19517 575 Skrevet 7. Oktober, 2017 Min sexoelle demut var med en kvinde der boede på sønder boulevard. Jeg var 15 år og betalte det selv. Åååh jeg var nervøs, men også så spændt. Det er den samme spændte fornemmelse jeg får hver gang jeg skal besøge, eller have besøg af, en kvinde. https://www.b.dk/globalt/norsk-forbud-mod-prostitution-virker-efter-hensigten Jeg bliver bare så bange hver gang der er positive artikler imod sexkøb. Jeg siger til mig selv, at det ikke kommer til at ske i Danmark. Men når jeg kommer til at klikke på sider som denne (linket) bliver jeg bare så bange for, at jeg skal tilbringe resten af mine dage uden, enten at være sammen med en smuk ung kvinde, eller blive kriminaliseret for mine lyster. Deler du min frygt? 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9405 Skrevet 7. Oktober, 2017 Jeg deler ikke din frygt. For mit vedkommende er købesex blot et krydderi i min tilværelse, som i øvrigt inkludere tilpas kvindeligt selskab uden for branchen. Dette ikke skrevet for at se nedsættende på andre, men blot til forklaring. Nu har vi jo ikke den situation, hvor det er ulovligt, For mit vedkommende vil jeg ikke udelukke, at jeg så bare fravalgte de selvforkælelsesoplevelser. Omvendt har jeg også fantasi til at forestille mig, at ved ekstra påpasselighed kunne jeg sikkert sagtens stadig købe sex uden at risikoen skulle blive specielt stor for eksempelvis at rende ind i en bøde. Det vil sige at jeg antager at staffen nok som i Norge vil blive en bøde. Med hensyn til den artikel der henvises til, ved jeg godt at formålet lidt banalt sagt er "Der kan i bare se, antallet at menneske handel er faldet efter vi indførte et total forbud". Jeg er ikke så sikker på at det nu også hænger således sammen. Jeg er dog enig i, at det nok har haft den effekt, at færre mænd køber sex og færre ellers velfungerende kvinder har lyst til at træde ind i et kriminelt univers, uagtet om det eksempelvis kun er mændene der straffes. Det er jo fint nok, at man har høstet lidt effekter fra et totalt forbud, men hvis man ellers ikke gør noget, vil tallet jo ikke falde yderligere. I Danmark har man valgt en anden vej, selvom mange faktisk ikke tror at politiet gør noget for at bekæmpe menneske handel. I Danmark opsøger man steder og monitorer personer, hvor man har en mistanke om, at der ikke er tale om frivillig og lovlig prostitution. Hvor udbredt menneske handel er i Danmark har jeg ingen anelse om, men jeg foretrækker vores tilgang, hvor man gør direkte efter problemet og ikke laver generelle forbud der rammer alt for bredt. I øvrigt skal man jo også huske på, at definitionen på menneske handel kan afvige fra land til land. Ser man på de politiske dagsordener i Danmark er der ikke meget der tyder på, at prostitution på den korte bane bliver et hot issue - Der er simpelthen ikke stemmer i. I de andre skandinaviske lande ser man nok også helt anderledes på det som vi kalder lovlig prostitution. De opfatter det som kvinde undertrykkelse i Danmark betragter man lovlig prostitution som et socialt problem. Dette gør faktisk en stor forskel, hvis man ønsker at begrænse udbredelsen. Jeg kan tage fejl og fremtiden kan ændre sig, men i Danmark skelner man meget præcist imellem menneske handel og lovlig prostitution, og diverse politiske tiltag for at begrænse begge dele er meget forskelle. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Virgula 498 Skrevet 10. Oktober, 2017 (edited) TheVoice skrev, den 7/10/2017 at 17:04: ... Hvor udbredt menneske handel er i Danmark har jeg ingen anelse om, men jeg foretrækker vores tilgang, hvor man gør direkte efter problemet og ikke laver generelle forbud der rammer alt for bredt. I øvrigt skal man jo også huske på, at definitionen på menneske handel kan afvige fra land til land. Ser man på de politiske dagsordener i Danmark er der ikke meget der tyder på, at prostitution på den korte bane bliver et hot issue - Der er simpelthen ikke stemmer i. .. Jeg kan tage fejl og fremtiden kan ændre sig, men i Danmark skelner man meget præcist imellem menneske handel og lovlig prostitution, og diverse politiske tiltag for at begrænse begge dele er meget forskelle. Som omhandlet for nyligt i en anden tråd er antallet af dokumenterede ofre for trafficking steget fra 71 i 2014 til 121 i 2016 (Center mod menneskehandel). Og så er der naturligvis alle de udokumenterede tilfælde. De fleste af de dokumenterede tilfælde er nigerianske kvinder. Mht. definitionerne tror jeg, du tager fejl, Voice. Definition i den danske lovgivning er nærmest skrevet direkte af efter FN's erklæring på området, Palermoprotokollen, og det skulle undre mig meget, om det samme ikke også er tilfældet i vores nabolande. Pointen med protokollen er netop, at man i fællesskab definerer et problem, som alle efterfølgende med deres underskrifter forpligter sig til at gøre noget ved. De grundlæggende årsager til trafficking skal findes i tre forhold: 1) fattigdom i hjemlandet, 2) vores lukkede grænser (man har brug for hjælp for at komme ind) og 3) efterspørgslen efter sexydelser hos os. Vil man have ram på trafficking, er det helt klart det tredje af disse forhold, som er nemmest at gå til. Sexkøb hos menneskehandlede er faktisk allerede kriminaliseret i DK, så du har ret i, at man skelner, Voice, men i praksis har dette forbud vist sig svært at håndhæve. Men for nu at komme til pointen: Vores danske politikere er (heldigvis) ikke så ideologiske, når det kommer til prostitution, som politikerne i vores nordiske nabolande, men vedbliver antallet af handlede kvinder med at stige i DK, vil en generel kriminalisering af sexkunderne før eller siden også dukke op på den politiske dagsorden hos os. Alt andet vil være ulogisk. Lad os krydse fingre for, at politiet får lidt bedre held med deres trafficking-indsats, end de har haft ind til videre. Redigeret 10. Oktober, 2017 af Virgula Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9405 Skrevet 11. Oktober, 2017 Virgula skrev, for 5 minutter siden: Mht. definitionen tror jeg, du tager fejl, Voice. Definition i den danske lovgivning er nærmest skrevet direkte af efter FN's erklæring på området Jeg må så sige, at googler man paragrafferne er det ualmindeligt svært for almindelige mennesker, at få svar på f.eks. Er der tale om menneskehandel, hvis en kvinde betaler nogen for at hjælper hende I gang med prostitution I f.eks Danmark, hvis der er sket af egen fri vilje. Er der tale om menneskehandel, hvis en kvinde optager gæld hos dem der hjælper hende I gang med prostitution I f.eks Danmark, hvis der er sket af egen fri vilje, og det afdrages på lige fod med almindelige afdragsordninger. Jeg har I hvert fald lidt svært ved at finde ud af, hvordan man ser på 1 og 2. Jeg har ligeledes svært ved at kunne læse mig frem til, om der indgår elementer af social nød i definitionerne Min pointe er såmænd blot, at udover det åbenlyse, at nogen ejer et andet mennesker og sælger det, er det faktisk vigtig, at almindelige mennesker ved hvor går grænserne for hvornår det er menneske handel og hvornår der er tale om almen prostitution. Jeg betvivler på ingen måde at de oplyste tal nok skal passe, men jeg vil bare gerne vide om f.eks. nr. 2 som er en ganske almen fremgangsmåde med regnes eller ej. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
SpankingSub 1051 Skrevet 14. Oktober, 2017 (edited) Jeg vil ikke gøre mig klog på love, regler og statetestikker men jeg tror at et forbud mod prostition kun vil øge menneskehandlen og muligvis antallet af voldtægter. Organisationen bag menneskehandel er i forvejen kriminel og en lovovertrædelse fra eller til betyder ikke det store Ved at fjerne den del af de prostituerede som ikke er handlet forbedre kun markeds vilkårne for de handlede. Jeg mener at kunne huske at antallet af voldtægter steg i Sverige efter at forbudet mod prostution blev indført? Politikerne bør erkende at prostition altid har og altid vil findes. Og derfor bør indrette lovgivningen så de kvinder der gerne vil yden sexservice beskyttes bedst muligt især mod udnyttelse og menneskehandel. Det sket bedst i et lovligt miljø. PS hvor går grænsen mellemm elskerinde og prostituret? Redigeret 14. Oktober, 2017 af SpankingSub Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Virgula 498 Skrevet 14. Oktober, 2017 (edited) Enig. Jeg tror heller ikke, at en kriminalisering af kunderne vil reducere summen af menneskelig lidelse på kloden. Tværtimod, en masse fattige kvinder fra den 3. verden vil blive frataget en af de meget få reelle muligheder, de har for at skabe et bedre liv for dem selv og deres familier. For langt hovedparten af sexmigrantarbejderne er prostitutionen nemlig ikke problemet, men løsningen på problemet (fattigdom). Og betragter man disse kvinder som passive hjælpeløse ofre, har man virkelig ikke fattet særlig meget - der er tale om stærke handledygtige kvinder, som ved, hvad de har gang i, og fortjener at blive omtalt med respekt (som altid når vi diskuterer disse emner, henviser jeg til Sine Plambechs og Marlene Spangers forskning på området). Men så er der lige en lille gruppe, som lever og arbejder under, hvad der må betragtes som slavelignende vilkår, og en lidt større gruppe, som befinder sig i en slags gråzone (hvor der heller ikke er rart at være). Og jeg skal ikke gøre mig klog på, hvor grænsen præcist går mellem en rimelig og en urimelig gæld til bagmændene, men suppleres gælden af vold, trusler, afpresning og juju-ed, er enhver tvivl i hvert fald væk. Udfordringen for os, der er imod en kriminalisering af kunderne, er ,at antallet af handlede kvinder tilsyneladende er steget i DK, samtidig med at det er faldet i Norge og Sverige. Dette giver naturligvis fortalerne for et forbud gode kort på hånden, for en sådan udvikling er naturligvis svær at leve med i længden. Personligt sætter jeg min lid til, at politikerne ikke kaster sig ud i forhastede konklusioner, men i stedet lytter til forskningen. Og så synes jeg i øvrigt, at betegnelserne menneskehandel og menneskehandlede er åndssvage. Hovedsagen må være, at der er tale om ufrie mennesker, der handler under tvang - om de i den forbindelse også har indgået i en eller anden form for transaktion, må være underordnet. Redigeret 14. Oktober, 2017 af Virgula Sjusk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Trinetease Skrevet 14. Oktober, 2017 TheVoice skrev, den 11/10/2017 at 02:12: Jeg må så sige, at googler man paragrafferne er det ualmindeligt svært for almindelige mennesker, at få svar på f.eks. Er der tale om menneskehandel, hvis en kvinde betaler nogen for at hjælper hende I gang med prostitution I f.eks Danmark, hvis der er sket af egen fri vilje. Er der tale om menneskehandel, hvis en kvinde optager gæld hos dem der hjælper hende I gang med prostitution I f.eks Danmark, hvis der er sket af egen fri vilje, og det afdrages på lige fod med almindelige afdragsordninger. Jeg har I hvert fald lidt svært ved at finde ud af, hvordan man ser på 1 og 2. Jeg har ligeledes svært ved at kunne læse mig frem til, om der indgår elementer af social nød i definitionerne Min pointe er såmænd blot, at udover det åbenlyse, at nogen ejer et andet mennesker og sælger det, er det faktisk vigtig, at almindelige mennesker ved hvor går grænserne for hvornår det er menneske handel og hvornår der er tale om almen prostitution. Jeg betvivler på ingen måde at de oplyste tal nok skal passe, men jeg vil bare gerne vide om f.eks. nr. 2 som er en ganske almen fremgangsmåde med regnes eller ej. Ifølge politiet er både 1 og 2 inde under hvad de betragter som handlede kvinder. Jeg har spurgt politiet flere gange og svaret har været det samme hver gang. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9405 Skrevet 14. Oktober, 2017 Trinetease skrev, for 45 minutter siden: Ifølge politiet er både 1 og 2 inde under hvad de betragter som handlede kvinder. Jeg har spurgt politiet flere gange og svaret har været det samme hver gang. Tak for opklaringen. Reelt betyder det jo så også, at en vis af kvinderne i det udenlandske segment betragtes som handlede kvinder, også selvom mange af deres gæster ikke betragter dem som handlede. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Virgula 498 Skrevet 15. Oktober, 2017 TheVoice skrev, for 17 timer siden: Tak for opklaringen. Reelt betyder det jo så også, at en vis af kvinderne i det udenlandske segment betragtes som handlede kvinder, også selvom mange af deres gæster ikke betragter dem som handlede. ...og de i øvrigt heller ikke selv gør det (altså ser sig som handlede). Det lyder i den grad som opskriften på en svag og ufokuseret politiindsats. Politiet burde koncentrere sig om at hjælpe dem, der har brug for hjælp. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Trinetease Skrevet 15. Oktober, 2017 Jeg syntes at det er helt ok at kalde dem handlede..... Det er bestemt ikke peanuts de betaler for at få ‘hjælp’ til at blive installeret her i dk. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
prøvemanden 674 Skrevet 15. Oktober, 2017 hej. Tror at det var mere risiko forbud mod køb af sex, da de fleste leder af partierne var kvinder.. den gang var der mere snak om det... reden var inde i mange debatter, dem hører man ikke så meget til mere.... JA vi har handlet kvinder i DK, dem er det jo ulovligt at købe sex af... der er nok også mænd/drenge som handles.. Det løste desværre ikke problemet i Tyskland da man gjorde det lovligt at drive bordeller mv... samt har Holland også problemer med handlet kvinder... Tror desværre straffen er lille og pengene store, i sexhandlen/handlen med mennesker... I forhold til stoffer, læste engang at en del kriminelle netværk var skiftet over til mennesker, ikke så stor risiko ved at handle med mennesker... De åbne grænser i EU har nok ikke gjort det bedre... prøvemanden Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg