Hop til indhold
Filosoffen

Glædespige - er det et arbejde?

Recommended Posts

MizzAnne skrev, for 31 minutter siden:

Og btw - Prostitution er lovligt her i landet - og skattepligtigt - det betyder, at det som "fag" er anerkendt under loven!! Det er ikke en øvelse i semantik, det her... men hvordan man så SER på det er helt noget andet, og det er her, hvor de personlige holdninger kommer ind i billedet...

Det er så ikke helt rigtigt.  Det er lovligt at modtage penge for sex, men det anerkendes ikke i juridisk for forstand som et erhverv .  Loven forskriver at man skal have et CVR.nr og betale skat og moms.  Går man det som er det man opdager alle gråzonerne.  Når man oprettet sit CVR. nummer opdager man at det obligatorisk branche felt ikke kan udfyldes korrekt, for prostitution findes ikke. 

Man oplever ligeledes ret hurtigt også, at man ikke har samme rettigheder som enten selvstændige eller lønmodtagere. Men en ting er nok sikkert, at det er at man ikke kan modtage kontanthjælp hvis man ernærer sig via prostitution, så indirekte opfatter man det jo nok som et arbejde, eller i hvert fald som en indtægtskilde :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 3 minutter siden:

Det var nu ikke dig der vandt på knock-out, men samfundets dobbeltmoral. Du beskattes for dit erhverv, men kan ikke nyde det andre skattepligtige kan nyde, du kan ikke åbne erhvervskonto i banken, etc etc.

Jeg har da en erhvervskonto i min bank 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 3 minutter siden:

Det var nu ikke dig der vandt på knock-out, men samfundets dobbeltmoral. Du beskattes for dit erhverv, men kan ikke nyde det andre skattepligtige kan nyde, du kan ikke åbne erhvervskonto i banken, etc etc.

Den har du så ret i - det, som nogle stadig kalder kvindens "ældste erhverv", er stadig et utroligt tabu belagt emne... både fra mænd og kvinders side... men samtidig kan vi jo også se, at en pige, der scorer masser er fyre stadig kaldes billig, mens fyren, der får mange damer, stadig får mere status af det...

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Madame I skrev, for 8 minutter siden:

Jeg har da en erhvervskonto i min bank 

Det var da glædeligt.:) Og de kender dit fag?

Har hørt fra to forskellige thaiklinikker at det fik nej til erhvervskonto fordi "der var en risiko de ville sælge sex".

Og en GP herinde fortalte for nylig at hun ikke fik godkendt Mobilepay til sit firma. Måske har forskellige banker forskellige moralopfattelser?

Del dette indlæg


Link til indlæg
MizzAnne skrev, for 9 minutter siden:

Den har du så ret i - det, som nogle stadig kalder kvindens "ældste erhverv", er stadig et utroligt tabu belagt emne... både fra mænd og kvinders side... men samtidig kan vi jo også se, at en pige, der scorer masser er fyre stadig kaldes billig, mens fyren, der får mange damer, stadig får mere status af det...

 

Jeg ved såmænd ikke om manden også får en særlig status hos kvinderne. Der findes da kvinder der omtaler den slags mænd med ord som Skørtejæger, scorekaj,  players. Bag disse ord gemmer der sig ofte en fortolkning: Mænd der kun vil have sex, derved bliver de vel uinteressante hos de kvinder der søger en kæreste 

Der selvfølgelig nok den naive krølle på, at nogen kvinder tænker "Aaaah det forsvinder når jeg får ham i nettet". :D

Der er nok en kønsbestemt forskel i adfærden. Nu kan jeg så kun tale som mand, og blandt mænd er det sjældent et problem at en anden mand scorer for vildt, det kan nærmest skabe respekt eller beundring (selvfølgelig ikke hos alle mænd). Jeg kunne godt forestille mig at kvinder indbyrdes måske har en lidt anden opfattelse af en kvinde der scorer for vildt. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 7 minutter siden:

Det var da glædeligt.:) Og de kender dit fag?

Har hørt fra to forskellige thaiklinikker at det fik nej til erhvervskonto fordi "der var en risiko de ville sælge sex".

Og en GP herinde fortalte for nylig at hun ikke fik godkendt Mobilepay til sit firma. Måske har forskellige banker forskellige moralopfattelser?

Banker har i nogen tilfælde en meget pudsig moral. :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er rigtig mange andre erhvervsdrivende, som heller ikke kan få lov at åbne en erhvervskonto nu om dage, uanet hvilken branche de ernærer sig ved.

Bankerne er efterhånden blevet så mistroiske, paranoide og inkompetente, at de meget nødig lukker nogen kunder ind i butikken, men mindre at der er så sikre og kendte kort, at de ikke har brug for hjælp fra banken.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Testikelkongen skrev, for 2 minutter siden:

Der er rigtig mange andre erhvervsdrivende, som heller ikke kan få lov at åbne en erhvervskonto nu om dage, uanet hvilken branche de ernærer sig ved.

Bankerne er efterhånden blevet så mistroiske, paranoide og inkompetente, at de meget nødig lukker nogen kunder ind i butikken, men mindre at der er så sikre og kendte kort, at de ikke har brug for hjælp fra banken.

Men hvordan gør man så i Danmark når man driver erhverv? Er det ikke ulovligt at bruge privatkontoen til virksomhed? Og hvordan gør man med skat?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 2 minutter siden:

Men hvordan gør man så i Danmark når man driver erhverv? Er det ikke ulovligt at bruge privatkontoen til virksomhed? Og hvordan gør man med skat?

Næh, bare lidt upraktisk. Og man opgiver bare sit overskud på selvangivelsen, så får du en opkrævning fra Skat.

Og ja, der er i øvrigt en latterlig hyklerisk dobbeltmoralsk holdning til glædesgudindernes erhverv fra samfundet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg mener ikke man kan diskutere dette emne uden at semantikken bliver overordentlig vigtig.

Nu brugte trådstarter forkortelsen GP - glædespige, men hvad er det egentligt? Der var i hvert fald en der ytrede at penge ikke nødvendigvis var der primære for hende. Og det kan da så også godt være. Men så er man måske glædespige og ikke prostitueret? Tager man det nogenlunde veldefinerede ord prostitueret, så handler det vel om sex for pengenes skyld? Bruger man ordene glædespige, gudinde osv. som et synonym for prostitueret fordi det måske lyder pænere, så er der jo bare en semantisk forplumring.

Og snakker man arbejde eller erhverv, hvad er så det?

Jeg vil personligt hævde, at der ingen form for anerkendelse, lovlighed, accept eller noget andet behøver at være for at noget kan være et arbejde. Forsikringsselskaber, skat, andre offentlige instanser har ikke patent på at tildele noget status af at være et 'arbejde' eller et 'erhverv'. Hvis et erhverv ikke er anerkendt, er det så ikke et erhverv? Er et arbejde ikke et arbejde fordi jobcenteret ikke vil kendes ved det? Sikke da noget sludder.

Frembringer man noget, hvad enten det er noget fysisk håndgribeligt, en tjenesteydelse, en intellektuel opfindelse for såvidt, ved at anvende sin tid og sine evner, så har man da udført et stykke arbejde. Om man skal betale skat eller ej, om der findes en branchekode, eller om man kan få en arbejdsskadeforsikring, erhvervskonto osv. det rykker ikke på dette. Og tjener man så til livets ophold ved det, ja så er det jo et erhverv, uanset om det er lovligt eller ulovligt, et hovederhverv eller et bierhverv, anerkendt af xxxx eller ej.

Derfor vil jeg også mene at sælger man en seksuel ydelse og ens bevæggrunde ikke er ens egen seksualitet, så er der tale om et stykke arbejde man udfører. Det udelukker selvfølgelig ikke at man også selv kan have en nydelse ved det (den gensidighed som trådstarter er inde på). Det ændrer bare ikke på at det er et stykke arbejde man udfører mod betaling.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hørte igår en udsendelse om Sveriges eneste runestensridsere. Hans arbejdede var sanderlig anerkendt, selv om faget ikke eksisterer. Og når man hørte ham snakke, så virkede han nyde til den grad af sit arbejde at han næsten burde gøre det gratis ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ordet arbejde har jo ikke nogen entydig betydning.  Vi bruger jo ordet i alle mulige sammenhænge. Jeg har f.eks lavet ganske meget havearbejde i år (ulønnet) Jeg har også arbejdet en del som konsulent (lønnet).  Derudover går jeg og arbejder lidt med nogle ideer omkring med alderdom (målsætning, visioner m.v.)  Blot små eksempler på at ordet arbejde benyttes i alle mulige sammenhænge, hvorfor de næppe vil flytte noget væsentligt om det at være en GP er et arbejde, hobby eller en livsstil.  Reelt må det jo være op til hver enkelt kvinde at kalde det hun har lyst til. 

Samtidig bør man også have respekt for at andre kalder det noget andet, så længe man benytter neutrale ord. Der er ikke noget fordømmende over at bruge ordet arbejde. Og afslutningsvis kan man jo sagtens nyde sit arbejde, uden at man skal droppe betalingsdelen. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Udmærket indlæg af Filosoffen, men er det rigtigt?

Personligt gør mig ingen romantiserede forhold om at være glædespige. Jeg mener at det må være et hårdt arbejde, og jeg kan ikke finde anden grund til at være prostitueret end pengene – men det er efter min opfattelse også en helt legitim årsag.

Modsat Filosoffen, så mener jeg i høj grad at vi køber en serviceydelse hos glædespigen.

At nogen mænd i deres forestilling gerne vil andet, har efter min opfattelse intet med gensidighed at gøre, men om bedrag – eller illusion, om man vil.

Jeg skal ikke udelukke at samværet mellem den prostituerede og kunden i meget sjældne tilfælde kan være mere end ydelse, men selv i de tilfælde, hvor man som kunde føler at det her var tæt på at virke ”rigtigt,” vil man som regel bare have været heldig at have faldet godt i hak med en god og afklaret glædespige, der – når du stadig tænker over oplevelsen – har betjent adskillige andre mænd og glemt alt om dig.

Udfordringen er de mange uafklarede kvinder, der fungerer som prostituerede, og som ikke burde gøre det. Hvordan undgår man dem?

En måde er at læse med i dette forum, og om en bruger skriver besøgt eller prøvet må være ligegyldigt, så længe indlægget er skrevet i en ordentlig tone.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Finn1101 skrev, for 3 minutter siden:

Udmærket indlæg af Filosoffen, men er det rigtigt?

Personligt gør mig ingen romantiserede forhold om at være glædespige. Jeg mener at det må være et hårdt arbejde, og jeg kan ikke finde anden grund til at være prostitueret end pengene – men det er efter min opfattelse også en helt legitim årsag.

 

Det er klart at penge definere forskel på  prostitution og alt andet der handler om sex. Derfor kan en prostitueret jo sagtens have andre grunde kombineret med det økonomiske for at vælge at være prostitueret i stedet  for at at være swinger, leve i åbne forhold, få kick ved at blive begæret på forskellig vis mere osv osv. .

Jeg ernærer mig som konsulent. Her ville det også være meget forenklet at sig, at jeg har valgt dette udelukkende for pengenes skyld. Det er selvfølgelig korrekt at hvis man fjernede pengene, så fandt jeg nok på noget andet. Det skulle udover penge faktisk også gerne indeholde noget hvor jeg føler jeg går en forskel, bliver stimuleret på forskellig vis. 

Der er jo nok en del GP´er der sagtens kan bestride et arbejde, og sikkert også tjene det samme. Når de så alligevel vælger at være GP, så synes jeg at det tydeligt indikere, at udover penge indgår der faktisk mange andre forhold også.  

Der er mange kvinder der forsøger sig i branchen ofte på følgende analyse "jeg kan kort lide at dyrke sex, og jeg kunne godt bruge lidt flere penge" Mange af disse kvinder forsvinder meget hurtigt, fordi de opdager at mange forskellige muligheder, behov m.v skal også skal dækkes for, at det er interessant at invitere fremmede mænd i deres  helligste seksuelle univers.  Så man kan sikkert med god grund hævde at de kvinder der har været i branchen i en årrække drives af andet end pengene, vel sagtens fordi alternativerne ikke er interessante. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, 1 time siden:

Det er klart at penge definere forskel på  prostitution og alt andet der handler om sex. Derfor kan en prostitueret jo sagtens have andre grunde kombineret med det økonomiske for at vælge at være prostitueret i stedet  for at at være swinger, leve i åbne forhold, få kick ved at blive begæret på forskellig vis mere osv osv. .. 

Tænkte præcist det samme. Uanset hvilket job man har, så vil jeg mene, at det er mega trist, hvis der ikke er noget som helst andet at hente end penge. Selvfølgelig og heldigvis er der, for mange piger, flere ting end bare pengene at være glad for og sætte pris på ved sådan et job. :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, 1 time siden:

[...]Det er klart at penge definere forskel på  prostitution og alt andet der handler om sex. Derfor kan en prostitueret jo sagtens have andre grunde kombineret med det økonomiske for at vælge at være prostitueret i stedet  for at at være swinger, leve i åbne forhold, få kick ved at blive begæret på forskellig vis mere osv osv. .

Jeg anerkender TheVoice’s tanker, men jeg mener ikke at det holder. Der er jo ingen, der kommer i swingerklubben eller som lever i et åbent forhold, der tænker, hvorfor så ikke være prostitueret – eller jo på Sugardaters kan man finde nogen af denne slags forvirrede mennesker, men som regel bliver det kun ved tanken, og heldigvis.

Der findes en meget lille gruppe kvinder, hvis psyke og seksualitet kan klare at være glædespige. For dem er det et arbejde, der – kombineret med pengene – gør at de vælger dette frem for en anden levevej.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Finn1101 skrev, for 1 minut siden:

eller som lever i et åbent forhold, der tænker, hvorfor så ikke være prostitueret

You're looking at her! :D

Og jeg er overhovedet ikke forvirret! Sådan var mit udgangspunkt måske ikke helt i starten, så lidt sort/hvidt sat op fra min side, men vil du virkelig ikke anerkende, at man kan værdsætte, nyde og have andre årsager udover pengene til at gøre det her? :huh: 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nikita Darling skrev, for 17 minutter siden:

You're looking at her! :D

Og jeg er overhovedet ikke forvirret! Sådan var mit udgangspunkt måske ikke helt i starten, så lidt sort/hvidt sat op fra min side, men vil du virkelig ikke anerkende, at man kan værdsætte, nyde og have andre årsager udover pengene til at gøre det her? :huh: 

Jeg tror på at der er nogle få glædespiger, som passer jobbet på en måde som man passer et job som man godt kan lide, men jeg tror ikke på at der er nogen, der tager en vagt på bordellet som en hobby og ville gøre det, hvis de ikke fik penge for det.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er lige så forvirret som dig @Filosoffen .... Jeg ved ikk,e om det er gensidigheden, der er den afgørende forskel - jeg kan i hvert fald sagtens have sex bare for min egen skyld - og en GP adskiller sig vel ikke meget fra et 'one night stand'.

Om GP'ere selv opfatter det som arbejde? Tja det er der nok nogle (mange), der gør - men her er motiverne nok meget forskellige. Jeg betvivler, man kan skære det over en kam. En ting synes dog altid at stå tilbage - det er et illusorisk rum vi træder ind i - og hvis man som kunde efterspørger gensidig nydelse så find en kæreste.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nikita Darling skrev, for 47 minutter siden:

, men vil du virkelig ikke anerkende, at man kan værdsætte, nyde og have andre årsager udover pengene til at gøre det her? :huh: 

Der er i hvert fald nogle som påstår det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Finn1101 skrev, for 37 minutter siden:

men jeg tror ikke på at der er nogen, der tager en vagt på bordellet som en hobby og ville gøre det, hvis de ikke fik penge for det.

Nårh nej, det har jeg heller ikke påstået. Tror ikke, at særlig mange vil tage på arbejde uden at få løn, uanset hvor glade de er for deres job, men det er jo også en helt anden snak. :huh: 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nikita Darling skrev, for 1 minut siden:

Nårh nej, det har jeg heller ikke påstået. Tror ikke, at særlig mange vil tage på arbejde uden at få løn, uanset hvor glade de er for deres job, men det er jo også en helt anden snak. :huh: 

Gad godt, du gad mig igen  <3

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nikita Darling skrev, for 4 minutter siden:

Nårh nej, det har jeg heller ikke påstået. Tror ikke, at særlig mange vil tage på arbejde uden at få løn, uanset hvor glade de er for deres job, men det er jo også en helt anden snak. :huh: 

Jeg udfører da frivilligt ulønnet arbejde 2 steder

Del dette indlæg


Link til indlæg
NoBS skrev, for 3 minutter siden:

Jeg udfører da frivilligt ulønnet arbejde 2 steder

Super... Men som sagt er der ikke særlig mange mennesker med helt almindelige jobs (altså sådan et der evt skal kunne indbringe lidt til regninger og mad osv) der ville undvære lønnen, bare fordi de finder glæde ved at møde op hver dag.

Redigeret af Nikita Darling

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...