Hop til indhold
Finn1101

Gigoloen - er han også et offer?

Recommended Posts

Nu anerkender jeg fuldt ud at der kan være alvorlige sociale problemer forbundet med prostitution, men samtidig er det min bestemte opfattelse, at der også er en stor del kvindesagskamp i spørgsmålet, og at denne ”svaghed” udnyttes på forskellig måde. Dette kommer tydeligt til udtryk, når man taler om gigoloer (altså mandige prstituerede), hvor man sjældent oplever det samme hylekor. 

Blandt de lidt vilde påstande er, at 80 % af alle prostituerede skulle have været misbrugt. Gad vide om det også gælder for mandlige prostituerede? 

Det uhyggelige er, at mange af os kunder, især os der ikke er helt unge, på et eller andet niveau er hoppet med i hylekoret. Det kommer fx til udtryk, når vi accepterer at blive snydt og bedraget. 

Hvis du er sent oppe, sender DR2 i nat kl.1.35 en britisk dokumentar fra 2015 om den moderne gigolo.

Redigeret af Finn1101

Del dette indlæg


Link til indlæg
Finn1101 skrev, for 55 minutter siden:

Nu anerkender jeg fuldt ud at der kan være alvorlige sociale problemer forbundet med prostitution, men samtidig er det min bestemte opfattelse, at der også er en stor del kvindesagskamp i spørgsmålet, og at denne ”svaghed” udnyttes på forskellig måde. Dette kommer tydeligt til udtryk, når man taler om gigoloer (altså mandige prstituerede), hvor man sjældent oplever det samme hylekor. 

Blandt de lidt vilde påstande er, at 80 % af alle prostituerede skulle have været misbrugt. Gad vide om det også gælder for mandlige prostituerede? 

Det uhyggelige er, at mange af os kunder, især os der ikke er helt unge, på et eller andet niveau er hoppet med i hylekoret. Det kommer fx til udtryk, når vi accepterer at blive snydt og bedraget. 

Hvis du er sent oppe, sender DR2 i nat kl.1.35 en britisk dokumentar fra 2015 om den moderne gigolo.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Link til britisk dokumentar fra 2015 på DR om den moderne gigolo

https://www.dr.dk/tv/se/den-moderne-gigolo-tv/-/den-moderne-gigolo 

Mens en tilsvarende udsendelse om en kvindelig prostitueret straks får opfølgende kommentarer i massemedierne, hvor vi får den sædvanlige ”sang,” så er der ingen reaktion, når der kommer til en mandlig prostitueret, og det undrer mig. 

Gigoloen - er han også et offer? Har han også været misbrugt i 80 % af tilfældene? Og så videre

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Finn1101 skrev, for 16 timer siden:

Nu anerkender jeg fuldt ud at der kan være alvorlige sociale problemer forbundet med prostitution, men samtidig er det min bestemte opfattelse, at der også er en stor del kvindesagskamp i spørgsmålet, og at denne ”svaghed” udnyttes på forskellig måde. Dette kommer tydeligt til udtryk, når man taler om gigoloer (altså mandige prstituerede), hvor man sjældent oplever det samme hylekor. 

Blandt de lidt vilde påstande er, at 80 % af alle prostituerede skulle have været misbrugt. Gad vide om det også gælder for mandlige prostituerede? 

 

Der er nok ingen tvivl om at der er et ret stort sammenfald mellem personer der er prostitueret og personer der har forskellige sociale problemer, herunder også at have oplevet misbrug. Der hvor kæden bare ofte hopper af i debatten når der går kvindesag i den, er hvad der kom først? Personens sociale problemer eller prostitutionen?

Er det prostitutionens skyld, hvis en person der måske har været omsorgssvigtet som barn, haft en omskiftelig skoletid, er blevet alkohol- eller stofmisbruger som ung, og har kastet sig over prostitution som voksen, har sociale problemer eller er blevet misbrugt som barn eller ung?

Det er sådan det tit fremstilles.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Dét, der bare undrer mig - blandt andet - er påstanden om at 80 % af alle prostituerede skulle have været misbrugt. Det virker voldsomt. Derimod lyder sandsynligt, hvis 80 % af alle prostituerede har haft en dårlig økonomi, men det fremgår ingen steder. Årsagen er altid noget andet; misbrug, manipulerende mænd også videre, og det undrer mig. Og tænker om det kun gælder for kvinder eller om det også gælder for mænd, der sælger sex?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Finn1101 skrev, for 15 minutter siden:

Dét, der bare undrer mig - blandt andet - er påstanden om at 80 % af alle prostituerede skulle have været misbrugt. Det virker voldsomt. Derimod lyder sandsynligt, hvis 80 % af alle prostituerede har haft en dårlig økonomi, men det fremgår ingen steder. Årsagen er altid noget andet; misbrug, manipulerende mænd også videre, og det undrer mig. Og tænker om det kun gælder for kvinder eller om det også gælder for mænd, der sælger sex?

Nu skal du heller ikke glemme følgende faktorer som bl.a. er:
- Hvem er afsenderen af dokumentaren?
  Hvor står afsenderen politisk? Hvem er personerne bag?

- Hvad er afsenderens formål?
  Er det at formidle en objektiv dokumentar der viser det sande billede af virkeligheden? Eller er der kun fokus på bestemte områder?

Det var bare lige nogle få punkter, jeg selv synes man altid skal kigge på inden man antager om det nu er 100% rigtigt hvad der nu bliver fortalt i dokumentarfilm og ja medierne generelt. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Finn1101 skrev, for 55 minutter siden:

Dét, der bare undrer mig - blandt andet - er påstanden om at 80 % af alle prostituerede skulle have været misbrugt. Det virker voldsomt. Derimod lyder sandsynligt, hvis 80 % af alle prostituerede har haft en dårlig økonomi, men det fremgår ingen steder. Årsagen er altid noget andet; misbrug, manipulerende mænd også videre, og det undrer mig. Og tænker om det kun gælder for kvinder eller om det også gælder for mænd, der sælger sex?

En forudsætning for at kunne smide nogle procenter på generelle betragtninger omkring hvad der kendetegner prostituerede er jo at man har adgang til fakta omkring kvinderne opvækst og hvordan deres liv i øvrigt har været og er.  Det er ikke mit indtryk, at det endnu er lykkedes nogen at skabe et stort repræsentativt og validt materiale.  Det er straks lettere at skære alle over en kam, hvis man eksempelvis har mødt en mindre gruppe kvinder, der har været udsat for misbrug i deres opvækst, specielt hvis man selv synes at sådan skal det bare være.

Der er mange forskellige grunde til at kvinder tilvælger prostitution.  Prostitution er jo ej heller bare prostitution, der bestemt forskel på om man er gadeprostitueret med et narkotika misbrug eller om man er hight-end prostitueret på deltid.  "arbejdsforholdene" og bevæggrundene er helt sikkert meget forskellige, herunder også udbredelsen af vold, trusler m.v

hvis man skulle kunne bruge en kortlægning af prostitutionsbranchen til noget, er man i min verden nødt til at gøre det på et mere detaljeret niveau, jævnfør ovennævnte. Det er fint nok at lave undersøgelser omkring menneskehandel og trafficking man disse tal skal jo ikke rodes sammen med almindelig lovlig prostitution.  

Personligt tror jeg ikke på de udokumenterede tal der ofte bliver nævnt. Dog erkender jeg, uagtet at jeg selv oplever stor glæde ved at kunne købe seksuelle oplevelser, at valget om at blive prostitueret er et drastisk valg sat i relation til moral og samfundsnormer. Det er dog ikke ensbetydende med, at valget behøver at tage afsæt i eller være en naturlig forlængelse, at man er kommet ud på et sidespor eller at man har været udsat for en meget skidt opvækst med vold, omsorgssvigt m.v. 

Jeg er dog ej heller så naiv, at jeg bilder mig ind, at alle aktive kvinder i branchen er uden nogen former for udfordringer samt at valget udelukkende skyldes at de er nymfomaner. Hvis man havde en valid undersøgelse er jeg sikker på, at mange ville blive overrasket over hvor nuanceret beskrivelsen af kvinderne ville være, herunder deres bevæggrunde. 

Spørgsmålet er så også "hvad skal vi bruge det til" ?  Man laver jo ikke tilsvarende analyser på hvorfor vælger nogen at blive revisorer og andre at blive renovationsarbejder, kassedame eller lignende. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Lad os lige tænke på én ting - hvem der er blevet spurgt, i denne undersøgelse - for de har da ikke spurgt mig :P Når det gælder piger med et misbrug, der færdes på gaden og eventuelt kommer i Reden eller ved Blå Kors varmestuer, så er det nok meget rigtigt, at tallene kan være så høje.. men jeg tror, at vi mere følelsesmæssigt mere velbalancerede og diskrete kvinder, der også er gp´er,  også kommer fra en meget bedre og lykkeligere baggrund - og vi dukker jo ikke op steder, hvor vi kan udspørges om vores fortid etc.. selv, personligt, kan jeg fortælle, at jeg aldrig er blevet misbrugt, at jeg havde en lykkelig barndom og opvækst, at jeg er har sunde, positive forhold bag mig uden svigt eller vold, at jeg har en uddannelse og at jeg er gp, fordi jeg trænger til pengene OG elsker sex og så tænkte jeg, at de to ting gik godt hånd i hånd netop indenfor denne branche :D

Altså - alle segmenter er ikke repræsenteret i undersøgelsen, hvorfor den selvfølgelig er skævvreden :)

Just my 2 cents ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...