Onslow

Burkaforbud, helt unødvendigt og uden berettigelse overhovedet

48 indlæg i denne tråd

https://ekstrabladet.dk/112/skole-angrebet-i-pakistan-mindst-ni-draebt/6939899

Det vil aldrig ske her i landet, altså ikke før det sker, og så der jo altid tilbage at slå ud med armene, tænde lys og lægge blomster, mens man tager en selfie og samtidigt erklærer, at det er helt uforståeligt, og at det intet har med Izlam at gøre. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Så et burkaforbud forhindre at nogen kunne finde på at skyde løs på en skole? er det sådan jeg skal forstå det?

Du er sikker på at før eller siden vil en muslim gå i bersærkergang på en skole? ro på det er meget usandsynlig... 

Og ville det ske gud forbyde det ville det være historisk og et enkeltstående tilfælde 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 20 minutter siden:

Det vil aldrig ske her i landet, altså ikke før det sker, og så der jo altid tilbage at slå ud med armene, tænde lys og lægge blomster, mens man tager en selfie og samtidigt erklærer, at det er helt uforståeligt, og at det intet har med Izlam at gøre. 

1,6 milliarder muslimer og du skulle helt til Pakistan for at finde eksemplet. Som du jo nok vil påstå "langtfra er et enkelttilfælde"......... 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 42 minutter siden:

Så du mener at risikoen for at en eller anden, gemt i en burka, angriber en skole, retfærdiggør et så voldsomt indgreb i den personlige frihed at staten giver sig til at lovgive om hvordan borgerne skal gå klædt. Flot!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Med en 1,6 milliarder muslimer 

ville du finde voldtægtforbrydere helt sikkert, du vil finde morder absolut du vil finde svindler, magtsyge, lystløgnere, idioter, magtliderlige. Du vil finde alverdens afskum. også er det de sidste 1,5 milliarder...eller hvor lavt eller rettere højt tallet nu er.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, for 26 minutter siden:

Så du mener at risikoen for at en eller anden, gemt i en burka, angriber en skole, retfærdiggør et så voldsomt indgreb i den personlige frihed at staten giver sig til at lovgive om hvordan borgerne skal gå klædt. Flot!!!

Staten har da i forvejen lovgivet om hvordan man må gå klædt, længe inden "burka-forbuddet så dagens lys... så indgrebet i den personlige frihed var tilstede i forvejen... uden at du fandt grund til at hyle op om det ;) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Montezi skrev, for 39 minutter siden:

Staten har da i forvejen lovgivet om hvordan man må gå klædt, længe inden "burka-forbuddet så dagens lys... så indgrebet i den personlige frihed var tilstede i forvejen... uden at du fandt grund til at hyle op om det ;) 

Mener du virkelig at det er OK at staten skal kunne diktere hvilke klædedragter kvinder må/skal gå i?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest kmd
Montezi skrev, 1 time siden:

Ja man må ikke være nøgen hvis det generer andre !

Hvad er der ellers lovgivning om ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, for 3 timer siden:

Mener du virkelig at det er OK at staten skal kunne diktere hvilke klædedragter kvinder må/skal gå i?

Nej, det er en stråmand, noget du har travlt med at anklage andre for i tide og utide... 

Jeg påpeger blot at staten i forvejen dikterer begrænsninger af den personlige frihed ift hvordan man må gå klædt... så jeg undrer mig over hvorfor burkaforbuddet skulle være en større begrænsing af den personlige frihed end de begrænsninger vi i forvejen lever med og har levet med i årtier.

Folk må gå klædt som de vil, men jeg synes ikke der er noget odiøst i at forlange at man som borger i dette land ikke har maskeret ansigtet i det offentlige rum - og hvis man har et så stort behov for at afskærme sig fra det danske samfund, at man maskerer sig, bør man nok overveje om dette overhovedet er det rigtige land at bo i ;) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest kmd
Montezi skrev, for 1 minut siden:

Er det ikke nok da? Det er da stadig en begrænsning af min personlige frihed - og den begrænsning lever vi fint med, uden at folk hyler op i tide og utide

hvordan bestemmer staten over beklædning i forvejen ? det skylder du at sige , fatter ikke et klap , ud over det jeg skrev

og der er sgu en del jeg ikke gider se nøgne, så det er en fin lov for mig 

Del dette indlæg

Link til indlæg
kmd skrev, Lige nu:

hvordan bestemmer staten over beklædning i forvejen ? det skylder du at sige , fatter ikke et klap , ud over det jeg skrev

og der er sgu en del jeg ikke gider se nøgne, så det er en fin lov for mig 

du skrev selv at man ikke må være nøgen hvis det generer andre... det er da at bestemme over hvordan jeg er klædt/ afklædt

Der er jo også nogle mennesker der ikke gider se på kvinder i burka, så det er da en fin lov for dem ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest kmd
Montezi skrev, Lige nu:

du skrev selv at man ikke må være nøgen hvis det generer andre... det er da at bestemme over hvordan jeg er klædt/ afklædt

Der er jo også nogle mennesker der ikke gider se på kvinder i burka, så det er da en fin lov for dem ;)

du skrev ovenfor , at staten i forvejen bestemte , min nøgenhed var en joke, hvordan går staten det ? 

og jeg synes det er uhyggeligt ikke at kunne se andres ansigt, uanset grunden ok, så det er ikke derfor, kan sgu heller ikke lide en med elefanthue i min bank

Del dette indlæg

Link til indlæg
kmd skrev, for 50 minutter siden:

du skrev ovenfor , at staten i forvejen bestemte , min nøgenhed var en joke, hvordan går staten det ? 

og jeg synes det er uhyggeligt ikke at kunne se andres ansigt, uanset grunden ok, så det er ikke derfor, kan sgu heller ikke lide en med elefanthue i min bank

hvorfor var det en joke ? 

Men derudover, så må jeg fx ikke gå i politiuniform, jeg må ikke gå med tryk på tøjet med racistiske budskaber, eller budskaber der opfordrer til vold mod homoseksuelle...

Pointen er at vi i forvejen lever med masser af begrænsninger af den personlige frihed i alle hverdagens aspekter, og de begrænsninger sker aht fælleskabets interesser - og der ser jeg ikke et forbud mod maskering i det offentlige rum som værende meget anderledes... og da slet ikke som noget epokegørende som afmonterer demokratiet eller vores personlige frihed som helhed.... at udlægge det som det , ser jeg som politisk korrekt hysteri, men det er jo også meget moderne :lol: 

Redigeret af Montezi
uklar formulering ændret

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en bruger eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at kunne skrive en kommentar

Blev gratis medlem

Opret en bruger på Eroguide.dk. Det er helt gratis!

Opret en ny bruger

Log ind

Har du allerede en bruger? Log ind her.

Log ind nu