Aros

DKs første tørklædemodel, positiv mangfoldighed eller accept af ulighed ?

110 indlæg i denne tråd

https://www.b.dk/kultur/toerklaedemodel-positiv-mangfoldighed-eller-accept-af-ulighed?referrer=RSS

Uddrag fra artiklen

Citat

»Men vi tager også stilling, når vi ser en model med tørklæde og ved, at det er en del af hendes personlighed – det budskab vil vi gerne være med til at bringe videre. En af de stærkeste strømninger i samfundet i disse år er jo netop mangfoldighed. Jeg er lige kommet hjem fra modeuge i New York, og jeg tror aldrig, jeg har oplevet så stor diversitet på catwalken før – med både aldrende supermodeller, transkønnede, voluminøse kvinder med kurver og kvinder med tørklæde.«

Citat

»At hylde diversiteten ved at vise overvægtige, transkønnede eller ældre modeller er fint, men det holder ikke, når det angår tørklædet. Det muslimske tørklæde er funderet af et religiøst værdisæt, som tværtimod er det modsatte af diversitet, nemlig et fravalg af især to af de grundlæggende værdier, som står i den danske grundlov, nemlig lighed og frihed. Og ved at vise tørklædet, legitimerer og blåstempler vi de holdninger, som tørklædet symboliserer.«

Jeg er enig med sidste citat, det sidste citat kommer fra kultursociologen Emilia van Hauener. 

Der mange kvinder i den muslimske verden som Iran og flere andre lande hvor kvinderne kæmper en kamp mod det forhadte tørklæde. Men der er generelt mange kvinder der tager tørklædet på mere af tvang end af lyst.

Det bør være op til pigerne helt selv om de vil bære tørklædet. Jeg ved udmærket at nogle piger gør det helt frivilligt, men jeg ved også at mange gør det fordi de er opdraget til det, fordi de er udsatte for social kontrol, fordi det er normen og kulturen og familen der kræver det.

Jeg ser unge piger på 7-8-9 års alderen bære tørklæde, har de selv valgt det også monstro af egen fri vilje. Nej.

Af respekt for pigernes og kvindernes frie valg til at klæde sig som de vil, mener jeg ikke man skal give tørklædet det blå godkendelsen-stempel noget sted, ej heller i modebranchen. Jo jo jeg anerkender og respekter at folk kan gå med tørklæde, det har de deres frie ret til og det acceptere jeg, men den undertrykkelse af kvinden som det også symboliserer mener jeg ikke man skal blåstemple som modebranchen gør her. Her synes jeg hensynet bør være hos piger og kvinder som kæmper mod det forhadte tørklæde, de piger og kvinder der føler sig påtvunget tørklædet. Jeg er dog godt klar over at mit synspunkt ikke er populært hos de kulturradikale og de hykleriske humanister. Her nægter man i stedet at forholde sig til om muslimske piger og kvinder kan være og er undertrykte, det er jo racisme at påstå noget sådan, og mener i stedet at man alene skal udvise respekt for en anderledes kultur og religion end vores egen og så skal det hele nok gå.

http://mystealthyfreedom.net/en/

858832800797482_946124748734953_99kJreC.

En gruppe Iranske kvinder er taget langt væk til et område hvor ingen kommer, her smider de det de mener er det undertrykkende tørklæde. Kvinden der har lagt billedet op skriver om billedet 

Citat

When we all get together…Hi! This is a picture of me and my friends, who have been forced to travel to a far-flung place to experience a moment of freedom. It’s strange. Our ancestors were the freest people, but 7,000 years after our civilisation was born, here we are again, searching for our freedom.”

Det er sørgeligt. 

Redigeret af Aros

Del dette indlæg

Link til indlæg

En uundgåelig udvikling. Islamiseringen vil komme snigende i vort samfund. Millimeter for millimeter. Nærmest umærkeligt. Så det unormale stille og roligt bliver normalt og accepteret. 

Takket være Radikales og Socialdemokraties knæfald for islam. Bakket op af vores nuværende statsminister Lars Løkke, der mener, at Islam er fredens religion. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lars Boca skrev, 1 time siden:

En uundgåelig udvikling. Islamiseringen vil komme snigende i vort samfund. Millimeter for millimeter. Nærmest umærkeligt. Så det unormale stille og roligt bliver normalt og accepteret. 

Takket være Radikales og Socialdemokraties knæfald for islam. Bakket op af vores nuværende statsminister Lars Løkke, der mener, at Islam er fredens religion. 

Rolig nu, træk vejret 

Ja der er nok nogen piger der bliver tvunget til at bærer tørklæde, det er da synd for dem, ligesom der også andre der bliver underkuet hos manden eller fruen derhjemme, det finder man i alle samfundslag og med alle religiøse overbevisninger.

men islamisering af Danmark, det er lige i overkanten jeg kan simpelthen ikke se hvordan det overhovedet skulle lade sig gøre. Rolig nu, træk vejret, det sker ikke...   

Det er nok mere synet på islam og muslimer der bliver og mere accepteret som noget vi skal frygte dermed underkuer vi gradvist en hel befolkning . 

Jeg ser tørklæde mere som en modetendens blandt muslimsk kvinde end som en acceptabel ulighed.

Mellemøstens stater, mange af dem i hvert fald er diktaturer med et bizart kvindesyn. Lad det blive dernede det kommer ikke til Danmark

Del dette indlæg

Link til indlæg
Romantikeren skrev, for 22 minutter siden:

Rolig nu, træk vejret 

Ja der er nok nogen piger der bliver tvunget til at bærer tørklæde, det er da synd for dem, ligesom der også andre der bliver underkuet hos manden eller fruen derhjemme, det finder man i alle samfundslag og med alle religiøse overbevisninger.

men islamisering af Danmark, det er lige i overkanten jeg kan simpelthen ikke se hvordan det overhovedet skulle lade sig gøre. Rolig nu, træk vejret, det sker ikke...   

Det er nok mere synet på islam og muslimer der bliver og mere accepteret som noget vi skal frygte dermed underkuer vi gradvist en hel befolkning . 

Jeg ser tørklæde mere som en modetendens blandt muslimsk kvinde end som en acceptabel ulighed.

Mellemøstens stater, mange af dem i hvert fald er diktaturer med et bizart kvindesyn. Lad det blive dernede det kommer ikke til Danmark

Ikke underligt at du forsvarer dine trosfællers brug af tørklæde. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lars Boca skrev, for 10 minutter siden:

Ikke underligt at du forsvarer dine trosfællers brug af tørklæde. 

Jeg er faktisk ikke muslim, jeg ved ikke hvor du har det fra? Jeg siger bare ro på du overdriver jeg ved ikke hvor du har dine påstande fra. Hvad er det du frygter, hvor stammer den frygt fra? men altså Jeg kan ikke se hvordan Danmark skulle kunne blive en islamisk stat.

Når man er i følelsernes vold bliver det rationel og logikken sat ude på et sidespor. Der er intet som helst logisk i dine udtalelser, jeg er ked af at sige det. Danmark er i forandring, der en lille gruppe der er muslimer ja men at de vil vælte demokratiet og indfører et kalifat, come on synes du ikke selv det lyder højest usandsynlig.

Tørklæder, ser jeg som en hovedbeklædning i stil med huer, og kasketter og bowlerhatte 

Redigeret af Romantikeren

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lars Boca skrev, for 6 minutter siden:

Det her siger alt. Jeg har ikke behov for flere argumenter :-) 

Den lader vi stå. :-) 

Det siger alt, du prøver at udstille min "uvidenhed" smart! Jeg ser ikke tørklæder som noget problemer. Vi skal da ikke være modepoliti, Tja hvis nu nogen kommer i militærlignende uniformer så skal vi kæfte op om at de går ind for krig, eller en nydelig kvinde der kommer i en bikini hvor der ikke et gram der sidder forkert, det er også de forrykte kvindesyn.

men med tørklæder må man åbenbart gerne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Romantikeren skrev, for 54 minutter siden:

Rolig nu, træk vejret 

Jeg forestiller mig der er meget du ikke kan eller vil se, dit alias taget i betragtning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Romantikeren skrev, for 3 minutter siden:

Det siger alt, du prøver at udstille min "uvidenhed" smart! Jeg ser ikke tørklæder som noget problemer. Vi skal da ikke være modepoliti, Tja hvis nu nogen kommer i militærlignende uniformer så skal vi kæfte op om at de går ind for krig, eller en nydelig kvinde der kommer i en bikini hvor der ikke et gram der sidder forkert, det er også de forrykte kvindesyn.

men med tørklæder må man åbenbart gerne.

Lol. Her ser romantikeren en person med kasket eller bowlerhat. :-)

Alright. 

IMG_6435.JPG

Del dette indlæg

Link til indlæg
Romantikeren skrev, 1 time siden:

Overvejede om jeg skulle svare på dit indlæg da det er meget langt ude, og enten er du komplet uvidende eller også taler du bevidst mod bedrevidende.

Hvis du ikke er klar over at social kontrol herunder kontrol med bl.a. pigers påklædning er mere udbredt i mellemøstlige kredse her i landet end i nogen som helst andre kredse så skal du læse artikler hvor personale fra offentlige væresteder og socialforvaltninger udtaler sig om dette. Men du er pisseligeglad, du skal bare neglicere at der er udbredt social kontrol i de mellemøstlige muslimske kredse.

Det er muligt du ser et tørklæde som en modetends. Tror du unge piger i 8-9 års alderen selv hiver et tørklæde på hovedet og insisterer konstant på at have det på når hun skal udenfor eller tror du forældrerne siger hun skal have det på udenfor hjemmet ? Er du slet ikke vidende om den sociale kontrol kvinderne i en del af de muslimske hjem er underlagt ? Tror det er for sjovt at de offentlige væresteder oversvømmes af kvinder på flugt fra mellemøstlige middelalderlige normer og religiøs opfattelse, det burde slet ikke være tilfældet når det er en minoritet i samfundet målt på deres størrelse.

Din måde at neglicere dette alvorlige emne er gennem usympatisk.

Redigeret af Aros

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aros skrev, for 5 timer siden:

Overvejede om jeg skulle svare på dit indlæg da det er meget langt ude, og enten er du komplet uvidende eller også taler du bevidst mod bedrevidende.

Hvis du ikke er klar over at social kontrol herunder kontrol med bl.a. pigers påklædning er mere udbredt i mellemøstlige kredse her i landet end i nogen som helst andre kredse så skal du læse artikler hvor personale fra offentlige væresteder og socialforvaltninger udtaler sig om dette. Men du er pisseligeglad, du skal bare neglicere at der er udbredt social kontrol i de mellemøstlige muslimske kredse.

Det er muligt du ser et tørklæde som en modetends. Tror du unge piger i 8-9 års alderen selv hiver et tørklæde på hovedet og insisterer konstant på at have det på når hun skal udenfor eller tror du forældrerne siger hun skal have det på udenfor hjemmet ? Er du slet ikke vidende om den sociale kontrol kvinderne i en del af de muslimske hjem er underlagt ? Tror det er for sjovt at de offentlige væresteder oversvømmes af kvinder på flugt fra mellemøstlige middelalderlige normer og religiøs opfattelse, det burde slet ikke være tilfældet når det er en minoritet i samfundet målt på deres størrelse.

Din måde at neglicere dette alvorlige emne er gennem usympatisk.

Ja det sker og hvor sker det i Mellemøsten, ikke herhjemme i stor omfang som i hævder... slet ikke så er jeg lige pludselig også usympatisk, den er ny den havde jeg ikke hørt før.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Romantikeren skrev, for 5 minutter siden:

Så kaster i over mig som sultne gribbe, fordi ja fordi jeg ikke har jeg snævresyn, jeres fordomme, jeres generalisering. Sådan gør man sin modstander mundlam. Undskyld jeg ikke hyler mod månen i jeres ulvekobbel...

Men du har jo netop snæversyn kære ven.......slør er præcis det modsatte af lighed og frihed, men på grund af dit snæversyn ser du sløret som en beklædningsdel på lige fod med en bøllehat.......Go'morgen du......

Del dette indlæg

Link til indlæg

NU ligger jeg ned træd lidt mere på mig, i er ikke i stand til andet at træde og i jer jo mange om det, en er ikke nok. Træd mere på mig kom nu...

Kunne det være anderledes at nogen føler sig fri til at bærer tørklæde eller ikke tørklæde, nej for i er ikke i stand til at tænke 2 dimensionelt det kræver en vis åndeligt kapacitet som i åbenbart ikke besidder. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Romantikeren skrev, for 9 minutter siden:

Så kaster i over mig som sultne gribbe, fordi ja fordi jeg ikke har jeg snævresyn, jeres fordomme, jeres generalisering. Sådan gør man sin modstander mundlam. Undskyld jeg ikke hyler mod månen i jeres ulvekobbel...

Nej vi kaster os over dig fordi vi rent faktisk tager afstand fra kvindeundertrykkelse, og mener vi bør forholde som til bl.a. social kontrol, noget du i dit snæversyn, fordomme og generalisering  forsøger på usympatisk at neglicere. Du er nemlig så fordomsfuld overfor andre at du pr automatik slår al kritik af de de mellemøstlige normer og kultur-traditioner der skyller ind over Europa i dette årti ned med hånlige bemærkninger om dem der står op om vores frihedsrettigheder, demokrati og basale menneskerettigheder også for kvinder. Undskyld at vi taler om de problemer der er i landet og tænker på dem det går ud over, og ikke bare er ligeglad.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Martyren skrev, for 15 minutter siden:

Men du har jo netop snæversyn kære ven.......slør er præcis det modsatte af lighed og frihed, men på grund af dit snæversyn ser du sløret som en beklædningsdel på lige fod med en bøllehat.......Go'morgen du......

Netop.

Romantikeren skrev, for 10 minutter siden:

Også kan vi blive ved, jeg har ikke startede nogen hertz det er jeres eneste måde at gribe tingene an på...

At referere fra en artikel hvor den kvindelige kultursociolog Emilia van Hauene mener noget andet end dig om tørklæder og citere dette er ikke en hetz.  

Redigeret af Aros

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aros skrev, for 4 minutter siden:

Nej vi kaster os over dig fordi vi rent faktisk tager afstand fra kvindeundertrykkelse, og mener vi bør forholde som til bl.a. social kontrol, noget du i dit snæversyn, fordomme og generalisering  forsøger på usympatisk at neglicere. Du er nemlig så fordomsfuld overfor andre at du pr automatik slår al kritik af de de mellemøstlige normer og kultur-traditioner der skyller ind over Europa i dette årti ned med hånlige bemærkninger om dem der står op om vores frihedsrettigheder, demokrati og basale menneskerettigheder også for kvinder. Undskyld at vi taler om de problemer der er i landet og tænker på dem det går ud over, og ikke bare er ligeglad.

jeg bliver bare træt af floskler og jeg ved bedre og angrib manden i stedet for bolden. også angriber i som gribbe shit en der ikke enige med vores vi ved bedst syndrom kan man nærmest kalde det. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Romantikeren skrev, Lige nu:

jeg bliver bare træt af floskler og jeg ved bedre og angrib manden i stedet for bolden. også angriber i som gribbe shit en der ikke enige med vores vi ved bedst syndrom kan man nærmest kalde det. 

Vrøvl, du er selv et eksempel på floskler bare med andet udgangspunkt og på en meget værre måde end dem du er efter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aros skrev, for 4 minutter siden:

Netop.

At referere fra en artikel hvor den kvindelige kultursociolog Emilia van Hauene mener noget andet end dig om tørklæder citere dette er ikke en hetz. 

Jo men det er i Mellemøsten at kvinder ser det som undertrykkende, idet det er undertrykkende regimer, med et bizart kvindesyn. Kvinder må gå med tørklæder som de vil, hvis vi siger til dem det må i ikke, undertrykker vi dem da ikke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Romantikeren skrev, for 10 minutter siden:

Jo men det er i Mellemøsten at kvinder ser det som undertrykkende, idet det er undertrykkende regimer, med et bizart kvindesyn. Kvinder må gå med tørklæder som de vil, hvis vi siger til dem det må i ikke, undertrykker vi dem da ikke.

Prøv dog at læse oplægget igen i stedet for at miste fornuften og nuamceretheden bare fordi nogen mener noget om tørklæder du ikke mener.  Selvfølgelig må de det, hvis det er et frit valg, ikke social kontrol. Ingen har sagt de ikke må. Tværtom skriver jeg i mit oplæg at de gerne må !!! Er du klar over hvad oplægget gik ud på eller gik du pr automatik i koma. Det drejer sig slet ikke om hvorvidt kvinder må gå med tørklæde eller ej. 

Tror du det er et frit valg når unge børn har tørklæde på forresten ? Har spurgt en tre gange nu og du kender svaret men svaret tør du ikke give, ligesom du ikke tør tale om problemerne herhjemme.

Er du på ingen måde vidende om at der hersker en del social kontrol med kvinderne i de mellemøstlige familier i Danmark og Europa ? Ved du ikke at væresteder overstrømmes af mellemøstlige kvinder på flugt fra tvangsægteskaber og som frygter for deres liv ? Ved du hvad sociologer og personale fra socialforvaltninger taler om når de taler om for meget social kontrol i disse familier ? Hvorfor pokker er det dog at du ikke vil forholde dig til det åbenlyse ? 

Redigeret af Aros

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en bruger eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at kunne skrive en kommentar

Blev gratis medlem

Opret en bruger på Eroguide.dk. Det er helt gratis!

Opret en ny bruger

Log ind

Har du allerede en bruger? Log ind her.

Log ind nu