Hop til indhold
Sixty Niner

Fjerne kondomet

Recommended Posts

Kan vi ikke lukke denne tråd nu. Vi har jo ingen beviser, andet end en kærestes bekymring. Sandheden kan have så mange ansigter, og denne tråd er fyldt med spekulationer, lomme jura og de korrekte meningers holdeplads. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Jogge

Jeg kan virkelig ikke se at denne tråd til nu, har udviklet sig på en måde der gør at den bør lukkes.

Det kan så stadig nå at ske, det er før set at tråde er endt helt ude i hampen, og derfor består selvfølgelig muligheden for at det på et tidspunkt vil være det rigtige at gøre.

Men jeg kan personligt ikke set, at det er der vi er nu i trådens udvikling.

Som jeg ser det, så holder alt lommefilosofien sig indenfor konteksten af det oplæg trådstarter selv lagde ud med. 

Og så er det heldigvis sådan at det ikke er folkestemningen blandt anonyme deltagere i et forum på nettet, der afgør hverken retspraksis, eller ordenshåndhævelsen i dette land.

Jeg er helt tryg ved at de relevante myndigheder der måtte følge med i denne tråd, er græsk katolsk omkring hvad vi især mener om hvordan de bør håndtere denne sag.

De skal nok kunne håndtere et eventuelt forløb af en eventuel anmeldelse fagligt og juridisk korrekt.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jogge skrev, for 14 minutter siden:

Kan vi ikke lukke denne tråd nu. Vi har jo ingen beviser, andet end en kærestes bekymring. Sandheden kan have så mange ansigter, og denne tråd er fyldt med spekulationer, lomme jura og de korrekte meningers holdeplads. 

Det burde så sandelig være bevis nok at han beklager hans valg på min kærestes mail. 

Hvad angår juraen i det, så har jeg på ingen måde kendskab til hvad der er ret og lov, men tråden er da i den grad aktuel... 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sixty Niner skrev, 1 time siden:

Der er mange ting der spiller ind her, inden der vil komme en evt. anmeldelse. Men at påstå at vi ligefrem har en forpligtelse til at anmelde det, kan jeg på ingen måde se. Hvis jeg gav dig hans adresse, ville DU så have en forpligtelse til at gøre noget ved det? 

OK, den er jeg med på.

Det er mere i relation til at der ikke findes en generel anmeldelsespligt. Men hvor en anmeldelse kan forhindre alvorlige forbrydelser, har vi jo rent faktisk anmeldelsespligt i Danmark. I bestemmer selv hvad I vil gøre selvfølgelig. Men jeg er ikke i tvivl om at manden her hører til bag tremmer, og ikke ude i den virkelige verden

Del dette indlæg


Link til indlæg
tvr skrev, for 5 minutter siden:

OK, den er jeg med på.

Det er mere i relation til at der ikke findes en generel anmeldelsespligt. Men hvor en anmeldelse kan forhindre alvorlige forbrydelser, har vi jo rent faktisk anmeldelsespligt i Danmark. I bestemmer selv hvad I vil gøre selvfølgelig. Men jeg er ikke i tvivl om at manden her hører til bag tremmer, og ikke ude i den virkelige verden

Hvis han for eksempel er bevidst om at han er smittet med hiv og bevidst laver sådan et nummer, så kan jeg sagtens følge dig. 

Men meget afhænger af om min kæreste er smittet eller ej. Der kan være store omkostninger for hende/os, hvis vi anmelder ham på et grundlag hvor han måske ville blive frikendt. 

Så længe at vi ikke har svaret på de undersøgelser hun har været igennem, afventer vi. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

@tvr

Hvis du nu selv stod i en situation, hvor du både måtte føle det som din borgerpligt, og som det rigtige at gøre at anmelde en person for en handling, som du mener at han bør straffes for.

Ville du så gøre det hvis det indebar at du ikke kan undgå at blive omtalt for det, og vist på billeder i avisen som den person du rigtigt er?

Særligt hvis det samtidig betød en risiko for at du blev kædet sammen med handlet tvr på EG.

Det er derfor jeg lægger vægt på muligheden der måtte være, eller ikke være for at en retssag kan føres for lukkede døre, og eller navneforbud kan nedlægges.

Alt dette bestemmer en dommer, og siger han nej kan det blive en meget høj pris at betale for at forfølge ens sans for retfærdighed, og anmelde en person som den forurettede.

Det uanset at den eneste skyldige er gerningsmanden, og det retfærdigvis kun er ham der bør betale prisen for sin handling.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sixty Niner skrev, for 17 minutter siden:

Hvis han for eksempel er bevidst om at han er smittet med hiv og bevidst laver sådan et nummer, så kan jeg sagtens følge dig. 

Men meget afhænger af om min kæreste er smittet eller ej. Der kan være store omkostninger for hende/os, hvis vi anmelder ham på et grundlag hvor han måske ville blive frikendt. 

Så længe at vi ikke har svaret på de undersøgelser hun har været igennem, afventer vi. 

Det forstår jeg godt. Og det ville jeg nok også selv gøre i den situation. Men den mand fortjener ikke at I ikke anmelder det. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 20 minutter siden:

@tvr

Hvis du nu selv stod i en situation, hvor du både måtte føle det som din borgerpligt, og som det rigtige at gøre at anmelde en person for en handling, som du mener at han bør straffes for.

Ville du så gøre det hvis det indebar at du ikke kan undgå at blive omtalt for det, og vist på billeder i avisen som den person du rigtigt er?

Særligt hvis det samtidig betød en risiko for at du blev kædet sammen med handlet tvr på EG.

Det er derfor jeg lægger vægt på muligheden der måtte være, eller ikke være for at en retssag kan føres for lukkede døre, og eller navneforbud kan nedlægges.

Alt dette bestemmer en dommer, og siger han nej kan det blive en meget høj pris at betale for at forfølge ens sans for retfærdighed, og anmelde en person som den forurettede.

Det uanset at den eneste skyldige er gerningsmanden, og det retfærdigvis kun er ham der bør betale prisen for sin handling.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Godt spørgsmål. Men ikke et jeg meningsfuldt kan besvare på stående fod. En ting er hvad man bør gøre, en anden hvad man rent faktisk gør.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kinky Camilla
Sixty Niner skrev, den 29/10/2017 at 15:44:

Det var på ingen måde et uheld, han har selv erkendt at det var en bevidst beslutning han tog og heldigvis på mail, hvis det skulle komme til en anmeldelse. 

Så har i jo heldigvis dokumentationen i orden så det understøtter anmeldelse. Uha det synd for din kæreste. Håber prøverne er negative for sygdomme

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kinky Camilla
underdog40 skrev, for 4 timer siden:

Hvor jeg kommer fra, havde gadeparlamentet taget over i en ruf.

Selvom jeg ikke er tilhænger selvjustic så kan jeg godt forstå dit udsagn @underdog40 det var også min tanke, at bum bum bang tju

Del dette indlæg


Link til indlæg
underdog40 skrev, for 12 timer siden:

Hvor jeg kommer fra, havde gadeparlamentet taget over i en ruf.

Skræmmende og usympatisk, men mekanismen forklarer selvfølgelig en del af den vold man ser i gadebilledet. En masse selvretfærdige små dommere der render rundt og udfører deres egen unuancerede retfærdighed. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jogge skrev, for 22 timer siden:

Kan vi ikke lukke denne tråd nu. Vi har jo ingen beviser, andet end en kærestes bekymring. Sandheden kan have så mange ansigter, og denne tråd er fyldt med spekulationer, lomme jura og de korrekte meningers holdeplads. 

Ja, det ville have klædt tråden, hvis pigen selv havde deltaget og ikke hendes alfons!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Onslow skrev, for 14 minutter siden:

Ja, det ville have klædt tråden, hvis pigen selv havde deltaget og ikke hendes alfons!

Nu er jeg på ingen måde hendes alfons! Jeg er hendes kæreste og støtter hende i hendes valg om at være GP. 

Det har hun hendes grunde til og dem forstå og acceptere jeg. 

Tråden er skrevet for at høre om det er ok at fjerne kondomet, selvom GP'en udtrykkeligt har sagt nej til dette. 

At der ikke er nogen mænd der står frem og fortæller at det er noget de gør, kan jeg udemærket forstå, da de nok inderste inden ved at det er forkert. 

På trods af det, så sker det åbenbart som der bliver tilkendegivet af andre i tråden. 

Må jo bare se det sådan : Dem der ønsker tråden lukket, føler sig åbenbart ramt! 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Default User skrev, for 1 minut siden:

Er det rigtigt, at det fortrinsvis er kunder af mellemøstlig herkomst der forsøger at smutte kondomet af?

Kan af gode grunde ikke svare for andre, men manden der lavede dette nummer er pære dansk. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sixty Niner skrev, for 1 minut siden:

Kan af gode grunde ikke svare for andre, men manden der lavede dette nummer er pære dansk. 

 

Måske nogle af pigerne kan svare?  På den anden side - jeg ser at der ofte annonceres med "modtager kun kunder af skandinavisk oprindelse" ell lign.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease
Sixty Niner skrev, for 2 timer siden:

Nu er jeg på ingen måde hendes alfons! Jeg er hendes kæreste og støtter hende i hendes valg om at være GP. 

Det har hun hendes grunde til og dem forstå og acceptere jeg. 

Tråden er skrevet for at høre om det er ok at fjerne kondomet, selvom GP'en udtrykkeligt har sagt nej til dette. 

At der ikke er nogen mænd der står frem og fortæller at det er noget de gør, kan jeg udemærket forstå, da de nok inderste inden ved at det er forkert. 

På trods af det, så sker det åbenbart som der bliver tilkendegivet af andre i tråden. 

Må jo bare se det sådan : Dem der ønsker tråden lukket, føler sig åbenbart ramt! 

Selvfølgelig er det ikke ok - og det ved i jo dybest set også godt selv. 

Det er hamrende synd for din kæreste, for det er det mest ufede overgreb man kan lave mod en GP. 

Jeg kan godt forstå at hun har et behov for at få ‘luft’.....men en god ide er at lade hende skrive selv herinde.....for uanset hvad så virker det altså lidt ‘pimp’ agtigt at du skriver for hende. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, for 2 minutter siden:

Selvfølgelig er det ikke ok - og det ved i jo dybest set også godt selv. 

Det er hamrende synd for din kæreste, for det er det mest ufede overgreb man kan lave mod en GP. 

Jeg kan godt forstå at hun har et behov for at få ‘luft’.....men en god ide er at lade hende skrive selv herinde.....for uanset hvad så virker det altså lidt ‘pimp’ agtigt at du skriver for hende. 

 

Nu er det jo ikke hende, der ønsker et svar på om det er normal kutyme at opføre sig sådan, men mig. 

Så derfor mig der stiller spørgsmålet. 

Kan på ingen måde se at det skulle være 'pimp' agtigt. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, for 1 minut siden:

Jeg kan godt forstå at hun har et behov for at få ‘luft’.....men en god ide er at lade hende skrive selv herinde.....for uanset hvad så virker det altså lidt ‘pimp’ agtigt at du skriver for hende. 

 

Jeg kan sagtens forstå at mange sikkert tænker således.  Jeg har nu mere en fornemmelse af, at det er kæresten der grundet sin naturlige bekymring, har brug for at skrive om oplevelsen. Jeg ville ikke blive overrasket hvis kvinden mere har brug for ro og bearbejdning af oplevelsen end at skrive om oplevelsen på EG.  

Baseret på de forholdsvis få indlæg manden har skrevet her og andre steder,  er det vist en forholdsvis ny ting at kæresten er blevet GP. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease

@Sixty Niner Du spørger mændene herinde - Havde du forstiller dig at de ville skrive ‘jeps Jeg piller det ofte af’ ærligt? 

Ingen mænd vil da indrømme at de laver bevidste overgreb på en pige. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, for 6 minutter siden:

@Sixty Niner Du spørger mændene herinde - Havde du forstiller dig at de ville skrive ‘jeps Jeg piller det ofte af’ ærligt? 

Ingen mænd vil da indrømme at de laver bevidste overgreb på en pige. 

 

Nej det havde jeg ikke forestillet mig, men stiller spørgsmålet for at rette fokus på problemet. 

Som jeg tidligere har skrevet, vil jeg jo gerne advarer andre imod manden, men det er ikke tilladt i dette forum. 

Så det bedste jeg kan gøre er at gøre opmærksom på det. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Stabilizer skrev, for 16 minutter siden:

Du har fortalt brugernavnet til Claire som har lavet et indlæg/advarsel om det på pigernes lukkede forum, hun skriver også i denne tråd at hun ville spørge om hun måtte gøre det på pigernes forum og det fik hun lov til, men der hverken har du adgang til eller skal have adgang til, det er kun annoncører administrator har givet adgang til det forum

Hvad forsøger du at sige med dit indlæg? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sixty Niner skrev, for 30 minutter siden:

Hvad forsøger du at sige med dit indlæg? 

Han fortæller dig nok er det er blevet lavet en advarsel, du kan bare ikke se den, den er på pigernes forum? 

og til jer andre; pimp agtigt? Hvad vedkommer det andre hvorfor pigen ikke har lyst til selv at skrive herinde? 

TS startede med et spørgsmål, det kan vel være svært at forstå hvordan man skal gribe sådan en situation her an, tydeligt når størstedelen åbenbart ikke har den mindste indsigt i jura eller forståelse for dansk lov (Onslow jeg har læst Jura, hvad har du?) men kan da fortælle (igen) at det desværre ikke er super ualmindeligt at mænd fjerner/forsøger at fjerne kondomet og at jeg helt sikkert mener i har noget at gå videre med, så fremt i har beviser for at det var en bevist handling der blev gjort, selvom pigen havde gjort det klart st det ikke var noget hun ønskede. Det er et seksuelt overgreb, intet mindre.. 

Redigeret af Claire

Del dette indlæg


Link til indlæg
Claire skrev, for 3 minutter siden:

Han fortæller dig nok er det er blevet lavet en advarsel, du kan bare ikke se den, den er på pigernes forum? 

 

Det lød I mine ører ikke helt som en 'Til info' besked, men det må jeg jo tolke det som ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...