Hop til indhold
Horn_dog

mødte en russisk kvinde på dating.dk

Recommended Posts

Hejsa.. 

Jeg ved ikke om det er det rigtig forum og skrive i, men jeg håber på at nogen herinde kan hjælpe mig med råd og vejledning. For lidt over 1 mdr siden sad jeg på dating.dk, og stødte så på den her profil med en meget attraktiv kvinde. Der stod at hvis man ville have kontakt med hende, så skulle man skrive til hende i den email som hun havde anført. Tænkte hvorfor ikke, og skrev en lille mail til hende, og forventede ikke noget svar tilbage. Dagen efter fik jeg så en mail fra hende, hvori hun fortalte at hun er en russisk kvinde, som har boet og arbejdet i københavn, ved et reklame firma. Da hendes " praktik " så løb ud, så rejste hun tilbage til russland, efter at have været her i 8 mdr. 

Jeg er blevet rigtig glad for hende, og hun også for mig, og hun skriver selv at hun meget gerne vil komme til danmark, og fortælle fortsat at hun var ved et rejse rejsebureau, og at de oplyser at turen til danmark vil koste 630-650 euros, og at hun mangler de sidste 450. 

Så mange tanker går igennem mit hoved, er det scam det her ?. Og jeg har snakket meget med min familie omkring det. Jeg er også meget bekymret for at hun måske har en kæreste og han laver samme nummer, for at komme til danmark. 

Jeg tænkte for mig selv at jeg gerne ville se så meget dokumentation for hendes person, som overhovedet muligt, så jeg spurgte efter hendes, bank konto, hendes pas, hendes adresse, samt et billed af hende hvor hun har skrevet dagens dato. totalt nærmest james bond, men jeg er så bange for at jeg måske bliver taget røven på. 

Hun sendte så idag, en email, med hendes bank konto, hendes adresse, et billed af hendes pas, og hun har også vedlagt et foto med hvor hun skriver mit navn og dagens dato. 

Jeg regnede ikke med at hun ville kunne det ( da jeg som sagt tror at det er scam ), og jeg sidder nu og tænker, hun kan jo teknisk set stadig modtage pengene, og bare ikke tage turen alligevel. 

Nogen som har gode råd til hvad man kan gøre i sådan en situration. 

på forhånd tak

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du kunne jo købe billetten og sende den til hende. Havde hun ikke tænkt sig at komme, vil den være ubrugelig. Det vil en pengeoverførsel derimod ikke.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 1 minut siden:

Du kunne jo købe billetten og sende den til hende. Havde hun ikke tænkt sig at komme, vil den være ubrugelig. Det vil en pengeoverførsel derimod ikke.

Ja det var nu en go idé. tusind tak for hjælpen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Horn_dog skrev, for 14 minutter siden:

Nogen som har gode råd til hvad man kan gøre i sådan en situration. 

på forhånd tak

Du kan jo foreslå at du booker og betaler en billet i hendes navn hertil. På den måde er der ingen penge imellem jer og hvis hun vil have noget ud af turen bliver hun nødt til at tage med flyet mod DK. Sørg så for at det er direkte hos flyselskabet og ikke igennem et eller andet "bureau" som hun lige kender navnet på ;)

Edit: Havde ikke set X havde foreslået nærmest det samme mens jeg skrev.....

Redigeret af DK fyr 34

Del dette indlæg


Link til indlæg
DK fyr 34 skrev, for 1 minut siden:

Du kan jo foreslå at du booker og betaler en billet i hendes navn hertil. På den måde er der ingen penge imellem jer og hvis hun vil have noget ud af turen bliver hun nødt til at tage med flyet mod DK. Sørg så for at det er direkte hos flyselskabet og ikke igennem et eller andet "bureau" som hun lige kender navnet på ;)

sgu en go ide. det som jeg var bekymret for var pengene imellem hende og jeg, men det afhjælper dit forslag. .nice.. takker

Del dette indlæg


Link til indlæg

Umiddelbart virker som en arveart at de almindelige udbredte trick, hvor det bare handler om at suge nogle penge ud af "naive" mænd.  De få info du har givet omkring at hun har været i praktik har jo det formål, at få det hele til at virke troværdigt.  Nu har du så ikke fortalt noget omkring hendes udseende, men hvis hun ligner en topmodel og der aldersmæssigt er stor afstand imellem jer, kan du roligt gå ud fra, at det blot er et trick.

Er der tale om et trick er det nok en dårlig idé at tage en tur til hende.  Det der undre mig mest er, at det står/stod i hendes profil, at man skulle kontakte hende på e-mail. Jeg er med på, at det heller ikke er det fedeste at starte et måske spirende forhold af den ene eller anden slags ud med mistillid, men omkring det du oplever skal man bare være mistroiskt. Hvad med eksempelvis at spørge lidt ind til hendes praktik plads, hvor hun boede da hun var i danmark osv, og på den måde få det pakket lidt ind, at du fisker efter et firmanavn og en adresse. Får du firmanavnet kan du bare ringe og spørge om de har haft hende i et praktik forløb. 

 

 

Redigeret af TheVoice

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du ser hende ALDRIG uanset om du sender hende penge eller billet. Kom ud af den illusion, der bliver advaret mod de overførsler konstant og alligevel kommer der konstant historier med nye der dummer sig. 

Der er en enorm mængde af mennesker der har en ynkelig levestandard, vi lever et super liv i materiel overflod, selvfølgelig skal de prøve at stjæle lidt fra os. Ønsker du at give dem et bidrag så værs'go, på vejen herop kommer hun ud for et uheld, og beder dig sende flere penge...never ending story.

jeg synes du skal Google fænomenet, det har været i nyhederne rigtigt mange gange.

dbh. Albert7

Redigeret af Albert7

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Mike Eastwood

Æhhhh.

Det lugter lidt meget. Albert7 har ret. Du må ALDRIG reflektere på den slags!!!

Mød i stedet en sød pige ude in real, og inviter hende på en billig weekend tur, eller Charter rejse, ned hvor der er så varmt, at hun er nød til at smide tøjet:D

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Investoren skrev, for 38 minutter siden:

Din historie lugter laaaaaaaangt væk at af hvad DR Kontant oplyste i denne udsendelse tilbage fra 2015 omhandlende konkurrenten www.be2.dk:

 

Og svindlen foregår også hos dating.dk:

https://www.dr.dk/nyheder/danskere-franarret-tusindvis-af-kroner-datingdk#!/

nåhh det var så det. jeg skal ikke have mere med det " person " jeg har snakket med. Takker for oplægget, stor pris på hjælpen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...