Filosoffen

TV-værter med tørklæder

26 indlæg i denne tråd

http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-08-24-tusinder-klager-over-tv-vaert-med-toerklaede-og-nu-er-debatten-blusset-op

Tjaa, det er vel kun et spørgsmål om tid, førend at DR også skal være med på moden med TV-værter med tørklæder. (strategisk venter de dog nok til efter der er indgået medieforlig).

Min oldemor gik med tørklæde. Det gjorde hun fordi hun ikke ville have at hendes hår kom til at lugte af svinestald.

Men hvorfor vælger disse kvinder at gå med tørklæde idag?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Filosoffen skrev, for 1 time siden:

Men hvorfor vælger disse kvinder at gå med tørklæde idag?

Min mor rendte også med tørklæde. Det var fordi hun havde brugt oceaner af tid til at sætte håret og ikke ville sætte det hele over styr i blæsevejr.

Der er sikkert mange forklaringer, og tørklæder ses da stadig på etniske danske kvinder.

Men på ikke etniske danske kvinder er det en skandale!!!!

Og hvorfor går unge knægte med caps og hængerøv i bukserne?

Og hvorfor dit og hvorfor dat?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvorfor går folk med hue, om vinteren fordi de fryser om ørerne, hat måske for at signalere en slags personlighed, det er nok samme med kasketten.

kalotten er et religiøs symbol, eller fordi vedkommende synes det ser fikst ud.

og tørklæder eller nijab. kan betyde to ting sådan umiddelbart, en kvinde der har taget en beslutning og gjort et valg, man må acceptere disse valg, for sin overbevisning, eller at der er en meget gammeldags konservativ ægtemand der hjemme som tvinger dem til det ( her er faren for klichere overhængende). 

jeg synes en Nijab kan være elegant afhængig af kvindens holdning. Burkaer og kan ikke huske den anden er bare virkelig virkeligt bizart. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
News skrev, for 1 minut siden:

Min mor rendte også med tørklæde. Det var fordi hun havde brugt oceaner af tid til at sætte håret og ikke ville sætte det hele over styr i blæsevejr.

Der er sikkert mange forklaringer, og tørklæder ses da stadig på etniske danske kvinder.

Ja et tydeligt eksempel på at man gør ganske få fjer til en hel hønsegård.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det handler om hvilket signal vi sender. 

Jeg vil ikke bryde mig om, at blive ekspederet af en kvinde i burka, da jeg foretrækker, at kunne se personens hele ansigt. 

Jeg er ydermere indædt modstander af Islam og kulturen bag Islam, så naturligvis er jeg imod burka og for den sags skyld tørklæde i det offentlige rum. 

Kan jeg gøre noget ved, at kvinder vil klæde sig som spøgelser på gaden ?

Nej !

Men betjenes af dem vil jeg nødigt, da jeg har svært ved ikke at dø af grin over dem og deres latterlige beklædning. Ydermere er jeg kulturelt og ideologisk imod enhver beklædning, der lægger et bestemt køn i et tvangsgreb, frivilligt eller ej.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Ralph Nord skrev, 1 time siden:

Jeg vil ikke bryde mig om, at blive ekspederet af en kvinde i burka, da jeg foretrækker, at kunne se personens hele ansigt. 

Det har jeg endnu tilgode at opleve. Er det noget du har oplevet eller blot noget du frygter?

Ralph Nord skrev, 1 time siden:

Jeg er ydermere indædt modstander af Islam og kulturen bag Islam, så naturligvis er jeg imod burka og for den sags skyld tørklæde i det offentlige rum. 

Så min gamle mor må ikke bruge tørklæde for at beskytte sin frisure?

Ralph Nord skrev, for 1 time siden:

Men betjenes af dem vil jeg nødigt, da jeg har svært ved ikke at dø af grin over dem og deres latterlige beklædning. Ydermere er jeg kulturelt og ideologisk imod enhver beklædning, der lægger et bestemt køn i et tvangsgreb, frivilligt eller ej.

Gælder det også de unge, der mod deres vilje følger diverse modetrends for ikke at blive udelukket af fællesskaber og for ikke at blive mobbet?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det handler om hvilket signal vi sender. 

Er det nogensinde sket?

Jeg har aldrig oplevet det, hverken burka, niqab, elefanthue eller andet der dækker ansigtet. 

Nu kan et tørklæde ikke lægge nogen som helst i et tvangsgreb, det skal der menneskelig medvirken til.

Jeg er imod enhver der mener sig berettiget til at diktere hvordan andre mennesker skal gå klædt, det være sig islamister der kræver burka/niqab/tørklæde, eller islamofober der vil forbyde kvinder i at iføre sig burka/Niqab/tørklæde. Det er to alen af samme dårlige stykke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
News skrev, for 2 timer siden:

Ja, der er mange indlysende rent praktiske grunde. Jeg har nævnt min oldemors, og du din mor.

Men hvorfor have et tørklæde på i f.eks. et TV-studie, hvor det kan være temmelig varm?

Jeg kan ikke afgøre, om der er tale om etniske danske kvinder(eller nordmænd) eller ej. Imponerede at du kan.

Det er et modefænomen - det er ret indlysende.

Faktisk kan man forklare langt størstedelen af menneskers tøjvalg ud fra praktik og mode.

Men disse tætsiddende og varme tørklæder kan jeg ikke umiddelbart se noget praktisk eller modemæssigt i.

Så spørgsmålet er: hvorfor vælger disse kvinder at gå med disse tørklæder?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Filosoffen skrev, for 34 minutter siden:

Men disse tætsiddende og varme tørklæder kan jeg ikke umiddelbart se noget praktisk eller modemæssigt i.

Jamen der har vi det. Fordi DU ikke kan se meningen, må tørklæder ikke bæres.

Hurra her er løsningen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
News skrev, for 3 timer siden:

Jamen der har vi det. Fordi DU ikke kan se meningen, må tørklæder ikke bæres.

Øhh. Hvorfor mener du, at de ikke må bære tørklæder bare fordi jeg stiller spørgsmål til hvorfor de vil bære dem?

For min skyld må de da gerne bære disse tørklæder - jeg vil bare gerne vide hvorfor...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Filosoffen skrev, for 17 minutter siden:

Øhh. Hvorfor mener du, at de ikke må bære tørklæder bare fordi jeg stiller spørgsmål til hvorfor de vil bære dem?

For min skyld må de da gerne bære disse tørklæder - jeg vil bare gerne vide hvorfor...

Det mener jeg sandelig heller ikke???

Men hvorfor stiller du spørgsmålet på baggrund af en artikel om, at tusindvis klager over en tv vært der bærer tørklæde?

Del dette indlæg

Link til indlæg
News skrev, for 26 minutter siden:

Men hvorfor stiller du spørgsmålet på baggrund af en artikel om, at tusindvis klager over en tv vært der bærer tørklæde?

Fordi nogen har lært mig, at man skal undersøge sager tilbunds, førend man gøre sig til dommer.

Der er en masse der klager over et tørklæde. Men der er ingen (i den nærværende artikel) der har undersøgt hvorfor tørklædet i det hele taget er der.

Så derfor spørgsmålet: Hvorfor vælger disse kvinder at gå med disse tørklæder?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Filosoffen skrev, for 2 timer siden:

Fordi nogen har lært mig, at man skal undersøge sager tilbunds, førend man gøre sig til dommer.

Der er en masse der klager over et tørklæde. Men der er ingen (i den nærværende artikel) der har undersøgt hvorfor tørklædet i det hele taget er der.

Så derfor spørgsmålet: Hvorfor vælger disse kvinder at gå med disse tørklæder?

2 grunde

Begge er kulturelle og religiøse

1. Frivillig tvang (påvirket af familie og omgivelser)

2. Frivilligt (inspireret af islamisk funderet kultur)

Det står ikke direkte i koranen/hadith en kvinde skal bære slør, men det står hun ikke bør vise andet end sit ansigt og fødder for ikke at friste 'omgivelserne' unødvendigt

Redigeret af Ralph Nord

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, for 23 timer siden:

Er det nogensinde sket?

Næppe. Antallet af kvinder i Danmark som bærer burka, kan du tælle på dine egne fingre. Og ingen af dem er på arbejdsmarkedet.

Det er ren symbolpolitik, at man vil lovgive imod dette.

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, for 23 timer siden:

Jeg er imod enhver der mener sig berettiget til at diktere hvordan andre mennesker skal gå klædt, det være sig islamister der kræver burka/niqab/tørklæde, eller islamofober der vil forbyde kvinder i at iføre sig burka/Niqab/tørklæde. Det er to alen af samme dårlige stykke.

Jeg vidste det!. Inderst inde, ér du liberal. :D

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
KF skrev, for 59 minutter siden:

Næppe. Antallet af kvinder i Danmark som bærer burka, kan du tælle på dine egne fingre. Og ingen af dem er på arbejdsmarkedet.

Well, for et par år siden var jeg ude for at handle grøntsager i en grøntsagshandler. Da jeg ikke kunne finde ingefæren, ville jeg henvende mig til personalet. En person iført et ansigtsdækkende klædestof var ved at fylde vare op. På trods af at jeg på ingen måde kunne identificere vedkommen eller for den sags skyld afgøre køn mv., anslå jeg at vedkommende var personale og derfor besad den viden jeg manglende, og henvendte mig derfor til vedkommende. Dette resulterede i, at personen - uden at sige et kvæk til mig - farede ud i baglokalet, hvorefter der kom en fuldskægget mand ud, og spurgte på et gebrokkent dansk om han kunne hjælpe mig.

Så du har nok ret i, at der formentligt ingen (specielt mænd) der er blevet betjent. Men at der ikke skulle være nogle af dem på arbejdsmarkedet, er forkert (om de så har arbejdsindkomst og betaler skat, eller hæver sociale ydelser samtidig med at de hjælper til i mandens kiosk er en anden sag).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Ralph Nord skrev, for 17 timer siden:

Det står ikke direkte i koranen/hadith en kvinde skal bære slør

og derfor er det forkert at dømme muslimer "en masse", det er de forskellige fortolkninger der kan dømmes. Og misbruges. Og bruges til at misbruge troende muslimer..... 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Filosoffen skrev, for 21 timer siden:

Svaret er lige ud ad landevejen.:

Det er den nemmeste og omkostningsfri måde at give alle etniske danskere (ikke muslimer) fuckfingeren på! :( 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Filosoffen skrev, for 1 time siden:

Well, for et par år siden var jeg ude for at handle grøntsager i en grøntsagshandler. Da jeg ikke kunne finde ingefæren, ville jeg henvende mig til personalet. En person iført et ansigtsdækkende klædestof var ved at fylde vare op. På trods af at jeg på ingen måde kunne identificere vedkommen eller for den sags skyld afgøre køn mv., anslå jeg at vedkommende var personale og derfor besad den viden jeg manglende, og henvendte mig derfor til vedkommende. Dette resulterede i, at personen - uden at sige et kvæk til mig - farede ud i baglokalet, hvorefter der kom en fuldskægget mand ud, og spurgte på et gebrokkent dansk om han kunne hjælpe mig.

Så du har nok ret i, at der formentligt ingen (specielt mænd) der er blevet betjent. Men at der ikke skulle være nogle af dem på arbejdsmarkedet, er forkert (om de så har arbejdsindkomst og betaler skat, eller hæver sociale ydelser samtidig med at de hjælper til i mandens kiosk er en anden sag).

Det var måske lige vel firkantet stillet op.. sagen er at undersøgelsen der viste, at der er under 10 kvinder i DK som bærer burka, og at de alle som een var sygemeldte og på kontanthjælp, har nogle år på bagen. Det er derfor fuldt ud muligt at nogle få stykker er blevet tvunget i aktivering i mellemtiden, grundet samfundets helt igennem virkningsløse beskæftigelksespolitik.

Var  kvinden du nævner, i stedet iført niqab?.

KF.

Redigeret af KF

Del dette indlæg

Link til indlæg
KF skrev, for 25 minutter siden:

Det var måske lige vel firkantet stillet op.. sagen er at undersøgelsen der viste, at der er under 10 kvinder i DK som bærer burka, og at de alle som een var sygemeldte og på kontanthjælp, har nogle år på bagen. Det er derfor fuldt ud muligt at nogle få stykker er blevet tvunget i aktivering i mellemtiden, grundet samfundets helt igennem virkningsløse beskæftigelksespolitik.

Var  kvinden du nævner, i stedet iført niqab?.

KF.

Come on, mester, du ved jo udmærket, at kulturberigerne aldrig bliver sendt i aktivering, for de dukker op på jobcentrene iført hele den tyrkiske musik inkl, et uspecificeret antal "familiemedlemmer", som qua intimiderende opførsel overfor personalet får sat deres vilje igennem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, 1 time siden:

Svaret er lige ud ad landevejen.:

Det er den nemmeste og omkostningsfri måde at give alle etniske danskere (ikke muslimer) fuckfingeren på! :( 

Onslow. Havde Filosoffen stillet spørgsmålet uden samtidigt at bringe artiklen om tusindvis af klager over en tv vært med tørklæde, var misforståelsen aldrig sket. Det ved du også udmærket godt, hvis du læser mit sidste spørgsmål til Filosoffen.

Del dette indlæg

Link til indlæg

På Facebook har Naser Khader sat 10 billeder op af mellemøstlige studeiværter og Naser Khader skriver følgende om emnet :

Citat

Tørklæder og den omvendte verden

Her kan I se de 10 mest populære arabiske kvindelige studieværter. Ikke én med tørklæde - selv ikke hos det saudisk ejede Al Arabiya.

Hvorfor skulle vi gå foran med at indføre tørklædet på dansk TV?

Husk på, der er kvinder i mange mellemøstlige lande, der kæmper for at slippe for tørklædet - mærkeligt signal at sende i vores frie verden, at vi bruger det kvindeundertrykkende symbol som et forbillede. Jeg ved udmærket godt, at ikke alle kvinder med tørklæde er undertrykte - men det ændrer ikke på, at tørklædet er et symbol på kvindeundertrykkelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en bruger eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at kunne skrive en kommentar

Blev gratis medlem

Opret en bruger på Eroguide.dk. Det er helt gratis!

Opret en ny bruger

Log ind

Har du allerede en bruger? Log ind her.

Log ind nu