Hop til indhold
Alkoholikeren

Pamperi

Recommended Posts

Søsteren til Danmarks dygtigste udenrigsminister nogen sinde, der også er en af landet fremmeste økonomer, bliver i en artikel i Ekstrabladet omtalt på en måde så man kunne tro hun er socialdemokrat 

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/kulturministerens-fede-dr-farvel-saa-mange-millioner-fik-hun-for-at-sige-op/6781462

Her gik jeg i min enfoldighed og troede at Liberal Alliance var idealister og og ingen skulle suge af en pengekasse uden at yde noget, men måske er det kun nogen det gælder?

Er Saxo bank partiet i virkeligheden et ny socialdemokrati, eller er hun Danmarks dygtigste hykler nogensinde..

vh

Alko

Del dette indlæg

Link til indlæg
Alkoholikeren skrev, for 15 minutter siden:

Søsteren til Danmarks dygtigste udenrigsminister nogen sinde, der også er en af landet fremmeste økonomer, bliver i en artikel i Ekstrabladet omtalt på en måde så man kunne tro hun er socialdemokrat 

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/kulturministerens-fede-dr-farvel-saa-mange-millioner-fik-hun-for-at-sige-op/6781462

Her gik jeg i min enfoldighed og troede at Liberal Alliance var idealister og og ingen skulle suge af en pengekasse uden at yde noget, men måske er det kun nogen det gælder?

Er Saxo bank partiet i virkeligheden et ny socialdemokrati, eller er hun Danmarks dygtigste hykler nogensinde..

vh

Alko

Sikkert det sidste. Nu rummer partiet jo i forvejen den dygtigste udenrigsminister og den dygtigste økonom, så hvorfor ikke også den dygtigste hykler? ALLE i det parti er jo de dygtigste inden for deres felt.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 4 minutter siden:

Sikkert det sidste. Nu rummer partiet jo i forvejen den dygtigste udenrigsminister og den dygtigste økonom, så hvorfor ikke også den dygtigste hykler? ALLE i det parti er jo de dygtigste inden for deres felt.

Hvad er Simon Emil Ammitzbøll, god til? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Alkoholikeren skrev, for 24 minutter siden:

Hvad er Simon Emil Ammitzbøll, god til? 

Han er den dygtigste til at gøre sig usynlig. Man har stort set intet hørt fra/om ham, siden han blev minister – så usynlig, at jeg kommer i tvivl om, hvad han er minister for.

Men hva', så kvajer man sig jo heller ikke :D Til dette er OBO klart den dygtigste.

Redigeret af Borende X
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg

Sagen er bestemt ikke god for vores kulturminister, se dette interview og bemærk de kritiske spørgsmål hvor der svares : "Ingen kommentar"

Meget sigende og hun har jo et forklaringsproblem, havde det ikke været hende selv det drejede sig om, have vi nok hørt et brøl fra LA om at noget sådan kunne finde sted

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/kultur-mette-bortforklarer-gyldent-haandtryk-til-2000000-kr/6781498

Men ser man bort fra at hun er kulturminister og blot bedømmer forholdet så viser det igen hvad det er for en kultur der er i DR på ledelsesgangene. Det her er jo bare et eksempel blandt flere på at folk forgyldes på ledelsesplan når de selv siger op. 

Det endnu mere pudsige er DRs måde at kommunikere på til pressen i disse sager. Generaldirektøren i DR skal ikke have noget klinket, fair nok måske hvis det ikke har været hendes bord, men bestyrelsesformanden har været inde over sagerne og han gemmer sig nu i denne sag og har været meget lidt synlig i de andre sager, og hvis han er lidt synlig er han ofte småfornærmet og arrogant i hans måde at besvare pressens kritiske spørgsmål.

DR skal have ros for at være kritiske overfor sig selv. I et af mine yndlingsprogrammer på DR2, Deadline, har de haft flere kritiske debatter om forholdene i DR og som de flere gange har bemærket så har de løbende startende fra 3. August og til forleden spurgt om bestyrelsesformanden eller generaldirektøren vil i studiet til et interview, og som de siger, enten svarer de to nævnte ikke på deres henvendelser eller også siger de nej tak siger Deadline. I søndagsfrokosten på P1 ligeledes en god kritisk dialog om DR.

Mange mener med rette at det sender et underligt signal at bestyrelsesformanden ikke vil stå på mål offentlig for de beslutninger man træffer i en offentlig drevet organisation som vi alle er tvunget til at bidrage til. Hvorfor gemmer man sig ? En del vil have ham væk, men kulturministeren freder ham. DF og EB mener der er også hendes eget forhold med fratrædelsesgodtgørelse. Det er jo gætværk, men det ville da være komisk hvis kulturministeren fyrede bestyrelsesformanden bla pga de sager om fratrædelsesgodtgørelse når man selv siger op, idet hun selv har nydt temmelig godt af samme ordning....

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aros skrev, for 16 minutter siden:

.... men bestyrelsesformanden har været inde over sagerne og han gemmer sig nu i denne sag og har været meget lidt synlig i de andre sager, og hvis han er lidt synlig er han ofte småfornærmet og arrogant i hans måde at besvare pressens kritiske spørgsmål.

..... spurgt om bestyrelsesformanden eller generaldirektøren vil i studiet til et interview, og som de siger, enten svarer de to nævnte ikke på deres henvendelser eller også siger de nej tak siger Deadline.

"Der er noget råddent ... ", som Shakespear ville have udtrykt det.

Bestyrelsesformanden, Michael Christiansen, er en, der har arbejdet sig op i embedsværket. Han er en typisk apparatenik, og det er vel en del af forklaringen på, at han er nået så langt, som han er – "stå aldrig til søs, lad de andre stå – så ender du med kors og bånd og stjerner på".

Han var vist også engang bestyrelsesformand for Det. kgl. Theater, så han må siges at være formand af profession.

Redigeret af Borende X
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Alkoholikeren skrev, for 2 timer siden:

vh

Alko

Nu er gyldne håndtryk i den grad ikke noget der er forbeholdt offentlige arbejdspladser, i i hendes (og LA's) optik, har hun sikkert fortjent hver en krone, selvom hun selv sagde op. Ironisk nok kan man sige at hun brugte de 2 mio kroner som hun fik fra DR, til at kickstarte sin politiske karriere der er endt med at hun nu sidder i en stilling hvor hendes ambition er at lave drastiske nedskæringer i DR. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Egentlig er de 2 mill ikke så slemt. Det er klart, at når en ansat forlader en stilling, frivilligt eller ufrivilligt, prøver de at lave den bedste aftale muligt.

Problemet er som sådan hverken Mette Bock eller det faktum at hun fik penge for at gå.... havde det ikke været en skatteyderbetalt virksomhed....

I min optik er problemet derimod at der findes en kultur i DR hvor den slags overhovedet kan finde sted, samt selvfølgelig det faktum at DR overhovedet eksisterer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 2 timer siden:

"Der er noget råddent ... ", som Shakespear ville have udtrykt det.

Bestyrelsesformanden, Michael Christiansen, er en, der har arbejdet sig op i embedsværket. Han er en typisk apparatenik, og det er vel en del af forklaringen på, at han er nået så langt, som han er – "stå aldrig til søs, lad de andre stå – så ender du med kors og bånd og stjerner på".

Han var vist også engang bestyrelsesformand for Det. kgl. Theater, så han må siges at være formand af profession.

Ja. Men det er jo lige præcis den slags som et djøf-styret embedsværk resulterer i, i et velfærdssamfund hvor alle uddannes til at være lønmodtagere (og ikke iværksættere), alle forventes at være i en fagforening (der hytter sig selv og sine egne), og hvor det offentlige "absorberer" for meget af arbejdsstyrken  etc. 

At det kan komme bag på nogen, at en mand der har været i det offentlige hele sit liv, er medlem af den rigtige fagforening, taler pænt om velfærdssamfundet og hvordan det offentlige skal betale for kulturen etc. handler på denne måde, er mig en gåde. Det her er lige præcis resultatet af den måde Danmark ledes på i dag. Et andet resultat ville være mere overraskende. 

Men som @Bear siger.... så er det godt nok ironisk, at Mette Bock lander hvor hun er landet. Og komisk. Bliver det nu hendes tur til at betale ham et godt håndtryk, efter han betalte hende?? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aros skrev, for 9 minutter siden:

Første pip om at hun bør træde tilbage

https://www.b.dk/kultur/jens-christian-groendahl-mette-bock-boer-gaa-af-som-minister-efter-afsloeringen-om-2

Det kommer dog næppe til at ske tror jeg.

Tror jeg desværre du har ret i. Men det er dog lettere at argumentere for at hun skal blive end at Støjberg og Esben skal. De har dog trods alt forsøgt at føre befolkning og folketing bag lyset med løgnagtigheder. Ingen af de 3 burde være der, men chefen har vel sat kursen.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, for 5 timer siden:

Nu er gyldne håndtryk i den grad ikke noget der er forbeholdt offentlige arbejdspladser...

Nej, slet ikke.

Det private erhvervsliv er (også på dette område) helt klart førende. Hvad fik Straarup ikke for at forlade Danske Bank? Og hvem husker ikke Henning Dyremoses mange tocifrede millioner i gratiale for at slagte vor allesammens KTAS/TDC/NN?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 5 minutter siden:

Tror jeg desværre du har ret i. Men det er dog lettere at argumentere for at hun skal blive end at Støjberg og Esben skal. De har dog trods alt forsøgt at føre befolkning og folketing bag lyset med løgnagtigheder. Ingen af de 3 burde være der, men chefen har vel sat kursen.....

Ja, intelligensreserven er vel ved at være udtømt i de små partier. Men som en del af regeringen har de jo et krav på et aftalt antal ministerposter, enten de så har kompetente folk til det eller ej.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 3 minutter siden:

Nej, slet ikke.

Det private erhvervsliv er (også på dette område) helt klart førende. Hvad fik Straarup ikke for at forlade Danske Bank? Og hvem husker ikke Henning Dyremoses mange tocifrede millioner i gratiale for at slagte vor allesammens KTAS/TDC/NN?

Men i det private, er det ikke alle der betaler. Der betaler ejerne. I DR er det skatteyderne der betaler

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, Lige nu:

Ja, intelligensreserven er vel ved at være udtømt i de små partier. Men som en del af regeringen har de jo et krav på et aftalt antal ministerposter, enten de så har kompetente folk til det eller ej.

Tjah. Måske. Det er nok ikke verdens bedste valg til kulturminister, og LA kunne vel have bedt om en anden post. Iøvrigt helt hen i vejret de poster de lod sig spise af med.

Jeg tror Venstre har reserverne til at kunne sætte ind i stedet for Støjberg og Esben.... men de har ikke villet. Chefen har jo også selv vist en lidt lemfældig omgang med både sandhed og andres penge, så han ser måske ikke problemet

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 1 minut siden:

Men i det private, er det ikke alle der betaler. Der betaler ejerne. I DR er det skatteyderne der betaler

Jeg er enig. 

I det private kan de dog fratrække lønudgiften fra i regnskabet således at det er skatteyderne der betaler via et mindre overskud til beskatning men omvendt beskattes det jo så ved modtageren så det burde vel komme ud på et i grove træk, det regnestykke, sådan cirka da.

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 8 minutter siden:

Hvem ejede KTAS? Og de "småpenge", som DR udbetaler, er jo rene drikkepenge i forhold til erhversvlivets gyldne håndtryk. Var det ikke omkring 100 mio. Dyremose tjente på et kollektivt gode?

Redigeret af Borende X
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 2 minutter siden:

Tjah. Måske. Det er nok ikke verdens bedste valg til kulturminister, og LA kunne vel have bedt om en anden post. Iøvrigt helt hen i vejret de poster de lod sig spise af med.

Jeg tror Venstre har reserverne til at kunne sætte ind i stedet for Støjberg og Esben.... men de har ikke villet. Chefen har jo også selv vist en lidt lemfældig omgang med både sandhed og andres penge, så han ser måske ikke problemet

Tror Anders Samuelsen, partilederen, var rigtig glad for den post han selv fik.

Et er hvilke ministerposter de fik, det jeg synes er mere tydeligt er hvor lidt politik de får igennem og hvor tandløse de er blevet efter de er kommet i regering.

Men den politiske situation med DF som med syvmileskridt nærmer sig Socialdemokraterne og omvendt gør det også ret svært for dem at få noget politik igennem skal man vel retfærdigvis siges. Der er jo ikke et liberalt flertal i Folketinget og det er ikke engang tæt på.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aros skrev, for 1 minut siden:

Tror Anders Samuelsen, partilederen, var rigtig glad for den post han selv fik.

Et er hvilke ministerposter de fik, det jeg synes er mere tydeligt er hvor lidt politik de får igennem og hvor tandløse de er blevet efter de er kommet i regering.

Men den politiske situation med DF som med syvmileskridt nærmer sig Socialdemokraterne og omvendt gør det også ret svært for dem at få noget politik igennem skal man vel retfærdigvis siges. Der er jo ikke et liberalt flertal i Folketinget og det er ikke engang tæt på.

Nej, hverken denne regering(somdannelse) eller den tidligere Løkkeregering har jo haft noget som helst moralsk folkeligt mandat.

Løkke tabte overbevisende 12 mandater, mens Thorning – den siddende statsminister – vandt et enkelt.

Alligevel skiftede regeringsmagten helt i henhold til de gældende regler, men siden valget har vi i realiteten kun haft et forretningsministerium, der lader sig drive rundt i manegen af DF – og her på det sidste også af S.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 27 minutter siden:

Nej, hverken denne regering(somdannelse) eller den tidligere Løkkeregering har jo haft noget som helst moralsk folkeligt mandat.

Løkke tabte overbevisende 12 mandater, mens Thorning – ogden siddende statsminister – vandt et enkelt.

Alligevel skiftede regeringsmagten helt i henhold til de gældende regler, men siden valget har vi i realiteten kun haft et forretningsministerium, der lader sig drive rundt i manegen af DF – og her på det sidste også af S.

Moralsk folkelig mandat, et flertal af vælgerne stemte på nogle partier de vidste ville have Løkke som statsminister, så et folkelig såvel som et moralsk folkelig mandat mener jeg egentlig regeringen har, hvis jeg forstår dit udtryk "moralsk folkelig mandat" korrekt.

Du har helt ret i at regeringen lader sig drive rundt i manegen af DF, men omvendt vælgerne gjorde jo DF til det største "såkaldte borgerlige" parti. At DF efter valget så satte turbo på en venstredrejning mod Socialdemokraterne på den økonomiske politik er nok kommet lidt bag på Løkke.

Men Løkke har jo muligheden for at træde tilbage, han vil ikke være statsminister for enhver pris, siger han. Men han er jo indtil videre i hvert fald været en statsminister for enhver pris, for lige nu er han en venstre statsminister der tvinges til at føre en anden politik end det han står for.

Mht Helle Thorning, den økonomiske politik hun førte og som De Radikale af og til tvang hende til at føre, men Bjarne-Blå var nok let at tvinge, jeg er ret sikker på og mener indtil videre, at Helle Thorning førte en mere borgerlig økonomisk politik end Lars Løkke kommer til at gøre.e Feks d en pt meget omtalte topskatten blev lettet under Thorning-regeringen ligesom selskabsskatten blev etc. Det er så egentlig lidt komisk og pudsigt at det måske bliver tilfældet

Redigeret af Aros

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aros skrev, for 29 minutter siden:

Moralsk folkelig mandat, et flertal af vælgerne stemte på nogle partier de vidste ville have Løkke som statsminister, så et folkelig såvel som et moralsk folkelig mandat mener jeg egentlig regeringen har, hvis jeg forstår dit udtryk "moralsk folkelig mandat" korrekt.

Det er jo så spørgsmålet.

Når man ved et valg taber 12 (eller var det 13?) mandater, mens den siddende statsminister vinder et, så synes jeg ikke, at folkeviljen ligefrem peger på, at taberen skal være statsminister. Her erkendte Anker Jørgensen klart i 1973 at vælgerne ikke havde peget på ham, selvom han var det ringeste alternativ.

Nu var Løkke så – helt efter de matematiske regler, som jeg selvfølgelig anerkender – den, der kom ud med det bedste regnskab. Men moralsk tabte han jo valget. Det var ikke ham, vælgerne pegede på. Men vi må tåle ham.

Du skriver:

"Men Løkke har jo muligheden for at træde tilbage, han vil ikke være statsminister for enhver pris, siger han. Men han er jo indtil videre i hvert fald været en statsminister for enhver pris ...."

Ja, han sagde ét og mente noget ganske andet. Rent vælgerbedrag.

Han har til fulde bevist, at han er et (sølle) magtmenneske. Og som i Schlüters tid kan han altså "godt leve med" at komme i mindretal. Egentlig dikterer den parlamentariske tradition et valg, men den tager ikke højde for, at regeringen hellere vil råbe "prosit", når oppositionen nyser.

Føj for den lede.

Redigeret af Borende X
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 1 minut siden:

Det er jo så spørgsmålet.

Når man ved et valg taber 12 (eller var det 13?) mandater, mens den siddende statsminister vinder et, så synes jeg ikke, at folkeviljen ligefrem peger på, at taberen skal være statsminister. Her erkendte Anker Jørgensen klart i 1973 at vælgerne ikke havde peget på ham, selvom han var det ringeste alternativ.

Nu var Løkke så – helt efter de matematiske regler, som jeg selvfølgelig anerkender – den, der kom ud med det bedste regnskab. Men moralsk tabte han jo valget. Det var ikke ham, vælgerne pegede på. Men vi må tåle ham.

Du skriver:

"Men Løkke har jo muligheden for at træde tilbage, han vil ikke være statsminister for enhver pris, siger han. Men han er jo indtil videre i hvert fald været en statsminister for enhver pris, for lige nu er han en venstre statsminister der tvinges til at føre en anden politik end det han står for."

Ja, han sagde ét og mente noget andet.

Han har til fulde bevist, at han er et (sølle) magtmenneske. Og som i Schlüters tid kan han altså "godt leve med" at komme i mindretal. Egentlig dikterer den parlamentariske tradition et valg, men den tager ikke højde for, at regeringen hellere vil råbe "prosit", når oppositionen nyser.

Føj for den lede.

Jeg kan godt de hvad du mener med moralsk folkevalgt. Men et flertal af vælgerne valgte at stemme på nogle partier som de vidste ville have Løkke som statsminister men du har ret i at Løkke mangler der folkelige mandat .  Jeg tror heller ikke Helle Thorning ønskede at reagere når hun havde et flertal imod sig. Man kan heller ikke kritisere Løkke for at tage tjansen for statsminister når det nu er det flertallet i folketinget ville have. Hvad var alternativet ? Nyvalg ?  Om han er moralsk folkevalgt kan man selvfølgelig diskutere, jeg kan godt se din pointe faktisk ud fra det du skriver, og det et spørgsmål om ord, men når vi i Danmark har den styreform vi har, og et indirekte valg af statsministeren så kan man helt i overenstemmelse med vort demokrati få valgt en statsminister der ikke har et så stort folkelig mandat. Det er jo den måde vores system er på, og det kan man ikke bebrejde ham der bliver statsminister for, synes jeg, uanset hvem der bliver valgt som statsminister. Der synes jeg man bør sætte sig ud over sin lede mod Løkke, hvis man har en sådan, og på fair vis sige, at sådan er det.

Løkke er et magtmenneske men han kan ikke hidse mig op, og mht at sige et og gøre noget andet, det gjorde Helle T i den grad også og ja Nyrup også. Mht at være magtmenneske så tror jeg de fleste politikere på det plan er det. Jeg er ret kynisk mht hvorledes det politske spil foregår, og dybest set er det de færreste på begge fløje der kan holde den moralske fane højt også feks som sagt mht at stå ved det man siger og gøre noget andet. 

Man kan allerede nu se lokalpolitikernes positionere sig til det kommende kommunalvalg om to-tre måneder. Nogen af dem sidder allerede i byrådet, nogle har allerede magten, men op,til valget kommer de pludselig med alverdens ideer og forslag, holdninger til hvad er skal ske i kommunen etc, når de har siddet der i byrådet i næsten 4 år eller mere så kunne de jo have gået igang med deres ideer og holdninger noget tidligere, og hvor mange er det lige der husker alt det de lover de næste par måneder efter valget. 

Nå sådan er der så meget :D 

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 1 time siden:

Indirekte betaler skatteyderne også for gyldne håndtryk i private virksomheder, de penge der er driftudgifter, løn o.s.v. Fradrages selskabbeskatningen, så opkræves mere i personskatter...

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 1 time siden:

Hvem ejede KTAS? Og de "småpenge", som DR udbetaler, er jo rene drikkepenge i forhold til erhversvlivets gyldne håndtryk. Var det ikke omkring 100 mio. Dyremose tjente på et kollektivt gode?

Incl løn og fratrædelse har set nk landet på 100 mill, 47 mill, i fratrædelse....KTAS var betalt af skatteyderne og var en off.viksonhed indtil fusion med tele Fyn, Bornholm, og jtas, og tele Sønderjylland til tele Danmark, ....her solgte Socialdemokraterne arveguldet ligesom med nesa...

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en bruger eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at kunne skrive en kommentar

Blev gratis medlem

Opret en bruger på Eroguide.dk. Det er helt gratis!

Opret en ny bruger

Log ind

Har du allerede en bruger? Log ind her.

Log ind nu