Hop til indhold
Onslow

Random dumsker i dag

Recommended Posts

I mine unge dage var det en velkendt sandhed, at hvis du ville falde i med tapetet og i øvrigt ikke havde noget selvstændig mening om noget som helst, så havde du oftest følgende karakteristika, du.:

Drak Tuborg
Røg Prinz
Kørte Toyota Corolla.

Hvordan ser det ud i dag?

Jeg lægger ud med mit bud.
Drikke Cafe Latte og/eller Skyr
Damper E-cigaret
Kører VW Up eller Passat.

For lige at få det på det rene, jeg.:

Drikker papvin i køkkenet og gerne Valpolicella ved bordet.
Har aldrig fået lært at ryge.
Kører efter at have været igennem mange mærker Dacia Duster 4x4.

Kom frisk! :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej Onslow,

Drikker tuborg/carlsberg, øl i det hele taget + wodka /redbull, rødvin, + en masse andet :D

spise bøffer, fisk, italiensk, fransk mad, gerne lidt af det hele.

Køre citroen jumpy varebil + ford focus.

har i det hele tager en meget bred smag :rolleyes:;)

sgu ikke helt sikker på at jeg altid falder i et med tapetet, men er det heller meningen ?

Mvh

Elsker Kvinder - jo fler jo bedere :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, 1 time siden:

I mine unge dage var det en velkendt sandhed, at hvis du ville falde i med tapetet og i øvrigt ikke havde noget selvstændig mening om noget som helst, så havde du oftest følgende karakteristika, du.:

Drak Tuborg
Røg Prinz
Kørte Toyota Corolla.

Hvordan ser det ud i dag?

Jeg lægger ud med mit bud.
Drikke Cafe Latte og/eller Skyr
Damper E-cigaret
Kører VW Up eller Passat.

For lige at få det på det rene, jeg.:

I den del af hovedstaden hvor jeg bor, er det de følgende der falder i med tapetet:

Kigger med væmmelse på de der ryger. Hverken tobak eller e-cigaretter er accepteret

Skyr til morgenmad, yoghurt med frugt er SUKKERBOMBER... så, uha, de der køber det er mærkelige

Kører i Citroen, VW UP eller har ikke bil

Køber kun økologisk (Irma har stort set ikke andet) og kigger ved væmmelse på de, der ikke gør

Rose vin er stort til cafe-besøg. Anden vin hjemme eller på restaurant. Udenlandsk øl eller mikrobryg. Ingen store mærker.... de er til pøblen

Cafe latte. Men aldrig sådan som den serveres.... der skal altid liiiiige noget ekstra.Mælken varmere eller koldere end sidst osv osv osv (ikke at de kan smage forskel)

Det er helt OK og accepteret at stemme Alternativet, Radikale eller...... nej, egentlig ikke andet.

Hvis du ikke har en universitetsgrad og du ikke er ansat i det offentlige, falder du HELT ved siden af.

Hvis du holder andet end politiken, må det hellere være information..... andet er alt alt for kommercielt (!!) og stempler dig som kultur-løs.

• Synes godt om 1
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 7 timer siden:

I den del af hovedstaden hvor jeg bor, er det de følgende der falder i med tapetet:

Kigger med væmmelse på de der ryger. Hverken tobak eller e-cigaretter er accepteret

Skyr til morgenmad, yoghurt med frugt er SUKKERBOMBER... så, uha, de der køber det er mærkelige

Kører i Citroen, VW UP eller har ikke bil

Køber kun økologisk (Irma har stort set ikke andet) og kigger ved væmmelse på de, der ikke gør

Rose vin er stort til cafe-besøg. Anden vin hjemme eller på restaurant. Udenlandsk øl eller mikrobryg. Ingen store mærker.... de er til pøblen

Cafe latte. Men aldrig sådan som den serveres.... der skal altid liiiiige noget ekstra.Mælken varmere eller koldere end sidst osv osv osv (ikke at de kan smage forskel)

Det er helt OK og accepteret at stemme Alternativet, Radikale eller...... nej, egentlig ikke andet.

Hvis du ikke har en universitetsgrad og du ikke er ansat i det offentlige, falder du HELT ved siden af.

Hvis du holder andet end politiken, må det hellere være information..... andet er alt alt for kommercielt (!!) og stempler dig som kultur-løs.

Haha.. det er da lige til at sidde og klukke lidt over. Satme glad for jeg ikke bor dér!. :mrgreen:

KF.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

I den del af provinsen hvor jeg bor, er det de følgende der falder i med tapetet:

• Undrer sig over hvorfor nogen ikke ryger - hverken tobak, hash, eller E-cigaretter. Eller er imponeret over det, for det ses sjældent.
  • Ingen morgenmad - men over i Rema og hente dagens "bekæmp madspild" tilbud. Uanset hvad det er. Hvis det kan varmes i mikroovn, er det et stort plus.
  • Har ingen kørekort - går rundt, kører ulovligt på scooter, eller tager bussen.
  • Kvinderne pimper papvin hjemme, mændene drikker sort Slots fra grænsekioskerne (købt af den lokale leverandør, der tager turen hver uge) - og ude drikkes udelukkende Tuborg øl, om det så er på bodegaen eller kineser-restauranten hvor man får buffet & ad libitum drikkevarer for 298,- (én gang om året, når familien skal inviteres på fødselsdagen).
  • Køber aldrig økologisk. Ved ikke helt hvad det er. Køber altid Rema's "eget mærke".
  • Kaffe drikkes sort, eller med rigelige mængder pulverfløde.
  • Det er sejt at stemme DF (og sige "de krakamutter skal fandme bare sendes hjem hvor de kom fra!"). Ligesom det forventes at man mener JBO har fået en af sine kugler i hovedet, og generelt bare ikke er til at holde ud at høre på. Det kan til nød accepteres at nogle stemmer S og V, mest fordi det gjorde deres forældre.
  • Det er ligeså sejt, ikke at stemme - hvis man siger at "det gider jeg sgu ikke, der er ingen af de tumper der fatter noget af hvad der sker ude i det virkelige liv". Det giver lidt street cred.
  • Hvis man har en videregående uddannelse, og tjener over gennemsnittet af befolkningen, falder man HELT ved siden af.
  • Man læser ugeposten - den husstandsomdelte gratis annonceavis. Intet andet.
  • Man har en sagsbehandler på kommunen.

Jeg stritter nok lidt ud fra tapetet, her i nabolaget - men huslejen er overkommelig :D

KF.

Redigeret af KF
  • Synes godt om 1
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
prøvemanden skrev, for 8 timer siden:

drikker øko vin/øl.

vegan/vegetar. ryger ikke !

cykler, gerne Christiania cykel:-)

Jeg vidste det!. Hippie!. Alt giver mening nu. :D

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 9 timer siden:

or lige at få det på det rene, jeg.:

Jeg,

• Kan godt lide pap-hvidvin, men drikker det kun i selskab med piger. Drikker vand, ufiltreret frugtjuice, light sodanvand, eller øl. - Drikker husets rødvin, på restaurant.
  • Har røget, holdte for en del år siden.
  • Kører kedelig Renault på gule plader - har tidligere haft flere biler i luksusklassen. Har en "sjov" veteranbil, som luftes når vejret er til det. Og et par biler til videresalg. Og eget værksted. (hobby).

KF.

PS. Onslow, du glemte at sige du drikker nossebajere på vejen hjem. Det gør jeg også - mest om fredagen, men af og til også lille-fredag :-)

Redigeret af KF

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Ralph Nord

Drikke:

Jeg er amatør gastronom og bruger hæderlig hvid papvin i min risotto, hæderlig rød papvin i mine reduktionssaucer, mørk porter/stout special øl og flaskevin i mine gryderetter og marinader.

Når jeg drikker så foretrækker jeg bedre mørk specialøl. Jeg kan da drikke en Tuborg/Royal pilsner eller Classic, men det er bare ret kedelig uinspirerende øl efter min mening. Favorit mærkerne indenfor special øl er Svaneke, Herslev, Fur, men også de billigere Lottrup og Skovlyst laver fine lidt mørkere ale. Men jeg elsker at prøve nye ølmærker hele tiden.

Hvad angår vin, så er jeg klart mest til rødvin og her drikker jeg alt mørkt fra Italien, Argentina, Australien, Frankrig og Spanien. Favoritten fra Frankrig er nok Gevrey Charmbertin, Beaune, Macon, men også en mørk fyldig CNDP eller Gigondas kan gøre aftenen god. En god Ripasso, Amarone eller Brunello fra Italien kan også gøre underværker, og skal der spares så køber jeg hellere Sydafrikansk eller Australsk end fra Europa. Elsker også champagne og mousserende vine, men prøver at undgå at drikke dem for øjeblikket, er bedst egnet til sommer og forår.

Rygning:

Røg engang i 1 års tid i starten af min studietid på Kbh Uni, men opgav det pga dårlig smag i munden og ulækre stinkende fingre. Røg Camel med filter dengang.

Transport:

Intet kørekort (spørg ikke hvorfor), så Taxi og Tog er min vej frem og tilbage :D

Tøjstil:

Jeg har mere tøj end min kæreste, og hun har en del. Er mest til mærkevare, er trods alt opvokset i Rungsted, så har vel 40 Lacoste poloer, 60 Ralp Lauren poloer, 12-15 skræddersyede habitter (har ikke råd til Kiton habitter desværre), 50-60 Eton & Stenström skjorter og en masse andet. Kan godt lide at være klædt i godt kluns.

Politisk standpunkt:

Ja, I ved jo, hvad jeg finder er det største problem i Europa og Danmark i dag. Jeg har aldrig stemt på DF eller til højre for Venstre før. Sidst stemte jeg for første gang blankt, næste gang stemmer jeg 95% sikkert på Nye Borgerlige. Engang var Uffe Elleman nærmest mit idol (ja, jeg var ung og naiv dengang). I dag er Venstre langt langt langt væk fra at få min stemme med den gang inkompetente fjolser, der sidder ved roret lige nu.

Interesser:

Udover politik, så er gastronomi min helt store interesse og jeg har en køkken kniv samling på 25-30 top knive og kobber, PLY & støbejerns gryder og pander fra Mauviel, Le Creuset, Staub og Demeyere i mit køkken. Ellers træner jeg fitness 2-3 gange om ugen for at holde mig i form. Har spillet en del golf, tennis, fodbold og snooker/pool i årtier, men grundet et dårligt knæ, så er det nu kun fitness jeg dyrker (Ja, snooker kan også være hårdt for et knæ...hæ.hæ) Jeg er IT og tech nørd, og går stadig en del op i dette område.

----------------------------

Jeg ved ikke, hvordan den generelle type er hvor jeg bor, da det er lidt svært at sætte profil på.

Men det er ikke så meget muslimer i gadebilledet, der irriterer mig, selvom nogle tror det ville være mit svar. Der kan I tro om igen. Jeg er imod Islam, ikke muslimer.

Hipster typerne kan få mig til at ryste på hovedet og grine skjult eller åbenlyst af dem.

Hipsters er efter min mening de kiksede typer fra klassen, der aldrig følte sig accepteret, var kloge nok til at være nummer 1 i klassen, var pæne nok til at blive attrået af pigerne i klassen og bare gik i kikset tøj og så kiksede ud. De har så fundet deres niche ved at gro et kæmpe latterligt fuldskæg, gå i sandaler eller udtrådte kiksede sneakers, armytøj eller kiksede pædagog-agtige skinny jeans og Fjallräven overjakker og kører på Christania bike. De ser så kiksede ud, at selvom jeg har set 10.000 alt for mange af disse hipster typer, så griner jeg lidt hver gang jeg ser en, fordi de bare ser så latterlige ud og virker som om de er så seje og har helt kontrol over situationen. De unævnelige smarte fyre smiler også af dem og tænker: "Hold da kæft, det bliver let at få de danske piger med sådan en gang kiksede nørdede grimianer som mine konkurrenter"

Hipstertypen er den danske skændsel efter min mening.

De er ofte bedøvende ligeglad med at købe kvalitetesprodukter. Hint: Alt økologisk er ikke altid den bedste kvalitet.

De er sjældent feinsmakere i køkkenet, og køber gerne ind på en perle-grill, når de skal have aftensmad.

De drikker som regel dødsyg øl, Tuborg eller Royal pilsner. Er det helt vildt, så ryger der en IPA ned. Mørk øl siger dem intet. De er til det lyse blege øl. 

Skal de drikke vin, så er den billige fra Netto til 45,- flasken. Landet, vinden kommer fra, er de ligeglade med.

De ryger cigaretter uden filter, fordi de tror det gør dem ekstra seje. Helst Kings uden filter. Så føler de dig rigtig intellektuelle. 

Mvh Ralph

Del dette indlæg

Link til indlæg

Drikker øl, vin, gin-tonics, espressokaffe mm..

Ryger ikke

Kører Toyota. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kære deltagere i denne tråd, gør jer selv den tjeneste at læse denne.:

Hvert ord i artiklen er velovervejet og giver stof til eftertanke, altså med mindre man er dumsker. ;) 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Er jeg den eneste der finder det bare en smule ironisk, at definere sig selv i forhold til "de andre dumskere" ene og alene ud fra hvad man forbruger?
Er det blevet det eneste gængs accepterede værdisæt? Hvad blev der af det man skaber? det man tror på? det man tænker?
Jeg finder det dybt bekymrende.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg synes det er lidt sjovt med den der type kategorisering. Personligt har jeg det sådan, at folk må sgu gøre hvad de vil, bare de ikke skader andre, men som Onslow så smukt smækker op, så er der visse ting man skal gøre, for ikke at skille sig alt for meget ud. 

Personligt: Er jeg holdt med at ryge, nu ikke ryger i 2½ år, men jeg har intet imod at folk ryger sig en smøg eller en riefer, hvis det kan glæde dem

Jeg drikker whisky, hvis jeg endeligt skal indtage noget sprut, og det skal være single malt whisky, og kun fordi jeg er en satans snob på det område, ellers vil jeg kedeligt nok hellere have en kop kaffe :D 

Mht. køretøj, så har jeg haft adskillige biler, men kun fordi offentlig trafik til arbejdspladser var noget nær en umulighed. I dag hvor jeg pga. PTSD er førtidspensionist, har jeg ikke brug for en bil, men har dog af ren og skær bekvemmelighed anskaffet mig en scooter ( så falder jeg også ind med Randersdrengene :D )

Mht. hvad andre gør, kan jeg kun skrive, vær mennesker, lad være med at få tyndskide, fordi nogle ikke gør som dig, men gør, hvad der passer dem,  nyd nu det satans liv, brug sparepengene på nogle dejlige gp'ere og husk vi har vistnok kun et liv, ikke at jeg ved det med sikkerhed, men jeg tror det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
SalteFanden skrev, 1 time siden:

Er jeg den eneste der finder det bare en smule ironisk, at definere sig selv i forhold til "de andre dumskere" ene og alene ud fra hvad man forbruger?
Er det blevet det eneste gængs accepterede værdisæt? Hvad blev der af det man skaber? det man tror på? det man tænker?
Jeg finder det dybt bekymrende.

Næh. Jeg er faktisk enig med dig. Jeg ser en masse der skriver om sig selv. Hvis det er det de skulle, har jeg bare misforstået @Onslow's trådstart. Jeg troede det var for at se stereotyper og hvor/hvordan man falder i med tapetet. I så fald havde det været sjovt.Nu remser folk bare noget op......Når det så er sagt, er der ingen i den del f KBH jeg bor i der skaber noget. Tror jeg.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en bruger eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at kunne skrive en kommentar

Blev gratis medlem

Opret en bruger på Eroguide.dk. Det er helt gratis!

Opret en ny bruger

Log ind

Har du allerede en bruger? Log ind her.

Log ind nu