Hop til indhold
Joey Joe Joe

Overlever LA næste folketingsvalg?

Recommended Posts

Joey Joe Joe skrev, for 14 minutter siden:

Det ser slemt ud for LA i seneste meningsmåling. Hvad tror du - er partiet på vej ud Folketinget ved næste valg?

http://www.dr.dk/nyheder/politik/meningsmaalinger

Håber det :) Det er dog fortvivlende at de tilsyneladende har så godt fat i de unge. Men de kommer nok til fornuft når de er færdige på CBS og kommer ud i den virkelige verden.

• Synes godt om 3
  • Haha 2
  • Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nej, jeg tror ikke de ryger under spærregrænsen. I øvrigt har de vist over længere tid ligger og rodet rundt  på 4-5 %.  Den værste modvind, er sikkert også drevet over, og mange af deres vælgere har sikkert stille og roligt vænnet sig til  "At et lille parti, der indgår i en regering får ikke meget igennem, så små skridt tæller sikkert også". Man skal jo ej heller glemme, at det er meget populære hos ungdommen. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

De har fat i det man tidligere kalde sandflugtstemmer,som flytter rundt blandt partierne.

da jeg var ung var de konservative .Poul Møller   - pengene befinder sig bedst i borgernes lommer, så blev  han minister og skatterne steg .De kponservtive har siden været skyggen af sig selv.

LA lovede skattelettelser og så stiger grundskatterne, så de ryger samme vej.

der kommer sikkert et nyt sandflugtsparti - Jeg tror de nyboegwrligw snupper stemmerne.

Det værste jeg hørte LA var Amnitsbøl i forbindelse nedsættelsen af bilskaatterne. Han vil ødelægge det socialdempkratiske velfærdssystem.

Det vil CBS drengene få noget tænke over når de selv skal betle for undervisningen.

de ryger ud måske ikke nu men næste  gang.

Så har de oplevet duften af nyt læder i en Audi

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
fiskermanden skrev, for 2 minutter siden:

der kommer sikkert et nyt sandflugtsparti - Jeg tror de nyboegwrligw snupper stemmerne.

Det er nu mere min opfattelse af Ny borgerlige graver stemmer fra DF. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
TheVoice skrev, for 10 minutter siden:

Det er nu mere min opfattelse af Ny borgerlige graver stemmer fra DF. 

Det har du vist sådan mere eller mindre ret i, hvis man skal tro artikel fra Altinget

http://www.altinget.dk/artikel/saa-mange-stemmer-henter-nye-borgerlige-fra-df-og-la

DF leverer flest stemmer til Nye Borgerlige og dernæst LA, men lad mig bemærke at så mange stemmer drejer det sig heller ikke om, da Nye Borgerlige ligger til 2-3 % procent i diverse meningsmålinger. De Konservative står også til en en fremgang i de fleste målinger, mon ikke også der kommer lidt til De Konservative fra LA.

At LA går tilbage iflg diverse meningsmålinger er der heller intet nyt i, men de ryger ikke ud, de har aldrig været i nærheden af spærregrænsen. 

Men ellers skal man tage meningsmålingerne med et grant salt, meget kan ændre sig og de målinger der er i disse uger, ja nogen viser helt dødt løb mellem fløjene og andre viser pænt rødt flertal. Begge kan ikke have "ret". 

Endelig skal man huske at meget kan ske i en valgkamp og meget kan ske inden valget kommer om maks cirka 1 1/2 år. 

Som Uffe lærte på den hårde måde, man skal aldrig sige "den er hjemme" selvom alt sådan ud et par dage før valget. 

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det vil glæde mig overordentligt meget, hvis både LA og RV røg ud ad af Folketinget. Det ville være dejligt at slippe for at se og høre på selvglad-smilende, smiskende Morten Ø og "på månen" Zenia Stampe! Og så Kuglestøderen! UFF!!

• Synes godt om 4

Del dette indlæg

Link til indlæg

Uffe følger med - Han har fået en masse penge fra Panama ????

Dem burde han betale tilbage - men det er han ikke mandfolk nok til.

Ekstra Bladet har god historie- de nok koge meget på den pind.

Moral er godt - dobbelt moral - Ja det meget bedre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
stiv55 skrev, for 44 minutter siden:

Det vil glæde mig overordentligt meget, hvis både LA og RV røg ud ad af Folketinget. Det ville være dejligt at slippe for at se og høre på selvglad-smilende, smiskende Morten Ø og "på månen" Zenia Stampe! Og så Kuglestøderen! UFF!!

Hvad med Alternativet ? 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej,

selvfølgelige overlever LA, der er nok at kerne tropper til at stemme partiet ind...

De vil nok lave samarbejde med NB omkring den økonomiske politik.... Så en et "blå" regering bliver mere liberalisme højborg... mindre stat og mere privat..

NB vælter ikke en borgerlige regering selv om den fører en løs udlænding politik...

prøvemanden

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Ralph Nord

Håber LA, RV, Alternativet og Enhedslisten ryger ud ved næste valg. 

Håber naivt på det. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Helt enig JBO er super, han tør sgu sige tingene ligeud :-) og LA er det eneste parti der rent faktisk går ind for at der skal være vækst i Danmark, resten af partierene er mest til omfordelings politik

så bare blive ved LA

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
xxpeter skrev, for 3 minutter siden:

Helt enig JBO er super, han tør sgu sige tingene ligeud :-) og LA er det eneste parti der rent faktisk går ind for at der skal være vækst i Danmark, resten af partierene er mest til omfordelings politik

så bare blive ved LA

Sludder!

LA går ikke ind for noget som helst. 

De skibbede al deres politik  for  at få ministertaburetter

Du må da kunne huske deres "ultimative krav", der pludselig ikke var ultimative da de kom med i regeringen.

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aros skrev, for 5 timer siden:

Hvad med Alternativet ? 

Alternativet? Haha. De er harmløst stemmespild efter min mening.

• Synes godt om 2
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
stiv55 skrev, for 2 timer siden:

Alternativet? Haha. De er harmløst stemmespild efter min mening.

jeg vil nu ikke klade vores demokrati for harmløst, men voldsomt stemme spild er det ihvertfald

Del dette indlæg

Link til indlæg
Steenborg skrev, for 4 timer siden:

Sludder!

LA går ikke ind for noget som helst. 

De skibbede al deres politik  for  at få ministertaburetter

Du må da kunne huske deres "ultimative krav", der pludselig ikke var ultimative da de kom med i regeringen.

For det er der jo ingen andre tidligere regeringspartier der har gjort....... ;)

• Sørgelig 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
gerog skrev, for 33 minutter siden:

For det er der jo ingen andre tidligere regeringspartier der har gjort....... ;)

lol helt enig gerog

og der er kommet flere skatte / afgifts lettelser under LA i denne periode end jeg mindes at have set før. og ja desværre er der jo altid tale om kompromisser

kunne ellers væres interesant at få udgifterne til de smukke GFE's fradrags berttiget, de søde piger er jo velfærd i min optik  

• Synes godt om 1
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
xxpeter skrev, for 33 minutter siden:

desværre er der jo altid tale om kompromisser

Det meste politik er jo ikke andet end kompromisser.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Joey Joe Joe skrev, for 21 timer siden:

Det ser slemt ud for LA i seneste meningsmåling. Hvad tror du - er partiet på vej ud Folketinget ved næste valg?

http://www.dr.dk/nyheder/politik/meningsmaalinger

Berlingske Barometer, som viser et vægtet gennemsnit af målinger, fortæller os at LA's vælgertilslutning set over hele 2017 har ligget stabilt omkring de 6-6.4%.

Der er ikke én chance i helvede, for at LA kommer under spærregrænsen ved næste valg.

533.jpg.26494447f0175c353ae85e9bcae5727b.jpg

KF..

Del dette indlæg

Link til indlæg
prøvemanden skrev, for 9 timer siden:

Hej,

selvfølgelige overlever LA, der er nok at kerne tropper til at stemme partiet ind...

De vil nok lave samarbejde med NB omkring den økonomiske politik.... Så en et "blå" regering bliver mere liberalisme højborg... mindre stat og mere privat..

NB vælter ikke en borgerlige regering selv om den fører en løs udlænding politik...

Noget af det mest fornuftige du nogensinde har skrevet! ;-)

KF.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
KF skrev, for 1 minut siden:

Berlingske Barometer, som viser et vægtet gennemsnit af målinger, fortæller os at LA's vælgertilslutning set over hele 2017 har ligget stabilt omkring de 6-6.4%.

Der er ikke én chance i helvede, for at LA kommer under spærregrænsen ved næste valg.

KF..

Det bliver spændende at følge. Man har før set partier dykke meget. Man skal også tænke på, at det er blevet så tydeligt, hvor dårlige politikere LA'er er, nu hvor de er med i regering.

• Synes godt om 1
  • Tak 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Joey Joe Joe skrev, for 10 minutter siden:

Det bliver spændende at følge. Man har før set partier dykke meget. Man skal også tænke på, at det er blevet så tydeligt, hvor dårlige politikere LA'er er, nu hvor de er med i regering.

Ja, for de er jo så håbløst ringe, at det end ikke lykkedes at få sænket registreringsafgiften for 3. år i træk, ikke? :rolleyes:

KF. - LA vælger der har fået helt overvældende valuta for sin stemme.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
gerog skrev, for 49 minutter siden:

Det meste politik er jo ikke andet end kompromisser.

ja :-) og årsagen til mange mærkelige ting => helt enig

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en bruger eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at kunne skrive en kommentar

Blev gratis medlem

Opret en bruger på Eroguide.dk. Det er helt gratis!

Opret en ny bruger

Log ind

Har du allerede en bruger? Log ind her.

Log ind nu