Hop til indhold
frække-cille

Uhøflig kunde, hvad kan man tillade sig?

Recommended Posts

Hej kære folkens.

 

Jeg har en problem med en kunde. 

D. 25 juli. Fik han for 400 kr. Men grundet problemer med hans chef så skulle jeg have dem d. 1 august.
D. 29 september fik jeg de penge fra d. 25 juli efter flere gange skrives frem og tilbage om hans chef osv. Og at det kun var den ene gang han ville skylde mig


D. 29 september fik han for 900 kr men kunne så ikke lige betale alligevel.

Jeg sat det senere ned til 700 kr 

De skulle betales d. 8 oktober.

Så skrev han d. 16 oktober at han ville overføre når han kom hjem. Det skete så aldrig..
Så blev det lavet om til mandag. D. 30 oktober og derefter til d. 1 november.

Flere times diskussion senere blev det så betalt d. 1 november kl. 22:24 igen efter meget skriven frem og tilbage. 

Nu vil han have en gang  mere hvor han skylder. Og have en gratis tid.

Det har jeg selvfølgelig ikke lyst til og forklare ham at jeg er gift og derfor vil respektere mit forhold med min mand og at mit firma skal gøres lovligt. 

Nu vil han strække pengene tilbage som han betalte igår. I følge det jeg kan læse på nettet kan har ikke trække pengene tilbage medmindre han ikke har fået varen dvs. Mig. 

Hvad gør man lige i sådan en situation, politianmeldelse eller bare blokere ham? 

 

Tak på forhånd og undskyld det lange opslag :)<3

Redigeret af frække-cille

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis han tager pengene tilbage efter i allerede har gjort gerningen, så er en politianmeldelse på sin plads - og det er en ren gimme i og med, at du oplagt sidder med beviser på, at han gør det i ond tro.

 

Derudover, så er jeg fuldstændig målløs over, at du overhovedet giver NOGET på kredit. Det kunne aldrig falde mig ind, at forsøge mig med sådan et tilbud, og at du finder dig i det - eller åbenbart tilbyder(?) det, fatter jeg slet ikke en brik af.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det hele kommer an på hvor langt han vil gå i sagen. Han kan godt få pengene tilbage ved at sige han er blevet snydt, men det kræver han fortæller om hele situationen nede i hans bank.
Tvivler på han vil sidde nede i banken og fortælle om dig og at han har besøgt prostituret.

Jeg ville ignore ham - det er varm luft

Del dette indlæg


Link til indlæg

Må os sige at jeg ikke helt forstår at du giver noget som helt 2. gang. Der skal betales hver gang... Længere er den ikk... Men som du står nu, så vil jeg lukke kassen i og ikk gi ham mere... Nogensinde... Og ja han har en forklarings problem i banken hvis han vil trække pengene tilbage..  Så mon han gør det.. :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Han havde fået hans tid og sagt som sædvanligt at han havde pengene til det, så første gang virkede hans mobilpay ikke. Okay så skulle jeg jo have pengene senere. 

 

Dem fik jeg så den 29 september i kontanter sammen med hans anden tid men der virkede han hans mobilpay ikke og han havde ikke penge på kortet til at betale efter vi var færdige,

så nu gider jeg da ikke give ham en tid hvis han ikke betale før tiden begynder og derefter for det resterende beløb tilbage for det tid der ikke er brugt, hvis der er noget tilbage.

Ligesom alle mine andre kunder er proceduren sådan 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Besøge piger på kredit??  Tror s'gu jeg flytter til den anden ende af landet:D

Nej, undskyld Cille. Min anbefaling er den samme som flere ovenstående har givet - penge først, så ydelser. Sådan foregår det overalt i verden, så det kan ingen blive fornærmede over. Gi' ham 5 kolde tæer i rø..., og luk ham aldrig ind igen, det er nok det eneste sådan et kvaj forstår. Jeg er til gengæld, desværre, ret sikker på du aldrig ser pengene uanset hvad du gør for at få dem.

Husk fremover: Penge først, fornøjelse bagefter

Mvh
Balshoi

Del dette indlæg


Link til indlæg

Søde - du skal ikke give uden at modtage - ikke medmindre det er en kunde, du stoler på OG du har råd til at skyde en hvid pind efter de penge.

Jeg ville droppe ham som kunde - med det SAMME - og hvis han prøver at standse den betaling, som han allerede har fået "varen" for, så har han et klart forklarings-problem - eventuelt kan du true ham med at gå til polisen - det ville jeg gøre!! Men du skal lukke for flere aftaler - med det samme! Knus

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er da helt utrolig dårlig opførsel af ham! 

Med de billige priser du har fatter jeg ikke at nogen vil nedværdige sig til at snyde dig. 

Var forøvrigt selv forbi dig i dag (på cykel) og du leverede være som sædvanligt :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har haft et par drenge - én, som blev ved med at prøve at prutte prisen ned (og som jeg spildte en masse tid på at snakke med) - jeg endte med at blokere ham, for jeg er ikke en vare i en tilbudskurv i Rema - og en anden, der gerne ville have på kredit - der sagde jeg blot nej, og selvom han blev lidt fornærmet over det, så overlever han jo nok alligevel :) Min tid er for dyrebar til at spilde på folk, der gerne vil have uden at yde.. den går jo heller ikke i Netto og lur mig om de kan finde andre GPer, der med glæde vil lade anonyme drenge skylde for ydelser..

Der er bare nogle personer, du ikke får noget positivt ud af at kende eller handle med - den ovenstående kunde lyder som præcis den form for mareridtskunde, man sagtens kunne ende op med, hvis man ikke passer ordentligt på sig selv.. og de er ikke værd den tid og energi, man spilder på dem!!!

Op med hovedet - der er masser af de dejlige drenge derude som forstår at sætte pris på en sød GP uden at skulle "skylde" og derudover true med at trække betaling tilbage...

Del dette indlæg


Link til indlæg
MizzAnne skrev, for 3 minutter siden:

Jeg har haft et par drenge - én, som blev ved med at prøve at prutte prisen ned (og som jeg spildte en masse tid på at snakke med) - jeg endte med at blokere ham, for jeg er ikke en vare i en tilbudskurv i Rema - og en anden, der gerne ville have på kredit - der sagde jeg blot nej, og selvom han blev lidt fornærmet over det, så overlever han jo nok alligevel :) Min tid er for dyrebar til at spilde på folk, der gerne vil have uden at yde.. den går jo heller ikke i Netto og lur mig om de kan finde andre GPer, der med glæde vil lade anonyme drenge skylde for ydelser..

Der er bare nogle personer, du ikke får noget positivt ud af at kende eller handle med - den ovenstående kunde lyder som præcis den form for mareridtskunde, man sagtens kunne ende op med, hvis man ikke passer ordentligt på sig selv.. og de er ikke værd den tid og energi, man spilder på dem!!!

Op med hovedet - der er masser af de dejlige drenge derude som forstår at sætte pris på en sød GP uden at skulle "skylde" og derudover true med at trække betaling tilbage...

Helt enig.... Der skal ikke diskuteres for meget... Ellers er der lukkede for det varme vand.. Og ja der er jo et land fuld... :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease

Jeg er lidt nysgerrig på om det er en mand i Kbh ? Jeg kender en som har prøvet noget meget tæt på det du beskriver...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, for 6 minutter siden:

Jeg er lidt nysgerrig på om det er en mand i Kbh ? Jeg kender en som har prøvet noget meget tæt på det du beskriver...

Jeg tror såmænd der er mere end blot nogle få af de her typer.. nu opererer Cille jo i Nordjylland, så nok ikke den samme? Men man ved jo aldrig :D

Men ja - vi er for dyrebare til at skulle bakse med sådan noget her skidt..

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ej, nu må I altså holde op.

Man kan få stort set alt på kredit. Rentefrit. Hvorfor i alverden skulle man ikke kunne gå til GP'er på kredit? Hvorfor i alverden skal de have den særbehandling som resten af Danmark ikke får? Bare fordi lønningsdagen ikke er kommet endnu.... den kommer jo, så slap dog af, og lad være med at få det til at lyde som om manden er en svindler, eller noget. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
tvr skrev, for 7 minutter siden:

Ej, nu må I altså holde op.

Man kan få stort set alt på kredit. Rentefrit. Hvorfor i alverden skulle man ikke kunne gå til GP'er på kredit? Hvorfor i alverden skal de have den særbehandling som resten af Danmark ikke får? Bare fordi lønningsdagen ikke er kommet endnu.... den kommer jo, så slap dog af, og lad være med at få det til at lyde som om manden er en svindler, eller noget. 

Dette er vel skrevet i spøg, eller hvordan? I så fald meget humoristisk indspark og en fabelagtig parodi.

Del dette indlæg


Link til indlæg
hambosatiaalborg skrev, for 9 minutter siden:

Dette er vel skrevet i spøg, eller hvordan? I så fald meget humoristisk indspark og en fabelagtig parodi.

hehehe. Ja, hvad tror du? ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
frække-cille skrev, for 3 timer siden:

Hej kære folkens.

 

Jeg har en problem med en kunde. 

D. 25 juli. Fik han for 400 kr. Men grundet problemer med hans chef så skulle jeg have dem d. 1 august.
D. 29 september fik jeg de penge fra d. 25 juli efter flere gange skrives frem og tilbage om hans chef osv. Og at det kun var den ene gang han ville skylde mig


D. 29 september fik han for 900 kr men kunne så ikke lige betale alligevel.

Jeg sat det senere ned til 700 kr 

De skulle betales d. 8 oktober.

Så skrev han d. 16 oktober at han ville overføre når han kom hjem. Det skete så aldrig..
Så blev det lavet om til mandag. D. 30 oktober og derefter til d. 1 november.

Flere times diskussion senere blev det så betalt d. 1 november kl. 22:24 igen efter meget skriven frem og tilbage. 

Nu vil han have en gang  mere hvor han skylder. Og have en gratis tid.

Det har jeg selvfølgelig ikke lyst til og forklare ham at jeg er gift og derfor vil respektere mit forhold med min mand og at mit firma skal gøres lovligt. 

Nu vil han strække pengene tilbage som han betalte igår. I følge det jeg kan læse på nettet kan har ikke trække pengene tilbage medmindre han ikke har fået varen dvs. Mig. 

Hvad gør man lige i sådan en situation, politianmeldelse eller bare blokere ham? 

 

Tak på forhånd og undskyld det lange opslag :)<3

Jeg forstår ikke rigtigt, at du fortsatte med at give kredit, når sporene allerede fra begyndelsen skræmte?

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det må også være som at holde afspadsering, før man har tjent timer til det,  det er heller ikke sjovt, at arbejde dem ind bagefter:(

Men det er ikke i orden, ikke at betale for det man har nydt!!

Så han fortjener ikke, flere besøg. 

 

  

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest AmandaCassiopeia

Fremover må du være mere streng. No money, no honey.

Bum. Alle de gange folk er kommet ned, "Aaaarhj, jeg har kun x kroner med" osv osv osv... Dårlige undskyldninger. Har du penge, så kan du få, har du ingen, så må du gå. Han er ikke en god kunde alligevel, hvis han tror han kan løbe om hjørner med dig på den måde.

Beklager hvis jeg lyder lidt strid, alt er ment med medfølelse.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tja.... Der vel ikke så meget andet at sige end. Du har nu betalt dine lærepenge - Fremover pengene først og væk med gæster der er nogle nærig eller - fattigrøve. Det er jo ikke en filantropisk biks du driver. 

Drop ham og eftergiv ham pengene - Den tid du anvender på at inddrive gælden, du kan på samme tid, tjene flere penge ved at bruge tiden på nye gæster.  Det er således ikke nok at være et godt knald, man skal også være en businesskvinde.  Hvor der handles spildes der, og nej drop den med det handler om principper, Det er langt bedre at du får justeret dit koncept end at jagte denne dårlige betaler.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Pengene først, ingen diskussion om dette.

Har man ikke råd må man vente til at man har, men ved også at der er typer der har rigeligt, men forsøger som en del af magtspillet overfor pigen at prutte prisen ned eller få det gratis.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...