Hop til indhold
Guest Trinetease

Anderledes Hjælp ønskes....igen ;-)

Recommended Posts

Guest Trinetease

Jeg er ved at gå til af bekymring over Orkanen Irma...( og jordskælvet i Mexico ).

Hvilken Internationale Nyheds kanal dækker bedst/mest og hurtigst ? 

Og Nej jeg er altså ikke vange for at Irma kigger her forbi - Jeg er bare så bekymret på alle de mennesker og dyr som bliver ramt....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, for 4 minutter siden:

Jeg er ved at gå til af bekymring over Orkanen Irma...( og jordskælvet i Mexico ).

Hvilken Internationale Nyheds kanal dækker bedst/mest og hurtigst ? 

Og Nej jeg er altså ikke vange for at Irma kigger her forbi - Jeg er bare så bekymret på alle de mennesker og dyr som bliver ramt....

Jeg klarer med News, større er min bekymring ikke.  Ved det ikke, men kunne sagtes forstille mig, at der er internationale medier der er dækker det mere intenst, og er hurtigere med opdateringer.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

CNN er vist det bedst valg. De sender i hvert fald ca 24 timer i døgnet om det i øjeblikket. Og ja, det er godt nok en vild begivenhed, vi skal være glade for ikke foregår på vores breddeg

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bulder skrev, for 1 minut siden:

CNN er vist det bedst valg. De sender i hvert fald ca 24 timer i døgnet om det i øjeblikket. Og ja, det er godt nok en vild begivenhed, vi skal være glade for ikke foregår på vores breddeg

Det lyder sandsynligt. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bulder skrev, for 1 minut siden:

Og ja, det er godt nok en vild begivenhed, vi skal være glade for ikke foregår på vores breddeg

Hele verden er af lave, takket være den drivhuseffekt menneskeheden har skabt. Det giver extremt vejr overalt: Tørke og oversvømmelser, men i Danmark bare en elendig sommer og et vådt efterår. Hvor er det typisk dansk med den slags. Vi er vel nærmest det eneste land, der ikke mærker meget til varmen fra den globale opvarmning, men bare mere rusk og regnvejr.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Louie De Palma skrev, for 12 minutter siden:

Hele verden er af lave, takket være den drivhuseffekt menneskeheden har skabt. Det giver extremt vejr overalt: Tørke og oversvømmelser, men i Danmark bare en elendig sommer og et vådt efterår. Hvor er det typisk dansk med den slags. Vi er vel nærmest det eneste land, der ikke mærker meget til varmen fra den globale opvarmning, men bare mere rusk og regnvejr.

Tingene er nu mere kompliceret end som så. Vi har ikke skabt drivhuseffekt, det er en egenskab ved vores atmosfære. Klimaforandringer sker hele tiden, og er en meget kompliceret størrelse som næsten er umulig at beregne. En del forskere mener faktisk at vi er på vej mod en istid, og at den ændring af klimaet vi ser lige nu, er helt naturlig. Der findes rigtig mange bøger om klimaet, og læser man mange af dem (som jeg har gjort) bliver man helt sikkert oplyst og vidende, ........og helt sikkert meget forvirret :D:evil:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er lige slået om på CNN for at følge ...nej ikke vejret men den nye sæson i NFL...men under billederne kører opdateringer om IRMA konstant...så Trine, det er her du skal følge med.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bulder skrev, for 49 minutter siden:

En del forskere mener faktisk at vi er på vej mod en istid,

Ja, det er nok nærmere den efterfølgende istid, der kan vare 100.000 år vi skal være bange for - måske man skulle skynde sig at købe et stykke sand i Sahara ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, for 1 time siden:

Jeg er ved at gå til af bekymring over Orkanen Irma...( og jordskælvet i Mexico ).

Hvilken Internationale Nyheds kanal dækker bedst/mest og hurtigst ? 

Og Nej jeg er altså ikke vange for at Irma kigger her forbi - Jeg er bare så bekymret på alle de mennesker og dyr som bliver ramt....

Ingen over eller ved siden af BBC World News.

De dækker dog som navnet siger nyheder over hele verden, så hvis du udelukkende vil se noget om Irma, skal du måske finde en lokal kanal fra de områder den rammer. Men tjek nu BBC ud først ;)  

Del dette indlæg


Link til indlæg
Louie De Palma skrev, for 2 timer siden:

Hele verden er af lave, takket være den drivhuseffekt menneskeheden har skabt. Det giver extremt vejr overalt: Tørke og oversvømmelser, men i Danmark bare en elendig sommer og et vådt efterår. Hvor er det typisk dansk med den slags. Vi er vel nærmest det eneste land, der ikke mærker meget til varmen fra den globale opvarmning, men bare mere rusk og regnvejr.

Vi forurener for lidt :P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, for 3 timer siden:

Hvilken Internationale Nyheds kanal dækker bedst/mest og hurtigst ?

Hvis du vil helt tæt på begivenhederne, så skal du følge med på de lokale TV kanaler i fx Miami. Du kan finde gratis live video til nogle få her:

CBS Miami: http://miami.cbslocal.com/video/channel/316-live-video
Local 10 news: https://www.local10.com/live/watch-the-local-10-news
WSVN 7News: http://wsvn.com/on-air-live-stream/

Redigeret af Investoren

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er rigtigt, som Bulder skriver, at klimaet hele tiden forandrer sig, og at tingene er komplicerede. Det har geologien kunnet fastslå millioner af år tilbage, og da man begyndte at foretage systematiske målingen, var jorden inde i en relativ kold periode.

Tilbage står imidlertid, at den nuværende orkanaktivitet er ret usædvanlig. I øjeblikket er der kommet tre lige efter hinanden og med en hidtil næsten ukendt intensitet. Det tyder jo stærkt på, at klimaet er ude af balance i forhold til den tilstand, vi kender.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bulder skrev, den 8/9/2017 at 23:30:

Tingene er nu mere kompliceret end som så. Vi har ikke skabt drivhuseffekt, det er en egenskab ved vores atmosfære. Klimaforandringer sker hele tiden, og er en meget kompliceret størrelse som næsten er umulig at beregne. En del forskere mener faktisk at vi er på vej mod en istid, og at den ændring af klimaet vi ser lige nu, er helt naturlig. Der findes rigtig mange bøger om klimaet, og læser man mange af dem (som jeg har gjort) bliver man helt sikkert oplyst og vidende, ........og helt sikkert meget forvirret :D:evil:

Jeg har tilfældigvis sat mig rigtig godt ind i det her emne. Når du skriver at vi står foran en istid, så skyldes det sikkert forudsigelserne fra Milankovic: https://en.wikipedia.org/wiki/Milutin_Milanković

Hans cykliske model for solindstrålingen giver dog ikke et særlig stærkt fald i de næste årtusinder, og han har ikke indregnet drivhuseffekten. Så jeg er af den opfattelse, at han ikke er relevant i overskuelig fremtid.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...