Hop til indhold
gerog

Social demokraterne i nye klæder

Recommended Posts

gerog skrev, for 47 minutter siden:

Social demokraterne i nye klæder eller bare en åben flirt med Tulle og resten af DF?

Socialdemokraterne.png.59815c5c81aa152f2e3cf8f0f1e55f9b.png

http://nyheder.tv2.dk/politik/2017-09-25-socialdemokratiet-vil-tage-kontanthjaelpen-fra-kvinder-med-burka-eller-niqab

S er generelt blevet mere hardlinere i udlændingepolitiken under Mette Frederiksen.

Men at Tesfaye går ud med denne melding, skal nok foreløbigt bare ses som en prøveballon, der sendes i luften.

Det er ikke en af de tunge drenge (eller piger), der har været ude med meldingen.

Det kommer først, hvis de kan se, at ballonen kan "svæve" :-)

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lars Boca skrev, for 14 timer siden:

S er generelt blevet mere hardlinere i udlændingepolitiken under Mette Frederiksen.

Men at Tesfaye går ud med denne melding, skal nok foreløbigt bare ses som en prøveballon, der sendes i luften.

Det er ikke en af de tunge drenge (eller piger), der har været ude med meldingen.

Det kommer først, hvis de kan se, at ballonen kan "svæve" :-)

Men fint at de rykker.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Martyren skrev, for 2 timer siden:

Men fint at de rykker.....

Ja for blot få år siden ville sådan en melding fra S være utænkelig. 

Så ville krænkelsesorkestret have himlet op. 

Men OK. Hvis det havde været DF el. NB, der var kommet med meldingen i dag, så vil orkestret jo nok stadigvæk spille deres hyletoner :-) 

• Synes godt om 2
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er jo helt latterligt. Hvor mange burkaer findes der i Danmark??

Luk dog for kassen, generelt set. I stedet for al den blødsødenhed. Folk der KAN arbejde, skal arbejde. Og så reserver offentlige penge til dem der virkelig har brug for det. Det har hverken dovne Rober, fattige Karina eller en arbejdsdygtig burkaklædt

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg kan godt lide Mathias Tasfaye selvom jeg ikke stemmer på hans parti.

Men hvordan kan han få sig selv til at være en "slags pauseklovn her" . Det ligner ham bare ikke. Jeg ved ærligt talt ikke hvad Socialdemokratiet har gang i. flirt med DF tja. Man tænker vist mere på hvordan får magten i dette land for alle partier ville ideelet være 90 mandater til næste folketingsvalg.

Jeg tror ikke det i grunde handler om at nægte kontakthjælp til burkaklædte kvinder, det handler mere om signalværdi. vi kan også stramme grebe om udlændinge. få for år siden ville denne udtalelse være decideret latterlig udtalelsen om kontanthjælp dem de få der måtte være der går i burka, men nu er den mere acceptabel. det er vejen man skal gå tolker jeg det som fra nogen af meddebatørerne herinde. ikke overraskende er jeg uenig.

tiden har ændre, debatten har ændre, synet på det fremmed har ændre sig. tolerancen har ændre sig, åbenheden har ændre sig. det er nemmere at gå alle andres vej ind sin egen vej...  sådan tror jeg ret beset det altid har været i større eller mindre omfang

Redigeret af Romantikeren

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 30 minutter siden:

Luk dog for kassen, generelt set. I stedet for al den blødsødenhed. Folk der KAN arbejde, skal arbejde. Og så reserver offentlige penge til dem der virkelig har brug for det. Det har hverken dovne Rober, fattige Karina eller en arbejdsdygtig burkaklædt

For mange.....uanset antallet !

præcis som nazister, racister,  kommunister, facister, militante venstre-og højreorienterede 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Martyren skrev, for 1 minut siden:

For mange.....uanset antallet !

præcis som nazister, racister,  kommunister, facister, militante venstre-og højreorienterede 

Vrøvl. Man ville jo ikke kunne kende en nazist, kommunist etc hvis 1 var for mange..... Og de har jo ret til deres holdning. Det er jo ikke forbudt. Man kan jo så være enig.

Så vidt jeg husker en undersøgelse for et par år siden, og jeg kan meget vel tage fejl, så var der 28 burkaer og 19 niqabs. Det er jo så latterligt et lille antal at det ikke er værd at beskæftige sig med. Det er dog muligt det alene var i hovedstadsområdet

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 5 minutter siden:

Vrøvl. Man ville jo ikke kunne kende en nazist, kommunist etc hvis 1 var for mange..... Og de har jo ret til deres holdning. Det er jo ikke forbudt. Man kan jo så være enig.

Så vidt jeg husker en undersøgelse for et par år siden, og jeg kan meget vel tage fejl, så var der 28 burkaer og 19 niqabs. Det er jo så latterligt et lille antal at det ikke er værd at beskæftige sig med. Det er dog muligt det alene var i hovedstadsområdet

Vrøvl i din verden, absolut IKKE i min.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Martyren skrev, for 5 minutter siden:

Vrøvl i din verden, absolut IKKE i min.

Interessant, når man kigger på dine hetz-lignende indlæg mod muslimer....

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 7 minutter siden:

Interessant, når man kigger på dine hetz-lignende indlæg mod muslimer....

Hetz i din verden, IKKE i min ! 

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, 1 time siden:

Jeg er helt enige med dig, men jeg går ikke helt ind for din stramme kurs. 

Jeg er ikke meget for at folk skal, man skal ville arbejde, her tænker jeg bare arbejdsglæde og trivsel, hvis det på en eller anden måde kan blive en del af hvad skal man sige beskæftigelsesindsatsen. På den måde vil vi måske få færde på overførelsesindkomst, færde der går ned med stress, færre depressioner.  

det er en svær diskussion, og et sidespor. 

• Sørgelig 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Romantikeren skrev, for 1 minut siden:

Jeg er helt enige med dig, men jeg går ikke helt ind for din stramme kurs. 

Jeg er ikke meget for at folk skal, man skal ville arbejde, her tænker jeg bare arbejdsglæde og trivsel, hvis det på en eller anden måde kan blive en del af hvad skal man sige beskæftigelsesindsatsen. På den måde vil vi måske få færde på overførelsesindkomst, færde der går ned me stress, færre depressioner.  

det er en svær diskussion, og et sidespor. 

A ha ha ha ha ....citat Jeppe K.

Du mener seriøst at folk som ikke VIL arbejde, skal forsørges af det offentlige ????

Del dette indlæg

Link til indlæg
Martyren skrev, for 11 minutter siden:

A ha ha ha ha ....citat Jeppe K.

Du mener seriøst at folk som ikke VIL arbejde, skal forsørges af det offentlige ????

Jeg ved ikke hvem Jeppe K. er

Nej jeg mener ikke at dem der ikke Vil arbejde skal forsøges af det offentlige, kun hvis de ikke kan eller er arbejdsløse så de ikke behøver at gå fra hus og hjem et sikkerhedsnet, men de skal hellere ikke side fast i nettet. Jeg siger bare at man skal tænke på menneskelig trivsel i ligning i bekæftigelsesindsatsen. det er svært for det kræver ressoucher som man ikke har vilje til at trumfe igennem. der er nogen bliver hægtet af måske kunne disse finde noget af den tabte arbejdsstyrke men mister det gradvist samt menneskelig vilje til at forsøge sig selv. At der er nogen der hellere vil leve på kontanthjælp der er der sikkert, tror på det er langt de færreste.

det at ville er for mig altafgørende i en sundt arbejdsliv, hvis man tænker sådan kan vi måske få færre på overførelsesindkomst, færre der går ned med depression og færre der går ned med stress.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Martyren skrev, for 26 minutter siden:

Hetz i din verden, IKKE i min ! 

Det er sikkert rigtigt. 

Alkoholikeren er jo også den sidste til at indse at han drikker

Redigeret af tvr
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 10 minutter siden:

Det er sikkert rigtigt. 

Alkoholikeren er jo også den sidste til at indse at han drikker

Tak for komplimentet ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Martyren skrev, Lige nu:

Tak for komplimentet ;)

Øh Selvtak..... Det var nu hverken en kompliment eller det modsatte. Det var en neutral konstatering. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 6 minutter siden:

Øh Selvtak..... Det var nu hverken en kompliment eller det modsatte. Det var en neutral konstatering. 

Ja klart....

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 3 timer siden:

Mindre end 10.

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 2 timer siden:

https://www.bt.dk/danmark/saa-mange-gaar-med-burka-i-danmark

Godtnok fra 2010, men har meget ændret sig siden?.

Fuldkommen enig med dig her, antallet er så lavt at det er fuldstændig skørt at begynde at lave særregler for Burkaklædte.

KF.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Romantikeren skrev, den 25/9/2017 at 19:59:

Det er ren symbolpolitik, det er ikke første gang burkaen bliver sat i spil. 

For en gangs skyld er jeg enig, ser man det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
SalteFanden skrev, Lige nu:

For en gangs skyld er jeg enig, ser man det.

Ja det sker jo at man kan nærme sig hinanden også selvom man er enige om at være uenige. det er dialog :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
KF skrev, for 5 timer siden:

https://www.bt.dk/danmark/saa-mange-gaar-med-burka-i-danmark

Godtnok fra 2010, men har meget ændret sig siden?.

Fuldkommen enig med dig her, antallet er så lavt at det er fuldstændig skørt at begynde at lave særregler for Burkaklædte.

KF.

Lige for en god ordens skyld, inden du og @tvr går i selvsving over manglende burkaer i DK :-), så er det korrekt, at burka er stort set IKKE eksisterende i DK. 

Men tvr's lille smarte finte med at lade tråden handle om burkaer, holder ikke helt vand. Men han forsøgte da :-)

Trådstart og Tesfayes udmelding handler om Burka og Niqab. Ja, det er sågar en Niqab, der er afbilledet. Jeg forventer ikke, at du KF var klar ovet det. Men de tre islameksperter tvr, Romantikeren og Bear, der har kommenteret eller liket i tråden, har naturligvis besiddet denne viden.:-)   

Og inddrager man Niqab, så er det jo en helt anden, og måske ikke så latterlig diskussion om antal. Der fandtes ikke og findes ikke håndfaste tal for, hvor mange der bærer Niqab i DK. Der findes slet og ret ikke dokumentation på det. Går vi tilbage til 2010, så blev der nævnt 150-200-300.

Kigger man i bybilledet i dag så er der ingen tvivl om, at det tal er vokset voldsomt. Kan kun selv forholde mig til Vejle og Kolding, her er det ikke længere et særsyn, at se en 5-10 stykker i Bryggen Vejle eller 10-15 stykker i Kolding Storcenter en lørdag formiddag. 

Hvordan det ser ud i Kbh. har jeg ingen anelse om. Men næppe færre. 

Men som nævnt. Dokumentation eksisterer ikke. Men S og Tesfaye må jo have set et problem eller udvikling, siden at de går ud med en melding. 

God aften. 

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en bruger eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at kunne skrive en kommentar

Blev gratis medlem

Opret en bruger på Eroguide.dk. Det er helt gratis!

Opret en ny bruger

Log ind

Har du allerede en bruger? Log ind her.

Log ind nu