TheVoice

Nye Borgerlige fyrer spidskandidat

60 indlæg i denne tråd

TheVoice skrev, for 4 minutter siden:

http://nyheder.tv2.dk/politik/2017-10-30-nye-borgerlige-fyrer-spidskandidat-der-bifalder-sterilisation-af-flygtninge

Tja, det kommer nu ikke som en overraskelse at dette parti også tiltrækker folk med den slags holdninger.  

Ja, det er nogle bemærkelsesværdige kandidater der flokkes om Pernille Vermund.

http://jyllands-posten.dk/politik/ECE9954335/vermund-giver-kandidat-der-oenskede-etniske-udrensning-hus-til-hus-groent-lys-til-at-stille-op-til-kommunalvalg/

Del dette indlæg

Link til indlæg
TheVoice skrev, for 5 minutter siden:

http://nyheder.tv2.dk/politik/2017-10-30-nye-borgerlige-fyrer-spidskandidat-der-bifalder-sterilisation-af-flygtninge

Tja, det kommer nu ikke som en overraskelse at dette parti også tiltrækker folk med den slags holdninger.  

Enig. Men det er positivt at de smider den slags på porten

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lars Boca skrev, for 23 minutter siden:

Har Nye Borgerlige ageret anderledes i denne sag end ethvert andet parti ville have gjort?

Skulle de have gjort andet end at smide tossen på porten?

Ellers forstår jeg ikke hvad I mener?

Nej, det har de ikke. Og det tjener dem til ære. For når man hører noget af det de andre har sagt kunne man godt blive i tvivl. Men godt han røg ud. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Ralph Nord skrev, den 01/11/2017 at 07:32:

Stem NB ved næste folketingsvalg, eller tag konsekvensen.....

Hahahaha. Det eneste man her kan vide med sikkerhed, er at der ikke vides noget som helst.

NB har lavet nogle politikker, andre har de ikke på plads, meget kender kandidaterne slet ikke til (andet end indvandrerfjenskhed, selvfølgelig). Få af dem har egentlig bevist at de kan noget som helst, andet en komme med rabiate holdninger. Jeg er enig i mange af deres liberale holdninger, men jeg har prøvet at diskutere disse med et par af deres top-folk. De kendte dårligt til dem. Det de kendte til var "masseindvandringen må stoppes nu og er skyld i det og det og det", og ikke ret meget andet. Seriøst..... de talte om "masseindvandring" .....

Det er fair nok at stemme på dem, især hvis man ved hvorfor. Og bare man husker at selv deres top-folk ved knap nok hvorfor.

Men selv hvis de kommer i Folketinget, er det nok begrænset hvad de kan ændre. Hvis de får nogen som helst indflydelse, håber jeg det bliver i liberal retning. På det økonomiske. Og ingen som helst på deres menneskesyn. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 37 minutter siden:

N.B. er ikke indvandringsfjendske som sådan, men man er fjendsk overfor migration af uintegrerbart fødselsoverskud fra verdens skraldespande.

OK. Det vil jeg ikke udelukke du har ret. Det er muligt. Dem jeg har talt med, kommer ikke ret langt længere end "masseindvandring", så det er lidt svært at dømme for mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 1 minut siden:

OK. Det vil jeg ikke udelukke du har ret. Det er muligt. Dem jeg har talt med, kommer ikke ret langt længere end "masseindvandring", så det er lidt svært at dømme for mig.

Da jeg aldrig har så meget som har hørt om nogen, der er imod indvandring af højt kvalificerede mennesker, hvis arbejdskraft der er brug for og derfor efterspurgt, så kan du vist roligt tage mine ord troværdige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 2 minutter siden:

Da jeg aldrig har så meget som har hørt om nogen, der er imod indvandring af højt kvalificerede mennesker, hvis arbejdskraft der er brug for og derfor efterspurgt, så kan du vist roligt tage mine ord troværdige.

Hahaha. OK, så gør jeg det. 

For jeg er ikke kommet så langt med de der åbenbart skal være kandidater......

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nye Borgerlige har i toppen af partiet nogle mennesker der har meget andet på hjertet end blot flygtninge og indvandrerpolitikken og også nogle ret dygtige politikere der sagtens kan svare for sig. Lad mig nævne f.eks. Lars Boje Mathiasen og Mette Thiesen udover formanden og næstformanden. De har bestemt nogle dygtige politikere i partiet og Lars Boje snakker utrolig meget om ultra-liberal økonomisk politik f.eks. på et  niveau som vil gøre tvr helt opstemt sikkert.

I landets nærststørste by stiller to landsbytosser op som nr. 1 og 2 for Nye Borgerlige til byrådet, og jeg har oplevet dem begge live, og de er ligeså pinlige som dem tvr hentyder til. Nr. 3 er tilgengæld fornuftig nok men hun bliver næppe valgt, tror dog slet ikke de får valgt nogen. De melder fra til en del vælgermøder i byen ligeså, måske i erkendelse af ikke at kunne være med i debatten eller jeg ved ikke. Det er i hvert fald pudsigt at se deres fravær på så mange vælgermøder og når de så møder op falder de igennem i debatten. Men det er måske kun her i Århus, jeg kan ikke udtale mig generelt.

I et nyt parti vil der tit flokkes mindre politisk kyndige i starten, det så man også med Alternativet, Ny Alliance og senere Liberal Alliance skal retfærdigvis siges.

Redigeret af Aros

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aros skrev, for 7 timer siden:

Nye Borgerlige har i toppen af partiet nogle mennesker der har meget andet på hjertet end blot flygtninge og indvandrerpolitikken og også nogle ret dygtige politikere der sagtens kan svare for sig. Lad mig nævne f.eks. Lars Boje Mathiasen og Mette Thiesen udover formanden og næstformanden. De har bestemt nogle dygtige politikere i partiet og Lars Boje snakker utrolig meget om ultra-liberal økonomisk politik f.eks. på et  niveau som vil gøre tvr helt opstemt sikkert.

Hahahaha.

Meget tyder således på, at det med få medievante og veltalende i toppen vil blive et topstyret parti. En del af Fremskridtspartiets ulykke var jo netop, at landsbytosserne, der var totalt uprøvet i politik, fik for meget albuerum helt fra begyndelsen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lars Boca skrev, for 14 minutter siden:

Har vi nogle overhovedet nogle partier, der ikke er topstyret?

Ikke mig bekendt. 

Altså, der er forskel på, om et parti har en fri og åben debat blandt medlemmerne, og om det har en ledelse, der slår hårdt ned, når nogen længere nede ytrer sig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lars Boca skrev, for 52 minutter siden:

Har vi nogle overhovedet nogle partier, der ikke er topstyret?

Ikke mig bekendt. 

Der er nok variationer i metoderne, i venstre er der fri debat, i SF det samme, i socialdemokratiet er det bedst at være enige med toppen, eller er man “løjtnant” hele sit politiske liv, i DF er der stram topstyring, så ja topstyring hos alle, men i nogle partier, mere albuerum for manden på gulvet i de små partiforeninger, da Marianne Jelved var formand for de Radikale var der markant mere stram topstyring, end da Niels Helveg var formand...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 44 minutter siden:

Altså, der er forskel på, om et parti har en fri og åben debat blandt medlemmerne, og om det har en ledelse, der slår hårdt ned, når nogen længere nede ytrer sig.

Som Alko siger. Så er der tale om varierende grader af topstyring. 

Men topstyring kommer man ikke uden om. Og det kan man heller ikke, hvis man skal holde orden i et politisk parti. 

DF og Radikale er de mest topstyrede. 

Højest til loftet er der efter min vurdering i SF, Venstre og LA. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aros skrev, for 10 timer siden:

I landets nærststørste by stiller to landsbytosser op som nr. 1 og 2 for Nye Borgerlige til byrådet, og jeg har oplevet dem begge live, og de er ligeså pinlige som dem tvr hentyder til. Nr. 3 er tilgengæld fornuftig nok men hun bliver næppe valgt, tror dog slet ikke de får valgt nogen. De melder fra til en del vælgermøder i byen ligeså, måske i erkendelse af ikke at kunne være med i debatten eller jeg ved ikke. Det er i hvert fald pudsigt at se deres fravær på så mange vælgermøder og når de så møder op falder de igennem i debatten. Men det er måske kun her i Århus, jeg kan ikke udtale mig generelt.

I et nyt parti vil der tit flokkes mindre politisk kyndige i starten, det så man også med Alternativet, Ny Alliance og senere Liberal Alliance skal retfærdigvis siges.

Jeg har mødt en del af dem. kommer lidt naturligt i de samme kredse, tror jeg. Jeg er uenig i at formanden er særlig dygtig. Næstformand er ikke helt ved siden af på det intellektuelle plan, men er lige så karismatisk som en ostebuffet.

Du har helt ret i at den er ved at gå i bukserne på mig, mht til noget af politikken. Selvfølgelig det mest liberale på nogle punkter. På andre punkter er jeg jo uenig. Helt vildt uenig. Men igen, selv der hvor jeg er enig, er det meget svært at få en ordentlig samtale kørende..... Jeg tvivler faktisk på at de fleste af deres kandidater er ret liberale når det kommer til stykket.

For dem håber jeg de finder nogle bedre kandidater. De jeg har mødt er med 1 enkelt undtagelse for mærkelige og for ensidige til mig. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en bruger eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at kunne skrive en kommentar

Blev gratis medlem

Opret en bruger på Eroguide.dk. Det er helt gratis!

Opret en ny bruger

Log ind

Har du allerede en bruger? Log ind her.

Log ind nu