Hop til indhold
KF

Fredagens strøtanker..

Recommended Posts

Solen skinner, hjulstøjen er monoton underlæg til den uinteressante talestrøm fra bilens højtalere, og jobbet er rutinepræget, grænsende til det kedsommelige - og så er det tankerne begynder at vandre..

Demokrati = Konsensus
Konsensus = Fordummelse
Fordummelse = Befolkningen
Befolkningen = Demokrati

Demokrati er farligt, hvis man ikke forstår at dosere det i bittesmå doser.

Go' Fredag.

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Utroligt man kan finde så store tanker på en hjemmeside som i bund og grund handler om den mandlige udløsning.

Hvis man så blot holdt dette forums "feed" fra forsiden og side-bar, så kunne de store tanker holdes indenfor den lille eksklusive kreds af store filosofer,  der befolker dette forum.

Del dette indlæg

Link til indlæg
KF skrev, for 37 minutter siden:

Demokrati = Konsensus
Konsensus = Fordummelse
Befolkningen = Demokrati

Jeg vil nu hellere tage afsæt i, at demokrati er en skrøbelig størrelse, der for at kunne fungere kræver befolkningens fulde opbakning, og vilje til at kæmpe for det. Jeg har nu svært ved at få øje på fordummelsen af befolkninger der lever i demokratiske samfund. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
KF skrev, 1 time siden:

Solen skinner, hjulstøjen er monoton underlæg til den uinteressante talestrøm fra bilens højtalere, og jobbet er rutinepræget, grænsende til det kedsommelige - og så er det tankerne begynder at vandre..

Demokrati = Konsensus
Konsensus = Fordummelse
Befolkningen = Demokrati

Go' Fredag.

KF.

Kunne du tænke dig at uddybe hvad du mener med den sidste sætning?

Del dette indlæg

Link til indlæg
TheVoice skrev, for 22 minutter siden:

Jeg vil nu hellere tage afsæt i, at demokrati er en skrøbelig størrelse, der for at kunne fungere kræver befolkningens fulde opbakning, og vilje til at kæmpe for det...

At demokrati er farligt, skulle forståes derhen, at med demokrati risikerer man, at selv tosser med vanvittige ønsker, kan samle flertal for tiltag, som kraftigt indskrænker minoriteters rettigheder. 

TheVoice skrev, for 31 minutter siden:

...Jeg har nu svært ved at få øje på fordummelsen af befolkninger der lever i demokratiske samfund. 

Har du lyttet til folk for nylig?.

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
KF skrev, for 13 minutter siden:

At demokrati er farligt, skulle forståes derhen, at med demokrati risikerer man, at selv tosser med vanvittige ønsker, kan samle flertal for tiltag, som kraftigt indskrænker minoriteters rettigheder. 

KF.

Man kan jo ikke sætte lighedstegn imellem demokrati og ubetinget retfærdighed set den enkeltes brugers subjektive synspunkt. 

Selvfølgelig har jeg lyttet til folk, og selvom jeg betragter mig som rimelig begavet, fremstår de andre ikke som dumme.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
TheVoice skrev, for 31 minutter siden:

Man kan jo ikke sætte lighedstegn imellem demokrati og ubetinget retfærdighed set den enkeltes brugers subjektive synspunkt. 

Bingo. Derfor skal man være varsom, med demokratiet.

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
KF skrev, for 56 minutter siden:

KF.

Jeg tror at man skal passe gevaldigt på med at lade de højtråbende folk være repræsentative for hele befolkningen, præcis som i andre tilfælde, så er langt de fleste faktisk ganske fornuftige, der er desværre bare nogle højtråbende hylekor der har en tendens til at forsøge at rende med dagsordenen. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
KF skrev, for 2 timer siden:

Demokrati = Konsensus
Konsensus = Fordummelse
Befolkningen = Demokrati

Go' Fredag.

KF.

Vil du dermed sige, at du går ind for et demokrati a la Erdogan? For det er da i bittesmå doser!

Del dette indlæg

Link til indlæg
KF skrev, 1 time siden:

Sådan nogle som Enhedslisten og hvad de andre kommunister nu hedder? ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Cocoloco skrev, for 2 timer siden:

Utroligt man kan finde så store tanker på en hjemmeside som i bund og grund handler om den mandlige udløsning.

Det er såmænd bare KF's form for udløsning :D. Så alt er i skønneste orden :lol:.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 2 timer siden:

Vil du dermed sige, at du går ind for et demokrati a la Erdogan? For det er da i bittesmå doser!

Nej.

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
gerog skrev, for 2 timer siden:

Sådan nogle som Enhedslisten og hvad de andre kommunister nu hedder? ;)

Du læste mine tanker!. :D

Del dette indlæg

Link til indlæg

Minimal stat...alt andet markedet, så politi, forsvar, domstole og kriminalforsorgen, og dog kriminslforsorgen kan udliciteres, forsvaret kan vi betale os fra via NATO, lade tyskerne håndhæve luft og søforsvar mod betaling, og lade svenskerne tage sig af landfast forsvar mod betaling, så det eneste samfundet sksl bestå,af og have demokratisk styring erpoliti og domstole, det er demokrati i en lille dosis

Del dette indlæg

Link til indlæg

Onslow, det du talar om kan av både svenskar och danskar uppfattas som en backout av freden i Roskilde och en svensk ockupation av Danmark.

Ett försök till en sådan ballade får nog folk på båda sidor av sundet att börja värma tjära och samla fjäder till allas våra politiker.

Men ja, Sveriges försvarsmakt skulle verkligen behöva pengarna.

:D:D:D

Redigeret af Lillemand
stavfel

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Ralph Nord
KF skrev, for 8 timer siden:

KF.

Forstår jeg det korrekt, hvis jeg antager, at du foretrækker teknokrati istedet for demokrati ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lillemand skrev, for 13 timer siden:

Onslow, det du talar om kan av både svenskar och danskar uppfattas som en backout av freden i Roskilde och en svensk ockupation av Danmark.

Ett försök till en sådan ballade får nog folk på båda sidor av sundet att börja värma tjära och samla fjäder till allas våra politiker.

Men ja, Sveriges försvarsmakt skulle verkligen behöva pengarna.

:D:D:D

Øh, hvorfra har du hentet det eller blot set mig i denne tråd?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ralph Nord skrev, for 12 timer siden:

Forstår jeg det korrekt, hvis jeg antager, at du foretrækker teknokrati istedet for demokrati ?

Nej. Jeg foretrækker fri kapitalisme, og at lade folk selv bestemme, hvad der er godt for dem.

Essensen er, at man bør være varsom når man lader flertallet bestemme over minoriteter. Det kan nemt ende som flertalstyrrani.

KF.

Redigeret af KF
Tilføjelse

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 26 minutter siden:

En automatreaktion?. :D

Eller bare et svar, postet i den forkerte tråd...

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
KF skrev, for 17 minutter siden:

Nej. Jeg foretrækker fri kapitalisme, og at lade folk selv bestemme, hvad der er godt for dem.

Javel, men "fri kapitalisme" har jo ikke så meget med den politiske styreform (demokrati/mangel på samme) at gøre. Det er er rent økonomisk begreb, mens din trådstart jo går på det politiske.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 37 minutter siden:

Mina ödmjuka ursäkter, jag blandade samman två trådar jag läste i löpet av en kort tid - inlägget var riktat till Alko.

Lille

Redigeret af Lillemand

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lillemand skrev, for 1 minut siden:

Mina ödmjuka ursäkter, jag blandade samman två trådar jag läste i löpet av en kort tid - inlägget var riktat till Alko.

Lille

Alt forladt. ;) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 5 minutter siden:

Javel, men "fri kapitalisme" har jo ikke så meget med den politiske styreform (demokrati/mangel på samme) at gøre. Det er er rent økonomisk begreb, mens din trådstart jo går på det politiske.

At lade markedet (folket) bestemme, ér en styreform.

Og politik ér økonomi.

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...