Bear

Hvor komme "bekvemmeligheds" flygtningene fra?

50 indlæg i denne tråd

Her er Eurostats opgørelse over hvor flygtningene der kom til Europa i 2015 og 2016 kom fra. De 3 højest rangerende lande er lande som vi vel alle kan blive enige om er lande hvor man godt kan forstå at folk flygter fra, og det er ikke af "bekvemmelighed".

File:Countries of origin of (non-EU) asylum seekers in the EU-28 Member States, 2015 and 2016 (thousands of first time applicants) YB17.png

Del dette indlæg

Link til indlæg
Liderlig-fyr skrev, for 5 minutter siden:

Der er krig i BYEN mosul, irak

Men hvorfor flygter man helt til DANMARK fremfor et andet sted i Irak hvis man er bosiddende i Irak??

Syrien har jeg fuld forståelse for. 

Over 60% af Syriens areal er ikke berørt af konflikter mellem de 4 grupperinger. 

Og der er jo egentligt generelt roligt i de store områder kontrolleret af regeringsstyrkerne. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lars Boca skrev, for 30 minutter siden:

Over 60% af Syriens areal er ikke berørt af konflikter mellem de 4 grupperinger. 

Og der er jo egentligt generelt roligt i de store områder kontrolleret af regeringsstyrkerne. 

Generelt roligt ja

Men over tid har det bølget frem og tilbage i det meste af Syrien.

Det er ikke så fedt at flygte et andet sted hen og skal flygte igen om 1 år fordi der kommer konflikt i det område

Iøvrigt er " de rolige" områder som er besat af regeringstyrkerne ikke fede for alle. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Liderlig-fyr skrev, for 1 minut siden:

Iøvrigt er " de rolige" områder som er besat af regeringstyrkerne ikke fede for alle. 

Hvis man retter ind til højre, så skal det såmænd nok være roligt nok. 

Det er desværre vilkårerne i det mindre civiliserede og tilbagestående Mellemøsten, når man er bosat i et land styret af en diktator. 

Jeg ser ingen grund til, at vi skal invitere alle, der er uenige med diktatoren Assad, til Danmark eller EU i det hele taget. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, for 2 timer siden:

Her er Eurostats opgørelse over hvor flygtningene der kom til Europa i 2015 og 2016 kom fra. De 3 højest rangerende lande er lande som vi vel alle kan blive enige om er lande hvor man godt kan forstå at folk flygter fra, og det er ikke af "bekvemmelighed".

File:Countries of origin of (non-EU) asylum seekers in the EU-28 Member States, 2015 and 2016 (thousands of first time applicants) YB17.png

Jo, jo..Men lad os sende alle der kommer til Grønland og giv flygtningene 1000 kr. til mad og tøj om måneden, så må vi se om de stadig ønsker at komme til Danmark og udnytte vores velfærdssystem..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Skrevet (edited)
Lars Boca skrev, for 38 minutter siden:

Hvis man retter ind til højre, så skal det såmænd nok være roligt nok. 

Det er desværre vilkårerne i det mindre civiliserede og tilbagestående Mellemøsten, når man er bosat i et land styret af en diktator. 

Jeg ser ingen grund til, at vi skal invitere alle, der er uenige med diktatoren Assad, til Danmark eller EU i det hele taget. 

Og hvad hvis du er Kurder? det er jo ligesom svært at ændre på. Eller du tidligere har været på den anden side? du kan ikke ændre fortiden. Desuden skifter konflikområderne dernede, så man skal nærmest konstant flygte for at komme væk.

Nu kan vi ikke modtage samtlige Syrere heroppe. Der må da for pokker også komme fred på et tidspunkt. Større hjælp i nærområderne (flygtningelejre til syrere kunne jo laves i syrien) og så nøjes med kvoteflygtninge. Enlige mødre med børn står svagt i flygtningelejre og også  i fremtidens syrien som skal bygges op. Mener det ville give god mening at satse på at hjælpe nogle af disse meget udsatte familier (ved at tage dem herop) fremfor de unge 15-30 årige Mænd som der kommer rigtig mange af til Danmark. Iøvrigt er det også disse unge Mænd som giver langt de fleste af problemerne heroppe. 

Redigeret af Liderlig-fyr

Del dette indlæg

Link til indlæg

@Bear

Dine grafer bygger på folks oplysninger, og selv de dummeste ved jo, at de 2 ord asyl og Syrien åbner alle døre.

Og det er jo ligeledes et faktum, at store mængder af "syrerne" i årevis har boet i bla. a. Egypten, så jeg sluger ikke den statistik råt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Liderlig-fyr skrev, for 7 minutter siden:

Nu kan vi ikke modtage samtlige Syrere heroppe. Der må da for pokker også komme fred på et tidspunkt. Større hjælp i nærområderne (flygtningelejre til syrere kunne jo laves i syrien) og så nøjes med kvoteflygtninge. Enlige mødre med børn står svagt i flygtningelejre og også  i fremtidens syrien som skal bygges op. Mener det ville give god mening at satse på at hjælpe nogle af disse meget udsatte familier fremfor de unge 15-30 årige Mænd som der kommer rigtig mange af til Danmark. Iøvrigt er det også disse unge Mænd som giver langt de fleste af problemerne heroppe. 

Spot on !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 2 minutter siden:

@Bear

Dine grafer bygger på folks oplysninger, og selv de dummeste ved jo, at de 2 ord asyl og Syrien åbner alle døre.

Og det er jo ligeledes et faktum, at store mængder af "syrerne" i årevis har boet i bla. a. Egypten, så jeg sluger ikke den statistik råt.

korrekt!!! sindsyg mange har mistet deres identitetspapirer. Så du ser mange 20-30 årige som er under 18 og sjovt nok er man i stor risikogruppe for at miste sine identitetspapirer hvis man netop er fra Syrien

Del dette indlæg

Link til indlæg
ppd skrev, for 51 minutter siden:

Jo, jo..Men lad os sende alle der kommer til Grønland og giv flygtningene 1000 kr. til mad og tøj om måneden, så må vi se om de stadig ønsker at komme til Danmark og udnytte vores velfærdssystem..

undskyld , men hvorfor skal vi nu straffe Grønlænderne....   de har da vist problemer nok i deres egne folk... 

Del dette indlæg

Link til indlæg
ppd skrev, 1 time siden:

jojo, lad os da endelig behandle mennesker i nød så dårligt som overhovedet muligt. Sikke et ubehageligt menneskesyn du lægger for dagen der.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 53 minutter siden:

@Bear

Jeg glæder mig til at se det "faktum" at store mængder af de syriske flygtninge har boet i bla Egypten i årevis dokumenteret

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, for 20 minutter siden:

Jeg glæder mig til at se det "faktum" at store mængder af de syriske flygtninge har boet i bla Egypten i årevis dokumenteret

Ikke at jeg bifalder egypternes opførsel, hverken overfor syrere eller kristne koptere, men man er vist ikke direkte truet der, vel?

https://www.b.dk/globalt/syriske-flygtninge-fanget-i-egyptisk-kaos

Citat

Modsat Mahmoud vælger mange andre syrere at tage chancen. I Italien, hvor de fleste af EUs bådflygtninge går i land, er antallet af syriske bådflygtninge fra Egypten eksploderet efter sommerens uroligheder. Ud af de 7.557, der fra januar til september i år overlevede turen til Italiens kyst, ankom de 6.223 af dem i august og september, viser de seneste tal fra UNHCR, FNs flygtningeorganisation.

Jeg gider ikke søge efter flere links, forholdet er jo almindeligt kendt blandt dem, der vil kende til det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 25 minutter siden:

Ikke at jeg bifalder egypternes opførsel, hverken overfor syrere eller kristne koptere, men man er vist ikke direkte truet der, vel?

https://www.b.dk/globalt/syriske-flygtninge-fanget-i-egyptisk-kaos

Jeg gider ikke søge efter flere links, forholdet er jo almindeligt kendt blandt dem, der vil kende til det.

"Almindelig kendt" blandt læserne af dine favoritpropaganda blogs, er altså ikke dokumentation. 

Hvad angår om hvorvidt de er truet så er jeg ikke enig med dig. Fra dit eget link:

»Min brors liv var truet, så han forlod sin kone og sine børn og blev smuglet i en båd til Italien. Vores egyptiske brødre fra kystvagten skød mod båden, så han tilbragte to døgn i lastrummet, mens han forsøgte at reparere det,«

Det er sgu ikke noget man bare udsætter sig selv for, blot fordi man har lyst til en ferietur til Europa, det gør man fordi man er megapresset der hvor man er.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 5 minutter siden:

Åh, Berlingske er en propagandablog, javel så.

Hvor i den artikel som du linkede mener du at du dokumenterer at "store mængder af de syriske flygtninge har boet i bla Egypten i årevis" er blandt dem der har søgt asyl i EU i 2015 og 2016?

For vi kan vel for pokker blive enige om at tingene har ændret sig en del siden 2013, ikke?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, for 21 minutter siden:

For vi kan vel for pokker blive enige om at tingene har ændret sig en del siden 2013, ikke?

Næ, situationen i Syrien har ikke ændret sig til det værre, den er og var ad Helvede til.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 2 minutter siden:

Næ, situationen i Syrien har ikke ændret sig til det værre, den er og var ad Helvede til.

Så du mener ikke at IS har gjort situationen i Syrien værre siden 2013? Interessant synspunkt, men temmelig langt fra virkeligheden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, for 3 minutter siden:

Så du mener ikke at IS har gjort situationen i Syrien værre siden 2013? Interessant synspunkt, men temmelig langt fra virkeligheden.

Vil du dermed hævde, at IS behersker store dele af Syrien?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 1 minut siden:

Vil du dermed hævde, at IS behersker store dele af Syrien?

Nej, jeg vil hævde at IS aktiviteterne tog voldsomt til i Syrien efter 2013, med deraf følgende øgede flygtningestrømme. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
ppd skrev, for 3 timer siden:

tilmodenQ skrev, for 2 timer siden:

undskyld , men hvorfor skal vi nu straffe Grønlænderne....   de har da vist problemer nok i deres egne folk... 

Bare rolig tilmodenQ. :-) 

Hvis ppds forslag blev gennemført (utænkeligt), så ville vi ikke komme til at straffe grønlænderne. 

Der ville komme 0 flygtninge til Danmark, hvis de vidste at de blev sendt til Grønland og skulle leve for 1000 kr. 

Problem solved. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Liderlig-fyr skrev, for 3 timer siden:

Og hvad hvis du er Kurder? det er jo ligesom svært at ændre på. Eller du tidligere har været på den anden side? du kan ikke ændre fortiden. Desuden skifter konflikområderne dernede, så man skal nærmest konstant flygte for at komme væk.

Nu kan vi ikke modtage samtlige Syrere heroppe. Der må da for pokker også komme fred på et tidspunkt. Større hjælp i nærområderne (flygtningelejre til syrere kunne jo laves i syrien) og så nøjes med kvoteflygtninge. Enlige mødre med børn står svagt i flygtningelejre og også  i fremtidens syrien som skal bygges op. Mener det ville give god mening at satse på at hjælpe nogle af disse meget udsatte familier (ved at tage dem herop) fremfor de unge 15-30 årige Mænd som der kommer rigtig mange af til Danmark. Iøvrigt er det også disse unge Mænd som giver langt de fleste af problemerne heroppe. 

Ja; men hvilken fred. Taber Assad krigen vil jeg profetere (de er jo så glade for profeter) at vi ender med et ragnarok med krig mellen forskellige grupper der alle vil have magten, som i Libyen. De kristne syrere, som vi  burde støtte bliver de største tabere.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en bruger eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at kunne skrive en kommentar

Blev gratis medlem

Opret en bruger på Eroguide.dk. Det er helt gratis!

Opret en ny bruger

Log ind

Har du allerede en bruger? Log ind her.

Log ind nu