Hop til indhold
new explorer

Thai Smile i Buddinge - småracistisk oplevelse

Recommended Posts

Har besøgt Thai Smile i Buddinge et par gange, dog med nogle års mellemrum. Første gang standart massage af en ikke attraktiv dame. Så det forblev uden ekstraydelser. Anden gang var massage en anelse bedre, men jeg takkede dog også nej til ekstra, da hun ikke formåede at tænde mig, selvom pigen var flink nok. 
I dag tog jeg så igen forbi. Mest fordi de tager kreditkort. Ringede på og døren blev åbnet af en afvisende dame omkring 40-45. Jeg smilede og spurgte om "time for massage". Hun sagde nej. Jeg spurgte smilende "You dont like me". Hun sagde "no". Jeg smilede igen og sagde farvel. Jeg har nu oplevet to gange (første gang for nogle år tilbage på et andet sted) at blive afvist, selvom jeg er venlig, slank, good looking og rolig. Jeg forstod ikke lige hvorfor jeg skulle afvises. Enten fordi jeg troppede op i joggingbukser og hættetrøje, eller også fordi jeg er mørk i huden. Jeg ved at nogle Thai kvinder ikke kan lide det. Jeg synes det var pisse ydmygende og forstår ikke, at de ikke skriver, hvis de kun vil have hvide mænd. Meget dårlig oplevelse. Jeg kommer der helt sikkert ikke igen. Så hvis der er nogen der er mørke i huden, så be aware for det sted.

  • Synes godt om 2
  • Vred 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
new explorer skrev, for 4 minutter siden:

Har besøgt Thai Smile i Buddinge et par gange, dog med nogle års mellemrum. Første gang standart massage af en ikke attraktiv dame. Så det forblev uden ekstraydelser. Anden gang var massage en anelse bedre, men jeg takkede dog også nej til ekstra, da hun ikke formåede at tænde mig, selvom pigen var flink nok. 
I dag tog jeg så igen forbi. Mest fordi de tager kreditkort. Ringede på og døren blev åbnet af en afvisende dame omkring 40-45. Jeg smilede og spurgte om "time for massage". Hun sagde nej. Jeg spurgte smilende "You dont like me". Hun sagde "no". Jeg smilede igen og sagde farvel. Jeg har nu oplevet to gange (første gang for nogle år tilbage på et andet sted) at blive afvist, selvom jeg er venlig, slank, good looking og rolig. Jeg forstod ikke lige hvorfor jeg skulle afvises. Enten fordi jeg troppede op i joggingbukser og hættetrøje, eller også fordi jeg er mørk i huden. Jeg ved at nogle Thai kvinder ikke kan lide det. Jeg synes det var pisse ydmygende og forstår ikke, at de ikke skriver, hvis de kun vil have hvide mænd. Meget dårlig oplevelse. Jeg kommer der helt sikkert ikke igen. Så hvis der er nogen der er mørke i huden, så be aware for det sted.

Uanset grunden så bør hun opføre sig ordentligt. Det er jo trods alt en forretning hun driver ;)

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Selvfølgelig er det en kedelig opførsel. Men hættetrøje sammen med mørk hud kan jo også blive markør for nogle kedelige oplevelser de har haft tideligere. F.eks. har jeg hørt thai'er sige at unge muslimske mænd aldrig kan acceptere prisen men altid skal prutte. Næste gang en ung mand i hættetrøje kommer så har hun ingen synspunkter på hvor han kommer fra, eller hans eventuelle religion - men forventer sig en der skal prutte. 

Et andet ting er at thai'er kan lide velklædte mænd, så jogginbukser og hættetrøje er ikke umiddelbart en succes. Uanset hudfarve.

Helt ærligt tror jeg at de danske pigerne går langt mere ind for "kun skandinaviske mænd" end thai'erne. De thaisteder jeg frekventerer er mere interesserede i penge, opførsel og tøj end i hudfarve.

Men jeg har stadig til gode at møde en thaikvinde der er ligegyldig overfor klæder. Så måske en god idé at droppe joggingbukser og hættetrøje når du skal på thaibesøg.

  • Synes godt om 6

Del dette indlæg


Link til indlæg

I mine yngre dage gik jeg meget med lædervest, med snører i siden.

Jeg havde intet rygmærke og har aldrig været Rocker eller været i en klub for bikere.

Jeg var bare glad for min vest.

Men hver gang jeg skulle en tur i byen blev jeg afvist på diskotekerne. Det var et forkert signal at sende!

Jeg tror du er stødt på noget lignende her.

Du elsker måske din hættetrøje, men idag sender den et signal de færreste kan li

  • Synes godt om 3

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er næsten derhenne hvor jeg slet ikke gider pigerne, med mindre de kun tager i mod skandinavisk etnisk oprindelse. I er mega klamme imo.

  • Vred 2

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

Tja New Explorer, trist at du er afvist, måske grundet påklædning, måske etnicitet, men har en person for mange og for dårlige oplevelser med en bestemt type personer i en bestemt påklædning, så .......på den igen .......og op med humøret og vær stolt over du kan opføre dig ordenligt.  

Bh

Alko

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest galius
new explorer skrev, for 11 timer siden:

Har besøgt Thai Smile i Buddinge et par gange, dog med nogle års mellemrum. Første gang standart massage af en ikke attraktiv dame. Så det forblev uden ekstraydelser. Anden gang var massage en anelse bedre, men jeg takkede dog også nej til ekstra, da hun ikke formåede at tænde mig, selvom pigen var flink nok. 
I dag tog jeg så igen forbi. Mest fordi de tager kreditkort. Ringede på og døren blev åbnet af en afvisende dame omkring 40-45. Jeg smilede og spurgte om "time for massage". Hun sagde nej. Jeg spurgte smilende "You dont like me". Hun sagde "no". Jeg smilede igen og sagde farvel. Jeg har nu oplevet to gange (første gang for nogle år tilbage på et andet sted) at blive afvist, selvom jeg er venlig, slank, good looking og rolig. Jeg forstod ikke lige hvorfor jeg skulle afvises. Enten fordi jeg troppede op i joggingbukser og hættetrøje, eller også fordi jeg er mørk i huden. Jeg ved at nogle Thai kvinder ikke kan lide det. Jeg synes det var pisse ydmygende og forstår ikke, at de ikke skriver, hvis de kun vil have hvide mænd. Meget dårlig oplevelse. Jeg kommer der helt sikkert ikke igen. Så hvis der er nogen der er mørke i huden, så be aware for det sted.

Mega dårlig behandling så selv om jeg er lys i huden komme de ikke til at nyde mine penge

Del dette indlæg


Link til indlæg
new explorer skrev, for 13 timer siden:

Ringede på og døren blev åbnet af en afvisende dame omkring 40-45. Jeg smilede og spurgte om "time for massage". Hun sagde nej. Jeg spurgte smilende "You dont like me". Hun sagde "no". Jeg smilede igen og sagde farvel.

Lad mig bidrage med en mulighed. Yes og No skal man hos Thailændere tage med en gran salt. Det skal forståes sådan at sprog kundskaberne dansk/engelsk  til tider kan være ikke eksisterende. Det kunne sagtens være at hun bare ikke havde tid. Jeg oplever ofte pga sprogforskelle at de siger ja og nej uden hensyntagen til indholdet af sætningen, hvor når man så spørger ind til det på Thailandsk får et andet svar.

Så når du siger "You don´t like me" er det slet ikke sikkert hun har hørt eller forstået hvad du sagde.
 

Redigeret af Sammy
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest galius
APmøller skrev, for 8 timer siden:

Jeg er næsten derhenne hvor jeg slet ikke gider pigerne, med mindre de kun tager i mod skandinavisk etnisk oprindelse. I er mega klamme imo.

Underlig bemærkning :(

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest tzatiki

 Der er ingen grund til at trække racisme-kortet. Det har intet med racisme at gøre.

Intet kommer af intet. Undtagen lommeuld. Når mange piger/steder har sådan den politik, at de kun modtager skandinaviske mænd, så er det på baggrund af nogle meget dårlige oplevelser med mænd af anden etnisk oprindelse. Er det så fair at skære alle over een kam? Nej, det er det i princippet ikke, men det er alligevel en forståeligt måde at beskytte sig selv på.

Når du så tropper op i joggingbukser og hættetrøje, så er dine odds helt naturligt ikke bedre.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tror at en god rettesnor, for ikke at risikere at bliver afvist, og det uanset ens hudfarve.

Det er at klæde og opføre sig, som skulle man til en jobsamtale, eller hvis man selv gerne ville sælge noget til andre.

Med forbehold for konteksten, der tror jeg at det ret generelt gør sig gældende, at følger man ovennævnte præmisser, så er er det et ret godt udgangspunkt for også at opnå en god respons.

Jeg erindrer en artikel om tatoveringer, hvor en håndværksmester med mange tatoveringer fra sine yngre år, havde gjort sig den erfaring at det ikke udgjorde et plus iført korte ærmer, når han var i kontakt med potentielle kunder.

Derfor iførte han sig altid skjorter med lange ærmer, når han forhandlede nye ordrer.

Så jo klæder skaber folk :) 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 15 minutter siden:

Så jo klæder skaber folk :) 

Det gør de. Og som andre har været inde på, er hættetrøje og joggingbukser nok ikke det rette at møde op i. De har en dårlig signalværdi.

  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg
new explorer skrev, den 10/1/2017 at 04:02:

Har besøgt Thai Smile i Buddinge et par gange, dog med nogle års mellemrum. Første gang standart massage af en ikke attraktiv dame. Så det forblev uden ekstraydelser. Anden gang var massage en anelse bedre, men jeg takkede dog også nej til ekstra, da hun ikke formåede at tænde mig, selvom pigen var flink nok. 
I dag tog jeg så igen forbi. Mest fordi de tager kreditkort. Ringede på og døren blev åbnet af en afvisende dame omkring 40-45. Jeg smilede og spurgte om "time for massage". Hun sagde nej. Jeg spurgte smilende "You dont like me". Hun sagde "no". Jeg smilede igen og sagde farvel. Jeg har nu oplevet to gange (første gang for nogle år tilbage på et andet sted) at blive afvist, selvom jeg er venlig, slank, good looking og rolig. Jeg forstod ikke lige hvorfor jeg skulle afvises. Enten fordi jeg troppede op i joggingbukser og hættetrøje, eller også fordi jeg er mørk i huden. Jeg ved at nogle Thai kvinder ikke kan lide det. Jeg synes det var pisse ydmygende og forstår ikke, at de ikke skriver, hvis de kun vil have hvide mænd. Meget dårlig oplevelse. Jeg kommer der helt sikkert ikke igen. Så hvis der er nogen der er mørke i huden, så be aware for det sted.

HVORFOR går du tilbage hvor du bliver afvist? Der er klinikker nok. Find dog et andet sted, og klæd dig pænt på.

  • Tak 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Default User skrev, for 49 minutter siden:

HVORFOR går du tilbage hvor du bliver afvist? Der er klinikker nok. Find dog et andet sted, og klæd dig pænt på.

Det gør han jo heller ikke?

Den anden gang han er blevet afvist var et andet sted.

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Thaiuser skrev, for 41 minutter siden:

Det gør han jo heller ikke?

Den anden gang han er blevet afvist var et andet sted.

ups- læsebrillen sad skævt.....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, den 30/9/2017 at 23:47:

Selvfølgelig er det en kedelig opførsel. Men hættetrøje sammen med mørk hud kan jo også blive markør for nogle kedelige oplevelser de har haft tideligere. F.eks. har jeg hørt thai'er sige at unge muslimske mænd aldrig kan acceptere prisen men altid skal prutte. Næste gang en ung mand i hættetrøje kommer så har hun ingen synspunkter på hvor han kommer fra, eller hans eventuelle religion - men forventer sig en der skal prutte. 

Et andet ting er at thai'er kan lide velklædte mænd, så jogginbukser og hættetrøje er ikke umiddelbart en succes. Uanset hudfarve.

Helt ærligt tror jeg at de danske pigerne går langt mere ind for "kun skandinaviske mænd" end thai'erne. De thaisteder jeg frekventerer er mere interesserede i penge, opførsel og tøj end i hudfarve.

Men jeg har stadig til gode at møde en thaikvinde der er ligegyldig overfor klæder. Så måske en god idé at droppe joggingbukser og hættetrøje når du skal på thaibesøg.

Ja der er nok noget om snakken. Jeg er IKKE muslim! Jeg er pæredansk, bortset fra hudfarven. Så det generer mig en del den slags. Det var - ja også første gang jeg var i joggingbukser - det gør jeg ikke igen. Men uanset hvad er det jo latterligt at de/hun ikke kan forholde sig til en venlig og smilende opførsel istedet for at basere sig på fordomme og racisme.

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
RimligRar skrev, den 1/10/2017 at 01:15:

I mine yngre dage gik jeg meget med lædervest, med snører i siden.

Jeg havde intet rygmærke og har aldrig været Rocker eller været i en klub for bikere.

Jeg var bare glad for min vest.

Men hver gang jeg skulle en tur i byen blev jeg afvist på diskotekerne. Det var et forkert signal at sende!

Jeg tror du er stødt på noget lignende her.

Du elsker måske din hættetrøje, men idag sender den et signal de færreste kan li

Du har måske ret. Nej jeg elsker ikke hættetrøje. Det var tilfældigt med det outfit den dag.

  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg
APmøller skrev, den 1/10/2017 at 04:02:

Jeg er næsten derhenne hvor jeg slet ikke gider pigerne, med mindre de kun tager i mod skandinavisk etnisk oprindelse. I er mega klamme imo.

Vi? Du ved ikke hvem jeg er. Jeg er pæredansk - bare adopteret fra varmere himmelstrøg. Så stop den fordomsulde racisme.

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Alkoholikeren skrev, den 1/10/2017 at 10:05:

Tja New Explorer, trist at du er afvist, måske grundet påklædning, måske etnicitet, men har en person for mange og for dårlige oplevelser med en bestemt type personer i en bestemt påklædning, så .......på den igen .......og op med humøret og vær stolt over du kan opføre dig ordenligt.  

Bh

Alko

Ja, men det er stadig ydmygende, når man er pæredansk at blive forvekslet med utilpassede indvandre mænd uden respekt for kvinder. Jeg hader det!

Del dette indlæg


Link til indlæg
tzatiki skrev, den 1/10/2017 at 14:23:

 Der er ingen grund til at trække racisme-kortet. Det har intet med racisme at gøre.

Intet kommer af intet. Undtagen lommeuld. Når mange piger/steder har sådan den politik, at de kun modtager skandinaviske mænd, så er det på baggrund af nogle meget dårlige oplevelser med mænd af anden etnisk oprindelse. Er det så fair at skære alle over een kam? Nej, det er det i princippet ikke, men det er alligevel en forståeligt måde at beskytte sig selv på.

Når du så tropper op i joggingbukser og hættetrøje, så er dine odds helt naturligt ikke bedre.

Måske i mit tilfælde er det lige præcis racisme. Jeg er pæredansk -adopteret. Så jo. Det er præcis hvad det er. Jeg betaler for at nogle få klamme indvandrer mænd ikke kan opføre sig respektfuldt. Jeg taler i øvrigt ikke noget sted i mit indlæg om at alle Thai piger er sådan. Bestemt ikke. Har været masser af andre steder.
Men det med joggingbukserne kommer ikke til at gentage sig.Det var en fejl.

Redigeret af new explorer

Del dette indlæg


Link til indlæg
new explorer skrev, for 7 timer siden:

Måske i mit tilfælde er det lige præcis racisme. Jeg er pæredansk -adopteret. Så jo. Det er præcis hvad det er ....
Men det med joggingbukserne kommer ikke til at gentage sig.Det var en fejl.

Du kan jo efterprøve dine teorier ved at møde op i jakkesæt næste gang.

Bliver du ikke lukket ind, kan der ligge noget racistisk i det, bliver du lukket ind, var det tøjets skyld. Jeg synes, det her er vigtigt at skelne imellem årsagerne.

Redigeret af Borende X
  • Synes godt om 3

Del dette indlæg


Link til indlæg
new explorer skrev, for 8 timer siden:

Vi? Du ved ikke hvem jeg er. Jeg er pæredansk - bare adopteret fra varmere himmelstrøg. Så stop den fordomsulde racisme.

Så lad os tage derned hvor du oprindeligt kommer fra og se hvordan de behandler deres arbejdere fra Indien og Afrika og få et indtryk af hvad racisme ærlig talt er. Ellers er det ikke det som du antyder ;)

https://da.wikipedia.org/wiki/Racisme

Del dette indlæg


Link til indlæg
new explorer skrev, for 9 timer siden:

Ja, men det er stadig ydmygende, når man er pæredansk at blive forvekslet med utilpassede indvandre mænd uden respekt for kvinder. Jeg hader det!

Men det er jo dig der har et problem. Det kan du ikke overføre til pigerne.

Det er ikke retfærdigt overfor dig, men du må acceptere at pigerne ikke kender dig, og derfor ikke kan vurdere dig på andet end din fremtoning. Og det er altså bare ikke uden grund at en del thai'er i branchen ikke lukker unge muslimer ind (eller dem der ligner) fordi det oftest er med dem at de har haft nogle kedelige oplevelser med. Så det er en helt logisk og naturlig forsvarsmekanisme du oplever.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vi stopper her.

Debat af mere generel karakter skal foregå i et andet forum! 

  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

×
×
  • Create New...