Hop til indhold
Louie De Palma

Ubåds vittigheder

Recommended Posts

Guest Oxygen

Desværre sidder der mange syge personer derude, og det værste er, at der er mange voksne personer i mellem.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes, at det er helt usmageligt.

Der var et indlæg på EG, hvor der var en – jeg husker det ikke i detaljer – der skrev om, at man skulle passe på med at gå med  fremmede.

Jeg var selv lige ved at skrive – før den fulde tragedie gik op for mig – at man i hvert fald ikke skulle tage imod en invitation til en ubådsssejlads.

Heldigvis skrev jeg det ikke, for det ville jo være en hån mod Kim Wall og hendes efterladte.

Som sagt er disse plakater helt usmagelige, og jeg må på det skarpeste tage afstand fra, at de i det hele taget er opstået (i syge hjerner?)

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lillemand
Bing skrev, for 4 minutter siden:

Det burde man holde sig for god til at lave sjov med :( 

Här är jag enig.  Där är en välrenommerad kvinnlig journalist som förlorat sitt liv.  Man skulle önska att det visades mer respekt för anhöriga och vänner till den avlidna.

 

Lille

Del dette indlæg


Link til indlæg
Oxygen skrev, for 7 minutter siden:

Desværre sidder der mange syge personer derude, og det værste er, at der er mange voksne personer i mellem.

 

Tvivler på at du nogensinde har hørt Falck redderes humor! ;)

Det er naturligvis ikke det samme som at man nødvendigvis skal lave grin med alt og alle ... præcis som med nogle ret berømte tegninger nogle år tilbage.

Redigeret af XXXfootlover

Del dette indlæg


Link til indlæg
XXXfootlover skrev, for 1 minut siden:

Tvivler på at du nogensinde har hørt Falck redderes humor! ;)

Og du mener så, at det er en passende bemærkning i denne situation?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, Lige nu:

Og du mener så, at det er en passende bemærkning i denne situation?

Øhhhhhh nej, det sagde jeg jo netop IKKE. Jeg gjorde blot opmærksom på at man ikke nødvendigvis kan kalde enhver person med usædvanlig grovkornet humor for en syg person. Det handler da i høj grad om konteksten. Og er du stadig i tvivl så snup et bajere med dine lokale Falck reddere, så skal du hurtigt få øjnene op.

Bortset fra det er humor ekstremt svært at diskutere.

Og af samme årsag har jeg ikke tænkt mig at gøre til dommer hverken den ene eller anden vej - som nogen er godt på vej til hér.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lillemand
XXXfootlover skrev, for 11 minutter siden:

Tvivler på at du nogensinde har hørt Falck redderes humor! 

Vad har Falcks personals dåliga hyfsning med detta att göra?  Om dom beter sig illa, är det ingen ursäkt för andra att göra det!

Del dette indlæg


Link til indlæg
XXXfootlover skrev, for 3 minutter siden:

Øhhhhhh nej, det sagde jeg jo netop IKKE. Jeg gjorde blot opmærksom på at man ikke nødvendigvis kan kalde enhver person med usædvanlig grovkornet humor for en syg person. Det handler da i høj grad om konteksten. Og er du stadig i tvivl så snup et bajere med dine lokale Falck reddere, så skal du hurtigt få øjnene op.

Bortset fra det er humor ekstremt svært at diskutere.

Og af samme årsag har jeg ikke tænkt mig at gøre til dommer hverken den ene eller anden vej - som nogen er godt på vej til hér.

Jeg tvivler ikke på, at Falckreddere er nødt til at have en særlig humor for at hjælpe sig selv over de skrækkelige ting, de er nødt til at tage sig af, og som "almindelige" mennesker ikke ville kunne klare.

Men lige netop i denne situation har det med fingerspitzgefühl at gøre, så her bør sort Falck-humor nok ikke luftes offentligt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lillemand skrev, for 1 minut siden:

Vad har Falcks personals dåliga hyfsning med detta att göra?  Om dom beter sig illa, är det ingen ursäkt för andra att göra det!

Det har skam alt med det at gøre, når nogen er så letsindig at hoppe til den konklusion at folk med en grovkornet humor per definition er syge personer. Det er som sagt ikke altid tilfældet.

Iøvrigt kan man da kun afgøre hvad der er grovkornet humor ud fra ens egen subjektive opfattelse - ikke andres opfattelse.

Eller du mener måske i ramme alvor, at fordi du opfatter ubåds-jokes som værende dårlig / upassende humor, så skal jeg have den præcis samme mening ??? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 1 minut siden:

Jeg tvivler ikke på, at Falckreddere er nødt til at have en særlig humor for at hjælpe sig selv over de skrækkelige ting, de er nødt til at tage sig af, og som "almindelige" mennesker ikke ville kunne klare.

Men lige netop i denne situation har det med fingerspitzgefühl at gøre, så her bør sort Falck-humor nok ikke luftes offentligt.

Præcis.

Personligt synes jeg da heller ikke at det er specielt intelligent at fyre ubåds-jokes af på vidt udbredte hjemmesider, men derfra og så til at sige at det er gjort som en bevidst og direkte hån mod de pårørte i den konkrete tragedie er nok at spænde buen lidt rigeligt. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes også det er for tidligt at komme med den slags, men anser samtidig også den sorte galgenhumor som et naturligt forsvarsværk mod det vi ikke kan forstå. Jeg mener ikke det er syge personer der står bag, og trækker egentlig kun på skuldrene over det - sådan er internettet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Elprebsi skrev, for 2 minutter siden:

Jeg synes også det er for tidligt at komme med den slags, men anser samtidig også den sorte galgenhumor som et naturligt forsvarsværk mod det vi ikke kan forstå. Jeg mener ikke det er syge personer der står bag, og trækker egentlig kun på skuldrene over det - sådan er internettet.

Netop.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren
Krølle Bølle Jr. skrev, for 7 minutter siden:

Personlig ( min helt egen mening ) synes jeg, tråden her er en hån mod afdøde Kim Wall.

Derfor bør den låses her og nu. Eller rettere sagt, den bør slettes total.

Min mening.

Meget enig, tror at TS startede den i en fin mening, men sådane ubegavede tilkendegivelser på nettet skal ties ihjel. Enig i at tråden låses bør eller slettes...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er enig i de forskellige årsager der nævnes i artiklen.  Det kommer ikke bag på mig, at der allerede nu produceres u-båds-vittigheder. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
AalborgLook skrev, for 1 time siden:

Vidste ikke der er så mange moralvogtere herind. Troede der var højere til loftet. 

Det har ikke så meget med moralvogtere at gøre. Ting – og navnlig de ufattelige – skal have tid til at falde lidt på plads.

Lige efter krigen var det jo heller ikke velset at fyre vittigheder af med jøder og gasregninger.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...