Hop til indhold
Joey Joe Joe

Topskat

Recommended Posts

Det var jo, hvad det måtte ende med.

Spørgsmålet var ene og alene, hvor lang tid verdens bedste udenrigsminister og danmarks bedste økonom behøvede for at erkende den politiske virkelighed.

• Synes godt om 4

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jo flere kilometer i ministerbilen, jo mere pragmatisk, manden med de stålsatte blå øjne , Danmark historiens aller bedste udenrigsminister, og fremmeste økonom, har opgivet al sin politik på skatteområdet, Saxo bank må ærgere sig over alle de penge LA har fået, men ikke leveret valuta for midlerne....nogen må græmme sig...

Stem konservativt, de lover ikke noget, de ikke holder, og har i sit DNA "at opføre sig ordentligt"

vh

Alko

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg

Manden med de stålsatte blå øjne, laver rygsvømning, om topskatten, på news....

taber er hvad han er, LA kommer ikke i folketinget ved næste valg, er mit gæt og ja ønske..

Alko

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Alkoholikeren skrev, for 7 minutter siden:

taber er hvad han er, LA kommer ikke i folketinget ved næste valg, er mit gæt og ja ønske..

Det kan du da ikke for alvor mene? :D:D. Fædrelandet kan da slet ikke undvære kapaciteter som verdens bedste udenrigsminister samt Danmarks bedste økonom :P

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jo de markant dårligere gør det fint og afballanceret :):):) måske bør der en del mere konservatisme til, men ellers, husk schlütters succes....

Del dette indlæg

Link til indlæg

Sørgeligt, virkeligt sørgeligt, at der ikke bliver gjort noget ved topskatten. :-(  

og at der ikke kæmpes en smule mere for LA's mærkesag. 

Det skuffer mig. Gælder ikke kun LA, men også Venstre og konservative. 

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lars Boca skrev, for 15 minutter siden:

Sørgeligt, virkeligt sørgeligt, at der ikke bliver gjort noget ved topskatten. :-(  

og at der ikke kæmpes en smule mere for LA's mærkesag. 

Det skuffer mig. Gælder ikke kun LA, men også Venstre og konservative. 

Kære Lars, livet har lært mig, at branderter og kampe har een ting til fælles, i begge tilfælde skal de vælges med omhu! 

Politik er for nogle med fantasi og vision, ingen fejl på det, men når samfundet skal ledes forvaltes styres, så må realiteterne træde til, og "markedet" vælgerne var bare ikke til fjernelsen, eller reduktion af topskatten, men til mere målrettet velfærd (til de ældre) mere tryghed ( politi) begge dele er soc.dem og DF vælgeres ønske, så sådan blev det...

bh

Alko

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Alkoholikeren skrev, for 11 minutter siden:

Kære Lars, livet har lært mig, at branderter og kampe har een ting til fælles, i begge tilfælde skal de vælges med omhu! 

Politik er for nogle med fantasi og vision, ingen fejl på det, men når samfundet skal ledes forvaltes styres, så må realiteterne træde til, og "markedet" vælgerne var bare ikke til fjernelsen, eller reduktion af topskatten, men til mere målrettet velfærd (til de ældre) mere tryghed ( politi) begge dele er soc.dem og DF vælgeres ønske, så sådan blev det...

bh

Alko

DF plejer at være til salg for kraftige udlændingestramninger. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lars Boca skrev, for 3 minutter siden:

DF plejer at være til salg for kraftige udlændingestramninger. 

Ja men der kan nok ikke strammes mere før de internationale konventioner vi er med i, er ændret...DF har haft en langsigtet magt strategi, ved ikke at træde ind i en regering, men bruge mandater til at få ført DF politik, først på udlændige området, så på............

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Alkoholikeren skrev, for 19 minutter siden:

Ja men der kan nok ikke strammes mere før de internationale konventioner vi er med i, er ændret...DF har haft en langsigtet magt strategi, ved ikke at træde ind i en regering, men bruge mandater til at få ført DF politik, først på udlændige området, så på............

Nu når vi er ved konventionerne og menneskerettigheder har jeg et forslag:

Alle kontanthjælpsmodtagere, der vurderes klar til at tage et hel- eller deltidsjob, skal fratages deres pas. Hvis man er på kontanthjælp og har råd til at rejse, får man for mange penge, og man skal principielt ikke kune rejse for andres penge. Så er der måske nogen der vil sige: Hvad hvis man får en rejse i gave? Dertil er svaret såmænd bare det samme som til danskere, der vil have en udenlands ægtefælge til landet: "Bad luck"

Danske samfundsnassere har mindst lige så stor skadelig effekt på Danmark som utilpassede muslimer. Husk det DF, eller ups er det netop jeres vælgere ?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Den hører egentlig mere hjemme her end i den selvstændige tråd

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hehe.

Det er jo helt hen i vejret.... Jeg er enig i at det nok er vigtigere med skattelettelser i bunden, og med nedsætning af afgifter og moms, men at man så eftertrykkeligt kan give efter på en mærkesag, er jo til rotterne.

Og jeg er enig med @Lars Boca ovenstående. Det er skuffende. Ikke blot for LA men også V og C.

Når det så er sagt, og når nogle partier vælger at trumfe igennem at stemme sig til andre menneskers penge, så havde jeg i sidste uge kaffe med en mand, der uden tvivl kan kaldes en top social demokrat (uden at sige for meget...). Ikke i embeds medfør. Rent privat. Jeg spurgte ham om "det der topskat" og hvorfor de er så inderligt imod at lempe den. Svaret var i den grad interessant.....

Han mener det er hævet over enhver tvivl at det virker.... altså top-skatte-lettelserne. Og at de er uendelig få penge at investere. Men der er 2 ting der gør at man er imod. Den ene er signalværdien overfor vælgerne. Det ligner at man render Saxobanks ærinde. Den anden at det er en dejlig let ting at være i opposition på..... Det eneste det koster er vækst, men hvem kan måle "eventuel vækst og table muligheder?" og det er jo altid populært at sige at man ikke vil "give penge til de rige"....

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 4 minutter siden:

Hehe.

Det er jo helt hen i vejret.... Jeg er enig i at det nok er vigtigere med skattelettelser i bunden, og med nedsætning af afgifter og moms, men at man så eftertrykkeligt kan give efter på en mærkesag, er jo til rotterne.

Jeg er helt enig med dig.

En eventuel topskattelettelse vil bare blive omsat i aktier, for den indtægtsgruppe, der nyder at yde topskat, har ikke brug for at købe en pakke rugbrød til – eller endnu en rødvin/bøf.

Nej, der, hvor skattelettelse hjælper, og dét i dobbelt forstand, er i bunden. Dem, der har lidet, vil omsætte lettelsen i et (opsparet) forbrugsbehov, der vil rette sig mod basale fødevarer, og nu har vi jo i årtier hørt økonomer (dog ikke Danmarks bedste) udtale, at det er det private forbrug, der skal trække et opsving/fastholde en højkonjunktur.

Som Tordenskjold sagde: "Hva' dælen nler I efter"?

Og til det sidste, du skriver: Helt enig. Hos romerne var det en æressag at begå selvmord ved at åbne for pulsåren. Hos LA er selvmordet en vanæressag.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 1 minut siden:

En eventuel topskattelettelse vil bare blive omsat i aktier, for den indtægtsgruppe, der nyder at yde topskat, har ikke brug for at købe en pakke rugbrød til – eller endnu en rødvin/bøf.

Det er jo ikke helt korrekt. Husk at "menigmand" også betaler topskat. 

Det bedst tjenende lærere, sygeplejerske, slagteriarbejdere osv. betaler også topskat. De bruger nok ikke de ekstra håndører, som de ville få ud af en lettelse, på aktier. 

Skal vi have topskat i nuværende form, så bør navnet ændres. Eks. Til "Ekstra skat" eller "Misundelsesskat". 

Skal vi have topskat, så bør grænsen hæves alvorligt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Alkoholikeren skrev, for 18 timer siden:

Alko

Hvorfor er han en taber?
Jeg tror ikke du ved det, MEN hvis der ikke er flertal for en bestemt sag, så kan det ikke gennemføres.

Sådan er politik skruet sammen ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 30 minutter siden:

Jeg er helt enig med dig.

Nej, der, hvor skattelettelse hjælper, og dét i dobbelt forstand, er i bunden. Dem, der har lidet, vil omsætte lettelsen i et (opsparet) forbrugsbehov, der vil rette sig mod basale fødevarer, og nu har vi jo i årtier hørt økonomer (dog ikke Danmarks bedste) udtale, at det er det private forbrug, der skal trække et opsving/fastholde en højkonjunktur.

Som Tordenskjold sagde: "Hva' dælen nler I efter"?

Og til det sidste, du skriver: Helt enig. Hos romerne var det en æressag at begå selvmord ved at åbne for pulsåren. Hos LA er selvmordet en vanæressag.

Mnjah, det var vist ikke (kun) det jeg sagde. Jeg sagde jo faktisk at selv helt ind i de helt centrale dele af Socialdemokratiet, er de egentlig enig i princippet (og virkning) med LA omkring topskatten, men at det er nemmere at argumentere imod end for topskatten. Da dem de mener stemmer på dem, nok ikke forstår det alligevel.... det er simpelt hen et spørgsmål om signal-værdi mere end real-værdi. Også selvom der tabes ved ikke at afskaffe topskatten. Og det er det jeg mener er interessant

Del dette indlæg

Link til indlæg
gerog skrev, for 19 minutter siden:

Hvorfor er han en taber?
Jeg tror ikke du ved det, MEN hvis der ikke er flertal for en bestemt sag, så kan det ikke gennemføres.

Da den forrige socialdemokratisk ledede regering indordnede sig under de samme vilkår, var der ikke grænser for de borgerliges forargelse og højlydte råb om løftebrud. Dengang var det ikke nogen gyldig undskyldning at der ikke var 90 mandater for. f.eks. betalingsringen.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest autisten
Alkoholikeren skrev, for 19 timer siden:

Alko

Nej taber er ikke et ord jeg vil bruge om ham.

Han er magtliderlig opportunist og dem er der efterhånden for mange af. 

Trist, at der ikke findes politikere, som står ved deres holdninger!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, for 3 minutter siden:

Da den forrige socialdemokratisk ledede regering indordnede sig under de samme vilkår, var der ikke grænser for de borgerliges forargelse og højlydte råb om løftebrud. Dengang var det ikke nogen gyldig undskyldning at der ikke var 90 mandater for. f.eks. betalingsringen.

Ja fordi det er jo sådan politik er.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ha ha..... Det er ikke nemt at være politikker, uden dybt kendskab til spin, signalværdier, imagepleje osv.  Reelt ønsker store dele af befolkningen klare budskaber og holdninger fra politikere, men når disse politikkere bliver ramt af virkeligheden, så fyr det ord som løftebrud osv.  Reelt kan man jo stadig godt have samme holdning til et emne, selvom der ikke er politisk opbakning. 

Jeg synes nu ej heller det er en særlig køn situation LA har bragt sig i. Men som en skrev "Sådan er politik", og nu har de sikkert lært en del omkring, hvordan man skal gebærde sig i politik, hvis man vil minimere risikoen for at blive udstillet som "amatører eller et parti der sælger ud af sine holdninger". 

De kan være glade for, at der altid kommer nye episoder, hvor det går ud over andre. Det er nok ikke være end, at der kan rettes op på deres manglende popularitet. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
autisten skrev, for 1 time siden:

Nej taber er ikke et ord jeg vil bruge om ham.

Han er magtliderlig opportunist og dem er der efterhånden for mange af. 

Trist, at der ikke findes politikere, som står ved deres holdninger!

Rigtigt nok, men hvordan kan "verdens bedste udenrigsminister" være en taber? Han må da snilt kunne klare paragrafferne :D

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
gerog skrev, for 2 timer siden:

Hvorfor er han en taber?

Taber er nu udelukkende politisk ment, højt råbende, ultimativ da han ikke var i regering, da han kom i regering, fik han en anden attitude, han tudede som en ulv og er nu udskammet som et lam...Han AS have ikke lavet aftaler med deøvrige partier om at få et flertal...

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
gerog skrev, for 2 timer siden:

Ja fordi det er jo sådan politik er.

Yep i Politik har du dine modstandere foran dig, og dine fjender har du i ryggen... Det oplevede Helle T.S. Og LLR oplever det lige nu, og A.S tumler bare rundt og taler op topskattelettelser eller han vil vælte regeringen, så blev han minister....... 

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en bruger eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at kunne skrive en kommentar

Blev gratis medlem

Opret en bruger på Eroguide.dk. Det er helt gratis!

Opret en ny bruger

Log ind

Har du allerede en bruger? Log ind her.

Log ind nu