mine øjne findes der mindst ligeså mange klaphatte blandt de etablerede brugere ;)

Ja tak har fået rigtigt mange tæsk ! Til jeg lærte at sige fra ! I en pæn tone !

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er enig i at man måske godt kunne sende et brev med nogen regler.... Men når det er sagt, så vil jeg gi andre ret i, at der sidder en del her som virker som om de ikk ka li nye.. De skal kommentere på små fejl ell forkert anbragt indlæg på en ikk så sød måde... Så tonen kan blive bedre blandt os gamle medlemmer... :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Uanset om man er ny eller gammel, kan man sagtens stille krav om, at man skal formulere sig i god tone. Dette afspejles også i EG´s regelsæt.  Det reele problem er måske bare, at to modpoler indimellem tørner sammen.  Den ene part kaldes ofte for "debat-politiet", og den anden par vil jeg tillade mig at kalde dem der svælger i deres offerdyrkelse.  laver man lidt reasearh på begge parter, viser det sig ofte, at det slet ikke er så sort/hvid som der gives udtryk for. 

Nu har jeg hængt ud her i en del år, og det pudsige er jo, at det slet ikke handler om ny kontra gammel. Der findes mennesker der altid kommer i klammeri med flertallet. Det, det nok kniber lidt med for disse mennesker,  som jeg i øvrigt ikke mener udgør et kæmpe problem på Eg (moderationen gør et stort arbejde) er at de sjældent vender blikket indaf og spørger sig selv "Kunne jeg måske ændre lidt på min måde at formulere sig på, og derved opnå bedre betingelser for at føle sig som en del af fælleskabet på EG" 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 2 minutter siden:

Uanset om man er ny eller gammel, kan man sagtens stille krav om, at man skal formulere sig i god tone. Dette afspejles også i EG´s regelsæt.  Det reele problem er måske bare, at to modpoler indimellem tørner sammen.  Den ene part kaldes ofte for "debat-politiet", og den anden par vil jeg tillade mig at kalde dem der svælger i deres offerdyrkelse.  laver man lidt reasearh på begge parter, viser det sig ofte, at det slet ikke er så sort/hvid som der gives udtryk for. 

Nu har jeg hængt ud her i en del år, og det pudsige er jo, at det slet ikke handler om ny kontra gammel. Der findes mennesker der altid kommer i klammeri med flertallet. Det, det nok kniber lidt med for disse mennesker,  som jeg i øvrigt ikke mener udgør et kæmpe problem på Eg (moderationen gør et stort arbejde) er at de sjældent vender blikket indaf og spørger sig selv "Kunne jeg måske ændre lidt på min måde at formulere sig på, og derved opnå bedre betingelser for at føle sig som en del af fælleskabet på EG" 

 

Præcis. Det er et helt generelt mønster på alle internet-fora, og handler hverken om ny/gammel eller at man ikke kan finde ud at læse reglerne.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har ikke den store fidus til trådstarters forslag. Det kommer nok til at fungere som "cookie-trykket": Man trykker for at komme videre ind på siden.

Ved det aktuelle forslag er der jo ingen garanti for, at en ny bruger vitterligt læser regelsættet, før han/hun trykker sig videre ind.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det med at læse et regelsæt når man opretter sig tror jeg ikke virker, da man bare klikker ok til at man har læst det. 

Kender det kun alt for godt fra mig selv ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Maya Kathrine

Der er allerede lavet så man skal godkende vores betingelser ved oprettelsen, og vi kan ikke tvinge nogle til at læse dem, men en moderator kan håndhæve dem.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 50 minutter siden:

Jeg har ikke den store fidus til trådstarters forslag. Det kommer nok til at fungere som "cookie-trykket": Man trykker for at komme videre ind på siden.

Ved det aktuelle forslag er der jo ingen garanti for, at en ny bruger vitterligt læser regelsættet, før han/hun trykker sig videre ind.

Vi kunne indføre en eg-statsborgerskabstest efter velkomstbrevet men før vi lukker dem ind? :D Just kidding..

Del dette indlæg


Link til indlæg
MizzAnne skrev, for 13 minutter siden:

Vi kunne indføre en eg-statsborgerskabstest efter velkomstbrevet men før vi lukker dem ind? :D Just kidding..

Det vil kun have aktuel værdi, hvis man vil debattere i det politiske forum. :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest MalerKbh
jp skrev, for 11 timer siden:

Jeg syntes der er for mange nye brugere! som braser ud og ikke kommer godt i vej ?

Kunne det laves ved at man ! Ved profil oprettelse, skulle tvinges til at læse Regelsættet/Retningslinjer

først. Inden  man trykker inter, som ja jeg er ikke en robot el lig.

El kunne der skrives et velkomst AUTO brev hvor få velmenende råd blev anbefalet!

Kunne måske hjælpe vores grønne medarbejdere. og mindske de dårlige udbrud i trådene.

Flere  metoder til en go trivsel på vores fantastiske side EG.

Der er måske noget i forvejen ?

Hilsen JP

Jeg er ret sikker på at hvis du selv holder din sti ren og taler/skriver pænt til andre hvad jeg fornemmer du gør, så får du ingen problemer ( det man sender ud-får man igen ) Er der nogen som overtræder regler ,så er der dem i de grønne som må ta over. Selv syntes jeg er det er dejligt med nye, det er jo det som udvikler og holder Eroguide igang, ville være rimeligt træls at høre på de samme og samme historier igen og igen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Maya Kathrine
MizzAnne skrev, for 10 timer siden:

Vi kunne indføre en eg-statsborgerskabstest efter velkomstbrevet men før vi lukker dem ind? :D Just kidding..

Så er der jo ingen der ville komme ind :) eller jo, i hvert tilfælde hvis det er mig der udformer testen :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nemtøs skrev, for 14 timer siden:

Ofte er  det  gamle  brugere  der  ikke kan rumme at  de  nye  laver fejl. 

Kunne  ønske  mig en  bedre  tone  også  selvom  der laves  fejl  eller man  ikke  er  enig. 

 

JA jeg er fuldstændig enig med dig  der er 3-5 personer der vil styre det hele herinde om hvad vi mener om en bestemt pige eller klinik  f. eks, det er da en side hvor man kan give sine oplysninger til kende   men i en god tone  selfølgelig og ikke hakke på hinanden også selv om der er stavefejl ikke

Del dette indlæg


Link til indlæg
Maya Kathrine skrev, for 5 timer siden:

Så er der jo ingen der ville komme ind :) eller jo, i hvert tilfælde hvis det er mig der udformer testen :) 

Jeg tænkte sådan nu mere på multiple choice spørgsmål i stil med: "Hvis en gæst kommer til at skrive i det forkerte underforum, 1. skælder du ham ud til han rødmer eller 2. fortæller ham på en venlig og hjælpsom måde, hvor hans tråd hører henne - eventuelt med link til DET forum?" :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Maya Kathrine
MizzAnne skrev, for 5 timer siden:

Jeg tænkte sådan nu mere på multiple choice spørgsmål i stil med: "Hvis en gæst kommer til at skrive i det forkerte underforum, 1. skælder du ham ud til han rødmer eller 2. fortæller ham på en venlig og hjælpsom måde, hvor hans tråd hører henne - eventuelt med link til DET forum?" :D

Indtil videre nøjes vi bare med at skælde ud til han rødmer. Det syntes jeg kunne være sjovt :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Maya Kathrine skrev, for 1 minut siden:

Indtil videre nøjes vi bare med at skælde ud til han rødmer. Det syntes jeg kunne være sjovt :)

Du er en ond kvinde :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Maya Kathrine
MizzAnne skrev, for 1 minut siden:

Du er en ond kvinde :D

Naah...jeg tænker der er et par stykker eller to der tænder på den slags.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Maya Kathrine skrev, for 4 minutter siden:

Naah...jeg tænker der er et par stykker eller to der tænder på den slags.

Det kan du jo også have ret i :D :D :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...