Aros

Afviste asylansøgere - hvad gør vi ?

47 indlæg i denne tråd

https://www.bt.dk/danmark/asylansoegere-skaber-utryghed-i-supermarked-og-tog-de-maser-sig-ind-og-koerer-uden

Er løsningen at give dem et job som det foreslås i artiklen af en person ?

Er løsningen af holde dem indespærret ?

Gør mere som Storbritannien ? https://www.bt.dk/udland/afviste-asylansoegere-bliver-haengende-i-danmark-under-halvdelen-sendes-hjem

Nogst helt fjerde ? 

Mange vil nok være enige om at løsningen ville være at sende dem ud af landet, men problemet er jo at det ikke altid lader sig gøre som det f.eks. fremgår af nedenstående links men det kan der måske findes råd for ?

https://www.dr.dk/nyheder/indland/afviste-asylsoegere-fra-fire-lande-kan-ikke-sendes-hjem-under-tvang

https://flygtning.dk/nyheder-og-fakta/25-spørgsmål-og-svar-om-flygtninge

Del dette indlæg

Link til indlæg

På mange måder er det jo en falliterklæring at vores asylsystem system ikke fungerer, når man efter en grundig behandling når frem til resultatet Afvist, og så kan ansøgeren bare sige "Ærligt også, men jeg ønsker ikke at forlade jeres land".  

Fremadrettet er det jo nærliggende at foreslå, at al asylbehandling skal ske uden for vores grænser. Det kunne være i deres hjemland eller såkaldte neutrale områder. Det sikkert ikke løse hele problemet, da vil nok altid være nogle muligheder for at komme til landet ilegalt. 

Reelt burde problemet vel kunne begrænset til de fire lande der ikke vil modtage deres egne statsborgere. Med hensyn til de øvrige lande, er det vel et spørgsmål om at anvende magt og tvang. Det klinger måske lidt groft, men mon ikke det kan gøres på en måde, hvor man løser problemet og samtidigt gør på en så menneskelig måde, som det nu kan lade sig gøre.

Et eller andet sted ved vi jo godt, at der sidder en masse mennesker, der vil kræve at når de nu ikke vil hjem, så skal de behandles bedre end samfundet gør nu. Der vil sikkert også være rigtig mange der mener, at de skal have samme rettigheder og behandling som bistandsklienter m.v.  Faktum er desværre at gør man forholdene bedre (mere menneskelige" end nu, så varer det ikke længe før vi taler helt andre tal, men den konsekvens at enten hæver vi skatten markant eller også må vi skære bredt i velfærdsydelserne. 

Sålænge det ikke er ens egne penge det berører er det jo nemt at tale fra hjertet. For min skyld kunne man da godt forsøge sig med nye alternative løsningen. Vi har jo en del hjælpe organisationer som samler penge ind til dit og dat, så hvorfor ikke lave en organisation der løfter den økonomiske byrde. .

Som i dag skal de jo selvfølgelig være et sted, men mon ikke man skulle tænke lidt større og finde et passende sted/by Jeg er så ikke tilhænger af, at man skal bebyrde udkast Danmark med en sådan opgave, med mindre de selv byder ind. Det handler jo ikke bare om penge, men også om at få skabt nogle liv for disse mennesker, og vel og mærke et liv hvor de selv bidrager, og i øvrigt er enige om, at det skal bygge på eller i hvert fald ikke være i strid med danske værdier, kultur, lovgivning m..v . Man kunne vel kalde det projekt "second chance"

Skal jeg være ærlig tror jeg ikke på eventyr, men hvis nogen mener at de på frivillig basis kan skal nogle gode tilværelser for afviste asylansøger, så for skyld giv dem lov. Omvendt mener jeg så også at vi er nødt til at gøre noget for at bevare respekten for vores asylsystem.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Ralph Nord
Aros skrev, 1 time siden:

https://www.bt.dk/danmark/asylansoegere-skaber-utryghed-i-supermarked-og-tog-de-maser-sig-ind-og-koerer-uden

Er løsningen at give dem et job som det foreslås i artiklen af en person ?

Er løsningen af holde dem indespærret ?

Gør mere som Storbritannien ? https://www.bt.dk/udland/afviste-asylansoegere-bliver-haengende-i-danmark-under-halvdelen-sendes-hjem

Nogst helt fjerde ? 

Mange vil nok være enige om at løsningen ville være at sende dem ud af landet, men problemet er jo at det ikke altid lader sig gøre som det f.eks. fremgår af nedenstående links men det kan der måske findes råd for ?

https://www.dr.dk/nyheder/indland/afviste-asylsoegere-fra-fire-lande-kan-ikke-sendes-hjem-under-tvang

https://flygtning.dk/nyheder-og-fakta/25-spørgsmål-og-svar-om-flygtninge

Når man er blevet afvist som asylansøger i Danmark, og man stadig nægter at rejse ud ad landet, og kommer fra et land, der nægter at modtage afviste asylansøgere, der mod deres vilje sendes tilbage, så skal man efter min mening i isolationscelle i fængsel indtil man ændrer mening. Oveni skal Danmark cutte al diplomatisk forbindelse og støtte til de lande, der nægter at modtage afviste asylansøgere.

Hvis vi fortsætter med den blødhed vi hidtil har praktiseret, så bliver vi bollet i røven langsomt uden gummi indtil vores røvhuller er blødt op og smadret.

Derfor: Stram skruen overfor de folk og lande, der nægter at overholde vores lands love og regler. Husk nu, at borgerrettigheder kommer FØR menneskerettigheder, og overholder man ikke et lands love, så strammer vi bare skruen indtil det enten knaser eller personen giver op.

Det er slet ikke så kompliceret som nogle gør det til.

Redigeret af Ralph Nord

Del dette indlæg

Link til indlæg

De fleste afviste kommer åbenbart fra Nigeria, Syrien, Guinea, og Elfenbenskysten.

http://www.dr.dk/nyheder/indland/migranter-paa-vej-til-europa-bliver-solgt-af-smuglere-i-libyen

Hvilken job ville disse personer overgivet kunne udføre på danske arbejdspladser som efterspørger 5-7 lange uddannelser med ekspertviden- næsten hvis du skal være flaskedreng m/k og oprydder i en lokal småbutik..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest kmd
ppd skrev, for 1 time siden:

De fleste afviste kommer åbenbart fra Nigeria, Syrien, Guinea, og Elfenbenskysten.

http://www.dr.dk/nyheder/indland/migranter-paa-vej-til-europa-bliver-solgt-af-smuglere-i-libyen

Hvilken job ville disse personer overgivet kunne udføre på danske arbejdspladser som efterspørger 5-7 lange uddannelser med ekspertviden- næsten hvis du skal være flaskedreng m/k og oprydder i en lokal småbutik..

hvis de ville have lommepenge, kunne de , som i fænglerne, lave manuelt samlearbejde/pakkearbejde, til en lille timeløn, så kunne de tjene til lidt smøger osv og få tiden til at gå

det ville da være ok, men det må de jo ikke engang, inger vil have dem ned i netto og stjæle smøger ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Ralph Nord skrev, for 9 timer siden:

Når man er blevet afvist som asylansøger i Danmark, og man stadig nægter at rejse ud ad landet, og kommer fra et land, der nægter at modtage afviste asylansøgere, der mod deres vilje sendes tilbage, så skal man efter min mening i isolationscelle i fængsel indtil man ændrer mening. Oveni skal Danmark cutte al diplomatisk forbindelse og støtte til de lande, der nægter at modtage afviste asylansøgere.

Det skal fedt hjælpe, ved at cutte diplomatiske forbindelser til lande, udelukker man også muligheden for at forhandle med dem om at ændre deres praksis. Det gøres nemlig via....diplomatiske forbindelser ;) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
kmd skrev, for 28 minutter siden:

hvis de ville have lommepenge, kunne de , som i fænglerne, lave manuelt samlearbejde/pakkearbejde, til en lille timeløn, så kunne de tjene til lidt smøger osv og få tiden til at gå

det ville da være ok, men det må de jo ikke engang, inger vil have dem ned i netto og stjæle smøger ?

Præcis, jo flere problemer der kan skabes med afviste asylansøgere, jo flere muligheder har Inger Støjberg og de andre "strammere" for at få gennemført yderligere stramninger. De har absolut INGEN interesse i at løse problemerne, da det ville ødelægge hele deres politiske platform.

Del dette indlæg

Link til indlæg
ppd skrev, for 2 timer siden:

Men af dem er det vel kun Syrien der er ikke tager dem tilbage? Og måske gør Syrien også....

De 3 andre lande kender jeg indgående, og der tages fint tilbage. Nogen gange får de dog en meget meget slem behandling af det lokale politi inden de frigives. For at de ikke skal fristes til den slags igen. Og når jeg siger slem, så taler vi VIRKELIG mishandling. I Guinea har jeg set det ske. Jeg er ikke sikker på manden overlevede. Jeg måtte forlade lufthavnen og kastede op på vej ud. Puha. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, for 20 minutter siden:

Præcis, jo flere problemer der kan skabes med afviste asylansøgere, jo flere muligheder har Inger Støjberg og de andre "strammere" for at få gennemført yderligere stramninger. De har absolut INGEN interesse i at løse problemerne, da det ville ødelægge hele deres politiske platform.

Nu er jeg generelt positiv overfor at flygtninge skal sættes i arbejde, for at kunne integreres. Også til lavere løn, end danske lønninger, simpelt hen fordi deres arbejde ofte vil være mindre værd. 

Afviste flygtninge er så lige undtagelsen. Afviste er afviste. De skal hjem. Hvis de ikke kan komme hjem, kan de ikke afvises. De skal have til lives nødvendigheder mens de er her, inden de kan sendes hjem. De skal ikke have mere end det. Det har jo netop vist sig at de hverken hører til her, eller kan komme til det. Deraf afvisningen. Kan de ikke opføre sig ordenligt, skal de spærres inde, indtil de kan. 

Cigaretter og elektronik, hører ikke til livets nødvendigheder. De behøver hverken have statsfinansierede cigaretter eller mulighed for at tage jobs fra dem der bliver. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er jo ikke kun afviste asylshoppere, det drejer sig om, men i langt højere grad udviste kriminelle storforbrydere, som enten har begået så alvorlige ting eller så mange mindre kriminelle handlinger, at hammeren trods sendrægtighed og uforstand i retssystemet kombineret med modvilje mod udvisning og venstreorienteret tossegodhed er faldet.

Sidstnævnte skal hverken købe eller stjæle cigaretter i Fakta, men holdes indespærret bag højspændings strømførende pigtrådhegn på vand og brød, indtil de finder det betimeligt  at vende hjem

Og @Bear,

jeg håber, at du skrev nedenstående for at trolle, ellers er remmen da helt hoppet af i kampen med den indre svinehund, som du oftere og oftere viser frem.

Citat

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 1 minut siden:

Og @Bear,

jeg håber, at du skrev nedenstående for at trolle, ellers er remmen da helt hoppet af i kampen med den indre svinehund, som du oftere og oftere viser frem.

Jeg er af den helt klare overbevisning at der er kræfter i det danske politiske billede der absolut ikke har nogen som helst interesse i at få integrationen til at lykkes. Nu har vi haft DF styret udlændinge og integrationspolitik langt det meste af tiden de sidste 15-20 år, med utallige mere eller mindre hovedløse stramninger til følge, og det virker ikke. Jeg kan ikke se nogen anden fornuftig forklaring på at blive ved med at køre ud af det spor der tydeligvis ikke virker, end at man i virkeligheden slet ikke er interesseret i at lykkes. Har du en anden forklaring? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, for 2 minutter siden:

Jeg er af den helt klare overbevisning at der er kræfter i det danske politiske billede der absolut ikke har nogen som helst interesse i at få integrationen til at lykkes. Nu har vi haft DF styret udlændinge og integrationspolitik langt det meste af tiden de sidste 15-20 år, med utallige mere eller mindre hovedløse stramninger til følge, og det virker ikke. Jeg kan ikke se nogen anden fornuftig forklaring på at blive ved med at køre ud af det spor der tydeligvis ikke virker, end at man i virkeligheden slet ikke er interesseret i at lykkes. Har du en anden forklaring? 

Din medicin i en nøddeskal, du der beskriver, selv om du vender tingene 180°. Mere penge til det, der allerede har bevist, at det ikke virker.

På ét punkt vil jeg dog give dig ret, meget af det, der er sket gennem tiden, er hovedløst, berøringsangsten for at sætte navn på problembørnene gør, at der er en masse danskere, der er blevet ramt helt urimeligt, men sådan er det jo generelt i samfundet, hvor der lovgives ud fra laveste fællesnævner.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jerntæppet var spækket med vagttårne, miner og selvskydende geværer, og netop derfor blev der dræbt under 1000 (højeste tal) andre kilder siger under 500 i forsøget på at krydse grænsen illegalt. https://en.wikipedia.org/wiki/Escape_attempts_and_victims_of_the_inner_German_border

Den mest humane måde at forhindre indtrængen eller flugt er en trussel om brug af magtmidler, der uden tøven føres ud i livet. Derved vil kunne selvmordere gøre forsøget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 22 timer siden:

Din medicin i en nøddeskal, du der beskriver, selv om du vender tingene 180°. Mere penge til det, der allerede har bevist, at det ikke virker.

På ét punkt vil jeg dog give dig ret, meget af det, der er sket gennem tiden, er hovedløst, berøringsangsten for at sætte navn på problembørnene gør, at der er en masse danskere, der er blevet ramt helt urimeligt, men sådan er det jo generelt i samfundet, hvor der lovgives ud fra laveste fællesnævner.

Her er en der sætter ord på.

WTF - En muslimsk kvinde fra Somalia :ph34r: Hun kender nok ikke muslimer og deres pragtfulde kultur, så det er bare et partsindlæg der ikke er valid ?

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/massiv-efterkommer-kriminalitet-i-somalia-var-de-blevet-skudt/6934790

– Men sæt klare grænser, siger hun og argumenterer for, at at voldskriminelle somaliere – og i øvrigt andre voldelige udlændinge – passende bør udvises efter anden dom.

– De skal have én chance, og så er det ud. Hør her, I Somalia disciplinerer man folk ved straks at sende dem 30 år i fængsel eller det, der er værre. Det ville virke afskrækkende, siger Sarah Hussein.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Luskeren skrev, for 4 minutter siden:

Her er en der sætter ord på.

WTF - En muslimsk kvinde fra Somalia :ph34r: Hun kender nok ikke muslimer og deres pragtfulde kultur, så det er bare et partsindlæg der ikke er valid ?

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/massiv-efterkommer-kriminalitet-i-somalia-var-de-blevet-skudt/6934790

– Men sæt klare grænser, siger hun og argumenterer for, at at voldskriminelle somaliere – og i øvrigt andre voldelige udlændinge – passende bør udvises efter anden dom.

– De skal have én chance, og så er det ud. Hør her, I Somalia disciplinerer man folk ved straks at sende dem 30 år i fængsel eller det, der er værre. Det ville virke afskrækkende, siger Sarah Hussein.

Mon ikke at godhedsapostlene herinde vil erklære, at Sarah er en højreorienteret hadprædikant.:-) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Ralph Nord
Bear skrev, den 27/11/2017 at 09:40:

Det skal fedt hjælpe, ved at cutte diplomatiske forbindelser til lande, udelukker man også muligheden for at forhandle med dem om at ændre deres praksis. Det gøres nemlig via....diplomatiske forbindelser ;) 

Hvordan syntes du selv det går med din foretrukne blødsødenhed ?

Landene fortsætter uhindret deres praktis med at afvise egen statsborgere - hvorlænge syntes du vi skal fortsætter ad diplomatisk vej med at forhandle med stater, der tydeligvis slet ikke har respekt for din foretrukne blødsødenhed ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Ralph Nord
Finger skrev, den 28/11/2017 at 02:53:

Jerntæppet var spækket med vagttårne, miner og selvskydende geværer, og netop derfor blev der dræbt under 1000 (højeste tal) andre kilder siger under 500 i forsøget på at krydse grænsen illegalt. https://en.wikipedia.org/wiki/Escape_attempts_and_victims_of_the_inner_German_border

Den mest humane måde at forhindre indtrængen eller flugt er en trussel om brug af magtmidler, der uden tøven føres ud i livet. Derved vil kunne selvmordere gøre forsøget.

Præcis. Det er slet ikke så svært. Der kan bygges en flot mur om Danmark for de 33 milliarder årligt indvandrere som minimum koster os - og vi laver også en bevogtet kystlinie for de penge.......ingen problemer.

Skyd med gummikugler ved første advarsel, derefter med skarpt efter benene og til sidst går vi efter hovedet. Kommer der flere, så har vi et maskingevær med gummikugler klar og med skrapt, til de der ikke stopper efter første advarsel. Vi lægger også miner ud i området som kan bringes til sprængning med remotecontrol :D

Jeg lover Jer, dette vil standse alle indvandrings problemer på 1 dag. EEEEn dag !!

Dette er et løfte !!

Redigeret af Ralph Nord

Del dette indlæg

Link til indlæg
Ralph Nord skrev, for 5 timer siden:

Hvordan syntes du selv det går med din foretrukne blødsødenhed ?

Landene fortsætter uhindret deres praktis med at afvise egen statsborgere - hvorlænge syntes du vi skal fortsætter ad diplomatisk vej med at forhandle med stater, der tydeligvis slet ikke har respekt for din foretrukne blødsødenhed ?

Til det virker. Alternativet er intet at gøre

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Ralph Nord
Bear skrev, for 3 timer siden:

Til det virker. Alternativet er intet at gøre

Jeg foreslår et alternativ: Cut de diplomatiske forbindelser til bananstater, der igennem årtier nægter at samarbejde og fjern al støtte til disse bananstater øjeblikkeligt. 

Du foreslår, at sidde i en rundkreds og ryge en fredspibe, indtil de vil samarbejde med os, korrekt ?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en bruger eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at kunne skrive en kommentar

Blev gratis medlem

Opret en bruger på Eroguide.dk. Det er helt gratis!

Opret en ny bruger

Log ind

Har du allerede en bruger? Log ind her.

Log ind nu