Hop til indhold
Martyren

Tysk valg

Recommended Posts

Vi bevæger os desværre i en højrenational retning, på grund af venstreorienterede, naive, godtroende og politisk korrekte europæiske politikere...... og det vil fortsætte og fortsætte på grund af muslimsk indvandring....... ingen tvivl om det !

https://www.b.dk/globalt/staerkt-valgresultat-til-tysklands-indvandringskritiske-hoejreparti-vi-vil-forandre

• Synes godt om 3
  • Tak 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Ralph Nord

Enig.

Hvis ikke for indvandringsproblematikkrn, så stemte jeg nok Venstre. 

Men pga løftebrud og LLR og et par andre stupide tosser i Venstre, så får de ikke min stemme foreløbigt. 

Den går til NB indtil der er stoppet for indvandringen. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har de sidste måneder sagt til mine politisk interesserede venner, at AfD ville få minimum 11 % at stemmerne.

Jeg påstår ligeledes at Sverigesdemokraterne i september 2018 vil få minimum 26 % af svenskernes stemmer.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Martyren skrev, 1 time siden:

Jeg har de sidste måneder sagt til mine politisk interesserede venner, at AfD ville få minimum 11 % at stemmerne.

Jeg påstår ligeledes at Sverigesdemokraterne i september 2018 vil få minimum 26 % af svenskernes stemmer.

Mht. Sverige- Jeg tvivler. Her er tale om en befolkning, der i den grad er tosse naive. De dukker nakken og lader det komme. Indoktrineringen har virket hinsidan.

• Synes godt om 1
  • Sørgelig 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lars Boca skrev, for 13 minutter siden:

Mht. Sverige- Jeg tvivler. Her er tale om en befolkning, der i den grad er tosse naive. De dukker nakken og lader det komme. Indoktrineringen har virket hinsidan.

Tro mig Lars......der findes fortsat danske gener i mindst 26 % af svenskerne ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Martyren skrev, for 47 minutter siden:

Tro mig Lars......der findes fortsat danske gener i mindst 26 % af svenskerne ;)

Man kan håbe :) 

Men i dag er det bare skønt at Merkel mærker boomerang effekten af at invitere en mio svært integrerbare elementer!  

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Ralph Nord

Hvor er det dog glædeligt, at højre bølgen vinder frem i Europa.

Nazister ? Sludder !

Blot er folk trætte af den islamiske invasion - tro mig, dette er KUN begyndelsen, og vi kan takke de naive politisk korrekte konfliktsky venligbo-fjolser for denne højredrejning.

Folk har fået nok af indvandring af de brune unævnelige, der i samtlige lande, de immigrerer til, er overrepræsenteret i kriminalitet, vold, voldtægter, arbejdsløshed og har rekord i offer-rolle-mentalitet - dette både sammenlignet med den oprindelige befolkning, men også med immigranter fra andre lande end de brune unævneliges.

Velkommen til det kommende Europa !

Tak til venligbo-tosserne for den tilstand I har været med til at fremme selv. En stor tak til Jer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Ralph Nord skrev, for 47 minutter siden:

Tak til venligbo-tosserne for den tilstand I har været med til at fremme selv. En stor tak til Jer.

Det var så lidt. Anytime...;)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg deler den grundlæggende kritik, der ligger til grund for den succes partier som Front National, DF, Gert Wilders Friheds parti, og Sverige Demokraterne har opnået de senere år.

Men jeg kunne nok personligt kun stemme på DF eller Sverige Demokraterne?

De partier har nu en gang det tilfælles, at de udspringer af nogle kredse oprindeligt, som jeg aldrig vil kunne støtte.

Hvilket forstandige ikke ekstreme iblandt dem, har indset  fra begyndelsen, og derfor har søgt at udskille dem fra partierne, i forsøget på at opnå en troværdighed som kan appellere bredere.

Heraf den topstyring som DF og Sverige Demokraterne praktiserer, for at holde elementer i partierne nede og ude.

Det er i modsætning til de gamle midterpartier en nødvendighed, hvis ikke ekstremister skal kunne ødelægge disse partier indefra.

Trods den øjeblikkelige succes, udgør det langsigtet den største trussel mod at AFD vil kunne opnå samme succes ad åre som DF og Sverige Demokraterne, at partiet har givet rum for at fremtrædende kandidater, nogle nu valgt til Forbundsdagen, har kunnet fremsætte udtalelser så ekstreme, særligt i en historisk tysk kontekst, at det burde diskvalificere dem til at repræsentere partiet.

Det er også med væmmelse jeg har kunnet følge hvordan støtter af AFD har intimideret, og saboteret CDU og SPD valgmøder, og talerne til disse møder.

Pøbelvælde er ellers noget som den yderste venstrefløj herhjemme, og i Tyskland plejer at have nærmest monopol på, og kan et parti som kalder sig national konservativ ikke tøjle, og eller tage afstand fra den form for opførsel, så er det stadig ikke modent til at indgå ligeværdigt i den demokratiske og parlamentariske proces.

Jeg er alvorligt bange for at der i AFD består et mindretal, men et fremtrædende mindretal af latente NPD støtter, det er det marginaliserede nynazistiske parti i Tyskland.

At  AFD ikke har taget et opgør med disse understrømme i partiet, er dets største svigt til nu.

Men hvis de formår at foretage en hård udrensning, der består potentialet for at de kan udgøre en værdig repræsentant for alle de vælgere, som har stemt på dem af helt legitime grunde.

Alle de legitime grunde som eliten og de etablerede midterpartier i Tyskland alt for længe har ignoreret og forhånet, som de også har trådt på de selvsamme mennesker der nu slår tilbage i protest, ved benytte deres stemmeret til det netop overståede valg til Forbundsdagen.

Alternative für Deutschlands indtog varsler opgør med Merkels midtersøgende linje
Det højrenationalistiske Alternative für Deutschlands er efter søndagens valg det tredjestørste parti i Forbundsdagen, og det udfordrer Tysklands politiske midterpartier, der har fået historisk dårlig tilslutning. Højreskredet er en realitet, men AfD står isoleret som EU- og euro-kritisk parti
24 september 2017
https://www.information.dk/udland/2017/09/alternative-fur-deutschlands-indtog-varsler-opgoer-merkels-midtersoegende-linje?lst_frnt

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Martyren skrev, for 19 timer siden:

Vi bevæger os desværre i en højrenational retning, på grund af venstreorienterede, naive, godtroende og politisk korrekte europæiske politikere...... og det vil fortsætte og fortsætte på grund af muslimsk indvandring....... ingen tvivl om det !

https://www.b.dk/globalt/staerkt-valgresultat-til-tysklands-indvandringskritiske-hoejreparti-vi-vil-forandre

Øøøh nej, vi bevæger os i en højrenational retning fordi der er for mange der lader sig overbevise af de højrenationales propaganda. Pkt. 1 i bekæmpelsen af det er at kigge sig i spejlet og sikre sig at man ikke medvirker til at spredehøjrenational propaganda. Pkt.2 er at imødegå højrenational propaganda når man støder på den. 

Det er som om at du mener at man skal flytte sine holdinger og politik over imod de højrenationale, og give dem noget af det som de ønsker, i håb om at de så får mindre opbakning? 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Iøvrigt er det værd at bemærke at 87% af tyskerne IKKE stemte på AfD.

Del dette indlæg

Link til indlæg

@Bear

Enten så får Afd  luget godt i rækkerne, og får indført den samme topstyring som der hersker i DF, eller også så tror jeg det ryger ud til det næste valg.

Gør de det til gengæld, så tror jeg at Afd har potentiale til at opnå fremgang til det næste valg igen til Forbundsdagen.

Hele den berettigede vrede som  deres vælgere nærer, har dulmet deres klarsyn, og har bevirket at de ikke tilstrækkeligt klarsynet har set hvilke tendenser som de mest yderligtgående kandidater for, og medlemmer af Afd nok i virkeligheden står for.

Det tror jeg ikke at Afd slipper godt fra valg efter valg, uden aktivt forholde sig til hvilken trussel dette problem udgør mod deres chancer for at udvikle sig til et parti, der kan overleve og vokse på den lange bane.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 5 minutter siden:

@Bear

Enten så får Afd  luget godt i rækkerne, og får indført den samme topstyring som der hersker i DF, eller også så tror jeg det ryger ud til det næste valg.

Gør de det til gengæld, så tror jeg at Afd har potentiale til at opnå fremgang til det næste valg igen til Forbundsdagen.

Hele den berettigede vrede som  deres vælgere nærer, har dulmet deres klarsyn, og har bevirket at de ikke tilstrækkeligt klarsynet har set hvilke tendenser som de mest yderligtgående kandidater for, og medlemmer af Afd nok i virkeligheden står for.

Det tror jeg ikke at Afd slipper godt fra valg efter valg, uden aktivt forholde sig til hvilken trussel dette problem udgør mod deres chancer for at udvikle sig til et parti, der kan overleve og vokse på den lange bane.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Det kan da godt være at du får ret, at AfD splitter op i flere fraktioner, (der er noget der kunne tyde på at det allerede er ved at ske,) 

http://www.dr.dk/nyheder/udland/valgityskland/splittelse-dagen-efter-kanonvalg-afd-leder-vil-ikke-vaere-i-gruppe-med

men hvis det sker, så tror jeg at en del af de fraktioner ryger under den tyske spærregrænse på 5% igen.

Husk at det "kun" er 13% der har stemt på AfD, det tal skal ikke splittes ret meget før det bliver ret små partier. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Lige præcis Bear

Det er den eneste grund til at Enhedslisten med succes har opnået valg til, og fremgang ved valg til Folketinget.

Partiet består af en sammenslutning af småpartier på den yderste venstrefløj, hvor ingen af dem tidligere opnåede at komme over spærregrænsen.

Jeg tror at denne erfaring udgør den eneste grund til at partiets folkevalgte, blot nogenlunde formår at få partiets basis af hardlinere til at holde lav profil, og lade tilsyneladende tilforladelige folkevalgte tegne partiet offentligt.

Hvem tænker nogensinde på at Pernille skipper var, og fortsat er Trotskist, og se bare hvilke ekstremer andre af partiets pæne talspersoner har som deres arvegods.

Det bliver man ikke så stort et parti som Enhedslisten er blevet, på at bringe alt for klart frem i lyset.

Det kommer op til overfladen til landsmøder i Nørrebrohallen, og når medlemmer af hovedbestyrelsen af og til kaster grus i den velsmurte kommunikations strategi.

Men  deres vælgerbase ser det ikke, de har mere travlt med at drikke latte på brokvarterernes cafeer og dele de popularitets fremmende humanistiske hastags på facebook og Instagram.

De har deres på det tørre, men det er der mange af de vælgere der har stemt på Afd der ikke har.

Afd er imidlertid ikke et fusioneret parti, men et parti opstået i vest som en liberal protest mod Euroen og hjælpepakkerne til Grækenland.

Partiet er blevet delvist kapret og ændret af en stærk højre idelogisk base i det tidligere Østtyskland, og bliver de styrket, fremfor at blive stækket og udgrænset, så tror jeg ikke at partiet får samme mulighed som Enhedslisten for at vokse til et større parti på yderfløjene i tysk politik.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 2 timer siden:

Hvem tænker nogensinde på at Pernille skipper var, og fortsat er Trotskist, og se bare hvilke ekstremer andre af partiets pæne talspersoner har som deres arvegods.

Du behøver ikke begrænse dig til Enfoldighedslisten, SF er i lige så stor grad baseret på kommunister.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 1 time siden:

Du behøver ikke begrænse dig til Enfoldighedslisten, SF er i lige så stor grad baseret på kommunister.

Du ved godt at SF opstod netop for at distancere sig fra kommunisterne, ik'?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, for 23 minutter siden:

Du ved godt at SF opstod netop for at distancere sig fra kommunisterne, ik'?

Jo tak, samtidigt med at man ukritisk overtog beundringen for Sovjetunionen og Marxismen/Leninismen.

Så det var da den største "tagen distance" set i århundreder.

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, for 7 timer siden:

Øøøh nej, vi bevæger os i en højrenational retning fordi der er for mange der lader sig overbevise af de højrenationales propaganda. Pkt. 1 i bekæmpelsen af det er at kigge sig i spejlet og sikre sig at man ikke medvirker til at spredehøjrenational propaganda. Pkt.2 er at imødegå højrenational propaganda når man støder på den. 

Det er som om at du mener at man skal flytte sine holdinger og politik over imod de højrenationale, og give dem noget af det som de ønsker, i håb om at de så får mindre opbakning? 

Et af de abselut dummeste indlæg der er skrevet i dette forum! 

Idiotiske naive forestillinger som ovenstående er NETOP grunden til at AFD nu har plads i rigsdagen! 

Så længe der kun er ét parti der har en kritisk tilgang til konsekvenserne af indvandring fra problem kulturer, så vil dette parti fortsætte med at vokse....... Og alverdens kommentatorer vil fortsætte med at være fastlåste i den fejlagtige teori om at det skam er en regulær nynazistisk højredrejning der er igang. 

Helt seriøst, tror du så at AFD stadig havde fået den opbakning, hvis Merkel havde trukket indvandre bremsen, ligesom flere andre europæiske lande og vi ikke havde set terror, utallige sexuelle forulempelser af kvinder osv?

Redigeret af Prinz
  • Synes godt om 1
  • Tak 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 2 timer siden:

Jo tak, samtidigt med at man ukritisk overtog beundringen for Sovjetunionen og Marxismen/Leninismen.

Så det var da den største "tagen distance" set i århundreder.

Det er vist din egen personlige opfattelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Prinz skrev, 1 time siden:

Idiotiske naive forestillinger som ovenstående er NETOP grunden til at AFD nu har plads i rigsdagen! 

Så længe der kun er ét parti der har en kritisk tilgang til konsekvenserne af indvandring fra problem kulturer, så vil dette parti fortsætte med at vokse....... Og alverdens kommentatorer vil fortsætte med at være fastlåste i den fejlagtige teori om at det skam er en regulær nynazistisk højredrejning der er igang. 

Helt seriøst, tror du så at AFD stadig havde fået den opbakning, hvis Merkel havde trukket indvandre bremsen, ligesom flere andre europæiske lande og vi ikke havde set terror, utallige sexuelle forulempelser af kvinder osv?

Så længe at man insisterer på at kun se det hele sort/hvidt, og kalde alle der ikke deler ens holdninger om lukkede grænser, bevæbnede vagter og mure som værende villige til at lade hele verdens befolkning komme ind, så går man  de højreradikales ærinde, deler  deres propaganda og spreder deres "Fake News". 

Merkel var den eneste sammen med den svenske regering der påtog sig deres del af ansvaret for at medvirke til at løse den værste flygtningekrise verden har set siden anden verdenskrig, men istedet for at medvirke til at løse krisen, valgte resten af Europa, med Danmark i spidsen, at lade Tyskland og Sverige stå tilbage med hele problemet, mens man selv gennemførte lovgivning der skulle gøre ens eget land det mindst attraktive at søge til. 

Merkel var klar over at vi IKKE blot kunne lade Italien og Grækenland stå tilbage med problemet, og tilbød at hjælpe til. Det ville have klædt resten af Europa at følge trop, men det ville I jo ikke.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Der er ellers rigeligt med indlæg, der står i kø til at modtage nominering. Men du har ret. 

Dette til gengæld Prinz, er jo fuldstændigt spot on. Tusind tak  

Havde Merkel ført en ansvarligt politik, havde AFD kun været en parantes. Jeg kan ikke komme i tanke om nogle, der faktisk ikke ville give dig ret i din analyse. (Og dog :-) ) 

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det var vel forudsigeligt. Jeg har ikke styr på hvor mange immigranter, flygtninge m.v. tyskland har taget imod de sidste 10 år, men der er vist tale om et kæmpetal, og nok også en mundfuld der har været for stor i forhold til "Wir schaffen das".

Mon ikke, der bliver strammet lidt op på tingene, uden at man skal frygte et nyt Nazi regime. 

Redigeret af TheVoice
  • Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, for 12 timer siden:

Det er vist din egen personlige opfattelse.

Du trænger til en kraftig opdatering på de faktiske for omkring dannelsen af SF og årgangene derefter med Aksel og Gert i spidsen.

Jeg kan anbefale dig at læse Bent Jensens dobbeltbog "Ulve, Får og Vogtere".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, den 25/9/2017 at 14:27:

Men de højrenationale ville ikke være der, hvis ikke det var fordi, at de europæiske politikeres indvandringspolitik gennem de sidste 20-30 år har været så uigennemtænkt og håbløst naiv. Så nej det handler ikke om propaganda. Bebrejd du hellere de siddende politikere, de er årsagen til en højredrejning, som er helt naturlig, med tanke på hvad som sker i Europa i disse år.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en bruger eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at kunne skrive en kommentar

Blev gratis medlem

Opret en bruger på Eroguide.dk. Det er helt gratis!

Opret en ny bruger

Log ind

Har du allerede en bruger? Log ind her.

Log ind nu