Hop til indhold
J93

GP imod egen vilje - hvad bør man lige gøre?

Recommended Posts

Jeg har kendskab til en kvinde - langt ude i min omgangskreds - som jeg ved er startet i denne brance.

Jeg ved med sikkerhed, at hun gør meget i både at tage og sælge stoffer. En kammerat har nævnt et rygte for mig, som lyder.

 

Hun skulle have fået sig en kæmpe gæld til en bagmand. I ved, sådan en type, som man bestemt ikke ønsker at have nogen gæld til.

Han skulle eftersigende med tvang have "overtaget" hendes lejlighed, og tvunget hende til at opholde sig et andet sted.

Dernæst skulle han have tvunget hende ud i at prostituere sig selv - så han kan få sine penge..

 

Jeg kan jo ikke med sikkerhed sige, at dette rygte taler sandt. Og jeg håber virkelig inderligt, at det ikke har noget på sig. For fuck hvor ville det være frygteligt.

Desværre ved jeg jo som sagt, at det meget nemt kunne være sandt. Idét jeg med sikkerhed ved, at hun begår sig i "stofmiljøet" - og at hun også gør sig i videresalg af dette.

 

Efter jeg har hørt dette rygte, er jeg selv blevet bekræftet i, at hun er startet i branchen, da det er lykkes mig at finde hendes annoncer. (Jeg har naturligvis IKKE tænkt mig at besøge hende)

I annoncerne optræder hun med tydelige ansigtsbilleder - uden sløring. Samt en kortfattet tekst, der slet ikke summer af nogen form for "passion". Eller hvad dælen man lige måtte kalde det.

Disse 2 ting synes jeg bestemt IKKE bidrager til billedet af en lykkelig glædespige, som har sig selv med i det, hun laver.

Og dette bidrager til at give mig en meget ubehagelig mavefornemmelse.

 

Jeg har sidenhen også fundet anmeldelser af hende herinde. Disse anmeldelser virker ganske positive.

Og jeg vil da godt nok håbe, at man som bruger af Eroguide vælger at råbe vagt i gevær herinde, hvis man synes at noget virker forkert. Altså hvis man fornemmer, at en glædespige ikke virker til at være i sit erhverv af egen vilje.

 

 

 

Mit spørgsmål til jer er:

Bør jeg "gøre et eller andet her"? Eksempelvis fortælle jer hvilken glædespige, der er tale om - og advare jer imod at besøge hende.

Naturligvis ønsker jeg ikke at ødelægge hendes omdømme - såfremt hun nu skulle være i erhvervet af egen fri vilje. Men jeg har VIRKELIG svært ved at tro, at dette skulle være tilfældet..

Og på den anden side er hun jo mere eller mindre i færd med at få ødelagt sin psyke for resten af livet. Såfremt hun nu er tvunget ud i det.

 

Men så igen.. selvom det godt nok lyder hårdt, så SKAL sådan en gæld jo også bare betales, når alt kommer til alt.

Så det vil nok ikke hjælpe hende synderligt meget i den situation hun nu engang er i - at jeg river hendes levebrød fra hende, ved at advare jer andre om hende..

 

Jeg må indrømme, at det her er en mærkelig tråd at starte. Men jeg har gået med dette dilemma i mit hoved i noget tid nu.

Og jeg kunne egentlig godt tænke mig at høre jeres tanker omkring emnet..

 

På forhånd tak.

Redigeret af J93

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lillemand

Bakmännen inom narkokotika- och/eller sexhandel är obehagliga typer, för att uttrycka sig milt.

Du som privatperson skall inte göra annat än att gå till polisen med dina misstankar och din oro.

Del dette indlæg


Link til indlæg
J93 skrev, for 1 time siden:

Så det vil nok ikke hjælpe hende synderligt meget i den situation hun nu engang er i - at jeg river hendes levebrød fra hende, ved at advare jer andre om hende..

Nej, det vil nok ikke hjælpe hende, men det kunne sende et signal til andre bagmænd om at det ikke er en farbar vej.

At hun har ansigtsbillede på, kunne tyde på hun er noget desperat - eller at hun går all in - og også forstår at give en god service, for at tjene så meget som muligt.

Men tip politiet om hendes bagmand - de kender ham nok i forvejen og ved hvordan han skal stækkes ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Lillemand tak for dit svar. Det har faktisk slet ikke faldet mig ind at kontakte politiet (underligt nok) Men det vil jeg nok overveje at gøre nu.

 

@Jernsvinet Tak for dit svar også. Jeg aner desværre ikke, hvem denne bagmand skulle være. Så det er nok begrænset, hvad jeg vil kunne give politiet af informationer.

Udover at jeg kan give dem glædespigens rigtige navn.

Del dette indlæg


Link til indlæg
J93 skrev, for 4 timer siden:

det er nok begrænset, hvad jeg vil kunne give politiet af informationer.

Udover at jeg kan give dem glædespigens rigtige navn.

Evt. kan du bare nøjes med at fortælle dem at du har informationer, om der foregår handel med narkotika fra hendes lejlighed ;-)

Og så kan det være ret dyrt at køre bil i narkopåvirket tilstand ;-)

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har været på politigården i dag. Fik en god snak med en betjent i et lukket lokale. Helt anonymt. Han var flink og meget forstående.

Han sagde - ikke overraskende - at de ikke kunne gøre så meget umiddelbart. Men at han i hvert fald ville notere det og videregive det til den relevante afdeling.

Om ikke andet var det i hvert fald rart FOR MIG, at få sagt de ting, jeg har gået og vidst oppe i mit hoved.

Jeg føler et eller andet sted, at det var det rigtige jeg gjorde. Selvom man godt nok kan se på det på mange måder..

 

Jeg har fået en hel del PB'er af andre brugere herinde, efter at have oprettet tråden. Tak til de respektive brugere for dem, og også tak til jer der har svaret her på tråden.

 

 

Jeg har virkelig "fået lyst" til at fortælle herinde, hvilken glædespige der er tale om. Jeg føler selv, at det næsten er det eneste rigtige at gøre.

Jeg tror (og HÅBER) at det er de færreste herinde, der ville have lyst til at besøge den pågældende kvinde at have læst denne tråd.

Og et eller andet sted har jeg muligvis - ufrivilligt - fået spredt noget uro og mistanker i retning af øvrige GP'er.

I og med at man som sexkunde måske nu går og tænker "gad vide om det er hende her". i forbindelse med hver eller hveranden annonce man læser..

Bør jeg nævne, hvilken glædespige der er tale om?

Redigeret af J93

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
J93 skrev, for 40 minutter siden:

Bør jeg nævne, hvilken glædespige der er tale om?

Du er et godt menneske J93 og har gjort hvad du kan gøre. 

Jeg synes ikke, at du skal fortælle os, hvilken GP, der er tale om. 

Du har allerede fortalt en del om hende, som er meget private oplysninger. Narko, salg af narko, gæld osv. 

Det er hendes private liv og kommer ikke os ved. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease

Det er skrækkeligt hvis det er sandt....altså rygtet. Men det er lidt betænkeligt at det netop er et rygte...

Som du selv skriver er det et rygte du har hørt, og du er ikke 100% sikker. Ved af afsløre hendes navn, giver du også mulighed for at 'it smarte tosser' kan finde hendes private identitet. Hvilket vil gøre hendes liv et endnu større helvede.

At brugere herinde ligger og skriver til dig for at bede om pigens navn er usmageligt.  Du er gået til politiet. Mere kan du ikke gøre. Med mindre hun har børn.....så er det kommunen du skal have fat i. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
J93 skrev, for 5 timer siden:

Bør jeg nævne, hvilken glædespige der er tale om?

Nej - og du risikerer også dermed at afsløre din egen identitet ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Lars Boca og @Trinetease mange tak for jeres gode og brugbare svar. Dem vælger jeg at tage udgangspunkt i. (Dvs. at jeg vælger at klappe i)

Hun har heldigvis ikke børn..

@Jernsvinet Tak for dit svar. Et eller andet sted er det nok irrelevant at jeg spørger, når jeg nu har taget det førnævnte valg.
Men jeg er ikke sikker på, jeg forstår dig helt. Som Trinetease nævner, kunne visse mennesker måske være i stand til at finde GP'ens identitet, ud fra hvis jeg havde linket til annoncen.
Men jeg er f.eks. ikke venner med den omtalte kvinde på Facebook (eller i virkeligheden for den sags skyld. Er ikke engang sikker på hun ved hvad jeg hedder :) Jeg ved bare hvem hun er..)

Så det ville da ikke rigtig afsløre min identitet?

Redigeret af J93

Del dette indlæg


Link til indlæg
J93 skrev, 1 time siden:

Er ikke engang sikker på hun ved hvad jeg hedder :) Jeg ved bare hvem hun er..)

Så det ville da ikke rigtig afsløre min identitet?

OK - men synes stadig ikke du skal kompromitere en bestemt pige, da galanerne herinde hurtigt vil kolportere hele debatten til pigen og både du og pigen vil begge komme i gyngen.

Det er altid bedst at holde sådanne debatter på et mere generelt plan og skjule/omformulere personlige detaljer, fremfor at det bliver personligt og ender i personfnidder mv. ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Enig med alle der fraråder at nævne pigen, og det har du nu heldigvis tænkt dig at lade være med!

Men kunne det være en ide at opsøge kvinden diskret, for om muligt at søge opklaret hvor stor en gæld hun har til den her bagmand?

Hvem ved, er det 50000 kr, 3 eller 5 x så meget?

Beløbet kan jo være så stor at hun ikke kan hjælpes, hverken med råd eller penge, men hvis beløbet ikke er større end at gode mennesker kan finde en løsning på det, så kunne det måske udgøre en mulighed for at hjælpe hende ud af uønsket prostitution, og til at hun kan få sin lejlighed tilbage?

Får hun betalt den gæld, og kommer videre med sit liv, kan politiet forhåbentlig klare resten efter at du nu har talt med dem.

Nu ved jeg godt ingen af os kan frelse hele verden, og hvad så med alle de andre skæbner vi ikke høre om, hvis vi hjælper hende som du har kendskab til.

Og hvad hvis vi gør det, kommer der så lige pludselig 10 nye historier i forum på EG, skåret over samme læst.

Ja jeg ved godt det er en naiv tanke, men nu har du fortalt historien og jeg tror du er seriøs.

Derfor denne tanke, kan du, kan vi gøre noget for den kvinde?

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Stort dilemma, ja hvad skal og kan man lige gøre ?!

Men da det lyder til at du ikke vil gå videre med sagen, sådan på internet / EG niveau, så synes jeg egentligt at tråden burde slettes, selvom den har eksisteret i 2 dage.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Vendelbo773
Rejsenetværk skrev, for 41 minutter siden:

Enig med alle der fraråder at nævne pigen, og det har du nu heldigvis tænkt dig at lade være med!

Men kunne det være en ide at opsøge kvinden diskret, for om muligt at søge opklaret hvor stor en gæld hun har til den her bagmand?

Hvem ved, er det 50000 kr, 3 eller 5 x så meget?

Beløbet kan jo være så stor at hun ikke kan hjælpes, hverken med råd eller penge, men hvis beløbet ikke er større end at gode mennesker kan finde en løsning på det, så kunne det måske udgøre en mulighed for at hjælpe hende ud af uønsket prostitution, og til at hun kan få sin lejlighed tilbage?

Får hun betalt den gæld, og kommer videre med sit liv, kan politiet forhåbentlig klare resten efter at du nu har talt med dem.

Nu ved jeg godt ingen af os kan frelse hele verden, og hvad så med alle de andre skæbner vi ikke høre om, hvis vi hjælper hende som du har kendskab til.

Og hvad hvis vi gør det, kommer der så lige pludselig 10 nye historier i forum på EG, skåret over samme læst.

Ja jeg ved godt det er en naiv tanke, men nu har du fortalt historien og jeg tror du er seriøs.

Derfor denne tanke, kan du, kan vi gøre noget for den kvinde?

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Narko bagmænd er ikke normale mennesker. 

Hvis J93 kontaktede pigen er jeg da alvorligt bange for, at hans navn kunne komme til bagmandens kendskab og det ville betyde risiko for hans liv og førlighed. 

Så rådet herfra:  Lad være med at kontakte hende.

Og ja tråden burde slettes.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Formodede baggrund fakta

Du kender lidt til en pige langt ude i dit netværk. Du ved at hun sikkert længe har været rimeligt involveret i narkomiljøet.  Som noget nyt har du hørt, at hun skylder en masse penge til en bagmand. Nu er jeg så i den ”heldige” situation at jeg ikke kender pigen, men logisk og statistisk burde den del vel ikke komme som en mega overraskelse, at disse personer ofte ender i en meget økonomisk kaotisk situation.  Det er noget pis for at sige det lige ud, og erfaringsmæssigt ved vi jo også, at når de almindelige låne kanaler, banker, kontokort osv er brugt op, så bevæger disse personer sig ud på det sorte lånemarked. Vi ved også at familie m.v sjælden ved det eller også er der rod i familie relationerne

Umiddelbart tænker jeg ”Det er jo nok ikke ovennævnte, der er årsag til din tråd og personlige overvejelser omkring pigen”.  Der er ikke nogen bebrejdelse i det, for jeg ved udmærket godt, at det kræver enorme ressourcer dels at hjælp mennesker der er havnet i et misbrug, uagtet hvilket, og dels at få dem overbevist omkring ”Du lever et lorteliv, lad os sammen og ved hjælp fra forskellige instanser, få rettet op på det”

Jeg læser så videre, at hun som en del af sine afdrag, har måttet give afkald på sin lejlighed, samt at hun tilsyneladende har fundet en løsning på sin boligsituation (hun har tag over hovedet).  Jeg kan sagtens følge indikationerne omkring tvang, men igen det kan vel ikke komme som en mega overraskelse at det sker, samt at det for den pågældende næppe ændre specielt meget i denne kaotiske misbrugsverden. Der er nogle spilleregler i den verden hun af uforklarlige årsager har valgt at leve i. Det pudsige ved denne verden er jo desværre, at de fleste dels anerkender disse spilleregler og hvis situationen vender sig, så ville de selv bruge samme metoder.

En pige med et koatisk liv træder ind branchen

Nu er vi så nået frem til noget, der følelsesmæssigt kan påvirke de fleste på EG – Hun er nu startet som prostitueret. Den opfattelse man generelt har på EG er ”Alle piger er velfungerende uden misbrug, de betaler skat, har økonomien, god uddannelse osv. De er intelligente, sjove og….. de elsker sex”.

Og det er jo dejligt at vide, at når man besøger en pige, på baggrund af en kort annonce tekst og nogle sexede billeder så kan med ro i sindet besøge dem og vide, at alt er i skønneste orden. Sådan forholder det sig ikke i denne på den ene side fantastiske eventyrlige branche, og på den anden side mørke og ”beskidte” branche.  Alle vil jo gerne fremstå som ordentlige mennesker, der i hvert fald ikke vil besøge piger der ikke på et velovervejet grundlag har truffet et 100% frivilligt valg.

En beretning som denne, kan jo godt for en kort stund for folk op af stolen, med et ønske om at få pigen navn at vide  for hvis man ved det, kan man med ro i sjælen stadig leve i den forestilling om, at man på ingen måde er med til at fastholde piger der aldrig burde være i denne branche. Nu skal man ikke tro, at jeg er begyndt at drikke kaffe Tanja Ram, min pointe er nok snarere, at hvis en sag er åbenlys trist som nærværende, så er det ååhhh så forfærdigt – Der må der gøres noget,  men det ender typisk med snak. 

Prosttitution skal ses i den rette sammenhæng

Jeg må så sige, at det faktisk er misbruget og den kaotiske tilværelse hun tilsyneladende lever i, der appellere mest til mit ”reder-gen” end det at hun er blevet GP’er med "gode anmeldelser". Jeg kan sagtens se, at valget for at blive GP er sket på baggrund af økonomisk håbløshed.  Nu er der jo kun tale om gisninger og formodninger om at hun nærmest med en pistol for panden er blevet tvunget ind i branchen. Det er jo ikke sikkert, reel behøver hendes beslutning ikke at være et mere markant udtryk for tvang (Social tvang) end piger der er gået ind i branchen for at få afviklet forskellige former for gæld, eller ganske simpelt ikke kan skaffe penge nok til at kunne leve et godt og anstændigt liv, uden af ens børn skal leve i fattigdom eller lign. Det sidste er jo ikke noget der som sådan genere køberne at vide

Det er så bare her jeg stopper lidt op og tænker ”Hmmmm er det ok, at mange både mænd og kvinder lever i en social uholdbar situation, med misbrug af forskellig art, men hvis de bevæger sig ind i prostitutionsbranchen så er det dælme for galt – Så skal der gøres noget.”

Ville det ændre markant meget i pigens liv, hvis eksempelvis hendes navn blev oplyst og hun ikke fik gæster ?

Det ville ændre det, at vi alle kunne leve videre i vores illusion ”Alle Gp´ er velfungerende, og opdager vi en der ikke er, skal vi nok tage de initiativer der skal til, således at hun ikke længere er i branchen”

Hun ville derimod havne i en endnu mere uholdbar situation. Det er en misforstået opfattelse, at tro man hjælper af et godt hjerte ved at fjerne ens levebrød. Jeg er helt på det rene med, at en vis procent del af pigerne dels har en tilværelse og nogle udfordringer, hvor det er åbenlyst, at de ikke burde være glædespige.

Hjælpen og løsningen handler bare ikke om prostitution, men om en total løsning, hvor en ”lorte” tilværelse udskiftet med en god tilværelse.

Jeg vil godt afslutningsvis skrive ”Nej jeg er ikke en følelseskold skid, der aldrig kunne finde på at hjælpe andre mennesker. Skal jeg hjælpe skal der dels være nogen der selv helhjertet ønsker at blive hjulpet og nogen som der er indstillet på, også selv at ændre på nogle vaner, misbrug osv”

Sagen er på mange måder en trist skildring af nogle kedelige mekanismer samt triste tilværelser på trods af at vi lever i et velfærdssamfund.

Skal pigen hjælpes, skal hun kontaktes for at bibringe de nødvendige oplysninger der nu engang skal til for, at få skruet en ordentlig løsning sammen. Og igen, hun skal være motiveret for dels at få hjælp og dels at ville leve et liv uden misbrug af stoffer m.v

Man løber næppe den store risiko ved at kontakte hende, sålænge man holder sig bagmændene. Du har så kontaktet politiet, tja…. Deres opgave er jo at sørge for at man overholder loven. Det vil næppe hjælpe pigen, men måske kan de gøre det besværligt på den eller de bagmænd, der er en del af hendes kaotiske tilværelse.

Man kunne jo håbe at politiet gav oplysningerne videre til de sociale myndigheder som kunne undersøge om pigen kunne hjælpes. Om man i min verden vil kalde det et exit prostitutionsprogram, eller misbrugsafvænning  eller lignende er jeg ligeglad, men en løsning hvor hun alene forlader prostitutionsbranchen kan ikke stå alene, og det burde faktisk være klart for enhver, der berøres af tråden.

Til spørgsmålet om tråden skal slettes ? Det synes jeg ikke, den indeholder ikke noget personfølsomt. Derimod ville jeg tolke det som ”Det er ubehageligt – Vi lukker øjnene og lader som ingenting- Vi sletter tråden”. Ønsker man at branchen skal blive bedre, er det faktisk en forudsætning at man dels følelsesmæssigt kan håndtere sådanne liv og beretninger, og dels at man kan tale om det, og er parat til at være medvirkende til at ændre branchen . Håbet om at nogle politikere eller andre gør det for os, er utopi”

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har kendt nogen som altid, fik sig selv i diverse underlige situationer...de folk findes jo, men forskellen her er vel at hun ( i følge trådstarter ) bliver tvunget til noget af andre.

Nej tråden her indeholder ikke noget personfølsomt, men jeg har da for nyligt set en meget underlig annonce, som jeg nu har muligheden for at kæde sammen med historien her, og jeg er jo ikke den eneste som kigger på annonce siderne :)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
holstebronx skrev, 1 time siden:

Jeg har kendt nogen som altid, fik sig selv i diverse underlige situationer...de folk findes jo, men forskellen her er vel at hun ( i følge trådstarter ) bliver tvunget til noget af andre.

Der er jo ingen p.t. der ved om hun er blevet truet til at gøre noget mod sin vilje. Her tænker jeg ikke kun på prostitution, men også på videre salg af stoffer og hvad man ellers i dette miljø kan finde på, når en gæld skal nedbringes.  

holstebronx skrev, 1 time siden:

Nej tråden her indeholder ikke noget personfølsomt, men jeg har da for nyligt set en meget underlig annonce, som jeg nu har muligheden for at kæde sammen med historien her, og jeg er jo ikke den eneste som kigger på annonce siderne :)

 

Der er jo ingen der kan forhindre, at folk gør sig tanker når de ser bestemte typer annoncer, der gør jeg også selv.  Det at slette tråden vil næppe have nogen mærkbar betydning for pigen. Det vil det derimod have for brugerne på EG, samt mulighederne for på baggrund at tråde som denne, at skrive om problemstillinger i branchen. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 1 minut siden:

Der er jo ingen p.t. der ved om hun er blevet truet til at gøre noget mod sin vilje. Her tænker jeg ikke kun på prostitution, men også på videre salg af stoffer og hvad man ellers i dette miljø kan finde på, når en gæld skal nedbringes.  

Der er jo ingen der kan forhindre, at folk gør sig tanker når de ser bestemte typer annoncer, der gør jeg også selv.  Det at slette tråden vil næppe have nogen mærkbar betydning for pigen. Det vil det derimod have for brugerne på EG, samt mulighederne for på baggrund at tråde som denne, at skrive om problemstillinger i branchen. 

 

Men der er da forskel på hvis man starter en tråd om et generelt emne, og så en specifik sag synes jeg.

Jeg læste bare start indlægget som om at det var under trusler... og ja, jeg ved godt at det er lidt tosset, men jeg tror på det som folk skriver herinde, selvom jeg før har hoppet på limpinden :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg
holstebronx skrev, for 8 minutter siden:

Men der er da forskel på hvis man starter en tråd om et generelt emne, og så en specifik sag synes jeg.

Jeg læste bare start indlægget som om at det var under trusler... og ja, jeg ved godt at det er lidt tosset, men jeg tror på det som folk skriver herinde, selvom jeg før har hoppet på limpinden :D 

Jeg ikke uenig i, at tråden tager afsæt i en konkret sag, men trådopretter har faktisk gjort sig rimelig umage for at beskrive den, som var det generelt - Hvad gør man hvis man får mistanke omkring at bevæggrundene for at træde ind i prostitution virker mistænkelig

Hans måde at beskrive problemstillingen på, vil jeg faktisk gerne rose ham for. Jeg er med på, at sagen for ham er personlig, men for mig er den af generel karakter, netop fordi pigens identitet m.v. ikke oplyses. Havde dette været tilfældet vil jeg finde det upassende uden pigens accept, at bringe det op på EG. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...