Hop til indhold
Romantikeren

Hvordan har demokratiet det egentlig i Danmark?

Recommended Posts

Der er valgkamp, det er er vist ingen der er i tvivl om. der er valgkamp stemning, hvem skal man dog stemme på, eller navnlig hvad er det man stemmer på? 

Politikere i det seneste år har lidt et gevaldigt troværdighedsknæk, dem der skal varetage Danmark skraver bunden i den seneste undersøgelser, så hvor meget magt har politikere i grunden. hvor meget magt af embedsvældet og lobbyisterne og erhvervsfolkene. Hvad er op og ned på det hele? og slutterligt hvor meget indflydelse har jeg som ganske almindelig borger?

Hvordan har demokratiet det? hvilken stand er det i, er det bundråddent eller er det stærkt og solidt som et stålværk 

Er demokratiet i Danmark døende? er det i krise? er det under pres? har det toppet, har vi stadigvæk såkaldte børnesygdomme men altså har vi ikke klare disse, vi har haft demokrati siden 1849 i princippet, eller der kommet nye børnesygdomme.

er demokratiet ved at afviklede sig selv, fordi man ikke tager nye tendenser seriøse eller ikke ved hvordan man skal takle det, eller er man bedøvende ligeglad?!

eller måske er demokratiet ved at skifte harm så det kommer ind i en ny fase. eller trænger det virkelig til en fornyelse så det batter

eller er det slet og ret ikke et demokrati vi lever under men et slags skindemokrati, hvor vi i grunden ingen indflydelse har vi stemmer indimellem fordi skal tro vi har indflydelse, men der er en væsentlig forskel på at føle at man har indflydelse, og rent faktisk have indflydelse. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis du gør dig ulejligheden at læse denne artikel, fra idag, så er det tydeligt at der er nogle fløje, der har lidt problemer med at respektere demokratiet og ytringsfriheden.....men intet nyt i det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Martyren skrev, for 28 minutter siden:

Hvis du gør dig ulejligheden at læse denne artikel, fra idag, så er det tydeligt at der er nogle fløje, der har lidt problemer med at respektere demokratiet og ytringsfriheden.....men intet nyt i det.

Hvilken artikel?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 1 time siden:

Hvilken artikel?

Jeg tænkte at hvis man selv indsætter link, så har jeg mulighed for at få glade emojis fra flere kanter... :D

......gas, den kommer her....https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/hoejrefloejspolitiker-haengt-ud-som-racist/6900618

Man kan så mene hvad man vil om advokat-fætteren.......jo han er kontroversiel.

Redigeret af Martyren

Del dette indlæg

Link til indlæg
Martyren skrev, for 30 minutter siden:

Jeg tænkte at hvis man selv indsætter link, så har jeg mulighed for at få glade emojis fra flere kanter... :D

......gas, den kommer her....https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/hoejrefloejspolitiker-haengt-ud-som-racist/6900618

Man kan så mene hvad man vil om advokat-fætteren.......jo han er kontroversiel.

Nårrh ham. Jeg savnede et link, men kan se, at jeg faktisk havde læst artiklen.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en bruger eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at kunne skrive en kommentar

Blev gratis medlem

Opret en bruger på Eroguide.dk. Det er helt gratis!

Opret en ny bruger

Log ind

Har du allerede en bruger? Log ind her.

Log ind nu