Hop til indhold
Luskeren

Soldater i gaderne i Danmark

Recommended Posts

Så kom dagen jeg aldrig troede jeg skulle opleve i Danmark i fredstid. Soldater på bevogtnings opgaver i det offentlige rum.

Som det ser ud lige nu, er det foran synagogen i Krystalgade og foran den Israelske ambassade. Hvad bliver det næste ?

Tak til alle venligboerne og diffust tænkende politikere og alle andre der har været med til at gøre dette muligt. Det er en skammens dag, at det er nødvendigt !

Hvilke tanker gør I jer omkring dette ?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Der har i lang tid været forhøjet beredskab ved synagogen og ved den jødiske ambassade. Indtil idag var det udelukkende politibetjente som varetog opgaven, nu er det nogle lidt "billigere" soldater, men stadig trist at det er nødvendigt på grund af de tossede muslimer. Det er virkelig mange ressourcer som vi bruger på at beskytte lovlydige borgere mod islams krigere. Vi kan dog prise os lykkelige for at der kun er en synagoge ifht udgifterne.

Da jeg var i Rom i foråret var der soldater alle steder i byen, hvilket jeg aldrig har oplevet tidligere når jeg har besøgt denne fantastiske by.

De skaber lidt utryghed og lidt udgifter de stakkels muslimer....

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg synes da kun, at det er fint, at hæren kan række politiet en hjælpende hånd. Begge instanser er jo til for at varetage borgernes sikkerhed.

Det er jo heller ikke noget særsyn, at hjemmeværnet hjælper til ved forskellige lejligheder.

For mig er det ligegyldigt, om det er soldater eller politibetjente, der bevogter synagogen. Det er bare sørgeligt, at det overhovedet er blevet nødvendigt.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg
Martyren skrev, for 15 minutter siden:

Der har i lang tid været forhøjet beredskab ved synagogen og ved den jødiske ambassade. Indtil idag var det udelukkende politibetjente som varetog opgaven, nu er det nogle lidt "billigere" soldater, men stadig trist at det er nødvendigt på grund af de tossede muslimer. Det er virkelig mange ressourcer som vi bruger på at beskytte lovlydige borgere mod islams krigere. Vi kan dog prise os lykkelige for at der kun er en synagoge ifht udgifterne.

Da jeg var i Rom i foråret var der soldater alle steder i byen, hvilket jeg aldrig har oplevet tidligere når jeg har besøgt denne fantastiske by.

Findes den?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 7 minutter siden:

Det er bare sørgeligt, at det overhovedet er blevet nødvendigt.

Her reddede du den lige på målstregen, tak for det. :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej,

Det er en lidt trist dag for DK, at vi i fredstid skal have bevæbnet soldaterne i gaderne...

Det godt at forsvaret hjælper, men det er sgu lidt et nederlag for os som samfund...

Jeg sidder og tænker hvordan fanden endte vi her....

Jeg ved godt i udlandet i en del lande er det normen at soldater er i gaderne, men lille DK...

tja livet går vider og lille Århus er der der ingen soldater... så ingen fare her... :-)

prøvemanden

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er kraftedeme ikke OK at have bevæbnede soldater i gaderne. Eller at mobilisere hæren ved grænsen til vores største samhandelsparter, EU og NATO allierede...

Det er under al kritik at binde hæren op på andre opgave end at forsvare de ydre grænser og landets interesser ude i verden. 

Og så er det en falliterklæring for de politikere der træffer den slags beslutninger, istedet for at give politiet de resourcer der skal til. Må de skamme sig og må de ikke blive genvalgt!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Martyren skrev, for 2 timer siden:

Hvor er jeg træt af typer som dig som generaliserer en kæmpe befolkning på over 1.3 milliarder mennesker, fordi der er nogle få som ødelægger det for dem og du har behov for at sætte dem i kasser og kategoriserer dem som en homogen masse.

Det viser måske at det ikke er studenterhuen der trykker hos dig. Men hold du fast i dit månedsblad fra DF, men hold nu op med at være så dum og generaliserende. Det er simpelthen trættende at se på!

Citat

Redigeret af Rayban85
Rettelse

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rayban85 skrev, for 31 minutter siden:

Hvor er jeg træt af typer som dig som generaliserer en kæmpe befolkning på over 1.3 milliarder mennesker, fordi der er nogle få som ødelægger det for dem og du har behov for at sætte dem i kasser og kategoriserer dem som en homogen masse.

Det viser måske at det ikke er studenterhuen der trykker hos dig. Men hold du fast i dit månedsblad fra DF, men hold nu op med at være så dum og generaliserende. Det er simpelthen trættende at se på!

Ja ja harcelerer du bare. Men det ER pga af muslimerne at efterhånden alle vest europæiske lande lader de større byer bevogte af soldater og opstiller "koran klodser". Og det gælder altså uanset om højrefløjen har politisk indflydelse eller ej. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 2 timer siden:

Det er kraftedeme ikke OK at have bevæbnede soldater i gaderne. Eller at mobilisere hæren ved grænsen til vores største samhandelsparter, EU og NATO allierede...

Det er under al kritik at binde hæren op på andre opgave end at forsvare de ydre grænser og landets interesser ude i verden. 

Og så er det en falliterklæring for de politikere der træffer den slags beslutninger, istedet for at give politiet de resourcer der skal til. Må de skamme sig og må de ikke blive genvalgt!!!

Her er jeg helt uenig med dig :). Var det ikke bedre, at soldaterne kom ud og lavede lidt samfundsnyttigt arbejde i stedet for at sidde inde og lumre på kasernerne, mens de venter på næste krig?

Vi er dog helt enige om, at politiet skal tilføres flere resourcer – langt flere end de, der tildeltes før sparefelttoget.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Du er godt nok for dum at høre på!! :D

Muslimerne? Altså alle muslimere? 1.3 milliarder på verdensplan taler vi om..

Det er da pga de vestlige militæralliancer vi ser alle de store terrorhandlinger.

Det som skete i

1. Afghanistan
  2. Irak
  3. Syrien
  4. Libyen

osv er jo lige præcis de amerikanske soldater som sammen med deres alliancer (heriblandt Danmark) bekrigede (terror) de lande og forsøgte at skabe demokrati (igen med terror og mange uskyldige millionær mennesker som døde) som stadig sjovt ikke har fået demokrati endnu. Vi er i 2017.

Nu taler alle om IS - men hvem er IS? Bare en pludselig opstået terror gruppe? Søg noget visdom min ven. Det kan være du kan blive klogere og få nogle nuancer som du ikke fået.

At bekrige lande for at skabe demokrati er ligesom at gå ind i et bordel og lede efter kærlighed. Det er utopi! ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Romantikeren skrev, for 58 minutter siden:

jeg savner et link til artiklen, det glemte tråd starteren... :)

det er nok en forglemmelse... 

Næh - Jeg følger bare dit eksempel. Du linker aldrig til noget ;-)

Læser du ikke aviser ? Så kan jeg bedre forstå der hverken er hoved eller hale i det du skriver ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rayban85 skrev, for 33 minutter siden:

Det er da pga de vestlige militæralliancer vi ser alle de store terrorhandlinger.

Det som skete i

1. Afghanistan
  2. Irak
  3. Syrien
  4. Libyen

osv er jo lige præcis de amerikanske soldater som sammen med deres alliancer (heriblandt Danmark) bekrigede (terror) de lande og forsøgte at skabe demokrati (igen med terror og mange uskyldige millionær mennesker som døde) som stadig sjovt ikke har fået demokrati endnu. Vi er i 2017.

Nu taler alle om IS - men hvem er IS? Bare en pludselig opstået terror gruppe? Søg noget visdom min ven. Det kan være du kan blive klogere og få nogle nuancer som du ikke fået.

At bekrige lande for at skabe demokrati er ligesom at gå ind i et bordel og lede efter kærlighed. Det er utopi! ;)

Problemerne med muslimer i er vist mere komplicerede end det du forsøger at give udtryk for i dit skriv. Hvis du ser verden i det lys du giver udtryk for her, skal du nok selv søge lidt visdom...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rayban85 skrev, 1 time siden:

Det som skete i

1. Afghanistan
  2. Irak
  3. Syrien
  4. Libyen

Det havde været hensigtsmæssigt, om du havde angivet, hvem der er dum at høre på. Jeg kan af indholdet læse mig frem til, at jeg skulle være ude af farezonen :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 1 time siden:

Her er jeg helt uenig med dig :). Var det ikke bedre, at soldaterne kom ud og lavede lidt samfundsnyttigt arbejde i stedet for at sidde inde og lumre på kasernerne, mens de venter på næste krig?

Vi er dog helt enige om, at politiet skal tilføres flere resourcer – langt flere end de, der tildeltes før sparefelttoget.

Kryds, politiet mangler ikke penge,  jeg er overbevist om at det er en systemfejl i politiet, hvis de ikke har penge, jeg er også overbevist om at nedskæringer, besparelser, omorganiseringer (politireform) har taget luften og konditionen ud af politikorpset. Jeg er reelt bekymret for   at vi snart har et A, B, C, politi A, de der har taget den 4,5 årige etats uddannelse, (den gamle panserbasse uddannelse) B, den nye proffesions bachelor uddannelse, C, kadetterne....løftet om efteruddannelse ved jeg af bitter erfaringer at de aldrig bliver indfriet, for der komme altid en ny virkelighed når lønmodtageren har leveret sparsommelighed og tilbageholdenhed. 

Bemærk i den sammenhæng at økonomer kan forudse dansk økonomi i 2025, altså 8år frem, men ingen kunne se finanskrisen i 2006, den kom i 2008.

DJØF regimet har været hurtige til at tage dividenden, længe før den kom i kassen, alt sammen på forventninger.

nå der fik jeg afsporet tråden, sry

JEG ER TAKNEMLIG OVER VORES SOLDATER PASSER PÅ DANMARK!!!!!!!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Luskeren skrev, for 40 minutter siden:

Næh - Jeg følger bare dit eksempel. Du linker aldrig til noget ;-)

Læser du ikke aviser ? Så kan jeg bedre forstå der hverken er hoved eller hale i det du skriver ;-)

hmm jeg tænkte bare at du glemte et link, og ville bare siger det, andet er der så ment ikke i det. vil bare være venlig.  

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kigger lige på overskriften på tråden, indrømmer jeg blev interesseret den fangede min interesse.

Soldater i gaderne i Danmark. Jo jeg kan godt gennemskue at der en bekymring for at vi skal have soldater i gaderne for at beskytte mod uromagere, og der er nogen der kede af at det går den vej. Hvis det går den vej. det ved jeg ikke

Den israelske ambassade ligger rigtigt nok på en gade, helt lavpræcist så overskriften hvis den skulle være sand vil den hedde soldater på en gade i Danmark, ved den Israelsk ambassade.

Redigeret af Romantikeren

Del dette indlæg

Link til indlæg
Romantikeren skrev, for 16 minutter siden:

Den israelske ambassade ligger rigtigt nok på en gade, helt lavpræcist så overskriften hvis den skulle være sand vil den hedde soldater på en gade i Danmark, ved den Israelsk ambassade.

Ambassaden ligger i Hellerup ud til baneterrænet. Men du behøver såmænd ikke ulejlige dig længere end til Krystalgade for at se dem, for her har synagogen ligget siden 1833.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rayban85 skrev, for 4 timer siden:

Jeg skrev " de tossede muslimer" , at du vælger at definere det som at alle muslimer er tossede, er vel ikke min skyld ??? Jeg skrev kun om dem som er tossede !

I øvrigt så generaliserer du selv i dit indlæg, fordi man er indvandringskritisk, er ikke lighedstegn med at man er medlem af Dansk Folkeparti.

Og det er da trist at muslimske tosser, bidrager med al den ufred.

Redigeret af Martyren

Del dette indlæg

Link til indlæg
prøvemanden skrev, for 5 timer siden:

Hej,

Det er en lidt trist dag for DK, at vi i fredstid skal have bevæbnet soldaterne i gaderne...

Det godt at forsvaret hjælper, men det er sgu lidt et nederlag for os som samfund...

Jeg sidder og tænker hvordan fanden endte vi her....

Jeg ved godt i udlandet i en del lande er det normen at soldater er i gaderne, men lille DK...

tja livet går vider og lille Århus er der der ingen soldater... så ingen fare her... :-)

prøvemanden

Jeg har en ide om hvorfor vi endte her ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rayban85 skrev, for 4 timer siden:

Og forhold dig dog til at det nu er nødvendigt at have bevæbnede soldater på gaden, på grund af en religion, som er årsag til dette.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rayban85 skrev, for 2 timer siden:

Det som skete i

1. Afghanistan
  2. Irak
  3. Syrien
  4. Libyen

Altid Vestens skyld,....... er gruppevoldtægterne, den sociale kontrol, homofobien, bandekrigen, kvindeundertrykkelsen, kriminaliteten, etc etc etc ....også Vestens skyld ?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...