Onslow

Pride parade i Gesten

28 indlæg i denne tråd

Onslow    6.592

De fleste har nok set film i de landsdækkende tv-kanaler af begivenheden.

På begge kanalerne blev klippene suppleret med mikrofonholder interviews

Hele hurlumhejet er opstået, fordi en lokal byrådspolitiker, Annie Grimm i et læserbrev har givet udtryk for, at bøsser og lesbiske segmenter fylder for meget i medierne, og at denne afvigende adfærd ikke nødvendigvis behøves at blive slynget i hovedet på Gud og hvermand i den bedste sendetid og stort set hele tiden.

Altså kaldte hun dem afvigere.

Én af de interviewede gav udtryk for, at noget sådant kan man ikke kalde folk.

Ingen modspørgsmål om, hvorvidt det at være homoseksuel de facto er at være afviger, men hvad mener folk herinde?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aros    1.711

Jeg så det i News i formiddags og blev så nysgerrig at jeg fandt hendes læserbrev frem og finder det nu frem igen så her er det

http://www.jv.dk/laeserbreve/Danmark--et-land-for-afvigere/artikel/2520075

Jeg kan ikke hidse mig op over Priden i Kbh eller Århus for den sags skyld og er ikke enig med hende. Jovist der er lidt i tv og hvad så. Jeg har aldrig set et pride-optog, men skulle jeg gøre det en dag er jeg faktisk ret sikker på at jeg vil tage det som en sjov oplevelse. Det virker til at folk er glade, laver sjov og klæder sig vildt ud i de optog. Dybest set så handler det jo også om respekt for dem. Hvis man respekterer de er bøsser, hvad er så problemet i at de holder et lovligt varslet optog i Kbh og andre steder ? 

At optoget så igen i år ikke kunne gå gennem Nørrebro har mange beklaget, og det beklager jeg også, der burde man have vist flaget også, men det turde de ikke efter at have prøvet for en del år siden, hvor de blev angrebet på Nørrebro af folk med anden etnisk herkomst end dansk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Alkoholikeren    1.845

Tja hvilken lovlig seksualitet et menneske har, er en privat sag, jwg forstår ikke homo seksuelle, men accepterer og respekteret dem, men hvorfor skal det af homoseksuelle manifesteres voldsomt? Der er vel i gen der mener at vi skal lave en hetero pride, så hellere en GP og kunde pride...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aros    1.711
Alkoholikeren skrev, for 2 minutter siden:

Tja hvilken lovlig seksualitet et menneske har, er en privat sag, jwg forstår ikke homo seksuelle, men accepterer og respekteret dem, men hvorfor skal det af homoseksuelle manifesteres voldsomt? Der er vel i gen der mener at vi skal lave en hetero pride, så hellere en GP og kunde pride...

He he en GP og kunde-pride :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X    11.602

Jeg synes, det er humor på et højt plan at henlægge en sådan aktion til læserbrevsskribentens hjemby.

Jeg kender ikke stedet, men kan dårligt forestille mig, at det ligefrem er en verdensåben metropol præget af de sidste nye strømninger.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Oxygen   
Guest Oxygen

Jeg støtter LBTQ 100% og det er da festligt, når de afholder en pride.
Desværre nåede jeg ikke selv med til den i København, så det må blive næste år :)

Om det er nødvendigt? Det er i den grad nødvendigt med en pride for at gøre opmærksom på LBTQ personers problemer.
Fx at gå på gaden som LBTQ er ikke altid en dans på roser. Man får mange tilråb, hvis man stikker ud.

Del dette indlæg

Link til indlæg
gerog    8.390
Onslow skrev, for 10 timer siden:

Ingen modspørgsmål om, hvorvidt det at være homoseksuel de facto er at være afviger, men hvad mener folk herinde?

Bare fordi man er forskellig så er man ikke en afviger.
Og så er der desværre ret mange der bliver vrede og irriteret så snart der sker forandringer i samfundet, som ikke skete i Morten Korch filmene.

Jeg synes kun mangfoldigheden beriger vores samfund

Del dette indlæg

Link til indlæg
Alkoholikeren    1.845
Oxygen skrev, for 2 minutter siden:

Jeg støtter LBTQ 100% og det er da festligt, når de afholder en pride.
Desværre nåede jeg ikke selv med til den i København, så det må blive næste år :)

Om det er nødvendigt? Det er i den grad nødvendigt med en pride for at gøre opmærksom på LBTQ personers problemer.
Fx at gå på gaden som LBTQ er ikke altid en dans på roser. Man får mange tilråb, hvis man stikker ud.

Og, det er LGBT ikke alene om, at blive råbt efter på gaden, fordi de stikker lidt ud, fede, mange børns familier, farvede, sjovt klædte o.s.v. Så skal alle have en pride?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Oxygen   
Guest Oxygen
Alkoholikeren skrev, Lige nu:

Og, det er LGBT ikke alene om, at blive råbt efter på gaden, fordi de stikker lidt ud, fede, mange børns familier, farvede, sjovt klædte o.s.v. Så skal alle have en pride?

Vi lever i et frit land, så hvis alle fede mennesker (som jeg selv) vil have en pride, så kan vi gøre det.
Hvad skulle stoppe os?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aros    1.711
gerog skrev, for 6 minutter siden:

Og så er der desværre ret mange der bliver vrede og irriteret så snart der sker forandringer i samfundet, som ikke skete i Morten Korch filmene.

Enig, man kan jo vende det helt om.

Gad vide hvad den sure gamle bedstemor fra DF ville synes om os glædespige-kunder og glædespiger, afvigere ? Mon ikke :D 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X    11.602
Aros skrev, for 17 minutter siden:

Enig, man kan jo vende det helt om.

Gad vide hvad den sure gamle bedstemor fra DF ville synes om os glædespige-kunder og glædespiger, afvigere ? Mon ikke :D 

Hæhæhæ, lad alle os glædespigekunder tage til Gesten og lave vor egen parade :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow    6.592
gerog skrev, for 49 minutter siden:

Se, det var jo egentlig den reaktion, jeg havde, om end ikke frygtet, så forudset.

Prøv at kigge i ordbogen, hvad "afviger" betyder, så kan det være, at du vil ændre syn på, hvad man ikke kan sige af politisk korrekte årsager, og så, hvad hun egentlig har skrevet.

Det har intet med mangfoldighed at gøre, selv om jeg er enig i, at det på mange måder er berigende.

Og for min skyld kan folk være homoseksuelle og dyrke det seksuelt lige så meget, de vil, det må i min optik være folks helt egen lyst og handling.

Men selv om hun er blevet lagt for had, kan jeg nu godt forstå, hvad hun mener uden at dømme hende, seksualitet af enhver art irriterer det også mig at få klasket i hovedet ved enhver given lejlighed, men jeg er måske også bare en sur gammel bedstefar, så fred være med det.

Da jeg for nogen tid siden var ude at spise med en veninde, sad der ved nabobordet 4 unge mennesker, 2 hetero par, som på det nærmeste var ved at gå i gang med at kopulere ved bordet, i hvert fald havde pigerne fået knappet bluserne op, og der blev raget og snavet til den store guldmedalje.
Et andet ungt par i restauranten blev det åbenbart for meget, for den mandlige part gjorde tjeneren opmærksom på forholdet, og denne bad de 4 om at stoppe. Det blev taget meget ilde op, så han blev nu nødt til at bede dem forlade restauranten, hvilket de efter noget mundhuggeri efterkom, mens de på vej ud af døren svinede tjener og restaurant på det groveste.

Jeg ved ikke, om du kan huske fjernsynet i de tidlige 90'ere. Det har altid været en stående vittighed, at hvis du ville ind til DR, så var der 3 ting, der skulle opfyldes.
Du skulle have familiemedlemmer tilknyttet DR. Du skulle være københavner eller forstads ditto, og du skulle være alternativt seksuel orienteret.

Det tog TV2 hurtigt til sig, det var umuligt at se noget dansk produceret tv, hvor der ikke blev bøsset og lesbet i stort set alle scener. Det vendte sig også i mig, og hvis fru Grimm får de samme associationer, når det slynges i hovedet på én, så forstår jeg hende godt.

Og afvigere, hvornår er det blevet nogo at skrive sandheden?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Martyren    839

Hold nu op.....lidt bøsseri skader vel ikke nogen, så længe det foregår frivilligt og det ikke er katolske præster som misbruger små børn eller muslimske mænd som gruppevoldtager små drenge....... og ja, jeg behøver ikke få stikket en sur diller op i ansigtet på Rådhuspladsen, bare fordi at man skal vise sin seksualitet til hele verden, men i bund og grund synes jeg at vi skal være glade for at det er muligt at afholde en Pride festival i Danmark. Det er trods alt bare seksualitet.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow    6.592
Martyren skrev, for 2 minutter siden:

og ja, jeg behøver ikke få stikket en sur diller op i ansigtet på Rådhuspladsen, bare fordi at man skal vise sin seksualitet til hele verden,

Det er jo der, hunden ligger begravet, men at påpege det gør folk til pariaer hos parnasset.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X    11.602
Martyren skrev, for 3 minutter siden:

... i bund og grund synes jeg at vi skal være glade for at det er muligt at afholde en Pride festival i Danmark. Det er trods alt bare seksualitet.....

.... og undersøgelser viser, at det er omkring 10% af befolkningen, der "afviger" på denne måde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Alkoholikeren    1.845

Ja gu må de holde pride, men og, jeg skal vel ikke syntes det er normalt at være homo og juble over to fuldskæggede mænd tyngekyseer hinanden på en restaurant, og de kræver at alle andre skal syntes det er normen, og jeg nærmest skal skamme mig over at jeg er hetero og elsker kvinder og holder seksualiteten på eget matrikel..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow    6.592
Alkoholikeren skrev, for 3 minutter siden:

Ja gu må de holde pride, men og, jeg skal vel ikke syntes det er normalt at være homo og juble over to fuldskæggede mænd tyngekyseer hinanden på en restaurant, og de kræver at alle andre skal syntes det er normen, og jeg nærmest skal skamme mig over at jeg er hetero og elsker kvinder og holder seksualiteten på eget matrikel..

Pas nu på, hvis nogen finder ud af, hvor du bor, så har du en pride uden for døren i næste måned, hvis det da ikke bliver regnvejr. :D 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Martyren    839
Alkoholikeren skrev, for 11 minutter siden:

Nej enig, men hellere det end at det ikke kan lade sig gøre, i tilfælde af at nogen har den lyst. Og når det så er sagt så skal man naturligvis tage hensyn til børn og gamle mennesker og dig ;)uanset om man er homo eller hetero.......Pride er sgu da et festligt indslag.....selvom jeg ville foretrække en pride fyldt med lækre tøser......og der er jeg nok lidt dobbeltmoralsk, for sving endelig fissen op i mit ansigt på Rådhuspladsen....

Redigeret af Martyren

Del dette indlæg

Link til indlæg
Alkoholikeren    1.845
Onslow skrev, for 3 minutter siden:

Pas nu på, hvis nogen finder ud af, hvor du bor, så har du en pride uden for døren i næste måned, hvis det da ikke bliver regnvejr. :D 

De må holde pride hvor de vil, bare de ikke larmer og har sex offentligt, og som jeg ser det, i optoget skal bøssessex åbenbart presses ud i hovederne på os der er til hetero sex...og jeg ved ikke hvorfor, homorne forfølges joniske mere end andre minoriteter her i lande, og det er ikke ok at forfølge minoriteter, og der er forskel på om det er et samfunds organiseret eller enkelte individers manglende opdragelse der er årsag til forfølgelse...

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en bruger eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at kunne skrive en kommentar

Blev gratis medlem

Opret en bruger på Eroguide.dk. Det er helt gratis!

Opret en ny bruger

Log ind

Har du allerede en bruger? Log ind her.

Log ind nu