Hop til indhold
2300AM

Flere bekendelser: Paris i 80erne

Recommended Posts

Søde mennesker har efterlyst flere skriverier fra min hånd.

Desværre har jeg ikke mere samme muligheder for at dyrke vor fælles hobby, som jeg havde i mine yngre dage.

I stedet kan I måske have fornøjelse af at høre lidt om, hvordan det gik for sig i Paris i 80erne.

Det er ren nostalgi – den franske lovgivning i dag ligner den svenske – og der er øde og tomt på de kære gamle adresser, når jeg lader mig gribe af sentimentalitet og opsøger dem igen i vore dage.

Historien starter blødt, så hvis I keder jer, må I prøve at rykke lidt ned i teksten.

 

Den irske bartender

Vi begynder i Rue Godot de Mauroy i 9. arrondissement tæt ved Madeleine-kirken en aftenstund, hvor en nybagt dansk ungkarl midt i 30erne (undertegnede) strejfer rundt på jagt efter sex.

Jeg faldt indenfor på en bar, hvor der ikke var tvivl om forretningsmodellen. Der var et par ”chambres séparées” med forhæng, hvoraf der var aktivitet bag gardinerne i det ene. Der sad en fransk fyr på min egen alder i baren. Men der var ingen betjening.

Efter lovligt lang ventetid trådte en nydelig pige med uorden i håret ud fra gardinet, mens hun rettede på påklædningen.

Hun beklagede ventetiden og begyndte straks at tale engelsk, da hun opdagede, at jeg var udlænding. Hun var fra Irland, viste det sig, og hun var stærkt frustreret.

Hendes kollega var gået hjem med en kunde, selv om de slet ikke måtte. Og nu stod hun her og skulle passe baren og alle mændene helt alene, fnyste hun arrigt. Jeg havde også dengang en svaghed for prof-piger, der lader masken falde et øjeblik, så jeg fandt stedet ret spændende

Jeg bestilte en øl, mens hun straks begyndte at sælge mig en tur bag gardinet med både hende og en flaske champagne.

Jeg henviste til, at der sad en derinde i forvejen, samt at ham i baren vel havde plads i køen før mig. Og - mellem os sagt: jeg havde egentlig ikke lyst til så åbenlyst at være mindst nummer tre til at gramse på hendes herligheder.

Hun affejede mine bekymringer: Ham bag gardinet var ved at blive for fuld og blev snart smidt ud. Ham i baren havde snart ikke flere penge – i øvrigt var han fransk og forstod ikke et kvidder af, hvad vi sagde, så vi kunne bare sladre løs.

Nå, nå – og det gjorde vi så – afbrudt af hendes ture bag forhænget for at holde fulderikken derinde beskæftiget.

Jeg drak min øl i fred og ro og forlod lidt efter stedet efterladende en skuffet irsk pige.

Konceptet var mig dog en anelse for akavet, og jeg tvivler ikke på, at jeg havde sparet et betragteligt beløb.

 

Den nuttede kopi

En anden aften var jeg i tværgaden, Rue de Sèze.

Stedet, jeg havnede på, var lidt mere natklubagtigt, og jeg fik et chok af acapulcoske dimensioner, da jeg så at baren var fyldt med kønne piger – som alle var majet ud som kopier af kendte skuespillere og kunstnere. Side om side sad Marilyn Monroe, Liz Taylor, Mireille Mathieu, Brigitte Bardot, Catherine Deneuve, Jane Fonda plus et par stykker til.

Jeg blev så paf, at jeg ikke fik truffet et selvstændigt valg, men blot havnede i armene på Rita Hayworth – eller en der lignede godt.

Her handlede det også om at sælge champagne til velvoksne priser til udenlandske fjolser, men pigen var rigtig nuttet, så jeg investerede i en flaske, som vi delte i et hjørne, mens vi småsnakkede og kælede inderligt.

Hun var en dejlig kvinde, så jeg drejede forhandlingerne om anskaffelse af yderligere en flaske hen på mulighederne af, at vi fulgtes hjem til mit hotel. Nej, nej, hun måtte slet ikke gå med kunderne, men hvis nu jeg købte en flaske til, så kunne vi måske snakke om det, vrøvlede hun.

Jeg var ædru nok til ikke at gide høre flere salgstaler, så jeg forslog, at hun kunne komme og besøge mig på hotellet næste formiddag mod at hun fik det, jeg sparede ved ikke at købe flaske nummer to.

Det sagde hun sørme ja til!!!

Hun fik værelsenummer og navnet på hotellet – det var et af de dyre og kendte, så hun kunne ikke være i tvivl om, at jeg var ganske vellønnet på det tidspunkt.

Og alle jer, der nu venter på en saftig beretning om svedig formiddagssex med udsigt over Paris’ tage, mens den flotte negerpige-rengørings-fe kommer brasende midt i det hele, bliver nu lige så skuffet, som jeg selv blev det.

Rita Hayworth dukkede aldrig op.


Den guddommelige chauffør 

Nå, bare rolig. Jeg fik sex, så det ville noget, og det var ganske nemt i de to nævnte gader – hvis man ellers turde.

Allerede første aften, da jeg lige var trådt ind i området, standsede en Renault 5 foran mig, og en meget, meget flot pige spurgte, om jeg ville have et lift. Jeg svarede naivt-forbavset nej tak og fattede først, hvad det handlede om, da seancen gentog sig gang på gang på gang.

I enkelte tilfælde var der to piger i Renault 5eren, som var alle pigernes foretrukne bilmærke. I samtlige tilfælde var der en lille nyklippet puddelhund på bagsædet!

Jeg var mere end fristet, men fandt projektet for farligt ved aftenstid.

I stedet vendte jeg tilbage næste eftermiddag i bevidstheden om, at jeg kender Paris’ geografi godt nok til at kunne stikke af ved et trafiklys, hvis vi bevægede os mod et ubehageligt kvarter.

Så jeg tog mod et godt udseende tilbud, og hun, jeg og puddelhunden satte kurs mod hendes arbejdsværelse, mens vi udvekslede minder om den store ballade og gadeslagsmålene i 1968. 

Hendes kundefaciliteter befandt sig på hjørnet af Rue Thérèse og Rue Ste. Anne i 2. arrondissement, hvor hun iskoldt parkerede Renault’en midt i en fodgængerovergang. En kvinde efter min smag.

Vel ankommet til hendes lille lejlighed blev vi modtaget af en stor schæferhund! Hun havde også en cocker spaniel derhjemme, foruden altså puddelhunden, forklarede hun storsmilende, mens hun begyndte at smide tøjet. Jeg er en stor dyreven, så jeg blev hurtigt gode venner med vagthunden, som senere kvitterede ved at hoppe op i dobbeltsengen og lægge sig kærligt op ad mig, mens jeg var i fuld gang med at bolle dens menneske.

Pigen viste sig at være nok den smukkeste, jeg nogensinde har set i bar figur. Hun sexede som en drøm og viste mig et par tricks, som ikke havde stået på den natlige dagsorden i mit nyligt kuldsejlede parforhold.

Nå, alt skønt får jo desværre en ende, og jeg klædte mig på, mens hun detaljeret viste mig, hvordan franske piger bruger et bidet.

Hun tilbød mig et lift tilbage til Rue de Sèze, hvad jeg ikke havde brug for, men jeg ville jo gerne nyde hendes selskab så længe som muligt, så jeg kørte heldigvis med. 

I mellemtiden var det blevet myldretid, vi var lige i den blå time, og hun drejede op ad Avenue de l’Opera, mens hun kørte lige så uforskammet frækt, som hun havde parkeret.

I forbindelse med et vildt hasarderet vognbaneskift blev hun heftigt uvenner med en taxichauffør, som satte hornet i bund, men hurtigt slap det, da han fik øje på min ledsagerske. Han kiggede måbende først på hende, så på mig, så på hende igen, og så fik jeg ellers et langt, indforstået og dybt misundeligt blik. Jeg nikkede og smilede høfligt tilbage.

Gode sexoplevelser inkluderer som bekendt både et forspil og et efterspil, men at efterspillet kan strække sig helt ud i den parisiske myldretid, opdagede jeg først da.

Hende var jeg meget ked af at kramme farvel, da vi skiltes et par minutter senere. Jeg tror egentlig, at jeg har savnet hende lige siden.

Jeres

AM

Redigeret af 2300AM
Småting

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...