Liderlig-fyr

Samfundet uden service

15 indlæg i denne tråd

Taget fra en anden tråd hvor den personlige service i " hulabula" land egentlig er meget bedre end i DK

Og det er den! Det danske samfund har udviklet sig til at service nærmest er forsvundet mange steder.

Der står ikke en og tanker din bil, du kan ikke tage børnene med ned i banken hvor bankdamem hjælper med at "slagte" pingos længere, man prøver at digitalisere alt. Ja selv kassedamerne i supermarkeder er på vej væk nu.

Men det er vel egentlig logisk nok? For vil man betale en mand 20.000+ sociale omkostninger+ moms i måneden for at se ham tanke din bil? Altså det vil jo alt andet lige blive en noget dyrere at få tanket bilen

I det danske samfund aflønner vi fodfolket rigtig godt. ( hvilket jeg synes er rigtig godt)  men det har nogle konsekvenser. Eksempelvis at servicen er faldet meget, da det er for dyrt til folk vil betale for det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Skrevet (edited)

I fortsættelse heraf bliver der længere og længere imellem butikker, hvor man kan få ordentlig faglig hjælp. Mange steder aner ekspedienterne ikke, hvad det er, de står og sælger.

Gik man f.eks i "gamle dage" ind i en boghandel og skulle have en boggave i en eller anden genre, man ikke var rigtigt hjemme i, var boghandleren velorienteret i sit sortiment samt dets indhold og kunne anbefale visse bøger fremfor andre. Alt efter kundens behov. I dag er den slags mange steder en saga blot, og faguddannede er erstattet af løsarbejdere.

Redigeret af Borende X
sdavefegl

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ja enig kryds, sagen er jo at vi alle vil have mere for mindre, det gælder også arbejdsgiverne der hellere ansætter ufaglært arbejdskraft, vi kunderne vænnes gradvist til ringere og ringere faglighed, særligt dagligvare og tøjbutikker er slemt med fravær af faglighed og service, og jegvtror også der er et lønproblem for hvad tjene en butiksassistent? Altså en der er udlært...

Del dette indlæg

Link til indlæg

Så længe vi som borgere i samfundet kræver mere og mere for færre penge vil service og kvalitets niveauerne falde, både i den private- og offentlige sektor, prøv fx at se på kvaliteterne af såvel tjenesteydelser som egentlige varer. Jeg er exportsælger og møder ofte hånlige bemærkninger om de kvaliteter der sælges i Danmark, sammenlignet med hvad forbrugerne kan købe i deres lande.

I Danmark synes alt at være "Netto-iseret" - billigt lort til alt for høje priser!!!  Lad os få kvalitet tilbage som primært parameter i både service og varer ved at satse på kvalitet i stedet for kvantitet - i dag er det stort set umuligt at opdrive produkter af høj kvalitet i Danmark

Det var rart at få luft - tak til Liderlig-fyr for at starte tråden

Mvh
Balshoi

PS: Misforstå mig ikke - trods ovenstående elsker jeg stadig Danmark :o)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Skrevet (edited)
Balshoi skrev, for 55 minutter siden:

Så længe vi som borgere i samfundet kræver mere og mere for færre penge vil service og kvalitets niveauerne falde, både i den private- og offentlige sektor, prøv fx at se på kvaliteterne af såvel tjenesteydelser som egentlige varer. Jeg er exportsælger og møder ofte hånlige bemærkninger om de kvaliteter der sælges i Danmark, sammenlignet med hvad forbrugerne kan købe i deres lande.

I Danmark synes alt at være "Netto-iseret" - billigt lort til alt for høje priser!!!  Lad os få kvalitet tilbage som primært parameter i både service og varer ved at satse på kvalitet i stedet for kvantitet - i dag er det stort set umuligt at opdrive produkter af høj kvalitet i Danmark

Det var rart at få luft - tak til Liderlig-fyr for at starte tråden

Mvh
Balshoi

PS: Misforstå mig ikke - trods ovenstående elsker jeg stadig Danmark :o)

Det er sikkert korrekt kvaliteten ditto er faldende. " billigt lort til høje priser" er ligesom det ringere serviceniveau en bivirkning af det høje omkostningsniveau i DK

Jeg befinder mig et sted hvor man kan slippe fra at aflønne folk med 2000-3000 kr i måneden. Det medfører at når jeg skal have tanket bilen kommer der en og gør det og vasker ruden samtidig. Grundet hans lave løn bliver merprisen jo temmelig overskueligt.

Når man kigger på husene er mange også med fine detaljer. Selvfølgelig fordi håndværkeren er til at aflønne

I slagteren ( ja det har de stadig) og bageren er der gjort meget mere ud af tingene. Igen grundet lav løn

Spørgsmålet er så... ønsker vi det i DK??? For det vil være ensbetydende med fodfolket ikke skal aflønnes så godt som det bliver nu. Altså working poor. Eller et knap så omfattende skattesystem

Redigeret af Liderlig-fyr

Del dette indlæg

Link til indlæg
Liderlig-fyr skrev, for 3 timer siden:

Taget fra en anden tråd hvor den personlige service i " hulabula" land egentlig er meget bedre end i DK

Og det er den! Det danske samfund har udviklet sig til at service nærmest er forsvundet mange steder.

I "hulabula" land (ret nedladende udtryk) forventes det, at du giver drikkepenge for servicen. Det behøver du ikke i Danmark. 

Egentlig er mit indtryk at servicen er ret god i Danmark i forhold til andre lande, så jeg er ikke enig med dig. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
autisten skrev, for 12 timer siden:

I "hulabula" land (ret nedladende udtryk) forventes det, at du giver drikkepenge for servicen. Det behøver du ikke i Danmark. 

Egentlig er mit indtryk at servicen er ret god i Danmark i forhold til andre lande, så jeg er ikke enig med dig. 

" hulabula" er ikke mit ord men taget udfra den anden tråd som Bear har oprettet. Bare lige for en god ordens skyld :-) 

Du mener du får service i samme omfang som du kan opleve i lavtlønslande? Eller hvilken kontekst sammenligner du?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Liderlig-fyr skrev, for 17 timer siden:

Der står ikke en og tanker din bil, du kan ikke tage børnene med ned i banken hvor bankdamem hjælper med at "slagte" pingos længere, man prøver at digitalisere alt. Ja selv kassedamerne i supermarkeder er på vej væk nu.

Men det er vel egentlig logisk nok? For vil man betale en mand 20.000+ sociale omkostninger+ moms i måneden for at se ham tanke din bil? Altså det vil jo alt andet lige blive en noget dyrere at få tanket bilen

I det danske samfund aflønner vi fodfolket rigtig godt. ( hvilket jeg synes er rigtig godt)  men det har nogle konsekvenser. Eksempelvis at servicen er faldet meget, da det er for dyrt til folk vil betale for det.

Det er en konsekvens af de høje lønninger, du mener skal lovfæstes.

KF.

PS. 75øre literen, koster det at se på at Luigi tanker bilen. Spild af penge.

Del dette indlæg

Link til indlæg
KF skrev, for 8 timer siden:

Det er en konsekvens af de høje lønninger, du mener skal lovfæstes.

KF.

PS. 75øre literen, koster det at se på at Luigi tanker bilen. Spild af penge.

Ja jeg synes det er et tåleligt tab at det vil være for dyrt at sætte nogen til at tanke min bil i DK imod at sikre respektable lønninger

Iøvrigt hvis Benzinselskaberne kører efter overenskomst ( hvilket de har gennem BOA) er der en aftalt mindsteløn idag. Men man kunne selvfølgelig afskaffe overenskomstsystemmet, så man kan få en til at tanke sin bil.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Liderlig-fyr skrev, for 43 minutter siden:

Ja jeg synes det er et tåleligt tab at det vil være for dyrt at sætte nogen til at tanke min bil i DK imod at sikre respektable lønninger

Iøvrigt hvis Benzinselskaberne kører efter overenskomst ( hvilket de har gennem BOA) er der en aftalt mindsteløn idag. Men man kunne selvfølgelig afskaffe overenskomstsystemmet, så man kan få en til at tanke sin bil.

Det er kun sjældent benzinselskaber der ejer og driver bemandede tankstationer.

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Skrevet (edited)
KF skrev, for 15 timer siden:

Det er kun sjældent benzinselskaber der ejer og driver bemandede tankstationer.

KF.

Nu har k overtaget mange stationer

Men indtil der var shell og statoil servicestationer med i boa. Q8 servicestationer var i HK og 7 eleven havde deres egen overenskomst.

Nuværende Circle K er i BOA

Redigeret af Liderlig-fyr

Del dette indlæg

Link til indlæg
Liderlig-fyr skrev, for 8 timer siden:

Nu har k overtaget mange stationer

Men indtil der var shell og statoil servicestationer med i boa. Q8 servicestationer var i HK og 7 eleven havde deres egen overenskomst.

Nuværende Circle K er i BOA

Er det noget forpagterne er tvunget med i?.

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg

har været i dette her system i for mange år og har opdagede nogen dynamikker.

jeg spilder deres tid hvis jeg langt m længe får en tid en samtale et eller andet, og hvis jeg er uheldig og ikke kan komme så spilder jeg deres tid man kigger ned på en, du skal ikke spilde vores tid ubehøvlet borger, men når de aflyser så skal jeg finde mig i det, for besøg indimellem af en sød dame, men hun er sådan cirka syg hver anden gang.

sidste gang jeg afmeldte, var fordi jeg simpelthen ikke kunne nå at komme til mødet, man kan mig bekendt ikke være store steder på engang, så er jeg ham der gør modstand ham der ikke vil samarbejde. at samarbejde er at gøre hvad der bliver sagt her er uenighed og sortseeri et samme. Ens vilje skal helst være deres vilje

Del dette indlæg

Link til indlæg
Romantikeren skrev, for 2 timer siden:

har været i dette her system i for mange år og har opdagede nogen dynamikker.

jeg spilder deres tid hvis jeg langt m længe får en tid en samtale et eller andet, og hvis jeg er uheldig og ikke kan komme så spilder jeg deres tid man kigger ned på en, du skal ikke spilde vores tid ubehøvlet borger, men når de aflyser så skal jeg finde mig i det, for besøg indimellem af en sød dame, men hun er sådan cirka syg hver anden gang.

sidste gang jeg afmeldte, var fordi jeg simpelthen ikke kunne nå at komme til mødet, man kan mig bekendt ikke være store steder på engang, så er jeg ham der gør modstand ham der ikke vil samarbejde. at samarbejde er at gøre hvad der bliver sagt her er uenighed og sortseeri et samme. Ens vilje skal helst være deres vilje

Epic! :mrgreen:

Tak Romantiker - nu kan jeg klare det lidt igen, uden at gå bailandos.

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tjah, kombinationen af at alle vil købe billigst muligt, gerne på internettet - og selvfølgelig have mest muligt i løn, gerne kombineret med høje sociale ydelser, hvis man ikke får sit drømmejob, og et tårnhøjt skatteniveau, kan vel ikke give andet end et lavt service niveau.

Ingen virksomheder har råd til at have en person ansat til at servicere kunder, ud over det absolut nødvendige. 

Boghandleren har ikke råd til at have vidende (og dyrere) personale, da det kun vil blive brugt til at rådgive, hvorefter folk går hjem og køber på Amazon. Billigere.

Velfærdssamfundet har råd til at betale folk for at lave ingenting, mens virksomheder der gerne vil give en god service ikke har råd til at ansætte ufaglært arbejdskraft til for exempel at fylde benzin på en bil..... En lavere skat på lave lønninger (og dermed en lavere løn, men samme real-løn) vil løse både det ene og det andet problem..... Men nåh nej.... det skal fagbevægelsen da nok få ødelagt. For dem er det vigtigere at 100 mennesker tjener 30K om måneden end at 1000 mennesker tjener 15.... 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en bruger eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at kunne skrive en kommentar

Blev gratis medlem

Opret en bruger på Eroguide.dk. Det er helt gratis!

Opret en ny bruger

Log ind

Har du allerede en bruger? Log ind her.

Log ind nu