autisten

Hvorfor får den klaphat, så meget taletid i medierne?

31 indlæg i denne tråd

Lars Boca skrev, for 25 minutter siden:

Har du læst, hvad det rent faktisk er, at JBO har sagt??

Ellers så gør det lige, og præciser, hvad det er, at du er uenig i?

Ja har læst det. Han mener, at det er folks egen skyld, at de er fattige.

Det finder jeg meget nedladende overfor folk, der er handicappede og de er ikke selv skyld i, at de er fattige. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
autisten skrev, for 1 minut siden:

Det finder jeg meget nedladende overfor folk, der er handicappede og de er ikke selv skyld i, at de er fattige. 

Du vil vist bare misforstå JBO, bare for at misforstå og være sur. 

Tillad mig at misforstå dit udsagn omkring handicappede. Du siger at handicappede ikke kan tage en uddannelse og at handicappede ikke kan tage et arbejde. Hvad er det for noget ensidigt galde, du lukker ud!!! Der er da mange handicappede som har uddannelse og job.

Del dette indlæg

Link til indlæg

jeg er faktisk enige lang hen af vejen med Joakim B Olsen. Han har bare ikke tænkt tanken helt til ende, jeg ved ikke om det er LA facon at glemme dem der ikke er født ind i den samme verden og har ikke så mange mulighed, som alle andre pågrund at psykisk sygdom og samfundets syn på dette kan gør det ekstra kompliceret, eller at man er kommet meget skævt inde på voksenlivet.

Han snakker for de allerfleste dem der ikke er psykisk eller er så gode til at forholde sig til det at det ikke bliver en hindring, de normale der ikke går rundt og spekulere og ikke tænker jeg misbruger mit talent eller mine evner, jeg er en den glade tømrer pædagog, lever rart og godt i en forstad til København, vi klarer os vi mangler ikke noget og der er også råd til en tur med familien til Kreta hver sommer. dem der har haft held til at sno sig udenom alle dårligdomme og fælder livet kan give en og har tjent gode penge.

fortaler for dem der kan og har styr på tilværelsen. Han er ikke en fortaler for den gruppe der ikke rigtig kan finde fodfæste er rodløse måske desperate ikke kender sig selv og jeg medgiver at diagnoser kan gør det ekstra kompliceret. har selv hørt et udtryk, det har jeg selv fået han vil gerne men kan ikke, vildt provokerende. man skal hører meget for at ørerne falder af.

Del dette indlæg

Link til indlæg
reknas skrev, for 1 minut siden:

JBO har jo 100% ret, vi forvalter jo selv vores liv, nogle vælger at tage lange uddannelser og arbejde hårdt, mens andre laller rundt og regner med at samfundet redder dem

Jeg er ikke helt enige i dette. 

Nogen få er afhængig af det du kalder samfundet, de vil hellere end gerne ud af det, men er låst fast, man kan kommer derud hvor man er blevet hjælpeløs, fordi man har opgivet man støder kun panden mod en mur, man har ikke formåede at tage dem i slipsstrømmen og det er afsindigt svært at blive en selvstændigt individ.

Tag dig sammen kan man sige til folk, det kan nok få nogen til at gøre en ekstra indsats og sige nej fandme nej jeg vil videre med mig liv, mens andre vil det være at hælde benzin på bålet eller det bliver mødt med ligegyldighed, der er ingen gnist. 

Vores forvaltning af dem der ikke lige kan, men gerne vil, er helt katastrofalt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
autisten skrev, 1 time siden:

Kan vi blive enige om, at det, som du påstår i det citerede, at det har JBO på INTET tidspunkt sagt ????

og at det faktisk er en løgn, som du fyrer af for at fremme din egen forargelse ???

Skammeligt. 

PS. Jeg er ikke LA'er, men dine løgne er for langt ude. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Blot for at illustrere autistens løgn, sekunderet af flere.

Her er hvad manden siger. Det handler om ulighed. Intet om fattige eller handikappede  :

- Det mest udslagsgivende i forhold til økonomisk ulighed er folks egne valg. For eksempel hvor meget de arbejder, og hvordan de forbruger deres penge, siger han.-

Derfor er meget ulighed i Danmark selvforskyldt og ikke et problem. Nogle vælger at købe et hus, og det kan give en større formue på sigt. Andre investerer og køber aktier frem for at tage på ferie, fortsætter Joachim B. Olsen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Romantikeren skrev, for 3 timer siden:

Nogen få er afhængig af det du kalder samfundet, de vil hellere end gerne ud af det, men er låst fast, man kan kommer derud hvor man er blevet hjælpeløs, fordi man har opgivet man støder kun panden mod en mur, man har ikke formåede at tage dem i slipsstrømmen og det er afsindigt svært at blive en selvstændigt individ.

Nogle få ja, resten er ca 2 mio :shock:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Skrevet (edited)

Jeg er selv en af dem som ikke tog, og som heller ikke kunne tage en uddannelse.

Vi kan godt blive enig om , at så kan jeg heller ikke tjene så meget som dem der tog en uddannelse, hvilket jeg heller ikke gør.

Men hvor lidt skal mennesker som jeg, og dem der mig med klarer os selv ved ærligt arbejde da så tjene, nu vi ikke fik os en uddannelse?

Skal vi arbejde som fattig i arbejde, selvom vi har et arbejde fordi dem der betaler vores arbejdsgiver for det, de har brug for at få det arbejde gjort som vi udfører?

Jeg kan ikke se at det er i nogles interesse, heller ikke dem som fortjent tjener mere end vi.

Vi er også forbrugere, og i de samfund hvor de færre har endnu mere end vi de flere, der mangler de i høj grad at dem i bunden også kan forbruge til gavn for samfundets hamsterhjul:

06.06.2017 kl. 15:00:6/6/2017 3:53:04 PM 
OECD: »De højtlønnede skal beskattes hårdere«
Hvis uligheden i industrilandene skal reduceres, skal de, der tjener mest, ejer mest og arver mest, beskattes hårdere, anbefaler OECD.

"OECD’s nyeste beregninger viser, at 40 pct. af lønmodtagerne i industrilandene i årene siden krisen har oplevet en stagnerende indkomst målt på købekraft.

»Det billede, som vi ser i OECD-landene, er at de 10 pct. af lønmodtagerne, der har de største indkomster, trækker fra resten af befolkningen. De rigeste 10 pct. af befolkningen ejer halvdelen af alle aktiver, mens de nederste 40 pct. på lønstigen, end ikke ejer 3 pct. af aktiverne,« forklarer Gabriela Ramos, OECD’s stabschef og fortsætter:

»Det er vigtigt at understrege, at uligheden efterlader os alle som tabere, for når så stor en del af befolkningen i den arbejdsdygtige alder ikke udnytter sit potentiale, vil resultatet være en økonomisk vækst, der er lavere, end hvad den ville have været med en mindre ulige indkomstfordeling.«"
https://jyllands-posten.dk/protected/premium/erhverv/ECE9631417/oecd-de-hoejtloennede-skal-beskattes-haardere 

18.07.2017 kl. 17:00:7/18/2017 5:00:00 PM 
Døde æsler og grå næsehorn kaster skygge over Kinas væksttal
Kinas seneste væksttal overgik forventningerne. Men bagved gemmer sig historien om gæld og økonomisk ulighed.

"For tre årtier siden havde Kina således 11 millioner æsler. Nu er der mellem tre og fem millioner tilbage. Og det understreger et samfundsøkonomisk problem.
Det kan virke absurd set ud fra både Kinas tidligere, tocifrede væksttal og landets neonrige storbyer, men »mange af Kinas 300 millioner landmænd bruger stadig dyr til at pløje marker, bære produkter til markedet og male korn, især i fattige og bjergrige områder,« skriver USA Today.

Kinas lille, beskidte hemmelighed: Den stigende økonomiske ulighed,« skriver avisen. En ulighed, der klassificeres som svær ifølge FN’s internationalt anerkendte målestok for samme."

"Det er et alvorligt problem, idet halvdelen af landets befolkning stadig bor uden for byerne. Den kinesiske økonomi sidder dermed på et massivt, uudnyttet vækstpotentiale i form af fattige bønder og provinsborgere, der kunne sparke gang i et forbrugerboom – hvis de altså havde råd."

Venlig hilsen
Rejsenetværk
Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

17 års uddannelse + div. kurser + ca. 50 timers arbejdsuge + ca. 30 rejse uger om året, er det urimeligt at jeg tjener mere end en pædagog?. PS min bedste ven er pædagog. Da de andre gik på diskotek valgte jeg at lave lektier, det var mit valg. Min tlf. er åben 24/7 365 dage om året, mit valg. I mine ferier har jeg selv bygget mit hus, rimelig friværdi, mit valg. PS selvfølgelig skal syge, handicappede, svage borgere og arbejdsløse have en rimelig og fornuftig hjælp, og selvfølgelig skal bistands klienter have lov til sommerferie, men der nok en tendens til at mange i samfundet ikke tænker over konsekvenserne af egne valg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
jenslillemandhansenv2 skrev, for 8 minutter siden:

17 års uddannelse + div. kurser + ca. 50 timers arbejdsuge + ca. 30 rejse uger om året, er det urimeligt at jeg tjener mere end en pædagog?. PS min bedste ven er pædagog. Da de andre gik på diskotek valgte jeg at lave lektier, det var mit valg. Min tlf. er åben 24/7 365 dage om året, mit valg. I mine ferier har jeg selv bygget mit hus, rimelig friværdi, mit valg. PS selvfølgelig skal syge, handicappede, svage borgere og arbejdsløse have en rimelig og fornuftig hjælp, og selvfølgelig skal bistands klienter have lov til sommerferie, men der nok en tendens til at mange i samfundet ikke tænker over konsekvenserne af egne valg.

Du er et glæimrende eksempel på at du har fundet din retning i livet, du vil du har formentlig arbejdet hårdt. Jeg er ikke noget imod at nogen tjener kassen, og nej det er ikke urimelig at du tjener mere end en pædagog. Jeg ved ikke hvad du laver men det ser ud som om at du har tænkt fuck normer og social arv og hvad vi har, det her er mit liv det er det eneste jeg har så derfor skal jeg have noget ud af det. det kræver mod at løsrive sig det mod havde du, uden jeg kender din baggrund hvis du var af misbrugforældre var det en sensation, var du fra middelklasse var det ja bryde den socialarv, var begge dine forældre en af de rigeste mennesker i Danmark, var det nærmest en selvfølge. Hvilket er noget vrøvl for det er svært og hårdt udanset hvor rige ens og højt uddannede sine forældre

men desværre er der nogen som bare knap nok når over startlinjen. Store sociale problemer og nogen af dem har man plante i dem. Psydioproblemmer, nærmest mit handicap siger at jeg er socialhæmmet og andre siger jeg er har en funktionsnedsættelse deriblandt mindre intelligent end flertallet, der er så ingen af dem der læser mine indlæg herinde åbenbart.

Det du gør og det du har gjort det er da mange der drømmer om. Du kunne blive rigtigt rig hvis du kunne sælge noget at dit gåpåmod til andre...   

Del dette indlæg

Link til indlæg
jenslillemandhansenv2 skrev, for 5 timer siden:

Hvilken uddannelse tager 17 år?..

Del dette indlæg

Link til indlæg
jenslillemandhansenv2 skrev, for 7 minutter siden:

Måske har jeg ikke været tydelig nok i mit skriv. Folkeskole+gymnasium+4 års uddannelse herefter+lige lidt HD.

Så har du ... hvad? Lige så lang uddannelse som en lærer? Og mit barnbarn har allerede 4 års uddannelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
jenslillemandhansenv2 skrev, for 4 minutter siden:

Hej Bananas,

Venligst læs hele tråden for at forstå min pointe, venligst undersøg hvad HD er. 

Dette skal ikke handle om min person, men en kommentar fra min side til det tråden faktisk handler om.

Jeg har læst tråden, men du må gerne forklare hvad HD er?

Hvis jeg forstår det rigtigt så siger han kuglestøderen at man i princippet selv har ansvar for sin fremgang eller modgang? Det er jo bare det at hvert samfund og hver tid prioriterer forskellige talenter og forskellige uddannelser. Pædagoger er måske noget af det vigtigste et samfund har, ligesom politibetjenter, ligesom lærere, ligesom ... men dem der vælger at arbejde med inkassovirkosmhed, eller med finansiel "rådgivning", eller plasticbryster eller .... bliver langt mere rigeligt belønnet. Og hvad med held og uheld? De fleste af de mennesker der er blivet rige siger - hvis de har nogen ydmyghed tilbage - at arbejde er vigtigt men mindst ligeså vigtigt er held. At gøre det rette ved det rette tilfælde. Og dem der er uheldige kan tabe alt - selvom de har 17 års uddannelse og har arbejdet 24/7.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Vi kan vel godt blive enige om at den grundskole som vi alle tager, ikke skal regnes med i det skel der går mellem dem der tager en uddannelse, og dem der ikke gør?

Debatten skiller vel mellem dem som enten læser videre efter Folkeskolen, og eller studieforberedende skole, samt dem som går i lære som håndværkere, og så dem som ikke gør nogle af delene.

Det fortjenstfulde i at udsætte arbejdslivet, må vel bestå i at tilegne sig den kompetence givende eksamen, eller det kompetence givende svendebrev, som gør en til en mere værdiskabende lønmodtager, som derfor også fortjener en højere løn end ufaglærte kan oppebære.

Synes blot at det er at tage munden for fuld, at tage patent på grundskolen, som om at vi andre ikke også har taget den, og derfor må være en flok talentløse analfabeter, der nærmest ikke kan, hverken læse, stave eller skrive, og derfor ingen løn værdi kan have som ufaglærte.

Det er der så ingen der har skrevet i debatten, men jeg kan godt sidde med et lidt forstemt indtryk af at der er nogen der mener det?

De virkelige tabere er da dem der tager en studenter eksamen, eller bruger år på andre skoler, hvis funktion ikke er andet end at forberede en på at læse videre, og de så ikke gør det.

Spild af penge for samfundet, og da særligt når mange af dem ender på kontanthjælp, eller som langtidsarbejdsløse i årevis uden reelt at betale noget tilbage til samfundet, for alt det som de har kostet samfundet.

Så er det da mere ærligt at gå ud af Folkeskolen med en 9 kl eksamen, for at sætte sig bag kassen i Føtex, eller møde kl 03 nat som Rengøringsassistent hos ISS.

Mange af dem har klaret sig selv siden de forlod skolen, for en beskeden indtægt, og de har ikke mindst betalt i alle årene til de gratis uddannelser som andre tager, men som de ikke selv har kostet samfundet.

Jeg kan godt savne lidt balance i debatten, og en anerkendelse af alle vandbærerne, som forsørger resten fra det fyldte 16/18 år, indtil at de højtuddannede selv først for alvor trækker læsset fra de er sidst i tyverne, og de indkomstmæssigt begynder at trække fra resten af feltet.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
autisten skrev, for 5 timer siden:

Det er jo helt logisk, at har man taget en lang uddannelse så bliver man rig.

Er man arbejdssom og flittig så bliver man rig. 

Ønsker man sig et job, så får man det.

Ironi kan forekomme. 

Hvori består det ironiske?

Kan du slet ikke se en sammenhæng i tingene?

Tager man en lang uddannelse, så har man generelt set større mulighed for større indtægt. Eks. Regnskabsassistent eller læs videre og bliv revisor. 

Er man arbejdsom og flittig, og arbejder eksempelvis 50 timer om ugen, ja så tjener man mere end den, der udfører samme arbejde i 37 timer om ugen. 

Ønsker man sig et job, ja, og gør en indsats, ja så har man større chance for et job, i forhold til at læne sig tilbage. 

Det er noget af det som JBO prøver at give udtryk for  

ps. Gad vide hvordan 100.000 østeuropæere har skaffet sig et job i Danmark? Helt uden samfundets hjælp? 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en bruger eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at kunne skrive en kommentar

Blev gratis medlem

Opret en bruger på Eroguide.dk. Det er helt gratis!

Opret en ny bruger

Log ind

Har du allerede en bruger? Log ind her.

Log ind nu