Hop til indhold
Bear

Klimaforandringerne bliver værre end forventet

Recommended Posts

Guest Ralph Nord

Ser ikke godt ud. 

Det positive er, at verden alligevel nærmer sig ragnarok i år 2100 med 4,2 milliarder forarmede afrikanere og 2 milliarder hjerne-vaskede muslimer, der i 100 millionvis vil banke på ind til Europa, og i fald klimaforandringerne holder stik vil varmen presse alle imod det kolde NordEuropa, der grundet issmeltningen vil bibeholde en kold temperatur meget længere end de andre lande i Europa. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Ralph Nord skrev, for 13 minutter siden:

Ser ikke godt ud. 

Det positive er, at verden alligevel nærmer sig ragnarok i år 2100 med 4,2 milliarder forarmede afrikanere og 2 milliarder hjerne-vaskede muslimer, der i 100 millionvis vil banke på ind til Europa, og i fald klimaforandringerne holder stik vil varmen presse alle imod det kolde NordEuropa, der grundet issmeltningen vil bibeholde en kold temperatur meget længere end de andre lande i Europa. 

11 min og første svar. *SUK*

• Vred 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Ralph Nord
Bear skrev, for 11 minutter siden:

Syntes du da ikke mit svar var ganske oplysende om verdens klima- problemer, der vil afstedkomme verdens måske største folkevandring imod Nordeuropa, forårsaget af en befolkningseksplosiv ukontrolleret eksponentiel stigning i Afrikas befolkning fra nu 1,2 milliard til anslået af ledende demografi-forskere 4,2 milliard i år 2100 ?!?

Et endnu varmere Afrika vil føre til mere tørke, der vil føre til mere pres på befolkningerne i Afrika. Færre afgrøder og mere panik vil afstedkomme massive folkevandringer imod koldere klima og lande med mere velfærd. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Er det så ikke på tide at gøre noget alvorligt ved klimaforandringerne?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest kmd
Ralph Nord skrev, for 31 minutter siden:

Syntes du da ikke mit svar var ganske oplysende om verdens klima- problemer, der vil afstedkomme verdens måske største folkevandring imod Nordeuropa, forårsaget af en befolkningseksplosiv ukontrolleret eksponentiel stigning i Afrikas befolkning fra nu 1,2 milliard til anslået af ledende demografi-forskere 4,2 milliard i år 2100 ?!?

Et endnu varmere Afrika vil føre til mere tørke, der vil føre til mere pres på befolkningerne i Afrika. Færre afgrøder og mere panik vil afstedkomme massive folkevandringer imod koldere klima og lande med mere velfærd. 

Nær det er jo et tænkt scenario

Og ikke lige et svar på hvad man kan gøre ved klimaforandringer?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, 1 time siden:

Skal vi andre også brokke os når Bear ikke lige opholder sig på propaganda kontoret og svare promte???

Held og lykke med at forklare udviklingslandene at de skal bruge dyrere teknologier (som de tilfældigvis skal købe hos os), som vil udskyde deres levestandards forbedringer...... 

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Prinz skrev, for 18 timer siden:

Skal vi andre også brokke os når Bear ikke lige opholder sig på propaganda kontoret og svare promte???

Held og lykke med at forklare udviklingslandene at de skal bruge dyrere teknologier (som de tilfældigvis skal købe hos os), som vil udskyde deres levestandards forbedringer...... 

Du misforstod vist hvad jeg mente. 

Det tog kun 11 min og det var i det første svar at et indlæg om klimaforandringer blev "trollet" og drejet over på muslimer. *SUK*

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, for 25 minutter siden:

Du misforstod vist hvad jeg mente. 

Det tog kun 11 min og det var i det første svar at et indlæg om klimaforandringer blev "trollet" og drejet over på muslimer. *SUK*

Siger du dermed, at den af Ralph omtalte befolkningseksplosion ikke vil give et kæmpe bidrag til den globale opvarmning, hvis denne altså findes?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej,

Ja det kommer til at give os problemer, og befolkning tilvæksten er en stor del af det...

Jeg tror det kan blive rigtige grimt, når de ekstra mennesker vil have del i EU velfærd....

Desværre har muslimer og de højre kristne slået sig sammen om ikke at begrænse befolkning tilvæksten....

DK befolkning er kun steget langsomt de sidst mange år, faktisk oplevet et fald, hvis ikke vi har haft indvandring... Det er fornuftig, vi må hjælp mere med uddannelse og give kvinder ret til at bestemme over deres reproduktion....

SÅ bear ret, vi i DK skal foran med vind energi, vandrensning genanvendelse af vand mv, bølgeenergi, energi effektivitet... varme effektivitet osv, så vi kan måske betale mere for vand varme, energi, men hjælp danske firmaer med at opfinde det bedst og nyeste så der skabes arbejdspladser I DK

prøvemanden

Del dette indlæg

Link til indlæg

De største miljøsynder er ikke fra den muslimske verden, Saudiarabien og kuwait er ganske vist rigtigt godt med på beatet, men ikke de største syndere

De største synder er USA, Kina japan og den vestlig civilisation. Vi er ved at udtømme jordens ressourcer for fossile brændstoffer. kul, olie, gas. 

Jeg ved ikke om det er vores skyld at vi har klimaforandringer, eller det er noget at gøre med solens aktivitet eller noget om ændrede havstrømme, eller noget i jordens indre, hvad ved jeg er ikke biolog. der er en myte at der huller i ozonlaget der er vise steder som er tyndere end andre steder

Nordpolen smelter og smelter, men sydpolen kommer der mere is. Naturen har det med at gøre tingene i balance.

Vi er nød til at sadle om hvis vi gerne vil forsætte vores udvikling på samme måde som nu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 27 minutter siden:

Siger du dermed, at den af Ralph omtalte befolkningseksplosion ikke vil give et kæmpe bidrag til den globale opvarmning, hvis denne altså findes?

At det vil medføre større folkevandringer hvis større dele af kloden bliver ubeboelige bliver vi ikke uenige om. Det har bare ikke noget med muslimer eller islam at gøre. 

Og så bider jeg mærke i at du stiller spørgsmålstegn ved om klimaforandringerne er reelle eller ej. Mener du ikke at klimaforandringerne er reelle og menneskeskabte?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, for 2 minutter siden:

At det vil medføre større folkevandringer hvis større dele af kloden bliver ubeboelige bliver vi ikke uenige om. Det har bare ikke noget med muslimer eller islam at gøre. 

Og så bider jeg mærke i at du stiller spørgsmålstegn ved om klimaforandringerne er reelle eller ej. Mener du ikke at klimaforandringerne er reelle og menneskeskabte?

Jeg vil gerne svare selvom det ikke er mig der bliver spurgte. Jeg tror på der er klimaforandringer, men er i tvivl om at de er menneskeskabte. Det er muligt at vi har en del af ansvaret men jeg tror ikke vi har hele skylden, der er nogen andre ting på spil som jeg også har nævnt. Solens aktivitet f.eks.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Romantikeren skrev, for 6 minutter siden:

De største miljøsynder er ikke fra den muslimske verden, Saudiarabien og kuwait er ganske vist rigtigt godt med på beatet, men ikke de største syndere

De største synder er USA, Kina japan og den vestlig civilisation. Vi er ved at udtømme jordens ressourcer for fossile brændstoffer. kul, olie, gas. 

Jeg ved ikke om det er vores skyld at vi har klimaforandringer, eller det er noget at gøre med solens aktivitet eller noget om ændrede havstrømme, eller noget i jordens indre, hvad ved jeg er ikke biolog. der er en myte at der huller i ozonlaget der er vise steder som er tyndere end andre steder

Lige netop ozonlaget er et klasse eksempel på at det kan lade sig gøre at vende en udvikling, den globale indsats mod CFC gasser virkede, og ozonlaget er i kraftig bedring. 

Romantikeren skrev, for 6 minutter siden:

Nordpolen smelter og smelter, men sydpolen kommer der mere is. Naturen har det med at gøre tingene i balance.

Vi er nød til at sadle om hvis vi gerne vil forsætte vores udvikling på samme måde som nu.

Det er desværre ikke i en faktor 1-1 at Nordpolen smelter og sydpolen vokser.

https://insideclimatenews.org/news/31052016/why-antarctica-sea-ice-level-growing-while-arctic-glaciers-melts-climate-change-global-warming

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, for 12 minutter siden:

Citat

Jeg vil gerne svare selvom det ikke er mig der bliver spurgte. Jeg tror på der er klimaforandringer, men er i tvivl om at de er menneskeskabte. Det er muligt at vi har en del af ansvaret men jeg tror ikke vi har hele skylden, der er nogen andre ting på spil som jeg også har nævnt. Solens aktivitet f.eks.

Hvad pokker, nu igen er jeg enig med den romantiske.

Og @Bear, alt for mange frelste, der trækker i én retning og oven i købet skummer fløden på det, sår altid tvivl hos mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 2 minutter siden:

Hvad pokker, nu igen er jeg enig med den romantiske.

Og @Bear, alt for mange frelste, der trækker i én retning og oven i købet skummer fløden på det, sår altid tvivl hos mig.

Dem som du kalder "frelste" er i virkeligheden over 90% af de forskere på verdensplan der ved noget om det her.

Men det passer jo meget godt ind i det billede af dig som værende "faktaresistent", som efterhånden bliver tydeligere og tydeligere. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en bruger eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at kunne skrive en kommentar

Blev gratis medlem

Opret en bruger på Eroguide.dk. Det er helt gratis!

Opret en ny bruger

Log ind

Har du allerede en bruger? Log ind her.

Log ind nu