Hop til indhold
TheVoice

Alternativet - Lidt for løssluppen kultur

Recommended Posts

Lars Boca skrev, for 6 minutter siden:

Enig - jeg hælder dog mest til at grine :-)

Circuspartiet er sgu da et underholdende indslag i Dansk politik :-) 

Hvis det ellers var fuldstændigt frivilligt om man ville detage i den pik-collage der tilsyneladende skulle hænge på et stamværtshus, så trækker det alvorligt på smilebåndet.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
TheVoice skrev, for 5 minutter siden:

Hvis det ellers var fuldstændigt frivilligt om man ville detage i den pik-collage der tilsyneladende skulle hænge på et stamværtshus, så trækker det alvorligt på smilebåndet.  

Uffe drengen holder jo af at se på pikke. :-) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest kmd
Lars Boca skrev, for 12 minutter siden:

Uffe drengen holder jo af at se på pikke. :-) 

Formandens tag selv bord

Der mistede de min stemme for altid

Del dette indlæg

Link til indlæg

Liste over et udpluk af Alternativets alternative måde at være på overfor andre (vilkårlig rækkefølge)

1.http://jyllands-posten.dk/politik/ECE10041275/uffe-elbaek-stoettede-indsamling-af-intimfotos-fra-alternativets-ansatte/

Citat

Den 24. maj i år blev ansatte i Alternativet opfordret af en chef til at indsende fotos af deres »pik i slap tilstand«.Det fremgår af en intern mail, som partiets pressechef, Magnus Haslebo, sendte til medarbejderne og folketingsgruppen.

Billederne skulle bruges i anledning af et jubilæum på Alternativets stamværtshus. Idéen var at give bodegaen »en lille fiffig collage« med billeder af mandlige kønsorganer, forklarede chefen.Jyllands-Posten er i besiddelse af mailen. Her står, at indsamlingen var godkendt af politisk leder Uffe Elbæk

2. http://jyllands-posten.dk/politik/ECE10042513/alternativets-gruppeformand-opfordrer-partifaeller-til-at-blive-vaek-fra-egen-valgfest/

Citat

Mens Alternativet på Christiansborg er ved at rydde op i sager om seksuelle krænkelser og en »festkultur«, som er blevet kritiseret af flere ansatte, så har partiets København-afdeling nemlig valgt at holde kommunalvalgfest på en bar, der tilbyder »fuckswings« og »darkroom« − altså sexgynger og et mørkelagt rum, hvor man kan have sex eller komme hinanden ved på andre måder.

Valgfesten »Grønt Håb« finder sted på LGBTQ-baren Monastic på Hausers Plads midt i byen. Her har baren overtaget spisestedet Sankt Gertruds Klosters gamle kælder med labyrintiske gange og hvælvinger. Baren beskriver sig selv som Skandinaviens største »LGBT legeplads«.

Blandt talerne til festen er partileder Uffe Elbæk og spidskandidat i København Niko Grünfeld, fremgår det af programmet.....

....René Gade understreger, at Alternativet på Christiansborg intet har med placeringen af valgfesten at gøre.

»Dette har INTET med vores ledelse på Christiansborg at gøre. Vi kan kun sikre og sætte rammerne for en professionel kultur der, hvor vi/jeg har mandatet. Den nævnte location er valgt af en lokalforening − og er i mine øjne helt tåbelig for seriøse politiske udmeldinger,« skriver han.

3. https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/fyret-efter-sex-anklager-blev-genansat-af-elbaeks-hoejrehaand/6918497

Citat

En af Uffe Elbæks nærmeste medarbejdere spiller en hovedrolle i sag om seksuelle krænkelser, der har ramt Alternativet.

Ifølge Jyllands-Posten står Elbæks særlig rådgiver, Mikkel Nørskov Kjær, bag genansættelsen af en person i partiet, som ellers tidligere var opsagt efter anklage om et seksuelt overgreb på en yngre partimedlem.

Det unge medlem af partiet havde haft en grænseoverskridende oplevelse med den ældre medarbejder på Christiansborg efter en fest, beskriver Jyllands-Posten....

.....

aværende gruppeformand Josephine Fock er absolut ikke tilfreds med genansættelsen af den pågældende medarbejder:

- Det er fuldstændig imod aftalen, at han bliver ansat i projektet, som er finansieret bl.a. af Alternativet, og det er fuldstændig uacceptabelt, siger hun til Jyllands-Posten.

Hun forklarer, at hverken hende selv eller Alternativets hovedbestyrelsesforperson vidste noget om genansættelsen.

På spørgsmålet om, hvordan Mikkel Nørskov Kjær fortsat kan være ansat i Alternativet, når han har handlet stik imod ledelsens linje, svarer Josephine Fock til Jyllands-Posten:

- Jeg har vist gjort klart rede for min holdning. Det er nu op til den nye ledelse at træffe de nødvendige beslutninger.

4. https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/alternativets-forklaring-smuldrer-uffe-elbaek-loej-om-skattely-penge/6844770

Citat

Alternativets stifter Uffe Elbæk gav usande oplysninger om partiets donationer fra skattely.

Det fremgår af oplysninger fra partiets bank Merkur Andelskasse.

Da Ekstra Bladet i sidste uge kunne afsløre, at Alternativet i 2015 havde fået 450.000 kroner i støtte fra Gibraltar og Luxembourg, hævdede Uffe Elbæk på Facebook, at partiet først for nylig har fundet ud af, at pengene kom fra de to lande.

'Men nu viser det sig at de oprindeligt kom fra Gibraltar og Luxembourg. Hvilket vi på ingen måde vidste, da vi modtog dem (fordi de som sagt blev udbetalt fra en dansk bank)', skrev Alterativets leder.

Det passer bare ikke, viser oplysninger fra Merkur Andelskasse.

Når en kunde i Andelskassen Merkur modtager en pengeoverførsel fra udlandet, får kunden nemlig altid en nota, hvoraf det fremgår, hvor betalingen kommer fra.

Derfor fik partiet Alternativet tilbage i 2015 også besked om, at en donation på 450.000 kroner kom fra de to skattely Gibraltar og Luxembourg.

Lars Boje gør sig nogle interessante betragtninger omkring hykleriet i dansk presse og den offentlige debat med afsæt i Alternativets skandaler

http://jyllands-posten.dk/debat/blogs/larsmathiesen/ECE10042101/det-er-bedre-med-slap-penis/

Citat

orestil jer denne overskrift:

Lars Løkke godkender opfordring til at kvindelige medlemmer af Venstre skal indsende billeder af deres kønsdele til partiet.

Dette er grundlæggende sagen. For det er hvad Uffe Elbæk reelt set har gjort. Det er hvad partiet Alternativet reelt set har gjort. Der ligger magt i at være partileder, derfor bærer Uffe Elbæk et massivt ansvar her. Når han godkender denne slags handlinger, så lægger han et pres på medlemmerne. Vil man være en god partisoldat og være med på den, eller forholder man sig kritisk og risikerer at ødelægge egne muligheder i partiet. Det er ikke, og har aldrig været gratis at gå imod en parti top – Alternativ eller ej.

Derfor er det magtmisbrug af værste skuffe, og i min bog reelt sexchikane. Det burde undersøges om der reelt er belæg for at rejse en egentlig tiltale mod Uffe Elbæk og partiets ledelse.

Men det sker næppe. Fordi det handler om mænd. Fordi det handler om Alternativet. For hvad hvis det havde omhandlet kvinder og Venstre?

Hvilken shitstorm vil dette have skabt?

Hvor mange feminister ville have stå i kø med diverse krav?  

Hvor mange dage ville medierne have ryddet forsiden?

Hvilket politisk pres ville der komme fra andre partier?

Det ville ganske enkelt være så massivt, at vi ikke ville have set lignende i Danmark.

Hvor mange dage var det medierne ryddede forsiden for at tale om Lars Løkkes forbrug af parti finansierede  jakkesæt og nogle hotel-peanuts?

"Jamen, nu har Uffe jo også sagt undskyld. Det var bare for sjov. Sådan er det jo med Alternativet. Det var jo kun mænd, det drejede sig om". Det virker desværre som værende den usagte holdning.  

Alternativet har længe været nogle tosser som ingen begreb har om noget som helst og som helst ville være åh så frelste.

Men at modtage penge fra skattely, udfører noget der minder sexchikane og meget andet lort har partiet intet problem med.

Og ja jeg ville gerne have set balladen hvis det var Søren Pape, Lars Løkke eller Tulle der havde gjort og godkendt det samme som Uffe har godkendt blev gjort, nemlig at sende en opfodring til de ansatte i partiet om at sende et billede af deres penis.

Niveauet hos Alternativet bliver lavere og lavere.

Det mest sjove er, at Uffe Elbæk nu gemmer sig for pressen. TV2 Nyhederne har jagtet ham hele dagen sagde de i deres 19-udsendelse men han vil bare IKKE stille op til et interview med dem. 

Tøsedreng, ikke at det kan komme bag på nogen

image.jpeg.62833460cdded974342394ae8085ee99.jpeg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
kmd skrev, for 6 minutter siden:

Formandens tag selv bord

Der mistede de min stemme for altid

Godt KMD, det er da absolut forståeligt. Og tvr har droppet, at stemme på det andet circusparti. Det går fremad. :-) 

Håber du finder et brugbart parti, at stemme på i stedet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest kmd
Lars Boca skrev, for 5 minutter siden:

Godt KMD, det er da absolut forståeligt. Og tvr har droppet, at stemme på det andet circusparti. Det går fremad. :-) 

Håber du finder et brugbart parti, at stemme på i stedet.

Det er nu ikke i stedet har aldrig stemt på den

Jeg gør som jeg plejer stemmer på den der giver mig mindst brækkfornemmelse  )

Del dette indlæg

Link til indlæg

@Aros

I forhold til nedenstående, gør jo en forskel at vi taler mænd. Du har ret i at udskiftes mænd med kvinder, så vil de færreste nok kunne se noget sjovt i det. Jeg ved såmænd ikke hvordan befolkningen og medierne ville reagere hvis en flok mænd fra venstre besøgte Carl Mahr og hjembragte en kopi af deres pik lavet i ler, og man efterfølgende kunne se kunstværkerne på en reol på et tænkt stamværtshus.  

Citat

orestil jer denne overskrift:

Lars Løkke godkender opfordring til at kvindelige medlemmer af Venstre skal indsende billeder af deres kønsdele til partiet.

Dette er grundlæggende sagen. For det er hvad Uffe Elbæk reelt set har gjort. Det er hvad partiet Alternativet reelt set har gjort. Der ligger magt i at være partileder, derfor bærer Uffe Elbæk et massivt ansvar her. Når han godkender denne slags handlinger, så lægger han et pres på medlemmerne. Vil man være en god partisoldat og være med på den, eller forholder man sig kritisk og risikerer at ødelægge egne muligheder i partiet. Det er ikke, og har aldrig været gratis at gå imod en parti top – Alternativ eller ej.

Derfor er det magtmisbrug af værste skuffe, og i min bog reelt sexchikane. Det burde undersøges om der reelt er belæg for at rejse en egentlig tiltale mod Uffe Elbæk og partiets ledelse.

Men det sker næppe. Fordi det handler om mænd. Fordi det handler om Alternativet. For hvad hvis det havde omhandlet kvinder og Venstre?

Hvilken shitstorm vil dette have skabt?

Hvor mange feminister ville have stå i kø med diverse krav?  

Hvor mange dage ville medierne have ryddet forsiden?

Hvilket politisk pres ville der komme fra andre partier?

Det ville ganske enkelt være så massivt, at vi ikke ville have set lignende i Danmark.

Hvor mange dage var det medierne ryddede forsiden for at tale om Lars Løkkes forbrug af parti finansierede  jakkesæt og nogle hotel-peanuts?

"Jamen, nu har Uffe jo også sagt undskyld. Det var bare for sjov. Sådan er det jo med Alternativet. Det var jo kun mænd, det drejede sig om". Det virker desværre som værende den usagte holdning.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
TheVoice skrev, for 11 minutter siden:

@Aros

I forhold til nedenstående, gør jo en forskel at vi taler mænd. Du har ret i at udskiftes mænd med kvinder, så vil de færreste nok kunne se noget sjovt i det. Jeg ved såmænd ikke hvordan befolkningen og medierne ville reagere hvis en flok mænd fra venstre besøgte Carl Mahr og hjembragte en kopi af deres pik lavet i ler, og man efterfølgende kunne se kunstværkerne på en reol på et tænkt stamværtshus.  

Det du citerer er hvad Lars Boje skrev, ikke jeg, så at skrive at jeg har ret i noget, Lars Boje skrev er lidt pudsigt og nej jeg er ikke Lars Boje :D Jeg tog det med som et indspark hvad han skrev. Gider ikke at forsvare det egentlig. 

Min primære pointe er faktisk noget helt andet, så du blander lidt æbler og pærer i din sammenblanding af holdninger.

Min primære pointe er at Alternativet slipper afsted med utroligt meget dumt, lige fra at ledelsen beder ansatte i partiet ok at sende pik-billeder til dem til at modtage penge fra skattely uden den storeforargelse. Hvis du i stedet havde citeret hvad jeg skrev jeg mente, ville du have set min pointe der.

Jeg citerer mig selv så, jeg skrev bl.a. 

Citat

Men at modtage penge fra skattely, udfører noget der minder sexchikane og meget andet lort har partiet intet problem med.

Og ja jeg ville gerne have set balladen hvis det var Søren Pape, Lars Løkke eller Tulle der havde gjort og godkendt det samme som Uffe har godkendt blev gjort, nemlig at sende en opfodring til de ansatte i partiet om at sende et billede af deres penis.

Hvorfor sammenligner du med en opdigtet historie om ler og penis, forestil dig det samme som Alternativet og Uffe gjorde.

Redigeret af Aros

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg er færdig af grin :lol: det er intet mindre end fantastisk hvordan Alternativet fjumre rundt i det :D 

Der er næppe mange af dem der stemmer Alternativet, der flytter til blå blok. Men mon ikke der er mange af dem som er flyttet fra blå blok til især S, som lige overvejer en ekstra gang om de vil være med til at give magt til cirkus foretagenet? :) 

Uffe kan blive Lars Løkkes bedste mulighed for at beholde statsminister posten. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aros skrev, for 3 minutter siden:

Det du citerer er hvad Lars Boje skrev, ikke jeg, så at skrive at jeg har ret i noget Lars Boje skrev er lidt pudsigt og nej jeg er ikke Lars Boje :D Jeg tog det med som et indspark. Min primære pointe er faktisk noget helt andet, så du blander lidt æbler og pærer når i din sammenblanding af holdninger.

Sorry den havde jeg ikke lige fanget, da jeg skrev mit indlæg. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Prinz skrev, for 1 minut siden:

Jeg er færdig af grin :lol: det er intet mindre end fantastisk hvordan Alternativet fjumre rundt i det :D 

Der er næppe mange af dem der stemmer Alternativet, der flytter til blå blok. Men mon ikke der er mange af dem som er flyttet fra blå blok til især S, som lige overvejer en ekstra gang om de vil være med til at give magt til cirkus foretagenet? :) 

Uffe kan blive Lars Løkkes bedste mulighed for at beholde statsminister posten. 

Mon ikke det er glemt ved næste folketingsvalg ?  

Del dette indlæg

Link til indlæg
TheVoice skrev, for 3 minutter siden:

Mon ikke det er glemt ved næste folketingsvalg ?  

Tror du at Alternativet vil stoppe med at tosse rundt inden da? :D 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Prinz skrev, for 1 minut siden:

Det er svært at svare på, men noget tyder på, at de har fået øjnene op for, at der også er fordele ved at organisere og drive politik på, lad os kalde det "mere klassisk og traditionel vis".  Det klinger jo meget godt, at man vil drive politik på en alternativ måde, meennnn nok ikke den nuværende måde :D

Del dette indlæg

Link til indlæg

Der siges i medierne der er en magtkamp igang mod dem omkring Uffe og mod Uffe bl.a. pga dette her.

Bl.a. derfor gruppeformanden går ud og siger at ingen bør møde op til den valgfest Alternativet København holder i morgen på det lidt pudsige sted med sexgynger osv og hvor Uffe skal holde en tale og Uffe synes jo således at stedet er helt fint. At gruppeformanden siger til partimedlemmerne at de ikke bør gå hen til en valgfest hvor partiets leder skal holde fest/valg-tale er i sig selv ret bemærkelsesværdig. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Prinz skrev, for 5 minutter siden:

Det vil de næppe. 

Men det rager da mange af de lalleglade personer, der stemmer på det. 

Krammere, hash, økologi og grøn energi, så går det nok det hele. Det' crazy. :-) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aros skrev, for 2 minutter siden:

Der siges i medierne der er en magtkamp igang mod dem omkring Uffe og mod Uffe bl.a. pga dette her.

Bl.a. derfor gruppeformanden går ud og siger at ingen bør møde op til den valgfest Alternativet København holder i morgen på det lidt pudsige sted med sexgynger osv og hvor Uffe skal holde en tale og Uffe synes jo således at stedet er helt fint. At gruppeformanden siger til partimedlemmerne at de ikke bør gå hen til en valgfest hvor partiets leder skal holde fest/valg-tale er i sig selv ret bemærkelsesværdig. 

Der er meget der tyder på, at dette hele er nøje planlagt. Sagen med pik-billederne er vist tilbage til engang i foråret.  Jeg hælder også til at de kommer inden fra - Nogen er blevet sure eller føler sig forbigået e.lign.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aros skrev, for 4 minutter siden:

Det er intet mindre end rablende VANVITTIGT! :D 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Aros skrev, for 4 minutter siden:

Jeg har fra kilde tæt på, at Uffe skulle være en ubehagelig perfid satan. 

Langt fra den lalleglade rolle, som han spiller i offentligheden.

Andre der har hørt tilsvarende ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
TheVoice skrev, for 5 minutter siden:

Der er meget der tyder på, at dette hele er nøje planlagt. Sagen med pik-billederne er vist tilbage til engang i foråret.  Jeg hælder også til at de kommer inden fra - Nogen er blevet sure eller føler sig forbigået e.lign.

Der var allerede nogen der blev sure da de (Uffe og co) valgte at genansætte en ældre mand i partiet der blev afskediget pga anklager om sexchikane. Det kommer frem nu at det var en stor sag internt i partiet som gjorde at Josefine Fock bl.a. trak sig omgående fra partiets ledelsen. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lars Boca skrev, for 5 minutter siden:

Jeg har fra kilde tæt på, at Uffe skulle være en ubehagelig perfid satan. 

Langt fra den lalleglade rolle, som han spiller i offentligheden.

Andre der har hørt tilsvarende ?

Lars, vi andre omgås ikke folk der er tætte på Uffe Elbæk :P 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Et par sjove videoer med formanden - beklager afsporingen lidt men det er blot for at vi kan grine lidt med dem i Alternativet og se hvor "sjovt" de også har det :D 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lars Boca skrev, for 3 timer siden:

Enig - jeg hælder dog mest til at grine :-)

Circuspartiet er sgu da et underholdende indslag i Dansk politik :-) 

Swingerklub partiet :D 

Bliv medlem og få en gratis tur i gyngen :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aros skrev, for 46 minutter siden:

Et par sjove videoer med formanden - beklager afsporingen lidt men det er blot for at vi kan grine lidt med dem i Alternativet og se hvor "sjovt" de også har det :D 

Fin afsporing  -  Der er både lidt flower power og lidt jubel idioti over det - Men tak for grinet - Og man må jo sige at Uffemand har ordet i sin magt efter 2 øl 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...