Hop til indhold
tvr

Glidebanen er allerede startet

Recommended Posts

Inden burkaforbuddet, var der en del diskussion - her og andre steder - om dette var en glidebane til statslig indblanding.

Det har vist sig, før nogen nok troede, at det er lige præcis hvad det var.  Her er den sjove version: https://www.bt.dk/politik/df-foreslaar-fuldskaegsforbud-nu-bliver-forslaget-gjort-til-grin men det er jo beskæmmeligt at en folkevalgt går ud og siger den slags. Der er simpelt hen lagt op til klapjagt på dem man ikke er enige med, man kan jo starte med at man ikke kan lide hvordan de ser ud, og vil have deres udseende og påklædning forbudt. Det har han så gjort.

Puha.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ja man venter blot på at de stiller forslag om at alle dem der ikke har blå øjne pg lyst hår skal bære armbind......og stadig mener DF ikke at man må drage paralleller til fortiden..... 

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 9 minutter siden:

Inden burkaforbuddet, var der en del diskussion - her og andre steder - om dette var en glidebane til statslig indblanding.

Det har vist sig, før nogen nok troede, at det er lige præcis hvad det var.  Her er den sjove version: https://www.bt.dk/politik/df-foreslaar-fuldskaegsforbud-nu-bliver-forslaget-gjort-til-grin men det er jo beskæmmeligt at en folkevalgt går ud og siger den slags. Der er simpelt hen lagt op til klapjagt på dem man ikke er enige med, man kan jo starte med at man ikke kan lide hvordan de ser ud, og vil have deres udseende og påklædning forbudt. Det har han så gjort.

Puha.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/ekspert-derfor-boer-laeger-ikke-have-fuldskaeg/6909557

Del dette indlæg

Link til indlæg
Martyren skrev, for 3 minutter siden:

Men det var jo ikke at han var læge der var problemet..... Problemet ifølge ham selv var at han "tilhørte en bestemt religion" og "det bryder jeg mig bestemt ikke om". Så det er ikke en eventuel saglighed i sundhedsvæsenet, der er tale om her. Gid det var.

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 5 minutter siden:

Men det var jo ikke at han var læge der var problemet..... Problemet ifølge ham selv var at han "tilhørte en bestemt religion" og "det bryder jeg mig bestemt ikke om". Så det er ikke en eventuel saglighed i sundhedsvæsenet, der er tale om her. Gid det var.

Jeg er helt enig i at religion kan man praktisere og fremtone i fritiden ! Derudover er der en hygiejnerisiko forbundet med fuldskæg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 26 minutter siden:

Puha.

Glidebanen startede for ca 40 år siden da man åbnede op for det multikulturelle samfund, som ikke fungerer når man inkluderer mennesker fra bestemte dele af verden.......eller synes du at det fungerer....?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Martyren skrev, for 10 minutter siden:

Jeg er helt enig i at religion kan man praktisere og fremtone i fritiden ! Derudover er der en hygiejnerisiko forbundet med fuldskæg.

Godt så. Så du er enig i at det er en utidig indblanding ham DF'eren kommer med? 

Og så kan man tage diskussionen om skæg i sundhedsvæsenet som en hygiejnesag og ikke en religionssag. Hvor kristne eller ateistiske læger så heller ikke kan have skæg.

Han har iøvrigt trukket i land. Han mente det vist ikke alligevel.......

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 2 minutter siden:

Godt så. Så du er enig i at det er en utidig indblanding ham DF'eren kommer med? 

Og så kan man tage diskussionen om skæg i sundhedsvæsenet som en hygiejnesag og ikke en religionssag. Hvor kristne eller ateistiske læger så heller ikke kan have skæg.

Han har iøvrigt trukket i land. Han mente det vist ikke alligevel.......

Hvis hans skæg symboliserer islam eller det handler om religiøse årsager generelt, så er det ikke ok. Jeg mener fortsat ikke at religion hører til på en arbejdsplads.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Martyren skrev, Lige nu:

Hvis hans skæg symboliserer islam eller det handler om religiøse årsager generelt, så er det ikke ok. Jeg mener fortsat ikke at religion hører til på en arbejdsplads.

Så en ateist må gerne have skæg, men en muslim må ikke ??

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 18 minutter siden:

Så en ateist må gerne have skæg, men en muslim må ikke ??

Jeg er bedøvende ligeglad med om en ateist, en muslim, din mor, eller andre har skæg, så længe at det ikke er for at symbolisere religiøse tilhørsforhold på jobbet, så rager det mig en høstblomst.....medmindre at det udgør en sundhedsrisiko i sundhedsvæsnet, som det, ifølge eksperterne, gør.

Redigeret af Martyren

Del dette indlæg

Link til indlæg
Du svarede ikke på denne :

Glidebanen startede for ca 40 år siden da man åbnede op for det multikulturelle samfund, som ikke fungerer når man inkluderer mennesker fra bestemte dele af verden.......eller synes du at det fungerer..

Redigeret af Martyren

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er da komplet ligegyldigt, om lægen har fuldskæg eller ikke fuldskæg, muslim eller ikke muslim, ateist eller ikke ateist.

Bare han er en kompetent. læge færdig arbejde.

Det her er virkelig dumt... og virkelig dumt symbolpolitik

Del dette indlæg

Link til indlæg
Romantikeren skrev, for 5 minutter siden:

Det er da komplet ligegyldigt, om lægen har fuldskæg eller ikke fuldskæg, muslim eller ikke muslim, ateist eller ikke ateist.

Bare han er en kompetent. læge færdig arbejde.

Det her er virkelig dumt... og virkelig dumt symbolpolitik

Som sædvanligt har du den sædvanlige holdning uden at have den fjerneste anelse om, hvad eksperter siger om sundhedsrisikoen.

Det kræver i forvejen et godt helbred at lade sig indlægge i det danske hospitalsvæsen, mange kommer allerede nu hjem med infektionssygdomme, som de ikke havde ved indlæggelsen.

Og hvis en behandlende læge har et stort fuldskæg og ikke bærer ansigtsmaske, så der er risiko for at blive inficeret med stafylokokker, så er en regulering vel på sin plads, det har intet med Izlam eller kristendom at gøre.

Skrevet af én, der selv har fuldskæg, men ikke beskæftiget i sygehusvæsenet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Martyren skrev, for 8 minutter siden:
Du svarede ikke på denne :

Glidebanen startede for ca 40 år siden da man åbnede op for det multikulturelle samfund, som ikke fungerer når man inkluderer mennesker fra bestemte dele af verden.......eller synes du at det fungerer..

Glidebanen i denne tråd er statslig indblanding i den personlige frihed, og klapjagt på dem man er uenige med. Du må tale om en anden glidebane, den kan du så oprette en tråd til. Der vil jeg gerne svare på dig spørgsmål.

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, 1 time siden:

Puha.

Jeg synes det er små-manipulerende af dig, sikkert helt bevidst for du har jo sat dig ind i sagen inden du skrev tråden her, ikke at nævne i nuancerethedens navn og i fairness, at forslaget/holdningen er trukket tilbage fra den person der fremsatte det. Det burde du have nævnt, det sætter din seriøsitet under pres, og det er ikke en god Bear-glidebane du oftere og oftere bevæger dig ud på, efter min mening.

http://nyheder.tv2.dk/politik/2017-11-10-df-i-kovending-om-fuldskaeg-jeg-kom-nok-til-at-gaa-for-langt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aros skrev, for 3 minutter siden:

Jeg synes det er små-manipulerende af dig, sikkert helt bevidst for du har jo sat dig ind i sagen inden du skrev tråden her, ikke at nævne i nuancerethedens navn og i fairness, at forslaget/holdningen er trukket tilbage fra den person der fremsatte det. Det burde du have nævnt, det sætter din seriøsitet under pres, og det er ikke en god Bear-glidebane du oftere og oftere bevæger dig ud på, efter min mening.

http://nyheder.tv2.dk/politik/2017-11-10-df-i-kovending-om-fuldskaeg-jeg-kom-nok-til-at-gaa-for-langt

Hvis du læser tråden, vil du se at jeg HAR nævnt det. Lige efter jeg fandt ud af det, faktisk. Så det må jo være dig der manipulerer....

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 8 minutter siden:

Glidebanen i denne tråd er statslig indblanding i den personlige frihed, og klapjagt på dem man er uenige med. Du må tale om en anden glidebane, den kan du så oprette en tråd til. Der vil jeg gerne svare på dig spørgsmål.

Men islam handler netop IKKE om personlig frihed !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
tvr skrev, for 1 minut siden:

Hvis du læser tråden, vil du se at jeg HAR nævnt det. Lige efter jeg fandt ud af det, faktisk. Så det må jo være dig der manipulerer....

Jeg vil give Aros lidt ret. Han har ikke trukket i land, da du skrev det. Men for 24 timer siden. Således 22-23 timer før at du følte behov for at skrive et indlæg om noget, som allerede var blevet skrottet !!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lars Boca skrev, for 1 minut siden:

Jeg vil give Aros lidt ret. Han har ikke trukket i land, da du skrev det. Men for 24 timer siden. Således 22-23 timer før at du følte behov for at skrive et indlæg om noget, som allerede var blevet skrottet !!!!

Ja, selvfølgelig vil du det. For det er jo "imod" det jeg siger. Så ingen overraskelse der. Jeg skrev det, da jeg læste det. Men det ændrer jo ikke på at katten er ude af sækken, og der faktisk var folk der gav ham ret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Martyren skrev, for 3 minutter siden:

Men islam handler netop IKKE om personlig frihed !

Dele af islam gør ikke. Enig. Og det er jo et problem. Men det gør, i mine øjne, ikke at man skal følge det dårlige eksempel og begrænse den frihed der findes i Danmark. Vi skal da for alt i verden ikke kopiere den slags.

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 15 minutter siden:

Det har du ikke i oplægget vel ? Det er det jeg læste først, det er det første indlæg, og straks citerer på. Du er med på at det er det jeg citerer og svarer på ikke ?

Dit oplæg er mangelfuldt og dårligt, og det er det jeg straks citerer på. Havde du lavet et ordentlig oplæg havde det været noget andet.

Jeg læser så  korrekt senere  i tråden, at du skriver at han vist ikke mente det alligevel senere, men hvorfor dog ikke nævne det i oplægget med link til hans forklaring også så du gør dit arbejde ordentlig. Det har længe været kendt og stået i pressen at han trak forslaget tilbage. Du kunne jo godt linke til andre ting i oplægget....

Og nej jeg manipulere ikke, men citerede straks dit håbløse oplæg, da jeg læste det, uden at læse tråden færdig, og dine senere bemærkninger.

En stor del af dit oplæg/trådstart falder jo væk når man læser linket til artiklen hvor han trækker forslaget tilbage. Så når du ikke laver dit arbejde ordentlig der, og forsøger at køre en stemning op på et forkert grundlag,  så må du forvente kritik.

Redigeret af Aros

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Ja, selvfølgelig vil du det. For det er jo "imod" det jeg siger. Så ingen overraskelse der. Jeg skrev det, da jeg læste det. Men det ændrer jo ikke på at katten er ude af sækken, og der faktisk var folk der gav ham ret.

Hvor har jeg skrevet, at jeg er i mod det ??

For en god ordens skyld, så synes jeg at det er et tåbeligt forslag, hvis det nogensinde skulle komme så langt, hvilket aldrig sker, at lovgive omkring folks valg af frisurer og skæg.

Men det er da bestemt oplagt, at forbyde det af veterinær- og hygiejnemæssige grunde. 

Prøv at bevæge dig ind i en fødevareproduktion. Folk er dækket ind fra top til tå. Læg dig på operationsbordet. osv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lars Boca skrev, for 1 minut siden:

For en god ordens skyld, så synes jeg at det er et tåbeligt forslag, hvis det nogensinde skulle komme så langt, hvilket aldrig sker, at lovgive omkring folks valg af frisurer og skæg.

Men det er da bestemt oplagt, at forbyde det af veterinær- og hygiejnemæssige grunde. 

Prøv at bevæge dig ind i en fødevareproduktion. Folk er dækket ind fra top til tå. Læg dig på operationsbordet. osv.

Meget fornuftigt skrevet Lars, lige min holdning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lars Boca skrev, for 2 minutter siden:

Det var ikke forslaget jeg mente. Det var mig, du ville være imod. Af princip. Måske fordi Aros var. Det er ok. Og forventeligt.

At folk i sundhedssektoren ikke skulle have skæg, ser jeg heller intet problem i. Tværtimod. Jeg forstår faktisk ikke hvorfor det ikke allerede er tilfældet. Men det var bare ikke det der var hans forslag. Det var af religiøse årsager, og dét ser jeg netop et problem i. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

et var ikke forslaget jeg mente. Det var mig, du ville være imod. Af princip

Sikke noget ævl. Jeg er da ikke imod dig af princip!!

Reelt set er vi enige om rigtigt mange ting i politik, økonomi, retssikkerhed osv. 

Derfor kan vi vel godt tage nogle fights omkring din yndlingsreligion ??

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...