Jernsvinet

Kan man rette bager for smed?

146 indlæg i denne tråd

Lars Boca    1.448
Martyren skrev, for 2 timer siden:

Så er det er heldigt at vi får alle de højtuddannede akademikerer, læger, professorer, ingeniører, etc....... host host

At de flytter til Nordeuropa, tager jo desværre, hverken islam eller mellemøsten ud af dem. 

(Højtuddannede bliver de heller ikke ved et trylleslag)

Del dette indlæg

Link til indlæg
KF    3.730
Lars Boca skrev, for 26 minutter siden:

(Højtuddannede bliver de heller ikke ved et trylleslag)

Måske skulle vi opstille en automat i Ungarn, hvor de for kr. 50 kan trække et hvilket somhelst eksamensbevis de måtte ønske?. Nåe nej, det marked sidder den Polske mafioso allerede på, så nok en dårlig plan, ved eftertanke.. :D

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lars Boca    1.448
KF skrev, for 38 minutter siden:

Måske skulle vi opstille en automat i Ungarn, hvor de for kr. 50 kan trække et hvilket somhelst eksamensbevis de måtte ønske?. Nåe nej, det marked sidder den Polske mafioso allerede på, så nok en dårlig plan, ved eftertanke.. :D

KF.

Næh. Der er ingen grund til at indtræde i et marked, hvor der i forvejen er høj konkurrence :D

Del dette indlæg

Link til indlæg

Inden denne tråd går i det sædvanlige selvsving, så tillader jeg mig at gengive fra Simi Jan som tidligere på News udtrykte at Pakistan som nation faktisk skammende sig over at dette kunne lade sig gøre og at man ville straffe de mennesker som havde været involveret. Dette er et kulturelt problem i nogen landområder, og har desværre for alle islamofoberne intet med islam at gøre. Intet mindre end afskyeligt, men få lige styr på fakta inden Islam drages ind i sådan en kontekst. 

Pakistan er Iøvrigt notorisk kendt for æresdrab, syreangreb og andre forfærdelige overgreb, igen så lider landet under nogen forfærdelige kulturelle begreber. Husk også at mange faktisk kæmper imod netop dette internt i Pakistan. Så vidt jeg husker så blev danske kvinder vist heller ikke behandlet helt anstændigt hvis de havde ligget med en tysk soldat. Vores egen moderne verden er faktisk ikke så gammel, så lidt kynisk sagt, ting tager tid. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr    2.309

inden hatten tages for fuld, er det nok værd at bemærke at både "rådet" og praksis jo rent faktisk er ulovligt efter pakistansk lov.

Hvis det ikke er individerne man tager afstand fra, men hele kulturen, hele mellemøsten, religionen osv, er man selv skyldig i trådstarters pointe: "at rette bager for smed".... så kan man jo sidde og tale som man vil: men pointen er at man er lige så uoplyst og generaliserende som det "råd" man fordømmer....

@Borende X: du er godt klar over at en definition på racisme er at regne 1 kultur (eller hudfarve eller religion) over andre, ikke ? Jeg kalder dig ikke racist, men at kalde en anden kultur end din egen "ækel", sætter dig lidt i en bås, jeg egentlig fornemmer du ikke tilhører.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X    11.588
tvr skrev, for 41 minutter siden:

.... du er godt klar over at en definition på racisme er at regne 1 kultur (eller hudfarve eller religion) over andre, ikke? Jeg kalder dig ikke racist, men at kalde en anden kultur end din egen "ækel", sætter dig lidt i en bås, jeg egentlig fornemmer du ikke tilhører

Jeg er godt klar over, at jeg tilhøewr den mere  "moderate" fløj, men jeg synes, at vi nu har nået et toppunkt af, hvad vi kan klare som nation.

Det er selvfølgeligt sørgeligt for de mennesker, der driver rundt i  en gummibåd i Middelhavet, men vi kan her i Europa ikke løse alle problemer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr    2.309
Borende X skrev, for 24 minutter siden:

Jeg er godt klar over, at jeg tilhøewr den mere  "moderate" fløj, men jeg synes, at vi nu har nået et toppunkt af, hvad vi kan klare som nation.

Det er selvfølgeligt sørgeligt for de mennesker, der driver rundt i  en gummibåd i Middelhavet, men vi kan her i Europa ikke løse alle problemer.

Tjah. Det er jo ikke det samme som at "de andre" tilhører en "ækel kultur"......

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow    6.590
Borende X skrev, for 58 minutter siden:

Du begynder jo at lyde helt fornuftig på dine gamle dage. :)

Det tog tid, men bedre sent end aldrig, det må fejres med en Fuglsang eller Flens, når du en dag lægger til i én af havnene i den kristne ende af landet. ;) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr    2.309
Onslow skrev, for 11 minutter siden:

Hvis tilføldet i linket ikke udspringer af en ÆKEL kultur, hvad er så baggrunden?

Baggrunden er vel uoplysthed og ækel praktiseren. At man her til lands brændte kvinder for at være hekse, gør vel ikke vores kultur ækel, omend at praktisere menneske-brænding ER ækelt....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow    6.590
tvr skrev, for 1 minut siden:

Baggrunden er vel uoplysthed og ækel praktiseren. At man her til lands brændte kvinder for at være hekse, gør vel ikke vores kultur ækel, omend at praktisere menneske-brænding ER ækelt....

Du læser BX's indlæg, som Fanden læser biblen, han kalder det en ækel kultur, hvad der er foregået i den landsby, men angriber ikke hverken Pakistans hundrede millioner eller alle klodens muslimer.

Og hvad vore forfædre bedrev, vil jeg ikke klandres for, men du går måske ind for arvesynden?

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr    2.309
Onslow skrev, for 9 minutter siden:

Du læser BX's indlæg, som Fanden læser biblen, han kalder det en ækel kultur, hvad der er foregået i den landsby, men angriber ikke hverken Pakistans hundrede millioner eller alle klodens muslimer.

Og hvad vore forfædre bedrev, vil jeg ikke klandres for, men du går måske ind for arvesynden?

hahahaha nej. Jeg går ind for at man ikke kan dømme 1 for hvad andre har gjort. Man kan heller ikke kalde en kultur ækel fordi nogle idioter gør noget ækelt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow    6.590
tvr skrev, for 5 minutter siden:

hahahaha nej. Jeg går ind for at man ikke kan dømme 1 for hvad andre har gjort. Man kan heller ikke kalde en kultur ækel fordi nogle idioter gør noget ækelt

I rest my case, du vil åbenbart ikke forstå, fred være med det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr    2.309
Onslow skrev, for 4 minutter siden:

I rest my case, du vil åbenbart ikke forstå, fred være med det.

vil og vil...... jeg ville gerne forstå hvad du mener, hvis du mener jeg har misforstået. Det er ikke det samme som at jeg er enig eller uenig, idet jeg jo netop ikke har forstået.

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr    2.309
pocketmoney skrev, for 8 minutter siden:

I forhold til vores måde den nordiske verden har udviklet sig til og har valgt at leve .Er det rigtigtnok ækelt og uacceptabelt 

Hvad er ækelt og uacceptabelt?? Pakistansk kultur eller denne praktiseren??  Hvis det første (som @Borende X også sagde) så er vi helt uenige. Man kan ikke dømme en kultur på at nogle praktiserer noget der også i den kultur er ulovligt. Hvis du mener denne hændelse, er vi enige.

Igen skal du altså huske på at det er ulovligt det der foregik. Også i Pakistan. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
KF    3.730
Onslow skrev, for 7 timer siden:

Man omtaler almindeligvis ikke een landsbys praksis som "en kultur". Når man (almindeligvis) omtaler en kultur, så er der tale om et folkefærd, en nation, ell. lign.

Derfor, medmindre andet angives, vil man gå ud fra at der menes Pakistans kultur, når der blot skrives "en ækel kultur".

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
pocketmoney    633
tvr skrev, for 5 timer siden:

Hvad er ækelt og uacceptabelt?? Pakistansk kultur eller denne praktiseren??  Hvis det første (som @Borende X også sagde) så er vi helt uenige. Man kan ikke dømme en kultur på at nogle praktiserer noget der også i den kultur er ulovligt. Hvis du mener denne hændelse, er vi enige.

Igen skal du altså huske på at det er ulovligt det der foregik. Også i Pakistan. 

uanset om det er ulovligt er der ingen undskyldning set med vores kulturs øjne .deres handlemåde udspringer af et eller andet kultur opdragelse religion .derfor vores forskelligheder .

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr    2.309
pocketmoney skrev, den 28/07/2017 at 22:24:

uanset om det er ulovligt er der ingen undskyldning set med vores kulturs øjne .deres handlemåde udspringer af et eller andet kultur opdragelse religion .derfor vores forskelligheder .

Så, du mener seriøst at når nogen i Pakistan gør noget der er ækelt og ulovligt, både efter danske og pakistanske love/normer, så udspringer det af hele Pakistans kultur??

Og samtidig mener du at det er ækelt at dømme en for noget han/hun ikke har gjort, men at det er helt i orden når du dømmer en hel kultur, baseret på nogle relativt få idioter??

Hvis du ikke kan se du gør dig skyldig i selvsamme forbrydelse (minus voldtægten), må du have ualmindeligt meget høje tanker om dig selv

Del dette indlæg

Link til indlæg
pocketmoney    633
tvr skrev, for 14 timer siden:

Så, du mener seriøst at når nogen i Pakistan gør noget der er ækelt og ulovligt, både efter danske og pakistanske love/normer, så udspringer det af hele Pakistans kultur??

Og samtidig mener du at det er ækelt at dømme en for noget han/hun ikke har gjort, men at det er helt i orden når du dømmer en hel kultur, baseret på nogle relativt få idioter??

Hvis du ikke kan se du gør dig skyldig i selvsamme forbrydelse (minus voldtægten), må du have ualmindeligt meget høje tanker om dig selv

ja jeg dømmer ud fra den kultur jeg kommer fra .tager ikke hensyn til om det er politisk korrekt 

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr    2.309
pocketmoney skrev, for 7 timer siden:

ja jeg dømmer ud fra den kultur jeg kommer fra .tager ikke hensyn til om det er politisk korrekt 

Det gør vi jo alle. Men at dømme en hel kultur, i stedet for at dømme den ækle gerning, er der hvor kæden hopper af. Imho.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en bruger eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at kunne skrive en kommentar

Blev gratis medlem

Opret en bruger på Eroguide.dk. Det er helt gratis!

Opret en ny bruger

Log ind

Har du allerede en bruger? Log ind her.

Log ind nu