Ralph Nord

Indvandringen siden 1983 - 34 års bortforklaringer

15 indlæg i denne tråd

Ralph Nord    121

Dejligt læserbrev fra Michael Thestrup, bragt i Berlingske:

"34 års bortforklaringer

Da et flertal i Folketinget i 1983 åbnede Danmark for indvandring, ville der kun komme ‘et meget lille antal’. Da antallet af indvandrere voksede kraftigt, var den store indvandring ‘kun midlertidig’. Da indvandringen steg yderligere, ‘betød antallet ikke noget’. Desuden var indvandringen ‘en berigelse som vi slet ikke kunne undvære’ på grund af danskernes lave fødselstal.

Da det ikke længere kunne skjules, at indvandrerne i gennemsnit var underuddannede, underbeskæftigede og overkriminelle, var det, ‘fordi danskerne var for dårlige til at integrere’ de fremmede. Da kostbare integrationsprojekter slog fejl, skulle vi give integrationsprocessen ‘tid til at virke’. Da indvandrerne efter mange års ophold forblev underintegrerede ville ‘2. generation klare sig langt bedre’.

Da 2. generations indvandrerne klarede sig dårligt i skolen, var det, fordi det danske samfund ‘ikke tilbød tilstrækkelig modersmålsundervisning’. Da indvandrerdrengene viste sig lige så kriminelle og underbeskæftigede som deres fædre, ‘var indvandrerpigerne til gengæld en solstrålehistorie’. Da kun en lav andel af indvandrerpigerne afsluttede deres uddannelser og fik et arbejde, blev det tiet ihjel.

3. generation klarer sig ikke væsentligt bedre end 1. og 2., men førstnævnte defineres bekvemt nok som danskere for ikke at virke ekskluderende. Således er ringen af 34 års bortforklaringer sluttet, og indvandringslobbyen kan konstatere med tilfredshed, at flertallet af befolkningen fortsat ikke har opdaget narrespillet. Men indvandringens fortvivlende skyggesider er nu så store, at de ikke længere kan skjules. Så tiden er kommet, hvor kritikere af indvandringen bliver anerkendt som drengen, der siger det, som alle kan se i ‘Kejserens Nye Klæder’, fremfor at blive kaldt for forkvaklet i sit menneskesyn, ikke-stueren, fremmedfjendtlig og racist."

Bedre kan det næppe siges. Jeg er 110% enig !

Hvad siger I ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Oxygen   
Guest Oxygen
Martyren skrev, for 6 timer siden:

Nej det har han vel ikke skrevet ? Men sandt for en al for stor del.

Jeg kommenterede på Alkoholikerens kommentar. Det oprindelige opslag har jeg allerede kommenteret på.
Og hvor meget er en stor del? Og er det indvandrede fra alle lande du mener?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Ralph Nord    121

Hvordan vil man nogensinde være istand til at beskrive en politisk/samfundsmæssig situation uden at være generaliserende - fortæl mig venligst det ?

Jeg syntes personligt, at læserbrevet på præcis smuk vis beskriver den situation Danmark har stået i siden, der i 1983 blev åbnet op på katastrofal vis.

Redigeret af Ralph Nord

Del dette indlæg

Link til indlæg
Martyren    837
Oxygen skrev, for 3 timer siden:

Jeg kommenterede på Alkoholikerens kommentar. Det oprindelige opslag har jeg allerede kommenteret på.
Og hvor meget er en stor del? Og er det indvandrede fra alle lande du mener?

De spørgsmål har jeg og andre svaret på gentagne gange..... en stor overrepræsentation i negative statistikker og muslimske indvandrere.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Ralph Nord    121
Oxygen skrev, 1 time siden:

Statistikker er noget af det mest taknemmelige at arbejde med, da det kan bøjes som man vil ;)

Kun til en vis grænse.

Danmarks Statistik, syntes jeg, holder stadig en sober ren måde at lave deres statistik på.

Er den altid perfekt ? Naturligvis ikke.

Statikstik er en skrøbelig størrelse, men jeg vil stadig nødigt være for uden den.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear    3.740
Ralph Nord skrev, den 26/8/2017 at 22:58:

Kun til en vis grænse.

Danmarks Statistik, syntes jeg, holder stadig en sober ren måde at lave deres statistik på.

Er den altid perfekt ? Naturligvis ikke.

Statikstik er en skrøbelig størrelse, men jeg vil stadig nødigt være for uden den.

Iflg Danmarks statistik er 97% af nydanskerne ikke kriminelle. 

http://politiken.dk/debat/art5624670/Forskelle-mellem-danskere-og-nydanskere-blæses-ud-af-proportioner

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en bruger eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at kunne skrive en kommentar

Blev gratis medlem

Opret en bruger på Eroguide.dk. Det er helt gratis!

Opret en ny bruger

Log ind

Har du allerede en bruger? Log ind her.

Log ind nu