Hop til indhold
Nyder livet

KV17 - Alternative Ønskelister i København

Recommended Posts

Hej derude

Det mest bizarre er det der foregår i København ved besættelse af Overborgmester og de 6 Fagborgmestre .

Flest stemmer KV17 / Kbh. fik Socialdemokratiet - nummer 2 blev Ønskelisten (Enhedslisten) og nr 3 blev Alternativet.

Ønskelisten og Alternativet har begge i valgkampen blandt andet kæmpet gevaldigt for samfundets svageste - harceleret over kontanthjælpsloftet, dårlig integration, stigende antal hjemløse, syge mennesker tvinges gennem opslidende ressourceforløb, osv, osv osv. osv

Men hvad sker der så ?!?!?!

Frank Jensen/Socialdemokratiet bliver selvfølgelig Overborgmester  -  andet valg får ?????   -  tredie valg får Ønskelisten og de vælger det prestigefyldte Borgmester forTeknik og Miljo  -  fjerde valg får Alternativet som vælger Borgmester for Kultur og Fritid, - - - og det selvom Borgmester for Beskæftigelses- og Integration stadig var LEDIGT (tidligere Radigale Anna Me), 

Venstres valgte Borgmester for Beskæftigelses- og Integrationog det bliver en kvindelig Borgmester som jeg ikke husker navnet på.

Jeg kan ikke lade være med at grine af Ønskelisten og Alternativet og kalde deres valg af Borgmesterposter for vælgerbedrag - - eller er jeg gået langt over stregen.

Særligt grinagtig er Alternativet sgu da med deres valg af  Borgmester for Kultur og Fritid, Med Alternativets Niko Grunfeld som Borgmester vil jeg tillade mig at omdøbe til : Borgmester for Cirkus, gøjl og gejl    

Nå nu får jeg nok et helt hylekor af Alternative Ønskelister på nakken

Mange hilsner

Nyder livet 

-- - -  det der Alternativet har jeg aldrig kunne tage alvorligt - - det er som " - - - everything is blowing in the wind   - - og de ender som "Bridge over troubled water"  - nej skrivefejl : "broken bridge in troubled water"

Blowing in the wind - en sang af Bob Dylan og Bridge over troubled water - af Simon and Garfunkel. Begge store hit i slut 60ér/70

Redigeret af Nyder livet
  • Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest kmd

Enig

Det er nu klart ren populisme med alternativet

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg tror de er bange for ansvaret og ved at de ikke kan komme igennem med eller føre den politik de har råbt om. Det er nemmere at love en masse og påpege en masse problemstillinger, men når man får muligheden og til dels noget magt også for at løse det, så bliver man pludselig realistisk, og ingen af de to partier turde tage det ansvar, da de dybest set godt ved, at det de har råbt om i valgkampen er uladsiggørlig. Derfor er det meget nemmere at tage noget med kultur hvor man kan flagrer lidt rundt og klippe snore og sætte en kulturel dagsorden i byen eller tage det med miljø hvor man arbejde for og sikkert også få lidt igennem omkring lidt bedre miljø i byen eller tiltag omkring disse.

Der kan de to partier fint profilere sig på nemme områder uden at møde ret megen kritik. 

Den kritik du retter af Alternativet og Enhedslisten er at læse fra deres egne vælgere og partisoldater på diverse debatforums og aviser også Nyderlivet.

Så du er ikke gået over stregen, dels giver jeg dig ret i hvad du skriver, men det  gør fodfolket hos deres egne vælgere også.

Nyder livet skrev, for 28 minutter siden:

Jeg kan ikke lade være med at grine af Ønskelisten og Alternativet og kalde deres valg af Borgmesterposter for vælgerbedrag - - eller er jeg gået langt over stregen.

Redigeret af Aros
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er vel aldrig st gå over stregen,  at sige sandheden også Jobcentrets ofre (en interesse organisation for de der er ramt SF joncentrets meningsløshed) har også påpeget diskrepans mellem udsagn FØR valget, og valg af Borgmesterpost. Det skal mok give bagslag om fire år KV 2021 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en bruger eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at kunne skrive en kommentar

Blev gratis medlem

Opret en bruger på Eroguide.dk. Det er helt gratis!

Opret en ny bruger

Log ind

Har du allerede en bruger? Log ind her.

Log ind nu