Hop til indhold
DK fyr 34

"Datingsider"

Recommended Posts

Hybris skrev, for 8 timer siden:

Jeg er helt enig !

Og stor cadeau til dig for dit mod. Hvis ikke jeg vidste bedre, vil jeg sige at du har nosser !

Der er nogen af os, der skal gå foran og stoppe disse svindlere og humbugmagere. For stoppes det skal de altså.

Det er jo en del af deres game, at skræmme og få os andre til at tie, ved at overdænge os med klausuler, trusler og andre formaninger, så de i ro og mag kan udføre deres svinske narrestreger og bedrag  !

Men den går ikke - virkeligheden og personer med mod og mandshjerte, ligesom du indhenter dem og korter dem af ....

Glædelig jul min pige .......

Nosser kan jeg nok ikke prale med.. Sådan rent fysisk :lol: Du skal dog have tak for de pæne ord og rigtig glædelig jul til dig også <3

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Hybris
gomorra skrev, den ‎20‎-‎12‎-‎2017 at 12:06:

Jeg bliver simpelthen nødt til at spørge:

Hvad i himlens navn får jer til at gå ind på de sider?!? Ligesom fake annoncer ifht prostituerede, så skriger de sites af svindel - alene det, at man betaler pr. besked burde afholde selv de mest desperate.
Derudover bemærker man at alle kvinderne er unge og smukke samt at et overvældende flertal af profilbillederne er til den frække side - igen her burde alarmklokkerne gå amok.
 
Bliver man udsat for svindel (bemærk i udsendelsen, at der står skrevet med småt på siderne at nogle, læs alle, profiler er falske), så er man selvfølgelig et offer - MEN der er også et begreb der hedder due diligence, og i de her tilfælde så bør man måske bruge sin sunde fornuft fremfor sit dankort og sin hjerne fremfor sin pik.
 
Der er sikkert nogle derude der vil føle sig truffet, og helt sikkert nogle der vil anklage mig for at sparke til nogen der ligger ned samt pointere at når man er ensom nok så... Min pointe er blot at hvis noget virker for godt til at være sandt, så plejer det også at være det.

Det er jeg ikke uenig med dig i.

Personligt har jeg ikke været inde på de omtalte sider. Blot fulgt dem fra sidelinjen og opdaget lige netop det du skriver. Jeg er alt alt for bange for min pengepung, til at gå i disse svindelmageres fælder.

Men det er stadig grotesk, at de skal have lov at eksistere, for ikke alle er lige vakse og vågne i forhold til de fælder og tiltag, som de har aktiveret.

De bliver jo merer og mere udspekulerede i deres tiltag og markedsføring heraf.

Jeg tror desværre ikke, at der er mange af os, som enten ikke bander dem langt væk, fordi de forstyrrer vores hverdag, med deres evindelige spam og andet lo.. som de udsender, eller endnu værre har været lige ved at gå i deres fælder !

Det er på samme måde med disse her folk, der udsender mails om at man bl.a. skal hjælpe dem med at flytte en gigantisk formue, fra et afrikansk land !

Det er kun svindel og humbug, som langt langt de fleste gennemskuer. Men jeg er helst fri for deres indblanden i min hverdag og ønsker dem derhen hvor peberet gror !

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Hybris Uanset hvor meget man lovgiver ifht den slags svindel, så vil der altid være nogen der kører den helt til kanten for at udnytte desperate/naive mennesker, og jeg har en indædt tro på individdet har et ansvar for sine handlinger uanset hvor dumme disse måtte være.

Og jo, jeg bliver også irriteret over spam, men jeg bliver næsten mere irriteret på de mænd der efterfølgende råber op om hvordan de er blevet snydt, når de med al ære og respekt burde have set den komme ca 1000 km væk.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Hybris
gomorra skrev, for 12 timer siden:

@Hybris Uanset hvor meget man lovgiver ifht den slags svindel, så vil der altid være nogen der kører den helt til kanten for at udnytte desperate/naive mennesker, og jeg har en indædt tro på individdet har et ansvar for sine handlinger uanset hvor dumme disse måtte være.

Og jo, jeg bliver også irriteret over spam, men jeg bliver næsten mere irriteret på de mænd der efterfølgende råber op om hvordan de er blevet snydt, når de med al ære og respekt burde have set den komme ca 1000 km væk.

DET ER så sandt som det er sagt !

Det ændrer dog ikke ved, at min holdning til det er som den er.

Og korrekt. Der er grænser for hvor stor en idiot man har lov at være.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu har jeg så brugt Victoria Milan nogle gange, og kan også skrive under på: Der er vildt mange falske profiler. De fleste af dem er nemme at spotte - stylede billeder, ingen profiltekst og autogenererede navne. (Vicky_41, sexychick_18).

Men der er helt sikkert også operatører der udgiver sig for at være kvinder, som skal motivere et prøveabonnement til at konvertere til betaling. Uden jeg ligefrem har kunnet bevise det. :D Der har blot været nogle uopfordrede henvendelser som med det samme vil det hele, men lige pludselig vil de ingenting.

Desuden: hvis man køber en måned, så skal man SELV sørge for at det ikke bliver auto-fornyet - og den knap kan være lidt svær at finde. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Tip toe skrev, for 36 minutter siden:

Nu har jeg så brugt Victoria Milan nogle gange, og kan også skrive under på: Der er vildt mange falske profiler. De fleste af dem er nemme at spotte - stylede billeder, ingen profiltekst og autogenererede navne. (Vicky_41, sexychick_18).

Jeg var på dating.dk for ca. et år siden - og her har de noget lignende/mange døde profiler, som man tilbydes dagligt - og melder man sig ud, er det vigtigt at slette alt på sin profil først, da de ellers kan bruge det i deres videre markedsføring.

Meld jer ind i nogen singlegrupper eller andre grupper på facebook istedetfor (jeg har f.eks fået et par dates via en rejseside - men det kan ligesågodt være en side om katte eller papirsklip  ;-) )  - det er gratis + man får et socialt fællesskab, hvor man kan diskutere næsten alt, selvom mange af dem altså også hurtigt går lidt i tomgang med de samme spørgsmål igen og igen - men så må man jo bare selv lægge noget mere interesssant op - eller arrangere en begivenhed som f.eks. en vandretur rundt om "Søndersø" ;-)

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Hybris skrev, for 23 timer siden:

DET ER så sandt som det er sagt !

Det ændrer dog ikke ved, at min holdning til det er som den er.

Og korrekt. Der er grænser for hvor stor en idiot man har lov at være.

Tror nu heller ikke vi er så uenige :) Jeg synes da også at svindlere skal retsforfølges om muligt. Jeg læste iøvrigt en artikel idag om såkaldt romance scams, hvor nogle kvinder var blevet franarret store summer af kriminelle der udgav sig for at være kærlighedshungrende mænd på nettet. Kvinderne var meget fortørnede over politiets manglende vilje til at tage sagerne op..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Hybris

Det foregår åbenbart begge veje - kvinder vs. mænd / mænd vs. kvinder !

Det en led verden vi lever i ....

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har sørme fået mail fra gavmilde Ikea :rolleyes:

Indkasser din IKEA-præmie nu!

Værdifulde kunde

For at fejre åbningen af vores nye butik i København har vi udvalgt to tusind personer, som hver modtager gavekort til en værdi af 5.000 kroner, som kan indløses i alle landets butikker. Vi er glade for at fortælle dig at du er en af disse to tusind!

Dit gavekort venter på at blive indkasseret. Besøg blot denne hjemmeside og følg de viste trin: ( dropper lige linket )

Vi håber du nyder din præmie mindst ligeså meget som vi nyder at have dig som kunde.

Vi ønsker dig en fremragende dag

IKEA-teamet

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 14 minutter siden:

Har sørme fået mail fra gavmilde Ikea :rolleyes:

Indkasser din IKEA-præmie nu!

Værdifulde kunde

For at fejre åbningen af vores nye butik i København har vi udvalgt to tusind personer, som hver modtager gavekort til en værdi af 5.000 kroner, som kan indløses i alle landets butikker. Vi er glade for at fortælle dig at du er en af disse to tusind!

Dit gavekort venter på at blive indkasseret. Besøg blot denne hjemmeside og følg de viste trin: ( dropper lige linket )

Vi håber du nyder din præmie mindst ligeså meget som vi nyder at have dig som kunde.

Vi ønsker dig en fremragende dag

IKEA-teamet

Ja, det er fup og svindel. Jeg har læst om mailen i avisen, og Ikea selv er meget ked af den.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...