Hop til indhold
KF

Nedlæg grænserne, og verdens velstand fordobles!.

Recommended Posts

Lars Christensen er en gevaldigt kløgtig økonom. Har forstår, til forskel fra størstedelen af befolkningen, både basale og komplekse økonomiske sammenhænge.

Lyt og bliv klogere på betydningen af arbejdskraftens fri bevægelighed;

http://www.business.dk/oekonomi/nedlaeg-graenserne-og-verdens-velstand-vil-fordobles

KF.

Redigeret af KF

Del dette indlæg

Link til indlæg

Der er bare den hage ved det,at den overdende del af migranterne er analfabeter. Så de lever på bistandshjælp hele livet.???

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg tror ikke, at Onslow, Boca, Prinz m.fl. deler synspunktet.

Redigeret af Borende X
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 12 minutter siden:

Jeg tror ikke, at Onslow, Boca, Prinz m.fl. deler synspunktet.

Er du bange for at tage dig selv med i den liste, eller går du ind for tåbelighederne med åbne grænser?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, Lige nu:

Er du bange for at tage dig selv med i den liste, eller går du ind for tåbelighederne med åbne grænser?

Nej, men jeg kender efterhånden synspunkterne og ved, hvor vandene skilles.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 1 minut siden:

Nej, men jeg kender efterhånden synspunkterne og ved, hvor vandene skilles.

Det burde jo ikke forhindre dig i at tage stilling.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 10 minutter siden:

Det burde jo ikke forhindre dig i at tage stilling.

Nu rettede jeg faktisk i mit indlæg, men min pointe var, at der er visse mennsker, der sætter dét at tjene penge over alt muligt andet. Vor velfærd er skam stor nok, vi har ikke behov for at fordoble den.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det bette indslag er vist på PIXI bog niveau. Der er iøvrigt ingen sammenhæng imellem trådens overskrift og det der bliver sagt. 

Før man overhovedet begynder på, at snakke om, at hele verdens befolkning kan eller skal have en højere levestandart, er man nødt til at lave lidt beregninger på hvor mange mennesker jordens ressourcer kan brødføde, udfra de levestandarts mål man så mener man skal nå.  Dernæst er man ligeledes nødt til at forholde sig til "hvordan sikre vi os, at disse ressourcer vedbliver ved at være tilgængelige, med andre ord kommer man således også ind på forurening, klimaforandring, brug af vækstfremmere og deres indflydelse og... en helvedes masse andre faktorer.

Efterfølgende bliver det uoverskueligt svært, hvis man skulle fordele jordens ressourcer udfra et princip om, at alle skal have samme levestandart. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
fiskermanden skrev, for 4 timer siden:

Der er bare den hage ved det,at den overdende del af migranterne er analfabeter. Så de lever på bistandshjælp hele livet.???

Fordi man eksempelvis i danmark, ikke vil lade dem sælge deres arbejdskraft til markedsværdien, men konstant hyler op om det selvopfundne begreb social dumping, som bare er et andet ord for konkurrence. Noget protektionisterne hader som pesten.

I øvrigt burde der lukkes for sociale ydelser til alle udlændinge. De skal være hjertens velkomne, men må forsørge sig selv. Og det skal vi selvfølgelig holde op med at forhindre dem i.

KF. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, 1 time siden:

Nu rettede jeg faktisk i mit indlæg, men min pointe var, at der er visse mennsker, der sætter dét at tjene penge over alt muligt andet. Vor velfærd er skam stor nok, vi har ikke behov for at fordoble den.

Tror du Taxichaufføren i Eritrea er enig med dig i at velfærden er tilstrækkelig?. Kig nu lige ud forbi altankasserne bare engang imellem, ikk? ;-)

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
TheVoice skrev, for 51 minutter siden:

Før man overhovedet begynder på, at snakke om, at hele verdens befolkning kan eller skal have en højere levestandart, er man nødt til at lave lidt beregninger på hvor mange mennesker jordens ressourcer kan brødføde, udfra de levestandarts mål man så mener man skal nå.  Dernæst er man ligeledes nødt til at forholde sig til "hvordan sikre vi os, at disse ressourcer vedbliver ved at være tilgængelige, med andre ord kommer man således også ind på forurening, klimaforandring, brug af vækstfremmere og deres indflydelse og... en helvedes masse andre faktorer.

Et gennemført tåbeligt argument. Vi har tiltagende stigende kendte naturressourcer, og fødevareproduktionen bliver tiltagende effektiv. Vi har ingen mangel på ressourcer her på kloden. Ligesom den grønne omstilling betyder faldende forurening.. osv osv.. Den innovative kreative udvikling i verdens samfund, gør ast vi går lyse tider i møde, og verdens fattigste oplever tiltagende forbedringer i levevilkårene. Noget der ville blive accelereret af verdensomspændende fri bevægelighed.

Du skriver indslaget er på PIXI bog niveau. Jeg tror faktisk ikke du forstod budskabet i indslaget, når du kan skrive dette.

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
KF skrev, for 14 minutter siden:

I øvrigt burde der lukkes for sociale ydelser til alle udlændinge. De skal være hjertens velkomne, men må forsørge sig selv. Og det skal vi selvfølgelig holde op med at forhindre dem i.

Så du vil forandre Danmark til et stort slumkvarter, med vold og skyderi i gaderne - som om vi ikke har nok i forvejen ;-)

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Jernsvinet skrev, Lige nu:

Så du vil forandre Danmark til et stort slumkvarter, med vold og skyderi i gaderne - som om vi ikke har nok i forvejen ;-)

Nej det vil jeg da ikke. Hvorfor tror du at indvandring af selvforsørgende mennesker fører til slumkvarterer med vold og skyderier?. Den kobling forekommer overordentlig ulogisk.

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
KF skrev, for 24 minutter siden:

Et gennemført tåbeligt argument. Vi har tiltagende stigende kendte naturressourcer, og fødevareproduktionen bliver tiltagende effektiv. Vi har ingen mangel på ressourcer her på kloden.

For nylig var der nogen der havde regnet lidt på, at hvis alle skulle have samme levestandart som danmark, så var jorden ca 3 gange for lille. Så der er nok ikke tåbeligt at regne lidt på jordens ressourcer. Det er jo fint nok, at man kan få større udbytte ved at effektivisere landbrug osv. Men ændre jo ikke på, at man er nødt til at have den vinkel på. Jordens befolkning er stadig stigende, hvilket bare gør det mere nødvendigt at se på jordens ressourcer som en begrænset størrelse, og ikke blive forblændet af simpel teori. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
KF skrev, for 32 minutter siden:

Nej det vil jeg da ikke. Hvorfor tror du at indvandring af selvforsørgende mennesker fører til slumkvarterer med vold og skyderier?. Den kobling forekommer overordentlig ulogisk.

KF.

Det ser man ellers alle andre steder i verden, hvor de fattige smækker skure op rundt om storbyerne, så det ville være ulogisk og mod bedrevidende ikke at tro det ;-)

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
KF skrev, 1 time siden:

Et gennemført tåbeligt argument. Vi har tiltagende stigende kendte naturressourcer, og fødevareproduktionen bliver tiltagende effektiv. Vi har ingen mangel på ressourcer her på kloden. Ligesom den grønne omstilling betyder faldende forurening.. osv osv.. Den innovative kreative udvikling i verdens samfund, gør ast vi går lyse tider i møde, og verdens fattigste oplever tiltagende forbedringer i levevilkårene. Noget der ville blive accelereret af verdensomspændende fri bevægelighed.

Du skriver indslaget er på PIXI bog niveau. Jeg tror faktisk ikke du forstod budskabet i indslaget, når du kan skrive dette.

KF.

Hvordan forestiller du dig i din fantasi verden at en million fra den tredje verden, der frit indvandre til DK skulle forsøge sig selv?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Prinz skrev, for 4 minutter siden:

Hvordan forestiller du dig i din fantasi verden at en million fra den tredje verden, der frit indvandre til DK skulle forsøge sig selv?

Prinz...du spiller din tid, KF skriver sådan et indlæg bare for at provokere.......selv han er da klar over at fuldstændig åbne grænser ville ende katastrofalt......han driller bare.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Jernsvinet skrev, 1 time siden:

Det ser man ellers alle andre steder i verden, hvor de fattige smækker skure op rundt om storbyerne, så det ville være ulogisk og mod bedrevidende ikke at tro det ;-)

Alle steder i verden?. Jeg må indrømme, jeg har svært ved at få øje nogen steder, hvor slumkvarterer altovervejende er befolket af selvforsørgende indvandrere.

KF.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det ville give enorme problemer med Global opvarmning, hvis hele Jordens befolkning opnår Danmarks levestandard. 

Eksempelvis skal den central afrikanske Repuklik til at forurene mere end 100 gange så meget. Rwanda ca 100 gange så meget. Sierra Leone omtrent 60 gange mere, Niger ca 80 gange mere. Laos 18 gange mere. Haiti 30 gange så meget. osv osv osv osv osv (har taget udgangspunkt i co2 udslip 2013 fra Globalis)

Generelt forurener Afrika, Asien og Sydamerika jo langt fra lige så meget som os. Og det er altså her en stor del af verdenens befolkning bor

Del dette indlæg

Link til indlæg
Prinz skrev, 1 time siden:

Det må de da virkelig selv finde ud af. Kan de ikke forsøge sig selv, er der naturligvis ingen adgang.

Og det er faktisk sådan det i grove træk foregår mange steder i den vestlige verden i dag. Selvom du kalder det en fantasiverden. 

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Martyren skrev, 1 time siden:

Prinz...du spiller din tid, KF skriver sådan et indlæg bare for at provokere.......selv han er da klar over at fuldstændig åbne grænser ville ende katastrofalt......han driller bare.....

Det er LA's politik. Uden drillerier.

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Liderlig-fyr skrev, for 20 minutter siden:

Det Generelt forurener Afrika, Asien og Sydamerika jo langt fra lige så meget som os. Og det er altså her en stor del af verdenens befolkning bor

Verdens største udleder af CO2; Kina.

Innovation, kreativitet, og teknologisk udvikling medfører til stadighed lavere udslip af drivhusgasser. 

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
KF skrev, for 2 timer siden:

Tror du Taxichaufføren i Eritrea er enig med dig i at velfærden er tilstrækkelig?. Kig nu lige ud forbi altankasserne bare engang imellem, ikk? ;-)

KF.

Det er en evne, jeg til forskel fra dig. har. Du tænker nat og dag ikke på andet, hvordan du skal få billigst arbejdskraft. Så skidt være med hvordan arbejdskraften har. Det afslører du jo tydeligt i din udtrykte foragt for begrebet "social dumping"

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en bruger eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at kunne skrive en kommentar

Blev gratis medlem

Opret en bruger på Eroguide.dk. Det er helt gratis!

Opret en ny bruger

Log ind

Har du allerede en bruger? Log ind her.

Log ind nu