Afklaretmand 192 Skrevet 5. November, 2017 Akkusativ dativ bevægelse stilstand kaldet samlejeremsen - samleje til orientering Geschlechtsverkehr - udtaleøvelse kunne tænkes i en blid dominansleg, hvis det kunne være sjovt - tysk er sexet... 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 6. November, 2017 Længe før ungdomsoprøret hed den tandbørsteremsen: Det har her, man skulle børste tænderne. Så kom ungdomsoprøret og den sexuelle frigørelse, og remsen kom til at hedde "gruppesex" 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 6. November, 2017 https://www.b.dk/kommentarer/tal-engelsk-med-tyskerne Så behøver man vel ikke sige mere Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Oldtimer 4580 Skrevet 6. November, 2017 Alt andet lige: taler man et rimeligt/nødtørftigt tysk med tyske piger, får man (jeg i hvert fald) behageligere service (som regel). Udenlandske piger i Tyskland kan som regel bedre tysk end engelsk. Venligst OT, der gerne taler tysk 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15846 Skrevet 6. November, 2017 tvr skrev, for 2 timer siden: https://www.b.dk/kommentarer/tal-engelsk-med-tyskerne Så behøver man vel ikke sige mere Jeg vil ikke påstå, at professoren er dum, for så var han nok ikke professor. Men hans artikel tager helt tydeligt udgangspunkt i en studentikos tilgang til materien. Han har i hvert fald aldrig beskæftiget sig med eksport, som jo egentlig burde være den største avtager af sprogligt uddannede, for så ville det have været snapseklart for ham, at man på forhånd er flere længder foran, hvis man behersker kundens sprog. Hvor 2 lige gode produkter konkurrerer, vil det stort set altid være den, kunden mest ukompliceret kan kommunikere med, der vil få ordren. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 6. November, 2017 Onslow skrev, for 5 timer siden: Jeg vil ikke påstå, at professoren er dum, for så var han nok ikke professor .... Han har i hvert fald aldrig beskæftiget sig med eksport .... Nej det har han ikke. Man kan sagtens købe noget af en tysker på engelsk, det er ikke noget problem. Men man ikke ikke sælge noget til en tysker på engelsk. Tyskland er vort største eksportmarked, så det er vel værd at tænke over. Jeg tror, at det var CBS, der for nogle år siden lavede en undersøgelse, der viste, at dansk erhvervsliv grundet manglende tyskkundskaber årligt går glip af et tocifret milliardbeløb, så det er vel også værd at tænke over. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
gerog 9288 Skrevet 6. November, 2017 Borende X skrev, for 46 minutter siden: Jeg tror, at det var CBS, der for nogle år siden lavede en undersøgelse, der viste, at dansk erhvervsliv grundet manglende tyskkundskaber årligt går glip af et tocifret milliardbeløb, så det er vel også værd at tænke over. Ja det har været dyrt for samfundet med alle dem der har pjækket fra Tysk timerne i folkeskolen 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Alkoholikeren Skrevet 6. November, 2017 Ja hvis man vil noget indenfor transport af landevej generelt (Skandinavien undtaget) og hvis man vil handle med Fritz så er Tysk en schaffen ting, og de der på et godt merkantilt niveau og ikke er bosat i grænselandet, de bestemmer selv deres løn, Gerog, tysk og fransk er tilbudfag der kan fravælges, men så har man også fravalgt en gymnasial ngdomsuddanelse, og må gå erhvervuddanelsesvejen som bestemt også er en fin vej og kan generere store, nej fede lønninger, plus de farvede penge... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15846 Skrevet 6. November, 2017 Alkoholikeren skrev, for 4 minutter siden: Ja hvis man vil noget indenfor transport af landevej generelt (Skandinavien undtaget) og hvis man vil handle med Fritz så er Tysk en schaffen ting, og de der på et godt merkantilt niveau og ikke er bosat i grænselandet, de bestemmer selv deres løn, Gerog, tysk og fransk er tilbudfag der kan fravælges, men så har man også fravalgt en gymnasial ngdomsuddanelse, og må gå erhvervuddanelsesvejen som bestemt også er en fin vej og kan generere store, nej fede lønninger, plus de farvede penge... Nu er det jo ikke bare tysk, vi snakker om, i Frankrig er det langt mere tilfældet, Spanien og Italien ikke at forglemme. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
gerog 9288 Skrevet 6. November, 2017 Alkoholikeren skrev, for 41 minutter siden: Ja hvis man vil noget indenfor transport af landevej generelt (Skandinavien undtaget) og hvis man vil handle med Fritz så er Tysk en schaffen ting, og de der på et godt merkantilt niveau og ikke er bosat i grænselandet, de bestemmer selv deres løn, Gerog, tysk og fransk er tilbudfag der kan fravælges, men så har man også fravalgt en gymnasial ngdomsuddanelse, og må gå erhvervuddanelsesvejen som bestemt også er en fin vej og kan generere store, nej fede lønninger, plus de farvede penge... Min oplevelse er efter at have været en del gange i Tyskland, at de yngre generationer er markant bedre til engelsk end de ældre. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Alkoholikeren Skrevet 6. November, 2017 Onslow skrev, for 48 minutter siden: Nu er det jo ikke bare tysk, vi snakker om, i Frankrig er det langt mere tilfældet, Spanien og Italien ikke at forglemme. Min oplevelse syd for Tyskland at derover eet Fransk, der er “verdenssproget” i Paris vil de gerne tale engelsk, især når de opdager du er dansker, i de franske regioner taler de flerste på 40 år og nedad et fint engelsk. Spanien ha jeg oplevet børn og unge være virkeligt skarpe til engelsk som de har fra vistnok 3 skoleår... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Alkoholikeren Skrevet 6. November, 2017 gerog skrev, for 13 minutter siden: Min oplevelse er efter at have været en del gange i Tyskland, at de yngre generationer er markant bedre til engelsk end de ældre. Meget enig, men, hvis du vil sælge til et tysk firma så er tysk sprogets er åbne de store døre, holdningen er “ i Tyskland taler man tysk” jeg tro det er historisk betinget, før 1914 - 1918 var den sproglige kulturkamp i Europa om hovedsproget på kontinentet var tysk eller fransk, efter 1918 og englænder og canadier og amerikanerne sophies i Europa blev det engelsk, og især efter 1945, derfor franskmænd er lidt bitre.... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg