Hop til indhold
Sofiala

Overgreb? Eller hvad?

Recommended Posts

Jeg ved ikke, om det er det rette sted at dele det her. Hvis ikke må administrator jo bare slette det. 

Men.. Jeg blev i dag udsat for noget, jeg vil kalde tæt på et overgreb. Det har intet med sexkøb/salg at gøre, men jeg kunne godt bruge et par meninger. 

Jeg kom gående op ad en gade, hvor jeg passerede en ældre mand. Da jeg kom op foran ham, kunne jeg høre hans vejrtrækning blev tungere og tungere bag mig. Jeg tænkte nok bare, at han var blevet forpustet af gåturen, men det føltes alligevel lidt usædvanligt. Lige pludselig løb han op til mig og tog hårdt fat om min mave med den ene arm og ragede mig i skridtet med den anden, hvorefter han forsøgte at presse mig ind på en lille sidegade. Jeg blev så forskrækket, at jeg vred hans hånd om og sparkede ham to gange - en gang tæt på knæet og en gang lidt under maven, så han faldt. Jeg løb bare væk, og på det tidspunkt var jeg sådan set ligeglad med, om han var kommet til skade.

Mit spørgsmål: kan jeg blive straffet for det? Jeg har søgt lidt på det, men jeg kan ikke finde et endegyldigt svar på min situation. Jeg har jo ikke haft intentioner om at skade manden, men jeg blev bare så forskrækket, og det kunne jo være et potentielt voldtægtsforsøg - det er da ikke normalt at overfalde fremmede mennesker på den måde. 

Nu er jeg faktisk bange for, at jeg kan blive anmeldt for vold :(. Jeg ved ikke, om han ved hvad hvem jeg er, eller han bare syntes min unge krop så lækker ud? Jeg havde på ingen måde udfordrende tøj på (lange bukser, sneakers og en langærmet bluse).

Er det mig, der er helt galt på den, hvis jeg siger, at jeg handlede i nødværge? Jeg troede - og formoder stadig - at det var et voldtægtsforsøg. Har jeg så ikke ret til at forsvare mig, som jeg gjorde?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du handlede som en sand heltinde. :)

Gid andre piger/kvinder må lære deraf.

God weekend til dig. :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jo, det har du uden diskussion. Du frygtede for din sikkerhed med god grund og du anvendte hvad man må definere som proportional magtanvendelse ud fra din beskrivelse, ingen ko på isen der 

Del dette indlæg


Link til indlæg

For det første - jeg er ked for, at du blev udsat for noget, der på mange måder er grænseoverskridende..

For det andet - du har intet at være nervøs for - du gjorde præcis det rigtige i situationen.. Det var overgreb og du reagerede præcis som du skulle!!

Store knus sendt..

Del dette indlæg


Link til indlæg

nu er der ingen som nævner det , men det da klart at du bør anmelde det som et sexuelt overgreb både for din egen og andres skyld.

Herefter er det op til politiet at vurdere om de ønsker at forfølge sagen . Måske de har allerede ligende sager liggende. 

Din beskrivelse af situationen lyder ikke som en person i nød , men klar et overgreb og du har intet at frygte ved at anmelde det.

/softcore

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kan ikke se at du har gjort noget forkert. Det er ganske naturligt at reagere som du gjorde. Håber du har det godt på trods af denne ubehagelige oplevelse. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros

Du forsvarede dig i selvtægt , præcis som du må og heldigvis for det. :) 

Skulle nogen anklages for noget er det ham, mener ikke du har nogen grund til bekymring :)

Håber på at du har det godt :)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tror ikke, der bliver noget, han skal være godt dum, hvis han gør noget ud af det, at han tager på en fremmede kvinde på gaden, det er sku ikke i orden.

 selvfølge bliver man bange, og slår/ sparker, i selvforsvar, men mener at have læst, man kun må slå en gang igen.

For du kan anmelde ham,  for at tage på dig. hvis der bliver noget,

Jeg håber du har det godt, efter oplevelsen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er helt enige med de andre. Det ville være værre hvis du ikke gjorde noget. du handlede pr instinkt.

Jeg håber ikke du bliver bange for at gå ud en anden aften, men sørg for at få snakkede om det, med en Terapeut eksempel, for sådan noget kan ligge og rode rundt, hvor de ikke burde rode rundt ,

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Anilingus

Start med omgående at melde det du har oplevet til politiet, således at der kan optages en rapport på forholdet.

Det bestyrker også at du evt. har handlet i selvforsvar/nødværge at du hurtigst muligt fortæller din historie til dem.

Undersøg evt. om der er kameraovervågning på det pågældende sted, og sørg i så fald for at få lov om muligt selv at se optagelserne og ellers med politiets bistand. De slettes nemlig typisk efter et stykke tid og i så fald er en del af beviset for, hvad der faktisk skete, jo væk.

Var der måske tilmed vidner til episoden, som du kan huske, er det en god ide, om muligt, at få fat på disse. Efterlys evt vidner?

Når du spørger om du har handlet i lovlig nødværge, forudsætter dette jo dels, at spørgsmålet overhovedet kommer for en domstol.

Herefter er det som altid i sager om lov og ret et spørgsmål om bevis, bevis og atter bevis.

Så skaf dig alle de beviser du kan på, at episoden foregik, som du beskriver... så har du de bedste muligheder for at føre dit forsvar, hvis det bliver aktuelt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest UerfarenM

Først og fremmest er jeg ked af, at du har haft den oplevelse. Det er sgu ikke i orden.

 

Derudover er jeg helt enig med de andre her. Den eneste måde du kunne være kommet i problemer på i forhold til loven er, hvis du havde fortsat med at sparke eller slå på ham, efter han var faldet. Det du beskriver er på alle måder nødværge, hvilket også bestyrkes af, at du løber bagefter.

 Men som andre også siger tag og anmeld det hurtigst muligt. Du har intet at frygte, og det kan måske sikre, at en anden slipper for at få samme grimme oplevelse.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest nicegent2

Du skal anmelde overgrebet, sådan en stodder skal stoppes.

Og det er helt legalt at forsvare sig som du gjorde.

Man må bruge fornøden vold for at standse et  påbegyndt eller overhægende overgreb, og det var netop det som du gjorde.

Havde du  derimod væltet ham omkuld og sparket eller slået ham, mens han var passiv, ville du muligvis risikere en voldssag

På den anden side kunne du så påberåbe dig at du handlede i frygt og affekt (iflg. en god bekendt der er politi betjent)..

Men ellers: Godt gået og stort knus herfra

 

P.S

En skam han ikke fik denne her behandling (Sej tøs!)

 

Redigeret af nicegent2
Tlføje link

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Oxygen

Du handlede helt korrekt. Du brugte minimal vold for at stoppe ham.
Andre personer havde mishandlet ham, men du fik ham stoppet og kom væk. Der sker dig ikke noget :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest tzatiki

Du har handlet i lovligt nødværge

Straffeloven § 13

Handlinger foretagne i nødværge er straffri, for så vidt de har været nødvendige for at modstå eller afværge et påbegyndt eller overhængende uretmæssigt angreb og ikke åbenbart går ud over, hvad der under hensyn til angrebets farlighed, angriberens person og det angrebne retsgodes betydning er forsvarligt.

Stk. 2. 

Overskrider nogen grænserne for lovligt nødværge, bliver han dog straffri, hvis overskridelsen er rimeligt begrundet i den ved angrebet fremkaldte skræk eller ophidselse.

Ud fra din beskrivelse kan du på ingen måde blive straffet. Du bør dog naturligvis selv anmelde overfaldet fra den pågældende mand......og det skal du gøre nu eller i morgen. Du kan gøre det helt uden frygt for selv at blive straffet.

Redigeret af tzatiki

Del dette indlæg


Link til indlæg

Selvfølgelig bør du anmelde episoden. Du var heldig at du var i stand til at forsvare digselv mod ham, men hvad med dem, som potentielt ikke er i stand til gøre det du gjorde, skulle han finde et nyt offer. Af hensyn til at han søger nye ofre bør du anmelde ham.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kinky Camilla

Det jeg ked af på

dine vegne du sku udsættes for sådan en

grænseoverskridende handling øv kære men jeg glad på dine vegne du fik sagt fra, satte grænser og markerede dig. Det viser dit overskud og du ressource stærk i en prækær situation 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Når han holder dig fast er det et fysisk angreb, at han rager dig i skridtet er et seksuelt overgreb, du har ret til selvforsvar. Du bør anmelde det ikke mindst af hensyn til eventuelle andre ofre.

Godt gået. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

I og med han også vil presse dig ind i en sidegade, kan jeg ikke se andet, and at det er et voldtægtsforsøg, du har afværget.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Softcore skrev, for 12 timer siden:

nu er der ingen som nævner det , men det da klart at du bør anmelde det som et sexuelt overgreb både for din egen og andres skyld.

Herefter er det op til politiet at vurdere om de ønsker at forfølge sagen . Måske de har allerede ligende sager liggende. 

Din beskrivelse af situationen lyder ikke som en person i nød , men klar et overgreb og du har intet at frygte ved at anmelde det.

/softcore

 

 

 

Selvfølgelig skal du anmelde det... ingen tvivl om det!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Playful

Jeg har ikke meget andet at tilføje ... øv oplevelse... godt du handlede... svinet fortjente det. Ville stadig lige sende en hilsen og et kram. Håber du har det godt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Onslow skrev, den 1/9/2017 at 20:14:

Du handlede som en sand heltinde. :)

Gid andre piger/kvinder må lære deraf.

God weekend til dig. :) 

Nemlig. <3<3

Og er næsten 100 på han ikke anmelder dig. Han ved jo godt han startede med at gøre noget galt. 

 

Er ked af din oplevelse og håber du trods alt er ok 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...