Hop til indhold
Joey Joe Joe

Valgplakater

Recommended Posts

Her i byen har de fleste partier fået taget alle deres plakater ned efter kommunalvalget i TIRSDAGS. Men der er særligt et parti, som ikke har styr på tropper og deres uskønne plakater præger bybilledet. De fik ingen kandidater valgt ind. Og plakaterne får lov at flyde, så enhver kan se, at de ikke spildte deres stemme ved at afgive denne på opkomlingen. Det ender nok med fælleskassen (kommunen) må betale for nedtagningen.

Redigeret af Joey Joe Joe
  • Forvirret 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Joey Joe Joe skrev, for 8 minutter siden:

Her i byen har de fleste partier fået taget alle deres plakater ned efter kommunalvalget i TIRSDAGS. Men der er særligt et parti, som ikke har styr på tropper og deres uskønne plakater præger bybilledet. De fik ingen kandidater valgt ind. Og plakaterne får lov at flyde, så enhver kan se, at de ikke spildte deres stemme ved at afgive denne på opkomlingen. Det ender nok med fælleskassen (kommunen) må betale for nedtagningen.

Vrøvl. Det har altid lydt i de kommuner jeg kender at de sender regningen videre til partiet. Og var partiet du omtaler i valgforbund var stemmen formentlig ikke spildt.

Det fremgår også f.eks. her

https://www.kk.dk/artikel/regler-valgplakater

hvor der står

Når valget er slut, og alle plakater er taget ned og optalt, vil den person, der er ansvarlig for ophængning, modtage en regning på 230 kr. pr. plakat, der har hængt ulovligt, og 170 kr. pr. plakat, der er opsat for tidligt eller ikke taget ned senest 8 dage efter valget.

Redigeret af Aros
  • Synes godt om 4

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nu er reglen jo, at de først skal være taget ned 8 dage efter valget - før midnat :) Så uanset hvilket parti, du lige er vred på, så er reglerne ens for alle :D Her er der mange, der stadig ikke er taget ned endnu :D

• Synes godt om 4
  • Tak 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest kmd
SpankingSub skrev, for 2 timer siden:

Det er store og væsentlige samfunds problemmer vi diskuterer i dansk politik. 

ja , enig kan ikke se tilhøjre , når jeg skal svinge ud fra hvor jer bor for en la dobbeltplakat , ak 

Del dette indlæg

Link til indlæg
MizzAnne skrev, for 3 timer siden:

Nu er reglen jo, at de først skal være taget ned 8 dage efter valget

Reglen skulle, efter min mening, være, at plakater skulle være ned den følgende lørdag kl. 15:00. Det er okay kandidaterne lige skal sunde sig og have tid. Men jeg ser ingen grund til de plakater, fra visse partier, skal hænge der ind i næste uge. Hvilket vil være mit gæt, de kommer til. Jeg har selv mødt kandidaten og han havde ben, som jeg har arme, så jeg forventer ikke den store fysiske kunnen derfra, når der skal tages plakater ned.

Jeg ville gerne se reaktionerne, hvis Distortion havde 8 dage til at rydde op :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Joey Joe Joe skrev, for 24 minutter siden:

Reglen skulle, efter min mening, være, at plakater skulle være ned den følgende lørdag kl. 15:00. Det er okay kandidaterne lige skal sunde sig og have tid. Men jeg ser ingen grund til de plakater, fra visse partier, skal hænge der ind i næste uge. Hvilket vil være mit gæt, de kommer til. Jeg har selv mødt kandidaten og han havde ben, som jeg har arme, så jeg forventer ikke den store fysiske kunnen derfra, når der skal tages plakater ned.

Jeg ville gerne se reaktionerne, hvis Distortion havde 8 dage til at rydde op :)

Ja, den mening må du jo godt have. Men det er bare ikke reglen. Så det passer ikke med dit første indlæg om at der ikke var styr på tropperne. Det ved du rent faktisk ikke før i næste uge

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, Lige nu:

Ja, den mening må du jo godt have. Men det er bare ikke reglen. Så det passer ikke med dit første indlæg om at der ikke var styr på tropperne. Det ved du rent faktisk ikke før i næste uge

Det passer fint med første indlæg. Nogle partier har taget ned allerede i de følgende hverdage. Hænger de stadig og flyder (lørdag kl. 16:00), er det tegn på, der ikke er styr på tropperne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Joey Joe Joe skrev, for 3 minutter siden:

Det passer fint med første indlæg. Nogle partier har taget ned allerede i de følgende hverdage. Hænger de stadig og flyder (lørdag kl. 16:00), er det tegn på, der ikke er styr på tropperne.

Nej. Der er ikke styr på tropperne, hvis de ikke er taget ned inden deadline. Hvis de er taget ned inden deadline er der styr på tropperne. Uanset at du har sat din egen imaginære deadline 3 dage tidligere.......

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 25 minutter siden:

Nej. Der er ikke styr på tropperne, hvis de ikke er taget ned inden deadline. Hvis de er taget ned inden deadline er der styr på tropperne. Uanset at du har sat din egen imaginære deadline 3 dage tidligere.......

Jo, det er det et udtryk. Min deadline er 4,5 dage inden deadline. Jeg klager til kandidaten. Han står der og skælder ud på vores gode samfund og siger, det er for dårligt det hele, og så kommer han sidst med at tage sine uskønne plakater ned. Liberal dobbelmoral.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Joey Joe Joe skrev, 1 time siden:

Hvornår skal valgplakaterne være taget ned igen? 

Valgplakaterne og de midler, der er brugt til at hænge dem op med (strips, snore m.v.) skal være taget ned igen senest 8 dage efter valgdagen ved døgnets afslutning.

http://valg.oim.dk/partier-og-kandidater/valgplakater/

Nu kan jeg godt se, at din mening er mere tungtvejende end økonomi og indenrigsministeriets gældende regler for nedtagning af valgplakater, men så må du jo arbejde hårdere på at oplyse dem?

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
MizzAnne skrev, for 1 minut siden:

Hvornår skal valgplakaterne være taget ned igen? 

Valgplakaterne og de midler, der er brugt til at hænge dem op med (strips, snore m.v.) skal være taget ned igen senest 8 dage efter valgdagen ved døgnets afslutning.

http://valg.oim.dk/partier-og-kandidater/valgplakater/

Nu kan jeg godt se, at din mening er mere tungtvejende end økonomi og indenrigsministeriets gældende regler for nedtagning af valgplakater, men så må du jo arbejde hårdere på at oplyse dem?

De plakater skal bare ned. Det er for slapt at stå der og ville i byrådet og kritisere løs -  og så kan man ikke en gang tage et par plakater ned, men lader dem hænge under henvisning til nogle generelle regler.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Joey Joe Joe skrev, for 21 minutter siden:

Jo, det er det et udtryk. Min deadline er 4,5 dage inden deadline. Jeg klager til kandidaten. Han står der og skælder ud på vores gode samfund og siger, det er for dårligt det hele, og så kommer han sidst med at tage sine uskønne plakater ned. Liberal dobbelmoral.

Så problemet er at manden er liberal?? Ikke at han følger reglerne ??

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 7 minutter siden:

Så problemet er at manden er liberal?? Ikke at han følger reglerne ??

Problemet er, som det er beskrevet i tråden, at det er for dårligt bare lade plakaterne hænge og flyde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Joey Joe Joe skrev, for 10 minutter siden:

Problemet er, som det er beskrevet i tråden, at det er for dårligt bare lade plakaterne hænge og flyde.

Det er en holdning du har ret til. Og som jeg selv delvis er enig i. Men det har jo intet at gøre med at manden er liberal eller at han ikke har styr på tropperne. Det har at gøre med at du synes lovgivningen er for slap, ikke ?

For om manden kommer først eller sidst er vel ligegyldigt, bare han følger loven. Og jeg ved ikke engang hvem du taler om, men der ér fandme meget man kan skælde od over. Se bare hvor meget det offentlige brænder af konstant....

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Joey Joe Joe skrev, for 5 timer siden:

Joey du snakker udenom i dine efterfølgende indlæg. Fakta er at det du skriver her er noget sludder og forkert. "Det ved alle" som du plejer at sige. 

Det er nemlig ikke kommunen der hænger på regningen, den sender de videre. så lad være med at påstå noget sådan, at det er kommunen der hænger på regningen.

At manden følger lovgivningen indtil videre kan man da ikke kritisere ham for. Det må man kritisere loven for.

Joey Joe Joe skrev, for 54 minutter siden:

Jo, det er det et udtryk. Min deadline er 4,5 dage inden deadline. Jeg klager til kandidaten.

Ja klag du til kandidaten over denne "vigtige" sag og kritiser ham for at overholde loven. Han tænker nok : "sikke en tosse" :D 

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aros skrev, for 11 minutter siden:

Joey du snakker udenom i dine efterfølgende indlæg. Fakta er at det du skriver her er noget sludder og forkert. "Det ved alle" som du plejer at sige. 

Det er nemlig ikke kommunen der hænger på regningen, den sender de videre. så lad være med at påstå noget sådan, at det er kommunen der hænger på regningen.

At manden følger lovgivningen indtil videre kan man da ikke kritisere ham for. Det må man kritisere loven for.

Ja klag du til kandidaten over denne "vigtige" sag og kritiser ham for at overholde loven. Han tænker nok : "sikke en tosse" :D 

Du behøver ikke gentage dit indlæg. Ved du med sikkerhed, om alle kommuner gør det? Og ved du med sikkerhed, om de får udgifterne dækket? Det ville være mere interessant, hvis du vidste det, inden du gentager din besked. 

Og til næste du skriver om, at det ikke er vigtig sag. Jamen så lad være med at kommentere den :) Det er for eksempel fuldstændig ligegyldigt om Gud er blevet kønsneutral i Sverige. Men det kommenterer jeg ikke. Om kandidaten eller du mener, jeg er en hidsig tosse, det rager mig så lidt. De plakater skal bare ned - og det skal være nu.

• Sørgelig 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Joey Joe Joe skrev, for 3 minutter siden:

Du behøver ikke gentage dit indlæg. Ved du med sikkerhed, om alle kommuner gør det? Og ved du med sikkerhed, om de får udgifterne dækket? Det ville være mere interessant, hvis du vidste det, inden du gentager din besked. 

Og til næste du skriver, om at det ikke er vigtig sag. Jamen så lad være med at kommentere den  Det er for eksempel fuldstændig ligegyldigt om Gud er blevet kønsneutral i Sverige. Men det kommenterer jeg ikke. Om kandidaten eller du mener, jeg er en hidsig tosse, det rager mig så lidt. De plakater skal bare ned - og det skal være nu.

Som sædvanlig sætter du dig ikke ind i det du skriver om og indrømmer ikke når du skriver noget der helt forkert. Det er godt nok utroligt.

Citat

Vejmyndighedens og politiets udgifter til nedtagning af valgplakater samt udgifter til udbedring af skader på vejtræer og indretninger betales af ophængeren. Hvis det ikke er muligt at pålægge ophængeren de nævnte udgifter, kan den fysiske eller juridiske person, der er anført på valgplakaten, pålægges at afholde disse udgifter, medmindre den pågældende kan sandsynliggøre, at ophængningen ikke er sket på den pågældendes foranledning. Hvis valgplakaten ikke indeholder de nævnte kontaktoplysninger, kan den fysiske eller juridiske person, der agiteres for på valgplakaten, pålægges at afholde disse udgifter, medmindre den pågældende kan sandsynliggøre, at ophængningen ikke er sket på den pågældendes foranledning.

Fra økonomi og udenrigsministeriet. Så ja, når du skriver at det er kommunen der skal afholde udgifter til at tage de valgplakater ned er det forkert ! Det står så lysende klart at du end ikke kan forsøge at lyve dig fra det.

Det er muligt at du ikke mener at loven skal overholdes men fordi du lige hidser dig op over det så skal alle ikke følge dit hovede. De skal følge lovgivningen på dette område.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Joey Joe Joe skrev, for 22 minutter siden:

Om kandidaten eller du mener, jeg er en hidsig tosse, det rager mig så lidt. De plakater skal bare ned - og det skal være nu.

Hahaha. Pragtfuldt. Jamen hvis de skal det, og du mener lige nu, så skal du nok ikke sige det her. Men mindre du mener @Aros er denne kandidat (for jeg er ikke....). Så er det nok kandidaten du skal tage fat i, istedet for at råbe højt på eroguide......

Redigeret af tvr
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, Lige nu:

Hahaha. Pragtfuldt. Jamen hvis de skal det, og du mener lige nu, så skal du nok ikke sige det her. Men mindre du mener @Aros er denne kandidat (for jeg er ikke....). Så er det nok kandidaten du skal tage fat i, istedet for at gø højt på eroguide......

Det kunne man skrive til det meste, der bliver skrevet her på det politiske forum :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aros skrev, for 4 minutter siden:

Fra økonomi og udenrigsministeriet

Det er der dog ikke et ministerie, der hedder :)

Aros skrev, for 4 minutter siden:

Som sædvanlig sætter du dig ikke ind i det du skriver om og indrømmer ikke når du skriver noget der helt forkert.

Det er hård melding, du kommer med der. Du ved ikke, om det er rigtigt, den måde jeg beskriver vores verden i andre tråde. Du ved lidt om, hvad medier skriver og siger. Der er et godt stykke vej til at kunne dømme andres viden med det spinkle ståsted. 

De fleste debattører her på forum indrømmer ikke noget, hvis andre påstår, den pågældende har taget fejl. Så det gør jeg heller ikke :) Jeg vidste udmærket, at de får en regning. 

• Sørgelig 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Joey Joe Joe skrev, for 7 minutter siden:

Det er der dog ikke et ministerie, der hedder :)

Nej det var en slåfejl på det automatiske tastatur, det indrømmer jeg gerne. :D økonomi og indenrigsministeriet

Joey Joe Joe skrev, for 8 minutter siden:

De fleste debattører her på forum indrømmer ikke noget, hvis andre påstår, den pågældende har taget fejl. Så det gør jeg heller ikke 

:D:D:D

Hold kæft hvor er det morsomt, og jeg ved at der der debattører herinde der indrømmer, hvis de har taget fejl, men det format har du ikke.

Joey Joe Joe skrev, for 9 minutter siden:

Jeg vidste udmærket, at de får en regning. 

Ha ha ha ha løgn og latin og jeg vidste du ville ender med at lyve, for det sker hver gang når du skal lave rygsvømning.

For du skrev

Joey Joe Joe skrev, for 6 timer siden:

Det ender nok med fælleskassen (kommunen) må betale for nedtagningen.

Men du vidste godt at kommunen måtte sende en regning. Yeah right, så taler du mod bedrevidende i dit indlæg eller blot lyver, vælg selv :D

Og skal vi ikke lige gentage hvad fakta er kontra dit udsagn

Citat

Vejmyndighedens og politiets udgifter til nedtagning af valgplakater samt udgifter til udbedring af skader på vejtræer og indretninger betales af ophængeren. Hvis det ikke er muligt at pålægge ophængeren de nævnte udgifter, kan den fysiske eller juridiske person, der er anført på valgplakaten, pålægges at afholde disse udgifter, medmindre den pågældende kan sandsynliggøre, at ophængningen ikke er sket på den pågældendes foranledning. Hvis valgplakaten ikke indeholder de nævnte kontaktoplysninger, kan den fysiske eller juridiske person, der agiteres for på valgplakaten, pålægges at afholde disse udgifter, medmindre den pågældende kan sandsynliggøre, at ophængningen ikke er sket på den pågældendes foranledning.

kontra

Joey Joe Joe skrev, for 6 timer siden:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aros skrev, for 7 minutter siden:

Nej det var en slåfejl på det automatiske tastatur, det indrømmer jeg gerne. :D økonomi og indenrigsministeriet

:D:D:D

Hold kæft hvor er det morsomt, og jeg ved at der der debattører herinde der indrømmer, hvis de har taget fejl, men det format har du ikke.

Ha ha ha ha løgn og latin og jeg vidste du ville ender med at lyve, for det sker hver gang når du skal lave rygsvømning.

For du skrev

Men du vidste godt at kommunen måtte sende en regning. Yeah right, så taler du mod bedrevidende i dit indlæg eller blot lyver, vælg selv :D

Og skal vi ikke lige gentage hvad fakta er kontra dit udsagn

kontra

Underligt, at du går og er lidt sur på mig :) Det er da snart længe siden vi skrev sammen i en debat.

Kl. 20:00 i aften går jeg ud og rykker de plakater ned. Så kan de lære det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Joey Joe Joe skrev, for 15 minutter siden:

Underligt, at du går og er lidt sur på mig :) Det er da snart længe siden vi skrev sammen i en debat.

Kl. 20:00 i aften går jeg ud og rykker de plakater ned. Så kan de lære det.

Det er din opførsel og manglende format i denne debat der gør jeg at jeg går i kødet på dig. I mit første indlæg var jeg rimelig venlig, og påpegede blot et par ting, men når du forsætter i denne tråd med at vise manglende format, skriver usande ting osv så skal du jo ikke skånes.

Jamen held og lykke med din selvtægt og din manglende respekt for landets lovgivning. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
kmd skrev, for 5 timer siden:

ja , enig kan ikke se tilhøjre , når jeg skal svinge ud fra hvor jer bor for en la dobbeltplakat , ak 

Du må have en meget høj bil. Underkanten af plakaten skal være 2,30 meter over jorden...

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en bruger eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at kunne skrive en kommentar

Blev gratis medlem

Opret en bruger på Eroguide.dk. Det er helt gratis!

Opret en ny bruger

Log ind

Har du allerede en bruger? Log ind her.

Log ind nu