Lars Boca

Mere end hver femte nyfødte i Danmark har udenlandske rødder

120 indlæg i denne tråd

https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/hver-femte-nyfoedte-har-udenlandske-roedder

http://jyllands-posten.dk/debat/blogs/jalehtavakoli/ECE9900226/flere-end-hver-femte-nyfoedte-har-udenlandske-roedder/

Vi har efterhånden vænnet os til, at et flertal af politikere, medier og meningsdannere fuldstændigt benægter at denne udvikling finder sted. 

Men det går stærkt, rigtigt stærkt. En udviklingen, der kun vil accellerere, og hastigt ændre befolkningssammensætningen i Danmark. 

Dvs. os danske, skal i den grad vænne os til, at Danmark og danskhed kommer til at fylde mindre i vores hverdag. For ikke at tales om vores børns hverdag. At tænke på fremtiden for vores børnebørn, ja, det er ikke så rart. 

Jaleh Tavakoli, der selv har indvandrerbaggrund har skrevet et fremragende indlæg i Jyllands-Posten. 

Jeg kan kun anbefale at læse det. Hun rammer plet på meget. Og jeg kan kun ønske, at de sædvanligvis virkelighedsbenægtende Deltagere i politisk forum her også vil læse det. 

Jeg har linket til den artikel i Kristligt Dagblad, som Jaleh Tavakoli baserer sit indlæg i JP på. 

God aften. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det lyder da dejligt :-)
Hvem gider at bo i en højreradikal, arisk pensionistlandsby?

I øvrigt er det spændende, at man ved at citere landets største aviser, ledende politikere og meningsdannere, beviser at de dermed benægter det de selv postulerer :rolleyes:
Mig bekendt har vi regering, hvis ministre, udover at være stolte over at bryde internationale konventioner og love, føler glæde ved at mishandle andre mennesker. 

Redigeret af Pervy

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg er ikke specielt bekymret. Bortset fra et meget lille politisk mindretal, gøres der jo meget for at begrænse yderligere indvandring, og selvom det er fy fy, at sige det, så er det vist også gået op for vores politikkere, at nogen er bedre uddannet end andre, og nogen er lettere at integrere end andre. 

Alt afhængig af, hvorledes man ellers tolker EU-landene indstilling til massiv indvandring til Europa, så er det meget der tyder på, at man stille og roligt bevæger sig hen imod "Europa, skal og kan ikke løse verdens overbefolkning, ej heller hjælpe og rede flygtninge, disse skal hjælpes i deres nærområder". 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lars Boca skrev, for 49 minutter siden:

Bemærk dog at ud fra danmarks statistik er dette alle mennesker der er børn af indvandre eller efterkommere heraf, fra alle lande der ikke er Danmark (dvs. har udenlandske rødder). Dette er vigtigt, for i artiklen lyder det nærmest som om danskerne er ved at blive avlet ud. Min mor er svensker, ergo er jeg en efterkommer fra en invandrer og min datter er således barn af en efterkommer (mig), og tæller derfor med i denne statistik som værende et barn med udenlandske rødder.
Tallene er offentligt tilgængelige på Danmarks statistik og går man ind og korrigerer tallene for kun at se på børn af invandre og efterkommere fra Mellemøsten falder tallet fra over 20% til lige omkring 7%. Dette er stadig en stor stigning og man kan sagtens diskutere det, men jeg mener at det er et vigtigt aspekt at få med.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Carnalwolf skrev, for 21 timer siden:

Bemærk dog at ud fra danmarks statistik er dette alle mennesker der er børn af indvandre eller efterkommere heraf, fra alle lande der ikke er Danmark (dvs. har udenlandske rødder). Dette er vigtigt, for i artiklen lyder det nærmest som om danskerne er ved at blive avlet ud. Min mor er svensker, ergo er jeg en efterkommer fra en invandrer og min datter er således barn af en efterkommer (mig), og tæller derfor med i denne statistik som værende et barn med udenlandske rødder.
Tallene er offentligt tilgængelige på Danmarks statistik og går man ind og korrigerer tallene for kun at se på børn af invandre og efterkommere fra Mellemøsten falder tallet fra over 20% til lige omkring 7%. Dette er stadig en stor stigning og man kan sagtens diskutere det, men jeg mener at det er et vigtigt aspekt at få med.  

Danmark er et indvandre land, til alle tider jeg ved ikke om tallet har været højre eller lavere. Vi får konstant ting udefra vi låner også tanker og ideer fra fremmed egne vi er ikke en lille landsby langt mod nord, vi er multikulturelt det har vi altid været. ja i seneste år er der kommet flere flygtninge vi kan jo ikke forhindre de ting der sker i Mellemøsten. alle de ideologier som partierne har er taget og lånt fra andre lande. Vi er et samsurium af alle mulige retninger fra nær og fjern. Vores sprog er sågar end ikke historisk set helt vores egen der er elementer fra tyske, engelsk og svensk og norsk. Så danskhed jeg er dansker det hele danske stamtræ min storbror gik op i min slægt dansker hele banden og alligevel aner jeg ikke hvad det vil sige at være dansk, er det bestemt måde at tænke på.   Jeg er europæer blot fordi jeg er født på de europæiske fastland og helt tilfældigt på et dansk sygehus og helt tilfældigt er dansk mit modersmål...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Pervy skrev, den 25/9/2017 at 22:39:

Mig bekendt har vi regering, hvis ministre, udover at være stolte over at bryde internationale konventioner og love, føler glæde ved at mishandle andre mennesker.

Tak for dit indlæg Pervy. 

Hvilke internationale konventioner og love er det, at regeringens ministre har brudt?

Hvis du kan finde nogle overhovedet, hvilke ministre var det så, at der var stolte over det?

Hvilke ministre er det, som føler glæde ved at mishandle andre mennesker? 

Har vi ministre, der mishandler andre mennesker?

Jeg glæder mig meget til at høre dit svar, der i givet fald må være breaking news. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
TheVoice skrev, den 25/9/2017 at 22:53:

Alt afhængig af, hvorledes man ellers tolker EU-landene indstilling til massiv indvandring til Europa, så er det meget der tyder på, at man stille og roligt bevæger sig hen imod "Europa, skal og kan ikke løse verdens overbefolkning, ej heller hjælpe og rede flygtninge, disse skal hjælpes i deres nærområder"

Stille og roligt er vel kernen i dit indlæg, og den problemstilling, som nogle af os føler eksisterer. 

Jeg håber, at du har ret i, at man bevæger sig i den retning. Men jeg er reelt bekymret for, at det ikke sker. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Romantikeren skrev, for 2 timer siden:

Danmark er et indvandre land, til alle tider jeg ved ikke om tallet har været højre eller lavere. Vi får konstant ting udefra vi låner også tanker og ideer fra fremmed egne vi er ikke en lille landsby langt mod nord, vi er multikulturelt det har vi altid været. ja i seneste år er der kommet flere flygtninge vi kan jo ikke forhindre de ting der sker i Mellemøsten. alle de ideologier som partierne har er taget og lånt fra andre lande. Vi er et samsurium af alle mulige retninger fra nær og fjern. Vores sprog er sågar end ikke historisk set helt vores egen der er elementer fra tyske, engelsk og svensk og norsk. Så danskhed jeg er dansker det hele danske stamtræ min storbror gik op i min slægt dansker hele banden og alligevel aner jeg ikke hvad det vil sige at være dansk, er det bestemt måde at tænke på.   Jeg er europæer blot fordi jeg er født på de europæiske fastland og helt tilfældigt på et dansk sygehus og helt tilfældigt er dansk mit modersmål...

Romantiker, du gør et ihærdigt forsøg her. Men hvad er det egentligt, at du forsøger at sige? Jeg kan ikke helt finde ud af, hvilken konklusion, at du forsøger at drage?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lars Boca skrev, for 1 minut siden:

Stille og roligt er vel kernen i dit indlæg, og den problemstilling, som nogle af os føler eksisterer. 

Jeg håber, at du har ret i, at man bevæger sig i den retning. Men jeg er reelt bekymret for, at det ikke sker. 

Det kan jeg jo desværre ikke udstede nogen garanti for :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Ralph Nord
Lars Boca skrev, for 2 timer siden:

Romantiker, du gør et ihærdigt forsøg her. Men hvad er det egentligt, at du forsøger at sige? Jeg kan ikke helt finde ud af, hvilken konklusion, at du forsøger at drage?

Det han prøver at udtrykke, men som tilsyneladende er mere end svært for ham at få forfattet til en kort klar sætning det er, at han faktisk er ret ligeglad med, at han er født som dansker og, at han ikke som sådan føler nogen form for stolthed over sit danske islæt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lars Boca skrev, den 25/9/2017 at 22:11:

Mere end hver femte nyfødte i Danmark har udenlandske rødder

Og det kan vi glæde os over!.

Udlændinge, også 2. generations, bibringer diversitet, kreativitet, nytænkning, værdiskabelse, og lærer os at se nye muligheder.

Udlændinge, som kræver offentlig forsørgelse, uanset i hvor mange generationer, bringer intet andet med sig, end problemer.

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
KF skrev, for 6 timer siden:

Og det kan vi glæde os over!.

Udlændinge, også 2. generations, bibringer diversitet, kreativitet, nytænkning, værdiskabelse, og lærer os at se nye muligheder.

Udlændinge, som kræver offentlig forsørgelse, uanset i hvor mange generationer, bringer intet andet med sig, end problemer.

KF.

Ja. Enig.  

Man kun også generaliserende have kogt dette ned til muslimsk og ikke-muslimsk indvandring. Det ville være same same :-) 

Del dette indlæg

Link til indlæg

1. Danmark er et indvandrer land til alle tider

2. Vi skal ikke frygte islamiseringen, det sker ikke det kommer aldrig til at ske

3 Jeg som dansker aner ikke hvad det vil sige at være dansker

4. Danmark er et multikulturel samfund sådan er det altid været. 

Her var de korte og præcise sætninger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Ralph Nord skrev, for 7 timer siden:

Det han prøver at udtrykke, men som tilsyneladende er mere end svært for ham at få forfattet til en kort klar sætning det er, at han faktisk er ret ligeglad med, at han er født som dansker og, at han ikke som sådan føler nogen form for stolthed over sit danske islæt.

Danskhed er virkelig opreklameret hvordan er det at være virkelig dansk, er det en måde at tænke hvad er det, du synes danskhed er i farer men ingen har endnu forklare mig hvad danskhed er.

Jeg er et menneske der er stolt og synes Danmark er et godt land det kan bliver bedre helt sikkert det kan også blive være... Men hvad er danskhed? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Romantikeren skrev, for 3 timer siden:

1. Danmark er et indvandrer land til alle tider

2. Vi skal ikke frygte islamiseringen, det sker ikke det kommer aldrig til at ske

3 Jeg som dansker aner ikke hvad det vil sige at være dansker

4. Danmark er et multikulturel samfund sådan er det altid været. 

Her var de korte og præcise sætninger.

1. Hvad der anføres uden grundlag, kan afvises uden grundlag
2. Se #1
3. Okay, det må du om
4. Se #1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lars Boca skrev, for 7 timer siden:

Ja. Enig.  

Man kun også generaliserende have kogt dette ned til muslimsk og ikke-muslimsk indvandring. Det ville være same same :-) 

Man kunne også koge det ned til den sociale arv. Folk der i 1 generation lægger samfundet til last, gør også i næste. Problemet er hverken muslimer eller ikke muslimer. Problemet er folk der ikke gider forsørge sig selv. Og der hører mange danskere med. Jeg er helt ærligt flintrende ligeglad med om min alt for høje skat går til danskere eller indvandrere. 

Mine egne sønner ville statistik-føres som udlændinge, da deres mødre ikke er danske. Det kan man kun have hån til overs for. De er mere danske end de fleste, og kommer efter alt at dømme til at betale mere til det danske samfund end de fleste. Eller flytte. Nu må vi se hvad de vælger. 

Men dovenskaben er ihvertfald et større problem end indvandringen. Som jeg ser det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Romantikeren skrev, for 40 minutter siden:

en sørgelig likes af Aros 

og 2 hånelig grin gør mig ikke klogere på hvad det vil sige at være dansk og hvad danskhed er?

endnu engang gå efter manden frem for bolden...

I dag har jeg ikke tid til alverden og slet ikke overfor en  der fyrede løgne af i går om antallet af tvangsægteskaber og kaldte en anden for en idiot i samme tråd,  så det bliver kun lidt likes og et par indlæg i en anden tråd men kan se at det går dig meget på med at jeg har givet en sørgelig smiley, der skal ikke mere til åbenbart før du beklager dig, bare en sørgelig smiley og så er det nok. Den grinende smiley er ikke hånlig, den er grinende. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aros skrev, for 1 minut siden:

I dag har jeg ikke tid til alverden og slet ikke overfor en  der fyrede løgne af i går om antallet af tvangsægteskaber og kaldte en anden for en idiot i samme tråd,  så det bliver kun lidt likes og et par indlæg i en anden tråd men kan se at det går dig meget på med at jeg har givet en sørgelig smiley, der skal ikke mere til åbenbart før du beklager dig, bare en sørgelig smiley og så er det nok. Den grinende smiley er ikke hånlig, den er grinende. 

I var vist ikke bedre selv, det sker der når man er uenig herinde 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Romantikeren skrev, for 3 minutter siden:

I var vist ikke bedre selv, det sker der når man er uenig herinde 

Bort set fra at jeg ikke fyrede løgne af som dig men linkede til dokumentation så har du ret i at hverken jeg eller andre var værre eller bedre selv end dig til de hårde personlige tacklinger. Nå men det hele i dag bunder jo i at jeg har givet et af dine indlæg en sørgelig smiley og det er du så følsom omkring at du betragter det som et personangreb. Jeg har derfor positivt liket dit sidste indlæg her i håbet om at du kan komme over den sørgelige smiley jeg gav dit indlæg og komme videre og ikke forsøge at lokke mig med på at afspore denne tråd i en ligegyldig snak startet af dine forsmåede følelser over en sørgelig smiley. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 33 minutter siden:

Jeg er helt ærligt flintrende ligeglad med om min alt for høje skat går til danskere eller indvandrere. 

Ja. Skelne mellem mennesker, er ikke en egenskab, som du står ret stærkt i. :-) 

måske en dag at det vil gå op for dig, at der er forskel på mennesker og kultur osv. 

Men fy nej. Vi må ikke skelne. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
SalteFanden skrev, for 3 timer siden:

1. Hvad der anføres uden grundlag, kan afvises uden grundlag
2. Se #1
3. Okay, det må du om
4. Se #1

1. Spørge stille mig selv, hvordan kom folk ellers til Danmark, hvis de ikke kom et andet sted fra. ergo må de være indvandrer den her del af verden blev befolket ret sent i menneskehedens historie.

2. Jeg tror bare ikke på at en islamisering finder sted, det bliver allerhøjest en del af diversiteten i den danske samfund.

3. Danskhed bliv brug som et retorisk våben mod indvandre særlig muslimer, men har aldrig hørt hvad egentlig danskhed er. Jeg er ikke alene.

4. der findes flere forskellige religiøse mindretal, islam, katolikker, protestanter, jøder, asatroende budhister. ateister, folk med forskellige ideologiske menneskesyn folk der lever forskelligt nogen lever sammen mand og kone nogen kvinde og kvinde mand og mand, et hav af forskellige familiemønstre det er også kultur, nogen er til pop andre til rock andre igen til klassisk    

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aros skrev, for 6 minutter siden:

Bort set fra at jeg ikke fyrede løgne af som dig men linkede til dokumentation så har du ret i at hverken jeg eller andre var værre eller bedre selv end dig til de hårde personlige tacklinger. Nå men det hele i dag bunder jo i at jeg har givet et af dine indlæg en sørgelig smiley og det er du så følsom omkring at du betragter det som et personangreb. Jeg har derfor positivt liket dit sidste indlæg her i håbet om at du kan komme over den sørgelige smiley jeg gav dit indlæg og komme videre og ikke forsøge at lokke mig med på at afspore denne tråd i en ligegyldig snak startet af dine forsmåede følelser over en sørgelig smiley. 

det er din tolkning men lad os blive ved det, men det sender et signal lige meget hvad. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lars Boca skrev, for 1 time siden:

Ja. Skelne mellem mennesker, er ikke en egenskab, som du står ret stærkt i. :-) 

måske en dag at det vil gå op for dig, at der er forskel på mennesker og kultur osv. 

Men fy nej. Vi må ikke skelne. 

Du har ret. Jeg hverken kan eller vil skelne mellem GRUPPER af mennesker. Jeg ser mennesker som individer, og skelner individuelt. 

Jeg er fuldt ud klar over at der er forskel på både mennesker og kulturer. Jeg har boet i indtil flere forskellige kulturer (Europa (øst og vest), mellemøsten, USA, Asien og Afrika), og alle steder er det at "dømme" grupper af mennesker, at kreere "dem og os", hvad der fører til problemer. Og det er lige præcis hvad nogen mennesker i Danmark prøver.

Og du må sådan set gøre hvad du vil. Det er et frit land. Det er din ret. Og jeg vil forsvare den. Ligesom jeg vil forsvare Mohammed's ret til det samme. Indtil videre har hverken DF; NB, V eller rabiate tosse-muslimer haft held til at ødelægge den del af Danmark. Jeg ser bare, med baggrund i hvad jeg ellers har set, at der er  danskere, der tror de vil deres fædreland det bedste, men (i mine øjne) gør skade. De ødelægger det Danmark jeg elsker. Det er deres ret at prøve, lige som det er min ret at modvirke. Jeg håber ikke de får held med deres forehavende.  

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en bruger eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at kunne skrive en kommentar

Blev gratis medlem

Opret en bruger på Eroguide.dk. Det er helt gratis!

Opret en ny bruger

Log ind

Har du allerede en bruger? Log ind her.

Log ind nu