Hop til indhold
Strisseren

Prisstigninger på thai-stederne?

Recommended Posts

En del har oplevet at priserne i specielt Vejle indenfor thai-stederne er gået noget op. Nogle mener, at kvaliteten berettiger denne prisstigning, hvorimod andre ikke vil støtte op om himmelflugten. Hvad kan der ligge bag ved ønsket om, at priserne skal stige? Udbud og efterspørgsel hænger vel nøje sammen, så når flere ønsker at betale en højere pris, så vil udbyderen blive bekræftet i, at det højere prisniveau hænger sammen. Når udbyderen får denne oplevelse, at priserne kan bære et højere niveau, kan det muligvis hænge sammen med, at flere betaler en ”overpris” – hvis det fx kostede 1.000,- så er flere måske fristede til at give ekstra i drikkepenge ud fra et samvittighedsspørgsmål eller fordi man bare er glad for behandlingen – der er jo intet bedre end når vi mennesker kan glæde andre, men spørgsmålet er om det ikke er med til at priserne stiger generelt og om det i sidste ende er godt for det pågældende sted.

De af os, der har rejst en del i Asien, har måske set skilte på et resort/hotel med for eksempel  teksten ”Please bargain – otherwise the prices will go up and before long it will become too expensive – the tourists will stay away and we will all be unemployed. So it’s in the interest of everyone that you remember to bargain”. Efter en meget fri oversættelse kunne det betyde, at hvis du giver for mange drikkepenge, så er du med til at ødelægge branchen.

Men hvordan definerer men hvad en kvalitet kan holde til rent tidsmæssigt. Tjah det er der sikkert mange bud på – i min verden så er kr. 1000,- for FP i orden, men så heller ikke meget mere. Jeg har mange gange oplevet at jeg føler mig snydt hos visse thai-steder, der skilter med 1 times massage for 300, når de så bare klasker en masse olie på og efter 5-10 min. har fat i banditten og man så står på gaden igen efter 25-30 minutter. Det er min oplevelse, at hvis man regner tiden ud ift. ydelsen, så ligger thai-stederne fint på niveau med det øvrige marked. Men jeg vil da nødigt undvære thai-stederne, som appellerer til mig af flere årsager som fx det uventede og spændende. Det er da lidt specielt, at man aldrig kan vide om man bliver ”voldtaget” eller på anden måde oplever et sus. Men hvis priserne stiger generelt, så bliver jeg en af de "turister, der bliver væk".

Min mission har ikke været at forsøge på at lave en udtømmende forklaring på sagens kompleksitet, men mere at italesætte nogle mulige dilemmaer. Og det kan jo godt tænkes, at der er visse steder med 1500,- for FP der er alle pengene værd – det må den enkelte jo selv vurdere, men hvis et sådant sted oplever for mange fodsåler mens naboen får øget tilstrømning til kr.1000,- for samme ydelse, så er det vel bare sådan det er. Men hvis dette sted til den høje pris rammer noget der er i nærheden af 2,5 times tantra til samme pris, vil jeg da overveje det engang imellem.

Godt nytår til alle

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

@Strisseren

Jeg har det lidt svært med den slags indlæg. Selv har jeg aldrig betalt mere end en tusse for en times massage med efterfølgende sex.

Men jeg har da altid haft øje for, at det er den halve af, hvad prisen er på klinikker, hvor der kun jobber danske piger.
Og med hånden på hjertet vil jeg mene, at sex med en ung, smuk og velskabt thaipige tiltaler mig mere, end hvad de fleste danske steder har at byde på.

Mærkværdigvis hører man ikke den samme jammer om priser, når talen er om danske bordeller, hvorfor finder man egentlig ikke deres priser vanvittige, når man harcelerer over, at oliemassage efterhånden koster 400 kr/t, og sex ser ud til at ligge på 1.200 kr/t?

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr

Det er altid udbud og efterspørgsel....

Hvad er fair at kræve/betale? det er jo umuligt at sige. Hvis prisen på FP stiger fra 1000 til 1200 kr, så er priserne på himmelflugt og er ikke rimelige. Men kostede FP nu 1400 kr før og blev sat ned til 1200 kr, så var det jo billigt :)

At have sex med en ung smuk velskabt pige er jo en fantastisk ting. For mange er det kun opnåeligt grundet betalingen. Det i sig selv, burde jo retfærdiggøre en meget høj pris. Ja flere tusinde kroner. Mange af mændene som besøger pigerne er jo just ikke Adoniser, hvilket jo igen retfærdiggører, at Pigen tager flere tusinde kroner for at skulle udsættes for det. 

Men så kommer udbud og efterspørgsel ind i billedet.... Grundet mange piger bliver betaget af de "hurtige og nemme" penge falder prisen til et niveau,hvor næsten alle kan være med. Ja i Tyskland er udbudet af Piger så stort, så 30 min sex med en ung smuk velskabt pige ofte kan købes til samme pris, som 60 min massage koster. Det er stadig en god indtægt for Pigen, for hun tjener det dobbelte af massøren. Men........

Personligt får jeg besøgt rigtig mange Piger (mest i Tyskland) grundet den lave pris. Ja det bliver nærmest en hverdagsting, at have sex med en ung smuk velskabt kvinde. Kommer ofte til at tænke på, at sådan burde det ikke være. Mange af de piger jeg besøger ville det have været en gigantisk scoring, hvis jeg havde fået lokket med i kanen på almindelig vis... altså uden betaling. Nu føler jeg det er en hverdagsting med selvsamme pige, grundet det er så billigt, så man kan betale sig fra, at være sammen med mange unge smukke velskabte piger.

Så er prisstigningerne rimelige? skulle du have betalt 5000 kr  for samme oplevelse havde det stadig været rimeligt. Du kunne sikkert ikke få oplevelsen uden betaling. Men heldigvis koster det da ikke det :) og du er i din fulde ret til at finde samme oplevelse til den bedste pris.... eller fravælge oplevelsen 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...