Hop til indhold
1master

knæk cancer

Recommended Posts

Jeg kommer til at beklage min handling, for i den kommende måned går glædespigerne glip af lidt indtjening. I stedet for at bruge pengene på gp'ere, tænkte jeg, at nu ville jeg tænke på andre end mig selv og har derfor doneret, hvad der ca. svarer til 3 timer hos gp'ere til knæk cancer. Nogle vil nok synes jeg er en idiot, men dem om det. Jeg håber dog, at gp'erne tilgiver mig denne handling :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Dine donerede penge forsvinder jo ikke. De vil cirkulere videre, og i bytte for varer og tjenesteydelser vil de ende i lommerne hos andre, der derved bliver lidt mere velstående. Med lidt flere penge i lommerne vil disse personer måske få den tanke, at de bør unde sig selv lidt kærlig omsorg hos nogle glædespiger. - Således er verdensordenen genoprettet. - Du må varme dig ved din gode samvittighed og glæde dig over, at glædespigerne nu varmer nogle andre trængende.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Spørgsmålet er så hvor mange af dine donerede penge, ca. 7000 kr, der rent faktisk ender i forskning mod Cancer..?

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Maii Love
ppd skrev, 1 time siden:

Spørgsmålet er så hvor mange af dine donerede penge, ca. 7000 kr, der rent faktisk ender i forskning mod Cancer..?

 

I år går de donerede penge til patienter med senfølgeskader.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Maii Love skrev, for 8 minutter siden:

I år går de donerede penge til patienter med senfølgeskader.

Det må man håbe..

Så der ikke først skal udbetales løn til alle de ansatte sminkør og kameramand, forplejning m.m.  

Vi kan ligeså godt tage dagens første spiller:

"mænd, inden de bliver 70, mindsker sandsynligheden for at få prostatakræft med op til 36 procent, hvis de går fra i gennemsnit to til fem eller flere udløsninger om ugen."

Mon ikke en 1-2 gange om dagen er bedst?

https://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/13082046?redirect=mobi&nocache=0.6843466165009886

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Maii Love
ppd skrev, for 1 minut siden:

Det må man håbe..

Så der ikke først skal udbetales løn til alle de ansatte sminkør og kameramand, forplejning m.m.  

Vi kan ligeså godt tage dagens første spiller:

"mænd, inden de bliver 70, mindsker sandsynligheden for at få prostatakræft med op til 36 procent, hvis de går fra i gennemsnit to til fem eller flere udløsninger om ugen."

Mon ikke en 1-2 gange om dagen er bedst?

https://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/13082046?redirect=mobi&nocache=0.6843466165009886

Er du i gang med at brokke dig over at der bliver afholdt et show på en tv kanal for at samle penge ind til syge mennesker? Så er det nok ikke sygeplejersken her du skal fortsætte brokkeriet til.

Desuden kan det meget lidt irritere mig at lyd, lys, kamera, mua og andet personale skal have løn for deres store arbejde.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Maii Love skrev, for 19 minutter siden:

Er du i gang med at brokke dig over at der bliver afholdt et show på en tv kanal for at samle penge ind til syge mennesker? Så er det nok ikke sygeplejersken her du skal fortsætte brokkeriet til.

Desuden kan det meget lidt irritere mig at lyd, lys, kamera, mua og andet personale skal have løn for deres store arbejde.

Nej., jeg håber bare at alle 147 millioner kroner går ubeskåret til forskning.

Hver og en krone. Det er der brug for!

Og så må man ikke glemme at folk også får andre sygdomme end Kræft.

Dødsfald som kan relateres til feks. Alzheimers er vokset fra 2850 i 1990 til 4242 i 2015, så skal det også have et tv-program for det er åbenbart en sygdom i vækst, mens færre dør af Kræft

2005 døde 273 for hver 100.000 danskere af kræft. I 2015 var tallet 241.

 

https://denkorteavis.dk/2017/der-konstateres-relativt-flere-kraefttilfaelde-men-faerre-dor-af-sygdommen/

 

Redigeret af ppd

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Maii Love

Cancer er heldigvis populær at samle ind til, så forskningen er i fuld gang. Hertil kommer også forskning i hvordan man kan undgå senfølgeskader - så de donerede penge fra i går kan sagtens gå til forskning, selvom de går til senfølgeramte.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease

Jeg har den dybeste sympati for folk som bliver ramt af den skrækkelige sygdom. Jeg har selv en veninde som døde af det - og har set hvad den sygdom gør ved en hel familie.

Meeeen.... kræftens bekæmpelse er en meget ‘rig’ organisation. De har været vanvittigt gode til at samle penge ind. Faktisk så gode at andre lige så forfærdelige sygdomme bliver ‘glemt’. For når folk har givet til dem, så har de gjort deres gode gerning og har ikke råd/lyst osv til at give til andre. 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det der undrer mig er blot at man stadig holder fast i disse populistiske shows nu når nu når antallet af folk der dør af kræft falder, mens folk der dør af andre sygdomme stiger

I 2005 fik 568 ud af 100.000 borgere i Danmark konstateret kræft. I 2015 var det tal steget til 626.

10.000 danskere dør hvert år af hjerteproblemer..

Hvornår kommer der en Tv Indsamling til støtte for Hjerteforeningen?

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Maii Love

Ppd - Jævnfør din copy/paste er tallet stigende, men du skriver det falder - måske du lige skal forventningsafstemne og udregne fakta inden du poster din post?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har min dybeste respekt for de læger, forskere og andet godtfolk som forsker i Kræft, men syntes blot at noget af al den mediehysteri gør at man glemmer andre sygdomme, hvor Tv og Medierne ikke rydder 1 hel uges tv for dem.

Ja, det går pengene til:

http://tv.tv2.dk/knaek-cancer/2017-10-07-det-gaar-knaek-cancer-pengene-til-i-2017

Men på cancer.dk og årsrapport 2016 (side 68 af 112) kan man se at i 2016 var indtægterne på 26,8 millioner kroner og de var udgifter for 19,1 millioner. 

Kræftens Bekæmpelse har i året haft nettoindtægter på i alt 715,1 mio. kr. Udgifterne til foreningens aktiviteter har i året været på i alt 638,8 mio. kr.

Hvad med de resterende penge?

Så ender det alligevel med et stort plus hvert år til lønninger osv.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Maii Love skrev, for 19 minutter siden:

Ppd - Jævnfør din copy/paste er tallet stigende, men du skriver det falder - måske du lige skal forventningsafstemne og udregne fakta inden du poster din post?

Ja, det undrer også mig at der er så stor forskel på informationerne.

Men Hjerteforeningen har en sag, hvis de også vil køre et tv show..

Redigeret af ppd

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej @ppd

Man kan sige at, der er jo en stigning, af dem som får kræft. Det er en lorte sygdom. Som skal udryddes. Og det koster jo penge. 

Nye kræfttilfælde de næste 20 år
 
ppd skrev, for 15 minutter siden:

Hvornår kommer der en Tv Indsamling til støtte for Hjerteforeningen?

Det er der hvert år. Hjerteforeningen og TV2 Charlie arrangere Hjertegalla. Hvor der bliver indsamlet penge. Så det forgår bestemt. Måske ikke i så stor skala som de shows mod kræft. Mener sidste år der blev indsamlet ca. 25 mil. Kr. Til hjerteforeningen.

God søndag.

KK

 
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Maii Love

Ppd - Du bliver nødt til at understøtte dine påstande med henvisninger for at vi andre kan følge med i dine noget hoppende argumenter.

Nu vil jeg ud og nyde det gode vejr :) God søndag.

Redigeret af Maii Love

Del dette indlæg


Link til indlæg
Maii Love skrev, for 18 minutter siden:

Ppd - Du bliver nødt til at understøtte dine påstande med henvisninger for at vi andre kan følge med i dine noget hoppende argumenter.

Nu vil jeg ud og nyde det gode vejr :) God søndag.

Ja, Kræftens Bekæmpelse lider nok ingen nød og glæder sig allerede til næste års show ;)

Pointen med det hele var blot at folk får mange sygdomme, hvoraf nogle er i vækst mens antallet af folk som dør af kræfttilfælde falder. Andre sygdomme glemmes lidt når sådan et medieshow som ruller over skærmen som kun fokuserer på een ting. At få folk til at åbne pungen.

Go' Søndag :)

 

 

Redigeret af ppd

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det som er så ærgerligt, det er at der findes nogle sygdomme der anses for mere lækre end andre, og som kendisser gerne vil brande, og selv brandes på.

Det er helt ok, det er i sidste ende en noget for noget situation, men det betyder også at de interesseorganisationer som har ressourcerne til at understøtte egne mærkesager, løber helt uforholdsmæssigt med alt opmærksomheden, og dermed bidragene.

Når så DR og TV2 kobles på, så er der virkelig lagt i kakkelovnen til det helt store show, og privat personer og virksomheder står i kø for at bliver profileret på, og fremhævet for klækkelige bidrag til den gode sag.

Imens  knokler alle mulige gode kræfter for så mange andre gode og bidragsværdige formål, men de bliver totalt tromlet over af alt den opmærksomhed som kendisser, medier og lobbyister i forening skaber om få hypede sygdomme, og velgørende organisationer.

Jeg synes at det er synd, men heldigvis findes der gode eksempler der går mod strømmen.

Dengang at Lars Larsens Jysk var vokset sig så stor, at alle de gode støtte formål begyndte at bejle til ham som en mulig sponsor, bemærkede Lars Larsen at Dansk Handicap Idræt havde umådeligt svært ved at finde sponsorer, fordi de ikke blev anset for ar være dette lækre sponsorat.

Det fik Lars Larsen til at beslutte sig for at han ville være hovedsponsor for Dansk Handicapidræt.

Godt at se en gå mod strømmen, og 21 år efter i 2012 kunne man læse denne gode artikel i Politiken, nu 5 år efter er Jysk stadig hovedsponsor :)

Dyne-Larsen: Handicap-OL er en god forretning
Siden 1991 har Jysk og dansk handicapidræt spillet sammen. Det er en god forretning, siger Lars Larsen.

http://politiken.dk/sport/art5403465/Dyne-Larsen-Handicap-OL-er-en-god-forretning

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja jeg har hjulpet mange inden for den frygtelig sygdom cancer , både mænd og kvinder lige fra Mave tarm , bryst , lymfe , bugspytkirtlen , lunge , hud og prostata osv i mit  arbejde det er jo hårdt at se en skal død, men super man kan hjælpe disse personer til en værdig død med medicin og hospices ophold.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Sådan generelt, er jeg en af de, som støtter flere forskellige ting. Fordi man støtter en sag udelukker det ikke at man også kan yde økonomisk støtte til andre, heldigvis da :-) - Jeg synes faktisk det er ret så sørgeligt, at det er nødvendigt at støtte op i kampen mod diverse mindre heldige ting som kan ramme mennesket og det samfund vi lever i. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Maii Love skrev, den 10/29/2017 at 08:57:

Cancer er heldigvis populær at samle ind til, så forskningen er i fuld gang. Hertil kommer også forskning i hvordan man kan undgå senfølgeskader - så de donerede penge fra i går kan sagtens gå til forskning, selvom de går til senfølgeramte.

Trinetease skrev, den 10/29/2017 at 09:00:

Jeg har den dybeste sympati for folk som bliver ramt af den skrækkelige sygdom. Jeg har selv en veninde som døde af det - og har set hvad den sygdom gør ved en hel familie.

Meeeen.... kræftens bekæmpelse er en meget ‘rig’ organisation. De har været vanvittigt gode til at samle penge ind. Faktisk så gode at andre lige så forfærdelige sygdomme bliver ‘glemt’. For når folk har givet til dem, så har de gjort deres gode gerning og har ikke råd/lyst osv til at give til andre.

Nemlig.

Det er blevet utrolig populært at samle ind til bekæmpelsen af cancer.
Og der er utrolig mange andre nyttige organisationer herhjemme, som har mere brug for pengene.
Kræftens Bekæmpelse er ikke en organisation der har penge problemer som andre organisationer.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, den 10/29/2017 at 09:43:

Når så DR og TV2 kobles på, så er der virkelig lagt i kakkelovnen til det helt store show, og privat personer og virksomheder står i kø for at bliver profileret på, og fremhævet for klækkelige bidrag til den gode sag.

Præcis.

De burde afholde en ”Velgørenhedsuge” i stedet for ”Knæk Cancer”.
Folk kan bidrage som nu, men til formål der rammer en bredere målgruppe.
Når ugen er omme, så kan TV2s seere stemme om hvem der skal have del i hvad.
Pengene kunne så finde vej til andre lidelser / foreninger / formål f.eks. ALS, børnetelefonen, gigt, sclerose, psykiske problemer,
hjemløshed, lupus mv.
Forskning, forebyggelse og socialfagligt arbejde koster mange penge, men cancer-foreninger er ikke i direkte likviditetsproblemer.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
gerog skrev, 1 time siden:

cancer-foreninger er ikke i direkte likviditetsproblemer.


 

Det er dét vi skal have frem..

Så må de højest have overskud på XX.XXX tusinde kr om året og alle årslønninger på direktører mm og udgifter bør gennemgåes.

Resten skal tilbage til Staten hvor man fører streng kontrol med hvad man bruger pengene på..

Ikke Villaer til mange millioner kr. fancy steder..

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-11-27-kraeftforening-kober-villa-til-145-millioner-kroner

Del dette indlæg


Link til indlæg
ppd skrev, 1 time siden:

Ikke Villaer til mange millioner kr. fancy steder..

Det er vanvittigt, hvis de skal holde kurser eller sociale arrangementer, så må de leje mødelokaler på et Scandic Hotel ligesom os andre.

Del dette indlæg


Link til indlæg

..Der vil altid være penge i at slå sig op som "Sygdomsbekæmper", men det ældste tilfælde af kræft der er fundet, er i en 1,7 millioner år gammel tå, så i mange år har man sikkert forsøgt at finde en kur, men det er, trods mange milliarder af kroner, $, £ og Euro endnu ikke lykkedes..

Selvom Bob Marley nok i festligt lag havde røget en bønne eller to og hans lunger sikkert havde fået meget røg, så døde han af kræft i storetåsneglen.

http://www.jamaicaobserver.com/news/How-much-do-you-know-about-what-killed-Bob-Marley-_80658

Redigeret af ppd

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...