Hop til indhold
Martyren

Muhammed-tegninger igen igen

Recommended Posts

Du mener der er en islamisering i gang i Danmark? Danmark bliver gradvist mere og mere ufrit på grund af islam lovreligion at om 10 år 20 år 30år er en regulær islamisk stat hvis vi ikke bekæmper muslimernes  trang til at underkue dem der ikke tror på islam som religion, er det sådan jeg skal forstå når du skriver islamisering?

Jeg synes de skulle udstille billederne helt fra hjertehulen af, men det er museets eget valg.

• Tak 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Romantikeren skrev, for 26 minutter siden:

Du mener der er en islamisering i gang i Danmark? Danmark bliver gradvist mere og mere ufrit på grund af islam lovreligion at om 10 år 20 år 30år er en regulær islamisk stat hvis vi ikke bekæmper muslimernes  trang til at underkue dem der ikke tror på islam som religion, er det sådan jeg skal forstå når du skriver islamisering?

Jeg synes de skulle udstille billederne helt fra hjertehulen af, men det er museets eget valg.

Danmark er på vej til at blive mere og mere ufrit i disse år, men det er sgu ikke islamisterne der gør det, det er alle de muslimforskrækkede politikere, debattører mm.. der gennemfører den ene lov efter den anden der gør Danmark mere ufrit, med argumentet om at de forhindrer at Danmark bliver ufrit. 

Redigeret af Bear
  • Synes godt om 1
  • Tak 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, for 1 minut siden:

Danmark er på vej til at blive mere og mere ufrit i disse år, men det er sgu ikke islamisterne der gør det, det er alle de muslimforskrækkede politikere, debattører mm.. der gennemfører den ene lov efter den anden der gør Danmark mere ufrit, med argumentet om at de forhindrer at Danmark bliver ufrit. 

respekt for denne udtalelse, Jeg er helt enige fuldstændig, jeg var bare nysgerrig på hvad Martyren mente når han brugte ordet Islamisering... kunne det være så langt ude som jeg skrev mon?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Martyren skrev, for 2 timer siden:

Før det første er det vel enhver udstillers frie ret at vælge hvad man vil bruge - det er også ytringsfrihed

Men efter at STØJberg nu går sat muhammedtegningen på sin facebook-profil,  så kommer jeg til at tænke på en beskrivelse jeg hørte i TV for at -2 år siden,  men jeg husker ikke hvem...  Frit fortolket her af mig... 

En dame kommer ind i en tøjbutik, og prøver noget tøj.  Da hun kommer ud af programmet spørger hun ekspedienten om hvordan det sidder på hende,  hvortil ekspedienten svarer: "Med din vægt og figur, er skal du nok være glad for hvordan de klude sidder på dig,  det kan vist ikke blive bedre".

Jo vi har ytringsfrihed i Danmark,  men det er vel op til os alle at vise vores gode opdragelse og pli. 

De tegninger har jo ikke en gang noget budskab - så kan man egentlig kalde det for YTRINGS-frihed??  

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er et politisk signal støjberg sender ud til omverdenen, hvad hun havde tænkt sig med det, ved hun kun selv og hvis spørge hende for man ikke noget svar alligevel.

Det er et tankeeksperiment tænkt hvis at nogen med muslimsk baggrund reagere på det, temmelig surt ja måske kom de til at gå langt over stregen, hvis det ikke forvejen blive fordrejet der hen til, breaking news vores ytringsfrihed er truet... Håber virkelig hun møder en mur af tavshed ingen dellinger ingen likes ikke noget som helst. det sker nok ikke desværre 

• Tak 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Globetrotter. skrev, for 11 minutter siden:

De tegninger har jo ikke en gang noget budskab - så kan man egentlig kalde det for YTRINGS-frihed??  

Det er jo op til enhver at tolke disse tegninger. For nogen er disse billeder blevet et symbol for ytringsfrihed. For mit vedkommende er de gået hen og blevet til et symbol for "Had til muslimer"

Det er jo nok mange der synes at Inger Støjberg er sej når hun nu har gjort som hun gjort. Problemet er vel bare, at folk, der jo jeg tolker symbolværdien som "Had til muslimer" tænker "jamen tror du egentligt ikke hellere, at den gruppe du henvender dig til, hellere ville se det konkret afspejlet i din politik alá "Muslim frit danmark" 

Nu føler Kurt Westergaard sig åbenbart tryg igen, så det er vel naturligt at han også lige skal ud og vise ansigt igen via et forslag til at hænge et blankt stykke papir.  Ja Kurt han er en sej mand, eller hvordan var det nu det gik, da han var alene med barnebarnet, og noget brød ind i hans lejlighed. Nej det skel vi ikke gå i detaljer med. 

Trykkefrihedsselskabets holdning er vel også rimelig forudsigelig. Det er jo ingen der forbyder dem, at lave en events hvor de have fokus på deres formål "Ytringsfrihedens største trussel kommer fra Islam" 

Jeg kan egentligt godt forstå, at museet på forkant har tænkt "Disse tegningerne vil stjæle fokus, og vi ønsker ikke at blive genstand for terror-lignende handlinger".  Nu er de tegninger jo engang blevet lavet, og det skabte en helvedes masse ballade,  og reelt kom der ikke noget konkret politisk ud af den ballade.  De tegninger tager nok ikke skade af at ligge et par årtider i skabet. Engang i fremtiden kan de sikkert vises på en udstilling og folk kan så stille og roligt sludre lidt om hvad der historisk skete under Muhammed krisen. 

• Synes godt om 1
  • Tak 1
  • Sørgelig 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
TheVoice skrev, for 2 minutter siden:

Det er jo op til enhver at tolke disse tegninger. For nogen er disse billeder blevet et symbol for ytringsfrihed. For mit vedkommende er de gået hen og blevet til et symbol for "Had til muslimer"

Det er jo nok mange der synes at Inger Støjberg er sej når hun nu har gjort som hun gjort. Problemet er vel bare, at folk, der jo jeg tolker symbolværdien som "Had til muslimer" tænker "jamen tror du egentligt ikke hellere, at den gruppe du henvender dig til, hellere ville se det konkret afspejlet i din politik alá "Muslim frit danmark" 

Nu føler Kurt Westergaard sig åbenbart tryg igen, så det er vel naturligt at han også lige skal ud og vise ansigt igen via et forslag til at hænge et blankt stykke papir.  Ja Kurt han er en sej mand, eller hvordan var det nu det gik, da han var alene med barnebarnet, og noget brød ind i hans lejlighed. Nej det skel vi ikke gå i detaljer med. 

Trykkefrihedsselskabets holdning er vel også rimelig forudsigelig. Det er jo ingen der forbyder dem, at lave en events hvor de have fokus på deres formål "Ytringsfrihedens største trussel kommer fra Islam" 

Jeg kan egentligt godt forstå, at museet på forkant har tænkt "Disse tegningerne vil stjæle fokus, og vi ønsker ikke at blive genstand for terror-lignende handlinger".  Nu er de tegninger jo engang blevet lavet, og det skabte en helvedes masse ballade,  og reelt kom der ikke noget konkret politisk ud af den ballade.  De tegninger tager nok ikke skade af at ligge et par årtider i skabet. Engang i fremtiden kan de sikkert vises på en udstilling og folk kan så stille og roligt sludre lidt om hvad der historisk skete under Muhammed krisen. 

Jeg kan kun være så fuldstændig enig med dig... 

Det "morsomme" er så bare at V's officielle politik er jo at opnå bedre integration - som hendes ministeriet også hedder,  DF's officielle politik er jo at få muslimerne ud af landet.  Er STØJberg så sat i verden for at hente DF stemmer tilbage til V?? 

Hvis jeg må henvise til tidligere sammenligning,  så er hun da bestemt den uopdragne som ikke fremmer dialogen. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
TheVoice skrev, for 1 time siden:

Hvad i hede, hule Helvede bilder du dig ind, din ......

Skal du beklikke et ordentlig menneske, der er blevet udsat for mordforsøg?

• Synes godt om 1
  • Tak 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, Lige nu:

Hvad i hede, hule Helvede bilder du dig ind, din ......

Skal du beklikke et ordentlig menneske, der er blevet udsat for mordforsøg?

Se, jeg havde forventet at han havde forsvaret sit barnebarn og ikke løbet hylende på badeværelset. Det er sikkert en udbredt egenskab, men ikke en maskulin egenskab, hvis man vil kæmpe for en højere sag.  

Det betyder ikke at jeg på nogen måde, synes at det er i orden at forsøge at tage livet af ham.  Han er bare en lille kylling i min verden. Sådan formulerer jeg mig sjældent, men det viser tydeligt hvordan man benytte sin ytringsfrihed, og hvad det kan medføre af reaktioner (forventelige)  ;)

• Vred 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
TheVoice skrev, for 8 minutter siden:

Se, jeg havde forventet at han havde forsvaret sit barnebarn og ikke løbet hylende på badeværelset. Det er sikkert en udbredt egenskab, men ikke en maskulin egenskab, hvis man vil kæmpe for en højere sag.  

Det betyder ikke at jeg på nogen måde, synes at det er i orden at forsøge at tage livet af ham.  Han er bare en lille kylling i min verden. Sådan formulerer jeg mig sjældent, men det viser tydeligt hvordan man benytte sin ytringsfrihed, og hvad det kan medføre af reaktioner (forventelige)  ;)

Ja det er meget nemt at gøre sig klog på hvordan andre burde have reageret i en situation man ikke selv har oplevet, eller tager jeg fejl? i så fald, må du da gerne byde ind, ellers er det en RET usympatisk ytring du præsenterer her.

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
SalteFanden skrev, Lige nu:

Ja det er meget nemt at gøre sig klog på hvordan andre burde have reageret i en situation man ikke selv har oplevet, eller tager jeg fejl? i så fald, må du da gerne byde ind, ellers er det en RET usympatisk ytring du præsenterer her.

Nu er det jo noget tiden siden, at man fik den "brillante"  ide, at bringe tegningerne (vist nok i 2005)  Dengang var formålet at skabe en debat, samt at vise at ytringsfriheden var ukrænkelig. Jeg sad på daværende tidspunkt på andre sites. Min første udmelding var, at dette bestemt ikke ville skabe nogen som helst konstruktiv debat, men at det derimod ville dels gøre muslimer vrede,  og skabe en på masse konflikter, herunder at skade vores erhvervsliv. .  

Jeg mener ikke jeg er bagklog,  fordi jeg har ret i almindelige forudsigelige konsekvenser at tegningerne.  Nu er det således at vi lever i et demokrati, og mig bekendt mente man dengang, og måske sikkert også nu, at den personlige ytringsfrihed åbenbart står højere end demokratiske flertalsbeslutninger - Det var som jeg så det dengang netop dilemmaet og det er det stadig.  Mig bekendt har vi aldrig fået bearbejdet dette dilemma.  Det er ikke fordi jeg er fortaler for censur og ytringsfrihed, men der kan være situationer som daværende, hvor jeg gerne så, at initiativet afspejlede et reelt behov, samt at der var massiv opbakning i befolkningen for at igangsætte konflikter af de dimensioner. 

Sket er sket, og det er mit håb, at man nu lader de tegninger blive i skufferne, snarere end at bruge enhver lejlighed til at vise dem frem.  Det er helt korrekt at vi har integrationsproblemer, samt at der er forholdsvis flere problemer med mennesker med muslimsk baggrund, uden at det kan bære, at man skærer alle muslimer over en kam.  Der er ingen grund til at erklære krig mod hele verdens muslimer fordi vi her i landet har budt muslimer velkommen, og hvor det desværre viser sig, at nogle muslimer er så fanatiske religiøse,  at de ikke er integrerebare.

Jeg er tilhænger af, at vi målrettet finder løsninger der er rettet direkte imod problemet, og ikke finder generelle løsninger der er så brede, at selvom man løser kerneproblemet så følger der alt for mange bivirkninger med, for personer man slet ikke havde til hensigt at straffe. 

Afslutningsvis er jeg da åben for at høre, hvorfor det skulle være så forbandet vigtigt at vise disse tegninger på den aktuelle udstilling. 

• Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
TheVoice skrev, for 5 minutter siden:

Nu er det jo noget tiden siden, at man fik den "brillante"  ide, at bringe tegningerne (vist nok i 2005)  Dengang var formålet at skabe en debat, samt at vise at ytringsfriheden var ukrænkelig. Jeg sad på daværende tidspunkt på andre sites. Min første udmelding var, at dette bestemt ikke ville skabe nogen som helst konstruktiv debat, men at det derimod ville dels gøre muslimer vrede,  og skabe en på masse konflikter, herunder at skade vores erhvervsliv. .  

Der skulle laves en bog om Islam og JP erfarede at ingen tegnere turde tegne Muhammed i denne bog af frygt for at støde muslimer.

Jeg er fuldkommen hamrende ligeglad om kunst støder nogen, kunst skal støde, det er selve meningen med kunst. 

Når en avis oplever at der ligges bånd på kunsten, at kunstnere ikke tør at tegne noget af frygt for at støde, er det prisværdigt at udfordre denne opfattelse som JP gjorde. Din harme og sarkasme over ideen med at bringe dem viser blot din egen manglende respekt for den frie kunst og kampen for denne.

Og hvordan pokker kan det spille en rolle om det skader vores erhvervsliv. Jeg er indædt modstander af at man og ens holdninger er til salg for ussel mammon. Jeg kan slet ikke forstå at du kan få dig til at mene at det spiller en rolle. 

Det der er ved at ske i vores samfund er at censuren breder sig. Vi har altid haft en tradition for at kunsten kunne udfordre os på alle planer. Den har været provokerende, den har skabt debat, den har stødt nogen.

Nu er der så nogen i vores verden som er så fundamentalistiske at de går amok over en satiretegning. Desværre så ligger det bånd på kunsten, men det burde ikke gøre det.

Ligefra når kunsten får en israelsk ambassadør til at gå amok, til at Jens Jørgen Thorsen i sin Jesus-film forarger hele landet, til at personer på højrefløjen fremstilles som Hitlers børn, til at der bringes Muhammed-tegninger, alt sammen er i orden og alt sammen er kunst på deres måde.

TheVoice skrev, for 8 minutter siden:

Sket er sket, og det er mit håb, at man nu lader de tegninger blive i skufferne, snarere end at bruge enhver lejlighed til at vise dem frem.  

De bliver jo netop ikke vist frem ved enhver lejlighed. Dernæst skal man nok spørge om hvorfor det er nødvendigt at vise dem ? Der er teatere der må aflyse eller ikke tør sætte opsætninger op der er kritiske over islam, der er gallerier der ikke tør vise islam-kritisk kunst og det er ikke muhammedtegninger jeg taler om, der er aviser der åbent siger at de ligger bånd på sig selv og hvad de trykker efter Muhammedkrisen af frygt for at støde den muslimske verden, der er satire-magisner der ikke tør vise tegninger der fornærmer Muhammed osv osv osv. 

Det man bør forholde sig til er at kunsten i Europa er under pres og at det allerede er sket at i Europa.

Det skal vi ikke finde os i, det skal udfordres.

Og så er jeg flintrende ligeglad med om det går ud over erhvervslivet osv som du tænker på.

• Synes godt om 3
  • Tak 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Globetrotter. skrev, for 3 timer siden:

Før det første er det vel enhver udstillers frie ret at vælge hvad man vil bruge - det er også ytringsfrihed

Men efter at STØJberg nu går sat muhammedtegningen på sin facebook-profil,  så kommer jeg til at tænke på en beskrivelse jeg hørte i TV for at -2 år siden,  men jeg husker ikke hvem...  Frit fortolket her af mig... 

En dame kommer ind i en tøjbutik, og prøver noget tøj.  Da hun kommer ud af programmet spørger hun ekspedienten om hvordan det sidder på hende,  hvortil ekspedienten svarer: "Med din vægt og figur, er skal du nok være glad for hvordan de klude sidder på dig,  det kan vist ikke blive bedre".

Jo vi har ytringsfrihed i Danmark,  men det er vel op til os alle at vise vores gode opdragelse og pli. 

Men hvorfor er det præcis de tegninger man vælger at undlade ? .....jo det er vi vist alle klar over.....er det god opdragelse og pli at udstille Jesus på korset nedsænket i urin ? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Martyren skrev, for 2 minutter siden:

Men hvorfor er det præcis de tegninger man vælger at undlade ? .....jo det er vi vist alle klar over.....er det god opdragelse og pli at udstille Jesus på korset nedsænket i urin ? 

Det er aldrig god opførsel at foretage sig noget,  hvis set eneste er at genere andre - uden andet formål

Men den enes dårlige opførsel kan da aldrig forsvare den andens - hverken den ene eller anden vej

Del dette indlæg

Link til indlæg
Romantikeren skrev, for 4 timer siden:

respekt for denne udtalelse, Jeg er helt enige fuldstændig, jeg var bare nysgerrig på hvad Martyren mente når han brugte ordet Islamisering... kunne det være så langt ude som jeg skrev mon?

Bear skrev, for 4 timer siden:

Så der er frihed til at udstille tegningerne af Muhammed uden at skulle frygte for sin sikkerhed, er det det som du siger ? 

Og du mener ikke det er en del af islamiseringen at muslimer afgør hvad som skal udstilles eller vises i Danmark, for det er reelt det muslimerne gør, ved virke af vold, boycot , afbrændinger af ambassader, terror, etc.....

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Globetrotter. skrev, for 1 minut siden:

Det er aldrig god opførsel at foretage sig noget,  hvis set eneste er at genere andre - uden andet formål

Men den enes dårlige opførsel kan da aldrig forsvare den andens - hverken den ene eller anden vej

Globetrotter. skrev, for 1 minut siden:

Så du mener ikke at pågældende udstilling om religion skulle have været udstillet ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Globetrotter. skrev, for 4 minutter siden:

Du glemmer at dette handler om at nogle mennesker der ikke respekterer ytringsfriheden, og loven, men istedet straffer og handler ud fra religion, uanset årsagen, så er det ikke acceptabelt i vores del af verden !!!!!!!!!!!!

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Romantikeren skrev, for 5 timer siden:

Ja der er absolut en islamisering igang, både i Danmark, men også i Europa generelt, det er ikke til diskussion ! Tidshorisonten er uvis, men hvis ikke Europa siger fra, så er og bliver det kun et spørgsmål om tid. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg mener at der simpelthen ikke finder en Islamisering af den danske stat sted. Jeg finder det højest usandsynlig.

Folk skal opfører sig ordentlig, den er jeg med på muslimer kristne alle skal opfører sig ordentligt. Jeg blev da oprigtigt chokerende af muhammedkrisen jeg tænkte er det ikke lidt at overdrive. den havde jeg ikke set komme, det havde de færreste nok. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Martyren skrev, for 4 minutter siden:

Ja der er absolut en islamisering igang, både i Danmark, men også i Europa generelt, det er ikke til diskussion ! Tidshorisonten er uvis, men hvis ikke Europa siger fra, så er og bliver det kun et spørgsmål om tid. 

Hvordan i alverden kan det lade sig gøres at Europa bliver islamisk, du må altså prøver at forklare mig hvordan. Jeg kan ikke se hvordan det kan lade sig gøres? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Martyren skrev, for 28 minutter siden:

Du glemmer at dette handler om at nogle mennesker der ikke respekterer ytringsfriheden, og loven, men istedet straffer og handler ud fra religion, uanset årsagen, så er det ikke acceptabelt i vores del af verden !!!!!!!!!!!!

Jeg har udelukkende taget stilling til STØJbergs vanvittige opførsel - og ikke til udstillingen

Og igen,  jeg forsvarer ikke de enkeltpersoner som opførersig respektløs uanset om de er af den ene eller anden religion 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en bruger eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at kunne skrive en kommentar

Blev gratis medlem

Opret en bruger på Eroguide.dk. Det er helt gratis!

Opret en ny bruger

Log ind

Har du allerede en bruger? Log ind her.

Log ind nu