Hop til indhold
Balle

Skriva på svenska?

Recommended Posts

Hej, danska bröder och systrar.

Är en ny medlem här på EG.

Nu undrar jag om det är OK att skriva på svenska här på forumet?

Vill inte använda Google translate då det oftast blir konstiga översättningar. Att skriva på engelska känns konstigt, då danska och svenska är så nära släkt ( språkligt sätt).

Kanske skriva svenska med danska ord och/eller fraser?

Hoppas på bra och konstruktiva svar.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Skriv du bare løs, gerne med danske ord og fraser.

Det er for generelt nemmere for en dansker at læse svensk, end det er for en svensker at læse dansk.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest umiaqse

Jag skrev först på engelska, men har gått över till svenska. 

Ingen som klagat hittills  :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 6 timer siden:

Jeg prøver at skrive på dansk. Mange der beklager sig, men synes alligevel det er sjovt.;)

Ja, og det står jeg som tidligere skrevet helt uforstående over for. Dit danske er bedre end dét, som mange danske ungdommer kan præstere – selv efter 10-12 års skolgang.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Balle, velkommen til

Du behøver næppe have bekymringer ved at skrive på svensk, hvis bare vi må svare på dansk.
Vidste du iøvrigt at svensk og dansk har ca. 16.000 ord til fælles? Eneste problem er at svenskerne udtaler dem forkert :o)

Til Bananas: Jeg prøver at skrive på dansk. Mange der beklager sig, men synes alligevel det er sjovt.;)

Jeg har læst mange af dine indlæg og kommentarer, uden på noget tidspunkt at tænke på at du ikke skulle være dansk

Mvh
Balshoi

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Steenborg skrev, for 9 timer siden:

Skriv du bare løs, gerne med danske ord og fraser.

Det er for generelt nemmere for en dansker at læse svensk, end det er for en svensker at læse dansk.

Det er så ikke for alle danskere der har nemt at læse svensk.

Jeg forstår svensk ligeså godt som jeg forstår kinesisk.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Balle

Jeg tænker at du da bare skal skrive på dit eget sprog selvom jeg ikke har nemt ved at forstå svensk.  Mærkeligt nok nu vi er naboer. :lol:

Klart kommer det an på hvor man kommer fra i Sverige. Nogle svenskere er nemmere og forstå end andre.

Jeg forstår heller ikke alle danskere :huh: hvis dette er en trøst. 

God dag til dig

Kram

SM 

Del dette indlæg


Link til indlæg
gerog skrev, for 2 timer siden:

Jeg forstår svensk ligeså godt som jeg forstår kinesisk.

Er det så dig jeg skal skrive til næste gang jeg rejser til Kina og skal bruge en tolk?

Mvh
B

Del dette indlæg


Link til indlæg
Balshoi skrev, for 2 timer siden:

Er det så dig jeg skal skrive til næste gang jeg rejser til Kina og skal bruge en tolk?

Mvh
B

Du ka' da prøve ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Balshoi skrev, for 8 timer siden:


Vidste du iøvrigt at svensk og dansk har ca. 16.000 ord til fælles? Eneste problem er at svenskerne udtaler dem forkert :o)

 

:D Nej det største problem i vores ører er at danskerne næppe udtaler dem overhoved, men svælger dem ned sammen med resten af grøden;)

I dette sammenhæng kunne det være velegnet at genposte sandheden om det danske sprog:

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 19 timer siden:

Jeg prøver at skrive på dansk. Mange der beklager sig, men synes alligevel det er sjovt.;)

Du skriver udmærket dansk Bananas. Det vigtigste er vel at vi forstår hinanden.

Redigeret af Gungner

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 3 timer siden:

:D Nej det største problem i vores ører er at danskerne næppe udtaler dem overhoved, men svælger dem ned sammen med resten af grøden;)

I dette sammenhæng kunne det være velegnet at genposte sandheden om det danske sprog:

Den video er meget populær i Norge, et land med seks millioner indbyggere og tre forskellige sprog.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 4 timer siden:

:D Nej det største problem i vores ører er at danskerne næppe udtaler dem overhoved, men svælger dem ned sammen med resten af grøden;)

Det kniber altså også for danskerne at forstå dansk. Unge mennesker (især) er slem til at mumle, mens andre sluger sidste halvdel af ordene. Mange ældre mennesker – og de behøver såmænd ikke have en større hørenedsættelse – kan ikke være med mere. Ikke engang i danske TV-spil i fjernsynet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 3 minutter siden:

Det kniber altså også for danskerne at forstå dansk. Unge mennesker (især) er slem til at mumle, mens andre sluger sidste halvdel af ordene. Mange ældre mennesker – og de behøver såmænd ikke have en større hørenedsættelse – kan ikke være med mere. Ikke engang i danske TV-spil i fjernsynet.

Det er vel det man kalder SMS dansk.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

Hej Balle skriv endeligt på svensk, så svært er det heller ikke at afkode og forstå, Bananas du skriver et flot og godt varieret dansk, bedre end mange danskere jeg kender og de har proffesionsbachelor uddannelser, (yrkeshøgskole) 

go sex weekend, Hvad fanden skulle man ellers i den danske højsommer...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Balle skrev, for 23 timer siden:

Hej, danska bröder och systrar.

Är en ny medlem här på EG.

Nu undrar jag om det är OK att skriva på svenska här på forumet?

Vill inte använda Google translate då det oftast blir konstiga översättningar. Att skriva på engelska känns konstigt, då danska och svenska är så nära släkt ( språkligt sätt).

Kanske skriva svenska med danska ord och/eller fraser?

Hoppas på bra och konstruktiva svar.

Vi er interesseret i flest mulige anmeldelser, så hvis du helst vil skrive på svensk, så gør det. Undgå Google Translate, den er ikke god nok endnu. At skrive svensk med danske ord er en perfekt strategi.

-Ledvogter

Del dette indlæg


Link til indlæg
Ledvogter skrev, den 21/07/2017 at 23:42:

Vi er interesseret i flest mulige anmeldelser, så hvis du helst vil skrive på svensk, så gør det. Undgå Google Translate, den er ikke god nok endnu. At skrive svensk med danske ord er en perfekt strategi.

-Ledvogter

Så alle fremmedsprog er velkomne, så længe det resulterer i anmeldelser?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Ledvogter skrev, for 21 minutter siden:

Ja engelsk er også fint, det har vi set mange eksempler på, det forstår de fleste danskere.

Nu skrev gerog jo "alle fremmedsprog".

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...