Hop til indhold
Rejsenetværk

Annoncør forstå din statistik på Annoncelight.dk

Recommended Posts

Jeg og en kammerat driver et website, og vi har annonceret en del for det på Annoncelight.dk

Vi har stillet nogle spørgsmål til deres support, og har fået nogle rigtig gode svar, som jeg synes letter forståelsen af den statistik alle annoncører får som en graf under deres kontrolpanel.

Læs spørgsmål og svar her!

Først vores spørgsmål til support

Hej Support:-)

Vi har lidt spørgsmål

Under vores kontrolpanel på Annoncelight.dk:

Statistik for: Find nye lejere - annoncer på xxxxxxxxxxx
Få et overblik over hvor mange der har interageret med denne annonce

Grøn: visninger, Orange: fra super annoncer, Blå: Website klik

Skal vi forstå grafen sådan at grøn viser den samlede sum af visninger  fra den daglige vip aktivering, boosting til top med points, og fra 
super annoncer?

Orange viser den andel af de samlede visninger som super annoncer  leverer?

Vi får ingen website klik, og vi har prøvet selv at klikke på vores egen  annonce, hvilket ikke viser sig på vores graf som blå website klik.

Hvordan skal vi fortolke de resultater som grafen viser under vores  kontrolpanel?

Visninger er det alle de gange en besøgende klikker på annoncelight.dk,  men uden at de nødvendigvis klikker på vores annonce på AL, endsige 
bemærker den?

Eller er visninger udtryk for at de besøgende på AL, også aktivt besøger  vores annonce på AL?

Hvad er website klik i den blå graf, hvis ikke det betyder at man  klikker på enten vores annonce, eller linket til vores website.

Venlig hilsen
xxxxxxxxxxxxxx

Vi fik disse svar fra supporten hos Annoncelight.dk

Hej

Statistikken er kun for den specifikke annonce i trykker på.

Den grønne "Visninger" er hvor mange gange folk har klikket ind på jeres annonce, ligemeget hvordan de er kommet ind på den. 

Hvis i er logged ind på jeres egen bruger, og kigger på jeres egen annonce, vil det ikke tælle med i statistikken.

Den orange "Fra Super Annonce" viser hvor mange af dem der er klikket ind på jeres annonce, som er kommet ind på den ved at klikke på en Super Annonce i har købt.

Den blå "Websites klik" viser hvor mange som har klikket på "Website" i toppen af Annoncelight.dk og derefter klikket på jeres annonce (Website-brugeres annonce vises både på forsiden og inde under kategorien "Website").

Vi ved godt det er lidt kringlet, og arbejder på en lidt mere brugervenlig model.

Hvis der stadig er noget der utydelig, må i endelig spørge. Vi vil gerne vide hvad der er svært at forstå på siden.

Med venlig hilsen 

AnnonceLight Support 

----------------------

Se disse svar viser jo at visninger i statistikken helt konkret betyder at der er besøgende på AL, som direkte klikker på vores annonce.

Det igen betyder at visninger ikke bare tæller som en visning på AL, men først når den besøgende klikker på ens annonce.

Hvis man som annoncør ikke forstår dette, når  man følger grafen over visninger af ens annonce under eget kontrolpanel, så består der også den kedelige mulighed at man tror at man få langt mindre ud af sin annonce, end tilfældet rent faktisk er.

Vi kan kun konkludere at vores udbytte er godt for de få midler vi bruger til formålet på AL, også bedre end vi troede at det var tilfældet.

Faktisk så vil jeg foreslå AL, dels at forklare deres statistik på samme måde som de svar vi fik, dels at lave et link i hver annonce til den samme statistik, der ellers kun er forbeholdt annoncørerne under eget kontrolpanel.

Den statistik kan ligeså godt være synlig for alle, og vil kun udgøre et argument for at flere vil kunne se deres interesse i også at annoncere på  AL.

Ikke mindst vil jeg opfordre læserne til at følge den invitation, vi fik til at stille flere spørgsmål til support, da de selv er interesseret i at vide hvad der er svært at forstå.

Stil dem gerne i denne tråd, og vi får se om support svarer :)

Jeg selv fik desværre bekræftet en lidt bange anelse?

Vores annonce under overskriften "Websites", har tilsyneladende ingen værdi for os, jævnfør svaret fra support, det at ingen klikker på den overskrift, og videre på vores annonce under "websites".

Det ville være meget kærkomment, om vi som website annoncør kunne komme fri af den spærring, der består i at vi gemmes under overskriften "Websites", på en måde som ville give kategorien websites en synlighed, som den tilsyneladende ikke får idag, med mindre vi også annoncerer på andre måder, der giver den positive effekt som vi vitterligt opnår når vi gør det.

Noget andet

Noget andet er at vi ofte sidder med en fornemmelse af at alt den trafik som Google analytics krediterer alle andre kilder end AL for, godt kan være begyndt på AL, men uden at vi er i stand til at kunne konkludere det?

Herom har vi spurgt os for til anden side, og fik dette interessante svar:

Måden i kan løse dette problem, er ved at tilføje kampagnesporing til jeres website url inde på AL.
Dette kan i læse mere om her:
https://support.google.com/analytics/answer/1033867?hl=da
https://www.webanalytiker.dk/2009/05/26/sadan-sporer-du-effekten-af-dit-nyhedsbrev-og-kampagner/ 

Dette er vi ved at studere nærmere, og vi vil når vi forstår det, prøve at implementere kampagnesporing under vores administrator modul på eget site.

Andre kan jo gøre det samme, hvis de ser behovet efter at have læst dette.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 43 minutter siden:

Hvordan går det egentligt med jeres site ?

Tak TheVoice

Det vil jeg ikke ind i en konkret dialog om her, men kun sige at vi lever godt, og har en jævn tilgang af brugere og en stabil masse af annoncører.

Målet er at vokse, og ja vi er ikke store nok, og vi skal blive større.

Det er der konkrete planer om, hvilke oplyser jeg ikke her.

Formålet med tråden, som andre tråde jeg har startet, det er som annoncør hos AL at komme i dialog med AL, og andre annoncører hos AL som vi selv.

Formålet er ikke konkret at vi skal diskutere udviklingen for vores eget site, så lad være med at forsøge på det, jeg vil ikke indgå i den i denne tråd.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 1 minut siden:

Tak TheVoice

Det vil jeg ikke ind i en konkret dialog om her, men kun sige at vi lever godt, og har en jævn tilgang af brugere og en stabil masse af annoncører.

Målet er at vokse, og ja vi er ikke store nok, og vi skal blive større.

Det er der konkrete planer om, hvilke oplyser jeg ikke her.

Formålet med tråden, som andre tråde jeg har startet, det er som annoncør hos AL at komme i dialog med AL, og andre annoncører hos AL som vi selv.

Formålet er ikke konkret at vi skal diskutere udviklingen for vores eget site, så lad være med at forsøge på det, jeg vil ikke indgå i den i denne tråd.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Det var nu blot en slags sidespørgsmål af oprigtig interesse.  Det er da glædeligt at høre, at i har en jævn tilgang af brugere med videre. Jeg har ikke så meget at byde ind med omkring selve emnet, så jeg smutter ud igen. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Fra det svar vi fik fra support:

Rejsenetværk skrev, for 7 timer siden:

Den blå "Websites klik" viser hvor mange som har klikket på "Website" i toppen af Annoncelight.dk og derefter klikket på jeres annonce (Website-brugeres annonce vises både på forsiden og inde under kategorien "Website").

Ret interessant,  her må support meget gerne svare hvis de læser med.

Når man har et VIP abonnement på AL, så får man dette:

become-vip.png

Bemærk særligt sidste fordel!

Indholdslinks - links, emailadresser og telefonnumre i din annoncetekst vil blive til aktive links.

Så er det lige at det undrer mig hvorfor AL i statistikken over hvor mange der klikker videre til selve websitet, kun registrerer når de besøgende gør dette via det link til ens websites, som findes under "Websites" på forsiden af AL?

Når nu du som vip har nøjagtigt det samme aktive link til dit website i din annonce, som du har under overskriften Websites?

Altså!

Klikker du på Websites, og klikker du under Websites på dit website, registreres det i statistikken at du har besøgt vores website.

Men klikker du på vores annonce registreres det i statistikken over besøg på vores annonce, men klikker du inde under vores annonce på linket til vores website, så registreres dette ikke i statistikken.

Vi kan altså i princippet få en masse besøg via vores annonce på AL, uden at AL registrerer dette i grafen under annoncørens eget kontrolpanel.

Hvorfor ikke sørge for at registrere alle de klik på ens aktive links til ens eget website, når nu det er samme link både i annoncen, og under "Websites".

Det synes jeg at AL straks bør indføre at de gør :)

Grunden til at jeg kunne indsætte billedet er at vores VIP er udløbet, og at vi ikke har valgt straks at forny det.

Mens vi venter på at vi gør det igen, må AL support meget gerne deltage i denne tråd :)

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...